Hildebrandt, Toni

Up a level
Export as [feed] RSS
Group by: Date | Item Type | Refereed | No Grouping
Jump to: 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010

2016

Hildebrandt, Toni (5 February 2016). Grammatéion und Black Box. Zum Apriorismus von Darstellbarkeit durch Abstraktion (Unpublished). In: Visualität und Abstraktion. Über die Effekte von Abstraktionen im Feld des Sichtbaren. Hochschule für bildende Künste, Hamburg. 05.02.2016.

Hildebrandt, Toni (2016). Victor Pallas und Costa Martins’ Lisboa: Cidade Triste e Alegre: Autorschaft, Montage und Lesbarkeit eines portugiesischen Fotobuches um 1959. In: Dogramaci, Burcu; Düdder, Désidrée; Dufhues, Stefanie; Schindelegger, Maria; Volz, Anna (eds.) Gedruckt und Erblättert. Das Fotobuch als Medium ästhetischer Artikulation seit den 1940 Jahren. Schriftenreihe des Studienzentrums zur Moderne – Bibliothek Herzog Franz von Bayern am Zentralinstitut für Kunstgeschichte: Vol. 3 (pp. 62-75). Cologne: Verlag der Buchhandlung Walther König

2015

Hildebrandt, Toni (9 December 2015). Kontradispositive der Zeichnung 1955-1975 (Unpublished). In: Evening Lecture. Hochschule Pforzheim, Department of Design. 09.12.2015.

Hildebrandt, Toni (14 November 2015). Allegory, Montage, and Sound in Pasolini’s La Sequenza del fiore di carta (Unpublished). In: Pier Paolo Pasolini: Image, Object, Sound. Casa Italiana Zerilli-Marimò / Institute of Fine Arts, NYU, New York. 14.11.2015.

Hildebrandt, Toni (5 November 2015). Cursing the Fig Tree after 1968 (Unpublished). In: Religion Rebelle: Réflexions Èthico-Politique sur l’œurvre de Pier Paolo Pasolini. Université Saint-Paul, Ottawa, Canada. 05.11.2015.

Hildebrandt, Toni (30 October 2015). Allegoria dell'innocenza colpevole: Sul film di Zapruder, la dialettica di Kosik e il montaggio de La sequenza del fiore di carta (Unpublished). In: Pasolini 40 anni dalla morte. Centro Studi Pier Paolo Pasolini, Casarsa della Delizia. 30.10.2015.

Hildebrandt, Toni (7 October 2015). On Farocki and Pasolini (Unpublished). In: Symposium/Seminar: Aesthetics and Politics between Film and Installation: Harun Farocki. IUAV, Venedig. 07.10.2015.

Hildebrandt, Toni (12 June 2015). Pasolini, Poet of the Desert (Unpublished). In: Pier Paolo Pasolini: Image, Body, Site / Immagine, corpo, luogo. Kunsthistorisches Institut in Florenz, Max-Planck-Institut, Villa La Pietra – NYU, Florenz. 12.06.2015.

Hildebrandt, Toni (25 April 2015). Illegibility and/or Invisibility: Notes on the Grounds of Inscription (Unpublished). In: Culture at Work-Seminar: Circulating Critical Practices. MACBA, Barcelona. 25.04.2015.

Hildebrandt, Toni (7 March 2015). Free Indirect Dasein: Pasolini and Karel Kosík (Unpublished). In: The Legacy of Pier Paolo Pasolini. Yale University, Whitney Humanities Center. 06.-07.03.2015.

Hildebrandt, Toni (13 February 2015). Situating the Withdrawal of Tradition: Jalal Toufic’s rejection of Pasolini’s Southern Answer (Unpublished). In: Situating Global Art. InterArt Research Program, Literaturwerkstatt Berlin, FU Berlin. 13.02.2015.

Hildebrandt, Toni (23 January 2015). Allegories of the Profane on Foreign Soil in Pasolini’s Work after 1968 (Unpublished). In: Allegories of the Profane on Foreign Soil in Pasolini’s Work after 1968. Maumaus, Escola de Artes Visuais, Lisbon. 23.01.2015.

Hildebrandt, Toni (2015). Florian Graf’s Books: Between "disegno ambiguo" und "objet ambigu". In: Brunnschweiler, Heidi; Hildebrandt, Toni; Peters, Kathrin; Pop, Andrei; Zanichelli, Elena (eds.) Perpetually Transient: Neue Blicke auf Ambivalenz durch die konstellative Anordnung der Arbeiten von Anahita Razmi, Basim Magdy, Florian Graf, Bernd Behr (pp. 108-121). Basel: Schwabe Verlag

Hildebrandt, Toni (2015). Mira Schendel. In: Zielinski, Siegfried; Weibel, Peter (eds.) Flusseriana: An Intellectual Toolbox (pp. 352-354). Minneapolis: Univocal

Hildebrandt, Toni (2015). Die Profanierung der Plansequenz in Pasolinis La Sequenza del fiore di carta. In: Balke, Friedrich; Siegert, Bernhard; Vogl, Joseph (eds.) Medien des Heiligen. Archiv für Mediengeschichte: Vol. 15 (pp. 165-175). Paderborn: Fink

Hildebrandt, Toni (2015). The Profanation of Montage: Pasolini’s Allegorical Death/Cut in the Sequence-Shot. Senses of Cinema, 77 Senses of Cinema Inc.

