Alsaker, Françoise

Up a level
Export as [feed] RSS
Group by: Date | Item Type | Refereed | No Grouping
Jump to: 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006

2013

Alsaker, Françoise (2013). Mobbing. In: Wirtz, Markus Antonius (ed.) Dorsch - Lexikon der Psychologie (p. 1038). Bern: Huber

Sticca, Fabio; Alsaker, Françoise; Perren, Sonja (2013). Always On. Cyberbullying in modern society. Familiendynamik, 38(3), pp. 230-237. Klett-Cotta

Ruggieri, Sabrina; Friemel, Thomas; Sticca, Fabio; Perren, Sonja; Alsaker, Françoise (2013). Selection and influence effects in defending a victim of bullying: The moderating effects of school context. Procedia - social and behavioral sciences, 79, pp. 117-126. Elsevier 10.1016/j.sbspro.2013.05.060

Ruggieri, Sabrina; Bendixen, Mons; Gabriel, Ute; Alsaker, Françoise (2013). Do victimization experiences accentuate reactions to ostracism? An experiment using cyberball. International Journal of Developmental Science, 7(1), pp. 25-32. IOS Press 10.3233/DEV-1312114

Scheithauer, Herbert; Alsaker, Françoise; Wölfer, Ralf; Ruggieri, Sabrina (2013). Cyberball: A reasonable paradigm for research in developmental science? International Journal of Developmental Science, 7(1), pp. 1-6. IOS Press 10.3233/DEV-1300071

Ruggieri, Sabrina; Bendixen, Mons; Gabriel, Ute; Alsaker, Françoise (2013). Cyberball: The impact of ostracism on the well-being of early adolescents. Swiss journal of psychology, 72(2), pp. 103-109. Huber 10.1024/1421-0185/a000103

Sticca, Fabio; Ruggieri, Sabrina; Alsaker, Françoise; Perren, Sonja (2013). Longitudinal risk factors for cyberbullying in adolescence. Journal of Community & Applied Social Psychology, 23(1), pp. 52-67. Wiley 10.1002/casp.2136

Alsaker, Françoise; Loepthien, Tim; Mössle, Regine (2013). Identität, entwicklungspsychologische Perspektive. In: Wirtz, Markus (ed.) Dorsch - Lexikon der Psychologie (p. 726). Bern: Hans Huber

Alsaker, Françoise D. (2013). Mobbing muss nicht sein. 4 bis 8. Fachzeitschrift für Kindergarten und Unterstufe(8), pp. 36-37. Schulverlag plus

2012

Alsaker, Françoise; Valkanover, Stefan (2012). The Bernese Program against Victimization in Kindergarten and Elementary School. New directions for youth development, 2012(133), pp. 15-28. New York, N.Y.: Wiley 10.1002/yd.20004

von Grünigen, Renate; Kochenderfer-Ladd, Becky; Perren, Sonja; Alsaker, Françoise D. (2012). Links between local language competence and peer relations among Swiss and immigrant children: The mediating role of social behavior. Journal of School Psychology, 50(2), pp. 195-213. Elsevier 10.1016/j.jsp.2011.09.005

Forrester-Knauss, Christine; Perren, Sonja; Alsaker, Françoise (2012). Does body mass index in childhood predict restraint eating in early adolescence? Appetite, 59(3), pp. 921-926. Elsevier 10.1016/j.appet.2012.08.026

Machmutow, Katja; Perren, Sonja; Sticca, Fabio; Alsaker, Françoise (2012). Peer victimisation and depressive symptoms: can specific coping strategies buffer the negative impact of cybervictimisation? Emotional and Behavioural Difficulties, 17(3-4), pp. 403-420. Taylor & Francis 10.1080/13632752.2012.704310

Alsaker, Françoise D. (2012). Mutig gegen Mobbing in Kindergarten und Schule. Bern: Huber

Tschumper, A.; Gantenbein, B.; Alsaker, Françoise D.; Baumann, M.; Scholer, M.; Jakob, R. (2012). Schlussbericht primano. Frühförderung in der Stadt Bern: Erkenntnisse aus Wissenschaft und Praxis zum Pilotprojekt 2007-2012 Bern: Direktion für Bildung, Soziales und Sport der Stadt Bern

Ruggieri, S.; Bendixen, M.; Gabriel, U.; Alsaker, Françoise D. (2012). Reactions to ostracism in victims of school bullying (Unpublished). In: Bullying and Moral Disengagement. University of Zurich. 15.-17.06.2012.

