Feller, Sabine

Up a level
Export as [feed] RSS
Group by: Date | Item Type | Refereed | No Grouping
Jump to: 2016 | 2015 | 2013 | 2010 | 2009 | 2008

2016

Berendonk, Christoph; Schirlo, C; Balestra, G; Bonvin, R; Feller, Sabine; Huber, P; Jünger, E; Monti, M; Schnabel, Kai; Beyeler, Christine; Guttormsen, Sissel; Huwendiek, Sören (16 September 2016). Eidgenössische Prüfung Clinical Skills: Die neue nationale klinisch-praktische Schlussprüfung in Humanmedizin der Schweiz. In: Jahrestagung GMA. Abstractband. Bern. 14.-17.09.2016. 10.3205/16gma180

Wagner, Felicitas Lony; Feller, Sabine; Schmitz, Felix; Zimmermann, Philippe; Guttormsen, Sissel; Krings, Rabea; Huwendiek, Sören (16 September 2016). Vergleich elektronischer Checklisten mit Papierchecklisten im Rahmen der Clinical Skills Prüfung der Eidgenössischen Prüfung Humanmedizin: Ergebnisse einer Umfrage unter den Prüfenden der letzten zwei Jahre. In: Jahrestagung GMA. Abstractband. Bern. 14.-17.09.2016. 10.3205/16gma161

Feller, Sabine; Hautz, Stefanie; Schnabel, Kai; Huwendiek, Sören; Klöckner Cronauer, Christina; Junod Perron, Noëlle (16 September 2016). Communication skills training and assessment in undergraduate medical education: medical graduates', raters', and teachers' perspectives. In: Jahrestagung GMA. Abstractband. Bern. 14.-17.09.2016. 10.3205/16gma170

Krings, Rabea; Feller, Sabine; Wiedemar, Lina; Schnabel, Kai; Steiner, Isabelle; Merz, Franziska; Steinlin, Maja; Kroiss Benninger, Sabine; Brem, Beate; Wagner, Felicitas Lony; Huwendiek, Sören (16 September 2016). Grundschulkinder als standardisierte Patienten in einer regulären summativen OSCE-Prüfung: eine Mixed Method Studie bezüglich Fairness, Akzeptanz, Machbarkeit und „Educational Impact“ aus Sicht der Beteiligten. In: Jahrestagung GMA. Abstractband. Bern. 14.-17.09.2016. 10.3205/16gma181

Kroiss Benninger, Sabine; Latal, Bea; Holtz, Sepp; Jünger, Ernst; Krings, Rabea; Feller, Sabine; Schnabel, Kai; Huwendiek, Sören (16 September 2016). Schauspiel-Kinder als standardisierte Patienten (SP) in einer formativen OSCE-Prüfung: eine Mixed-Method Studie hinsichtlich Machbarkeit, Fairness, Validität und Lerneffekt. In: Jahrestagung GMA. Abstractband. Bern. 14.-17.09.2016. 10.3205/16gma257

Klöckner Cronauer, Ch; Hautz, Stefanie; Huwendiek, Sören; Schnabel, Kai; Feller, Sabine; Junod Perron, N (September 2016). Communication Skills Training at the Five Swiss Medical Schools: A SWOT Analysis. In: International Conference on Communication in Healthcare. Heidelberg. 07.-10.09.2016.

Junod Perron, N; Cronauer, Christina; Hautz, Stefanie; Schnabel, Kai; Huwendiek, Sören; Feller, Sabine (September 2016). Graduates, Raters’ and Teachers’ Perspectives on how to Improve Communication Skills Assessment. In: International Conference on Communication in Healthcare. Heidelberg. 07.-10.09.2016.

Hautz, Stefanie; Feller, Sabine; Cronauer, Christina; Schnabel, Kai; Huwendiek, Sören; Junod Perron, Noelle (September 2016). Swiss Communication Training Curricula for undergraduate medical education: a needs assessment. In: International Conference on Communication in Healthcare. Heidelberg. 07.-10.09.2016.

Krings, Rabea; Feller, Sabine; Schnabel, Kai; Kroiss, Sabine; Steinlin, Maja; Huwendiek, Sören (August 2016). Elementary school children as standardized patients in a summative OSCE: A mixed method study to evaluate fairness, acceptance, feasibility, and educational impact. In: AMEE 2016 Abstract Book.