Hildebrandt, Toni (2015). On Gestures and Images Made by Chance (Unpublished). In: What is an Image?. University of Copenhagen. 10.04.2015.

2014

Hildebrandt, Toni (18 December 2014). La Sequenza del fiore di carta": Das Subjekt in der Plansequenz und die Allegorie politischer Unschuld (Unpublished). In: The revolution is still on: The cinema of Pier Paolo Pasolini. Deutsches Filmmuseum, Frankfurt am Main. 18.12.2014.

Hildebrandt, Toni (2014). "Corpi e luoghi": Harun Farocki on Pasolini. Senses of Cinema(73)

Espinet, David; Hildebrandt, Toni (eds.) (2014). Suchen Entwerfen Stiften. Randgänge zum Entwurfsdenken Martin Heideggers [Edited Textbook] . Paderborn: Wilhelm Fink

Goppelsröder, Fabian; Richtmeyer, Ulrich; Hildebrandt, Toni (eds.) (2014). Bild und Geste. Figurationen des Denkens in Philosophie und Kunst. Image: Vol. 63. Bielefeld: Transcript

Hildebrandt, Toni (2014). Die tachistische Geste 1951–1970. In: Goppelsröder, Ulrich; Richtmeyer, Ulrich (eds.) Bild und Geste: Figurationen des Denkens in Philosophie und Kunst. Image: Vol. 63 (pp. 45-64). Bielefeld: Transcript

Hildebrandt, Toni (2014). Die Zeichnung als Öffnung der Form. Entwurf der Linie, Gegenwurf des Bildes. In: Espinet, David; Hildebrandt, Toni (eds.) Suchen Entwerfen Stiften: Randgänge zum Entwurfsdenken Martin Heideggers (pp. 55-70). München: Wilhelm Fink

Hildebrandt, Toni (2014). O fulgor refletido na devastação: Notas sobre três livros de fotografia de José Pedro Cortes. Contemporânea(2), pp. 77-81. Making Art Happen

Hildebrandt, Toni (2014). Punctum caecum. Zum Topos der zeichnerischen Blindheit bei Clouzot, Derrida und Twombly. In: Stoellger, Philipp; Gutjahr, Marco (eds.) An den Grenzen des Bildes. Zur visuellen Anthropologie. Interpretation interdisziplinär: Vol. 15 (pp. 73-104). Würzburg: Königshausen & Neumann

Hildebrandt, Toni (2014). "Corpi e luoghi" – Farocki über Pasolini. In: Irrgang, Daniel; Haensch, Konstantin Daniel; Neick, Inger (eds.) Forum zur Genealogie des MedienDenkens. Siegfried Zielinski im Gespräch mit… Hans Belting, Wolfgang Ernst, Hartmut Winkler, Henning Schmidgen, Claus Pias und Sybille Krämer. 2 (pp. 16-21). Berlin: Verlag der Universität der Künste Berlin

Hildebrandt, Toni (2014). Folded Images, Drawn Spaces: On ‘immutable mobiles’ and ‘mutable immobiles’. In: Probst, Carsten; Hildebrandt, Toni (eds.) Schirin Kretschmann. Insomnia but Salsa (pp. 88-93). Köln: Strzelecki Books

Hildebrandt, Toni (2014). Eigenperipherien. Über Yalda Afsahs ‚Trilogie’ und die Kurzfilm-Serie Eigenraum. In: Goldrausch, Künstlerinnenprojekt (ed.) Yalda Afsah (p. 2). Berlin: Goldrausch

2013

Hildebrandt, Toni (2013). Sedimentierte Zeit und dynamisierter Raum. Einige Nachbemerkungen zum Verhältnis von Bild und Musik. In: Schmidt, Matthias; Nanni, Matteo (eds.) Helmut Lachenmann: Musik mit Bildern? eikones (pp. 220-235). München: Fink

Hildebrandt, Toni (2013). Die Handzeichnung als Paradigma der Entwurfsforschung. In: Mareis, Claudia; Windgätter, Christof (eds.) "Long Lost Friends". Wechselbeziehungen zwischen Design-, Medien- und Wissenschaftsforschung. [Se]qu[enzia] (pp. 158-180). Zürich/Berlin: Diaphanes

Hildebrandt, Toni (2013). "Platonisierende Erotik" – Thomas Mann, Michelangelo Buonarroti und Marsilio Ficino. In: Folliero-Metz, Grazia Dolores; Gramatzki, Susanne (eds.) Michelangelo: Leben, Werk und Wirkung. Positionen und Perspektiven der Forschung. Mittelalter und Renaissance in der Romania: Vol. 6 (pp. 381-393). Frankfurt am Main: Peter Lang