Alsaker, Françoise; Deppen, Alain; Jeannin, André; Michaud, Pierre-André; Suris, Joan-Carles (2012). Subjective pubertal timing and health compromising behaviors among on- time Swiss adolescent girls. Acta paediatrica, 101(8), pp. 868-872. Wiley 10.1111/j.1651-2227.2012.02707.x

Alsaker, Françoise (2012). Zusammenwirken von Wissenschaft und Politik zur Qualitätsicherung in der Frühförderung (Unpublished). In: Qualität und frühkindliche Bildung: Eine (inter-) nationale Tagung für Praxis, Politik und Wissenschaft. Universität Freiburg. 19.01.2012.

Alsaker, Françoise (2012). Mobbing unter Kindern und Jugendlichen (Unpublished). In: Mobbing: Tagung des Aktionsschutzes Baden-Würtenberg. Friedrichshafen. 02.05.2012.

Alsaker, Françoise (2012). Erkennen von und Umgang mit Mobbing unter Jugendlichen (Unpublished). In: Jahrestagung von Kinderärzte Schweiz. Bern. 06.09.2014.

Alsaker, Françoise (2012). Does childhood body mass index predict restrained and emotional eating in early adolescence? Results from a longitudinal study (Unpublished). In: Appearance Matters 5 Conference. University of the West of England, Bristol UK. 03.-04.07.2012.

Alsaker, Françoise; Gantenbein-Schaffner, Brigitta (2012). Primano – Förderung von sozial benachteiligten Kindern ab 18 Monaten (Unpublished). In: SGBF-Kongress 2012: Bildungsgleichheit und Gerechtigkeit. Wissenschaftliche und gesellschaftliche Herausforderungen. Universität Bern, Institut für Erziehungswissenschaft (IfE). 02.-04.07.2012.

Alsaker, Françoise; Ruggieri, Sabrina; Friemel, Thomas; Perren, Stephan; Sticca, F. (2012). Defenders of victims – Selection and influence effects. What role do teachers’ self-efficacy and school climate play? (Unpublished). In: SIENA 14th Biennal Meeting of the Society for Research on Adolescence: Models for Negative Relationships and Behavior Dynamics. Vancouver Canada. 07.-11.03.2012.

2011

Alsaker, Françoise D.; Valkanover, Stefan (2011). Das Programm Be-Prox. Prävention gegen Gewalt in Kindergarten und Schule. Pädagogik, 63(1), pp. 10-13. Weinheim: Beltz

Alsaker, Françoise D.; Gantenbein, Brigitta (2011). Evaluation of Primano: Final Report Language Bern: Institut für Psychologie

Alsaker, Françoise (2011). Pathways to vicimization. Lessons learned from research in kindergarten. In: Keynote address at the Biennial Meeting of the European Society for Developmental Psychology. Bergen, Norway. September 2011.

Alsaker, Françoise D. (2011). Current methodological issues in bullying research, Biennial Meeting of the European Society for Developmental Psychology, Bergen, Norway, September 2011.

Kahumoku, Emily .P; Vazsonyi, Alexander T.; Phagava, Karaman; Pagava, Helen; Alsaker, Françoise D.; Michaud, Pierre-Andre (2011). Objectified Body Consciousness and Mental Health in Female Adolescents: Cross-Cultural Evidence From Georgian and Swiss National Samples. Journal of adolescent health, 49(2), pp. 141-147. New York, N.Y.: Elsevier 10.1016/j.jadohealth.2010.11.001

Alsaker, Françoise D. (2011). Auf Erwachsene muss Verlass sein. Mobbingprävention im Kindergarten und in der Schule. Psychoscope(10) Bern: Föderation der Schweizer Psychologinnen und Psychologen