Hautz, Stefanie; Feller, Sabine; Cronauer, C; Junod, Perron; Schnabel, Kai; Huwendiek, Sören (19 March 2016). Improving the Assessment of Communication Skills at the Swiss Federal Licensing Exam: Results of a Student's Needs Assessment (Unpublished). In: Ottawa Conference 2016. Perth. 19.-23.3.2016.

2015

Berendonk, Christoph; Schirlo, Christian; Balestra, Gianmarco; Bonvin, Raphael; Feller, Sabine; Huber, Philippe; Jünger, Ernst; Monti, Matteo; Schnabel, Kai; Beyeler, Christine; Guttormsen, Sissel; Huwendiek, Sören (2015). The new final Clinical Skills examination in human medicine in Switzerland: Essential steps of exam development, implementation and evaluation, and central insights from the perspective of the national Working Group. GMS Zeitschrift für medizinische Ausbildung, 32(4), Doc 40. German Medical Science 10.3205/zma000982

2013

Guttormsen, Sissel; Beyeler, Christine; Bonvin, Raphael; Feller, Sabine; Schirlo, Christian; Schnabel, Kai; Schurter, Tina; Berendonk, Christoph (2013). The new licencing examination for human medicine: from concept to implementation. Swiss medical weekly, 143, w13897. EMH Schweizerischer Ärzteverlag 10.4414/smw.2013.13897

Schirlo, Christian; Bonvin, Raphael; Berendonk, Christoph; Feller, Sabine; Schurter, Tina; Schnabel, Kai; Beyeler, Christine; Guttormsen, Sissel; Huwendiek, Sören (2013). Die Entwicklung und Implementierung einer neuen staatlichen Schlussprüfung Humanmedizin am Beispiel Schweiz – Ergebnisse und Daten zur Prüfungsqualität der ersten 2 Kohorten sowie Überlegungen zur Qualitätssicherung und zur Weiterentwicklung der Prüfung. In: Jahrestagung der Gesellschaft für Medizinische Ausbildung (GMA). Graz, Österreich. 26.- 28. Sept. 2013. 10.3205/13gma296

2010

Trachsel, S; Schaufelberger, M; Feller, S; Küng, L; Frey, P; Guttormsen, S (2010). Evaluation of a new undergraduate mentoring program in general practitioners' offices: experiences of students and mentors. GMS Zeitschrift für medizinische Ausbildung, 27(3) Köln: German Medical Science 10.3205/zma000679

2009

Rindlisbacher, Bernhard; Schläppi, Peter; Grüninger, Ueli; Feller, Sabine; Beyeler, Christine; Medicine, Working Group of the Swiss College of Primary Care (2009). Blended Learning in a Course on Practice Management in GP Training.

Rogausch, Anja; Berendonk, Christoph; Feller, Sabine; Giger, Max; Jucker-Kupper, Patrick; Montagne, Stephanie; Pfister, Christoph Alexander; Westkämper, Reinhard; Beyeler, Christine (2009). Workplace Based Assessment in Switzerland: Which aspects facilitate or hinder the routine application of Mini-CEX or DOPS in postgraduate training?

Rogausch, Anja; Berendonk, Christoph; Feller, Sabine; Giger, Max; Jucker-Kupper, Patrick; Montagne, Stephanie; Westkämper, Reinhard; Beyeler, Christine (2009). Arbeitsplatz-basiertes Assessment in der Schweiz: Welche Aspekte erleichtern bzw. erschweren die Durchführung von Mini-CEX oder DOPS in der Weiterbildung zum Facharzt?

Rindlisbacher, Bernhard; Schläppi, Peter; Grüninger, Ueli; Feller, Sabine; Beyeler, Christine; Medicine, Working Group of the Swiss College of Primary Care (2009). Blended learning in a course on practice management in GP-training. Swiss medical weekly, 139(Suppl175) Muttenz: EMH Schweizerischer Ärzteverlag

2008

Trachsel, Sandra; Schaufelberger, F; Feller, Sabine; Guttormsen, Sissel (2008). Program evaluation of general practice rotations in undergraduate medical education. In: AMEE 2008. Prag. 02.09.2008.

Provide Feedback