Hildebrandt, Toni; Nozolino, Paulo (2013). Second Hand Visions (in conversation with Paulo Nozolino). Rheinsprung 11 - Zeitschrift für Bildkritik(5), pp. 104-124. Eikones

2012

Gründler, Hana; Hildebrandt, Toni; Nasim, Omar W.; Pichler, Wolfram (eds.) (2012). Rheinsprung 11. Zeitschrift für Bildkritik, 2012(3). Eikones

Hildebrandt, Toni (2012). John Cage und William Anastasi. Ästhetik und Ideologie der aleatorischen Linie. In: Wolf, Gerhard; Faietti, Marzia (eds.) LINEA II. Giochi, metamorfosi, seduzioni della linea (pp. 237-255). Firenze: Giunti Editore

Hildebrandt, Toni; Gründler, Hana; Pichler, Wolfram (2012). Zur Händigkeit der Zeichnung. Rheinsprung 11 - Zeitschrift für Bildkritik(3), pp. 2-19. Eikones

Hildebrandt, Toni (2012). Topologie der Zeichnung. Das Möbiusband im Werk von Markus Raetz. In: Kunstmuseum Basel, Kupferstichkabinett (ed.) Markus Raetz - Zeichnungen (pp. 200-209). Ostfildern: Hatje Cantz

Hildebrandt, Toni (2012). The Topology of Drawing: The Möbius Strip in the Work of Markus Raetz. In: Kunstmuseum Basel, Kupferstichkabinett (ed.) Markus Raetz - Zeichungen (pp. 200-209). Ostfildern: Hatja Cantz

Hildebrandt, Toni (2012). Gezeichnet mit Wasser auf Papier. Artcollector(10), pp. 22-26. FA Kunstverlag GmbH

Hildebrandt, Toni; Keiling, Tobias (2012). Ein Bild, das verstanden werden kann, ist Sprache? Zur Geschichte der Bildhermeneutik. In: Sobez, Laura; Delarue, Dominque; Schulz, Johann (eds.) Das Bild als Ereignis. Zur Lesbarkeit spätmittelalterlicher Kunst mit Hans-Georg Gadamer (pp. 127-160). Heidelberg: Winter

Hildebrandt, Toni; Meyer, Nanne (2012). Wiederholung und Wiederstand. Zeichnung als Krisis (im Gespräch mit Nanne Meyer). Rheinsprung 11 - Zeitschrift f�dkritik(3), pp. 134-158. Eikones

Hildebrandt, Toni; Perrig, Alexander; Gründler, Hana (2012). Das Brachland des Papiers (im Gespräch mit Alexander Perrig). Rheinsprung 11 - Zeitschrift für Bildkritik(3), pp. 35-43. Eikones

Hildebrandt, Toni; Kadishman, Menashe (2012). Art and Subjecthood (in conversation with Menashe Kadishman). Rheinsprung 11 - Zeitschrift f�dkritik, pp. 85-101. Eikones

2011

Hildebrandt, Toni (2011). Bild, Geste und Hand. Leroi-Gourhans paläontologische Bildtheorie. Image(14), pp. 55-64. Herbert von Halem Verlag

Hildebrandt, Toni (2011). Bildnerisches Denken. Martin Heidegger und die bildende Kunst. In: Espinet, David; Keiling, Tobias (eds.) Der Ursprung des Kunstwerks. Ein kooperativer Kommentar zu Heideggers Kunstwerkaufsatz (pp. 210-225). Frankfurt am Main: Vittorio Klostermann

Costa, Maria Teresa (2011). Für ein Ethos des destruktiven Charakters im Ausgang von Walter Benjamin. In: Weidner, Daniel; Weigel, Sigrid (eds.) Benjamin-Studien 2 (pp. 179-194). München: Fink

Hildebrandt, Toni; Zumthor, Peter (2011). Architektur, Bild und Entwurf (im Gespräch mit Peter Zumthor). Rheinsprung 11 - Zeitschrift für Bildkritik(1), pp. 139-146. Eikones

Hildebrandt, Toni; Kac, Eduardo (2011). World-making Models: The Role of Images and Aesthetic Experience in Bio Art (in conversation with Eduardo Kac). Rheinsprung 11 - Zeitschrift für Bildkritik(2), pp. 154-174. Eikones

2010

Hildebrandt, Toni (2010). Die Paradigmata zu Goethes Farbenlehre. 200 Jahre Rezeptionsgeschichte in Kunst, Naturwissenschaft und Philosophie. In: Freie Hochschule für Geisteswissenschaft, Dornach (ed.) Experiment Farbe. 200 Jahre Goethes Farbenlehre (pp. 78-91). Dornach: Verlag am Goetheanum

Hildebrandt, Toni (2010). Lambert Wiesing, Das Mich der Wahrnehmung. Officine Filosofiche(1), pp. 169-171.

Provide Feedback