2010

Brodbeck, Jeannette; Vilen, Ulrika Louise; Bachmann, Monica; Znoj, Hansjörg; Alsaker, Francoise D. (2010). Sexual risk behavior in emerging adults: gender-specific effects of hedonism, psychosocial distress, and sociocognitive variables in a 5-year longitudinal study. AIDS education and prevention, 22(2), pp. 148-159. New York, N.Y.: Guilford Press 10.1521/aeap.2010.22.2.148

Alsaker, Françoise D.; Gantenbein, Brigitta (2010). Evaluation of primano: the home-visit programme - cohort I (March 2010) Bern: Universität Bern

Alsaker, Françoise D.; Gantenbein, Brigitta (2010). Evaluation of Primano: Progress Report No. 6 (March 2010) Bern: Universität Bern

Alsaker, Françoise D.; Gantenbein, Brigitta (2010). Evaluation of Primano: Progress Report No. 7 (September 2010) Bern: Universität Bern

Alsaker, Françoise D.; Gutzwiller-Helfenfinger, Eveline (2010). Social behavior and peer relationships of victims, bully-victims, and bullies in kindergarten. In: Jimerson, Shane R.; Swearer, Susan M.; Espelage, Dorothy L. (eds.) Handbook of School Bullying. An International Perspective (pp. 87-99). Mahwah: Lawrence Erlbaum

Alsaker, Françoise D.; Vilén, Ulrike Louise (2010). El bullying en la edad preescolar. In: Ortega, Rosario (ed.) Agresividad injustificada, bullying y violencia escolar (pp. 129-164). Madrid: Alianza

Knauss, Christine; Alsaker, Françoise D. (2010). Welche Faktoren erklären physische Aktivität bei Schweizer Jugendlichen: Ergebnisse einer populationsbasierten Studie. In: Hartmann-Tews, Ilse; Dahmen, Britt; Emberger, Diana (eds.) Gesundheit in Bewegung: Impulse aus Geschlechterperspektive. Beiträge aus dem Symposium "Gender and Health in Motion - Gesundheit, Bewegung und Geschlecht aus Interdisziplinärer Perspektive". Brennpunkte der Sportwissenschaft: Vol. 32 (pp. 47-50). St. Augustin bei Bonn: Academia Verlag

Von Grünigen, Renate; Perren, Sonja; Nägele, Christof; Alsaker, Françoise D. (2010). Immigrant children's peer acceptance and victimization in kindergarten: the role of local language competence. British journal of developmental psychology, 28(3), pp. 679-697. Oxford: Wiley-Blackwell 10.1348/026151009X470582

Alsaker, Françoise D. (2010). Gewaltprävention im Rahmen der Elementarpädagogik: Das Berner Präventionsprogramm gegen Gewalt im Kindergarten und in der Schule. In: Tagung des Österreichischen Bundesministeriums für Unterricht, Kunst und Kultur: Gemeinsam für Fairness und gegen Gewalt. Wien. November 25, 2010.

Gutzwiller-Helfenfinger, Eveline; Alsaker, Françoise D. (2010). Moral disengagement and bully/victim problems in adolescence: The role of contextual factors. In: Biennial Meeting of the Society for Research on Adolescence (SRA). Philadelphia, Pennsylvania (USA). March 11-13, 2010.

Von Grüningen, Renate; Kochenderfer-Ladd, Becky; Perren, Sonja; Alsaker, Françoise D. (2010). Local language competence and peer relations among Swiss and immigrant children: The mediating roles of social behaviour. 4th Annual International Conference on Psychology, Athens, Greece, May 27-30, 2010.

Knauss, Christine; Alsaker, Françoise D. (2010). Welche Faktoren erklären physische Aktivität bei Schweizer Jugendlichen: Ergebnisse einer populationsbasierten Studie. Tagung "Gender and health in motion", 1.-2. Juni, Deutsche Sporthochschule Köln.

Knauss, Christine; Paxton, Susan J.; Alsaker, Françoise D. (2010). Validation of the German version of the Sociocultural Attutudes Towards Appearance Questionnaire (SATAQ-G). International Conference on Eating Disorders, Academy for Eating Disorders, 10.-12. June, Salzburg, Austria.

Gantenbein, Brigitta; Alsaker, Françoise D. (2010). Evaluation des Projektes Frühförderungsprogramms primano. Ergebnisse zum Hausbesuchsprogramm schrittweise und zu den Fördermodulen. R Tagung "Früh gefördert - gut gestartet" am 6. November 2010, Bern.

Perren, Sonja; Alsaker, Françoise D. (2010). Cyberbullying in Switzerland: The perspective of legal and political authorities. COST Meeting on legal issues in cyberbullying. Antwerp, Belgium, May 26-27, 2010.

Alsaker, Françoise D. (2010). Wenn Kinder einander fertig machen [Interview]. Beobachter(11), pp. 76-77.

Alsaker, Françoise D. (2010). Christina Krause, Rüdiger-Felix Lorenz, Was Kindern Halt gibt. Salutogenese in der Erziehung, Vandenhoeck & Ruprecht 2009 [Rezension]. Klein & Gross - Zeitschrift für Frühpädagogik(4) München: Oldenbourg Schulbuchverlag

2009

Alsaker, Françoise Delange (2009). Editorial zum Themenheft Gewalt in der Schule. Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften, 31, pp. 5-8. Freiburg (CH): Academic Press

Alsaker, Françoise Delange (2009). Éditorial [zum Themenheft Gewalt in der Schule]. Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften, 31, pp. 9-12. Freiburg (CH): Academic Press

Hauser, Debora; Gutzwiller-Helfenfinger, Eveline; Alsaker, Françoise Delange (2009). Kindergartenkinder als Zeugen von Mobbing. Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften, 31, pp. 57-74. Freiburg (CH): Academic Press

Perren, Sonja; Alsaker, Françoise (2009). Depressive symptoms from kindergarten to early school age: longitudinal associations with social skills deficits and peer victimization. Child and adolescent psychiatry and mental health, 3(1), p. 28. London: BioMed Central 10.1186/1753-2000-3-28

Knauss, Christine; Paxton, Susan Jessica; Alsaker, Françoise Delange (2009). Validation of the German version of the Sociocultural Attitudes Towards Appearance Questionnaire (SATAQ-G). Body image, 6(2), pp. 113-120. Amsterdam: Elsevier 10.1016/j.bodyim.2009.01.002

2008

Valkanover, Stefan; Alsaker, Francoise (2008). Das Berner Präventionsprogramm gegen Gewalt. In: Drilling, Matthias; Steiner, Olivier; Davolio, Miryam Eser (eds.) Gewalt an Schulen. Forschungsergebnisse und Handlungskonzepte (pp. 195-200). Zürich: Pestalozzianum

Alsaker, Françoise (2008). Bullying in Kindergarten. In: Hymel, S.; Swearer, S.; Gilette, P. (eds.) education.com ([1-5]). Internetpublikation

Alsaker, Françoise; Nägele, Christof (2008). Bullying in kindergarten and prevention. In: Pepler, Debra; Craig, Wendy (eds.) Understanding and Addressing Bullying. An International Perspective. PREVNet Series: Vol. 1 (pp. 230-252). Authorhouse

Baumgartner, Adrian; Alsaker, Françoise (2008). Soziale Kompetenzen von mobbinginvolvierten Kindern. In: Malti, Tina; Perren, Sonja (eds.) Soziale Kompetenz bei Kindern und Jugendlichen. Entwicklungsprozesse und Förderungsmöglichkeiten (pp. 70-88). Stuttgart: Kohlhammer

Høie, B.; Sommerfelt, K.; Waaler, P. E.; Alsaker, F. D.; Skeidsvoll, H.; Mykletun, A. (2008). The combined burden of cognitive, executive function, and psychosocial problems in children with epilepsy: a population-based study. Developmental medicine and child neurology, 50(7), pp. 530-536. Oxford: Blackwell 10.1111/j.1469-8749.2008.03015.x

Forrester-Knauss, Christine; Paxton, Susan J.; Alsaker, Françoise D. (2008). Body Dissatisfaction in Adolescent Boys and Girls: Objectified Body Consciousness, Internalization of the Media Body Ideal and Perceived Pressure from Media. Sex roles, 59(9-10), pp. 633-643. New York, N.Y.: Plenum Press 10.1007/s11199-008-9474-7

2007

Alsaker, Francoise; Lauper, Dorothee (2007). Mobbing in Kindergarten und Schule. SuchtMagazin, 33(1), pp. 15-19. Bern: Infodrog

Alsaker, Francoise (2007). Pathways to victimization and a multisetting intervention

Alsaker, Francoise (2007). Von Tätern und Opfern und dem Phänomen Mobbing in Kindergarten und Schule. Die Schule, 47(3), pp. 6-7.

Alsaker, Francoise; Kroger, Jane (2007). Identitätsentwicklung. In: Hasselhorn, Marcus; Schneider, Wolfgang (eds.) Handbuch der Entwicklungspsychologie. Handbuch der Psychologie: Vol. 7 (pp. 371-380). Göttingen: Hogrefe

Knaus, Christine; Paxton, Susan; Alsaker, Francoise (2007). Relationships amongst body dissatisfaction, internalization of the media body ideal and perceived pressure from media in adolescent girls and boys. Body image, 4(4), pp. 353-360. Amsterdam: Elsevier 10.1016/j.bodyim.2007.06.007

2006

Alsaker, Francoise (2006). Psychische Folgen von Mobbing. In: Steinhausen, Hans-Christoph (ed.) Schule und psychische Störungen (pp. 35-47). Stuttgart: Kohlhammer

Alsaker, Francoise; Dick-Niederhausen, Andreas (2006). Depression and suicide. In: Jackson, Sandy; Goossens, Luc (eds.) Handbook of Adolescent Development. European perspectives (pp. 308-336). Hove, UK: Psychology Press

Alsaker, Francoise; Flammer, August (2006). Pubertal development. In: Jackson, Sandy; Goossens, Luc (eds.) Handbook of Adolescent Development. European perspectives (pp. 30-50). Hove, UK: Psychology Press

Alsaker, Francoise; Kroger, Jane (2006). Self and identity. In: Jackson, Sandy; Goossens, Luc (eds.) Handbook of Adolescent Development. European perspectives (pp. 90-117). Hove, UK: Psychology Press

Flammer, August; Alsaker, Francoise (2006). Adolescents in school. In: Jackson, Sandy; Goossens, Luc (eds.) Handbook of Adolescent Development. European perspectives (pp. 223-245). Hove, UK: Psychology Press

Hascher, Tina; Alsaker, Francoise; Geu, Andi; Hersberger, Kathrin; Valkanover, Stefan; Welten, Ruedi (2006). Schulische Gewaltprävention - ein Blick auf unterschiedliche Perspektiven und ein Einblick in verschiedene Konzepte und Handlungsmöglichkeiten. In: Tanner, Albert; Badertscher, Hans; Holzer, Rita; Schindler, Andreas; Streckeisen, Ursula (eds.) Heterogenität und Integration. Umgang mit Ungleichheit und Differenz in Schule und Kindergarten (pp. 317-343). Zürich: Seismo

Hoye, B; Sommerfelt, Kristian; Waaler, Per Erik; Alsaker, Francoise; Skeidvoll, H; Mykletun, Arnstein (2006). Psychosocial problems and seizure related factors in children with epilepsy in Western Norway. Developmental medicine and child neurology, 48(3), pp. 213-219. Oxford: Blackwell 10.1017/S0012162206000454

Perren, Sonja; Alsaker, Francoise (2006). Social Behaviour and Peer Relationships of Victims, Bully-victims, and Bullies in Kindergarten. Journal of child psychology and psychiatry, 47(1), pp. 45-57. Oxford: Blackwell Publishing 10.1111/j.1469-7610.2005.01445.x

Tschumper, Annemarie; Nägele, Christoph; Alsaker, Françoise (2006). Gender, type of education, family background and overweight in adolescents. International journal of pediatric obesity, 1(3), pp. 153-160. London: Informa Healthcare 10.1080/17477160600881767

Provide Feedback