Marx, Peter

Up a level
Export as [feed] RSS
Group by: Date | Item Type | Refereed | No Grouping

Marx, Peter W. (ed.) (2010). Forum Modernes Theater. Narr Francke Attempto

Marx, Peter W. (2010). Arnold Zweig and the Critics: Reconsidering the Jewish 'Contribution' to German Theatre. In: Malkin, Jeanette R.; Rokem, Freddie (eds.) Jews and the Making of Modern German Theatre (pp. 116-131). Iowa City: University of Iowa Press

Marx, Peter W. (2010). Theorien der Theaterliteratur. In: Zymner, Rüdiger (ed.) Handbuch Gattungstheorie (pp. 335-338). Stuttgart: Metzler

Marx, Peter W. (2010). Theaterwissenschaftliche Gattungsforschung. In: Zymner, Rüdiger (ed.) Handbuch Gattungstheorie (pp. 298-301). Stuttgart: Metzler

Marx, Peter W. (2010). Schauspieler/in. In: Jaeger, Friedrich (ed.) Enzyklopädie der Neuzeit, Bd. 11 (pp. 677-681). Stuttgart: Metzler

Marx, Peter W. (2010). Stufen der Abstraktion: Leopold Jessners Shakespear-Inszenierung 1919-1932. In: Shakespeare-Jahrbuch, vol. 146: Aufbruch in die Moderne (pp. 60-77). Weimar: Deutsche Shakespeare-Gesellschaft

Marx, Peter W. (2010). Welt-Suche: Auf den Spuren von Hans Blumenberg. Forum modernes Theater, 25(1), pp. 93-102. Tübingen: Gunter Narr Verlag 10.1353/fmt.2010.0008

Marx, Peter W. (2010). Book Review: The Swastika and the Stage: German Theatre and Society 1933–1945. Theatre Research International, 35(02), pp. 201-202. Cambridge University Press 10.1017/S0307883310000155

Marx, Peter W. (2009). Anselm Heinrich, Entertainment, Propaganda, Education. Regional Theatre in Germany and Britain between 1918 and 1945, University of Hertfordshire Press, Hatfield 2007 [Rezension]. Theatre research international, 34(3), pp. 319-320. Cambridge: Cambridge University Press 10.1017/S0307883309990150

Marx, Peter W. (2009). Andrew G. Bonnell, Shylock in Germany. Antisemitism and the German Theatre from the Enlightenment to the Nazis, Tauris Academic Studies, London and New York 2008 [Rezension]. Shakespeare quarterly, 60(2), pp. 243-245. New York, N.Y.: Shakespeare Association of America

Marx, Peter W. (2009). Fritz Lang Collection, Dr. Mabuse, der Spieler. Frau im Mond. Spione. Restaurierte Fassungen mit neuer Musik, Transit Film, München 2007 [Rezension]. Forum modernes Theater, 23(2), pp. 166-168. Tübingen: Gunter Narr Verlag

Marx, Peter W. (ed.) (2009). Forum Modernes Theater. Narr Francke Attempto

Marx, Peter W.; Watzka, Stefanie (eds.) (2009). Berlin auf dem Weg zur Theaterhauptstadt. Theaterstreitschriften zwischen 1869 und 1924. Tübingen: Narr Francke Attempto

Marx, Peter W.; Watzka, Stefanie (2009). Einleitung. In: Marx, Peter W.; Watzka, Stefanie (eds.) Berlin auf dem Weg zur Theaterhauptstadt. Theaterstreitschriften zwischen 1869 und 1924 (pp. 9-16). Tübingen: Narr Francke Attempto

Marx, Peter W. (2009). Analytisches Drama. In: Lamping, Dieter (ed.) Handbuch der literarischen Gattungen (pp. 9-11). Stuttgart: Kröner

Marx, Peter W. (2009). Einakter. In: Lamping, Dieter (ed.) Handbuch der literarischen Gattungen (pp. 165-169). Stuttgart: Kröner

Marx, Peter W. (2009). Die Entwicklung der Theaterwissenschaft aus der Erfahrung der Populärkultur um 1900. Maske und Kothurn - internationale Beiträge zur Theater-, Film- und Medienwissenschaft, 55(1-2), pp. 15-26. Wien: Böhlau 10.7767/muk.2009.55.12.15

Marx, Peter W. (2009). Berlin wird Weltstadt! Metropolitane Kultur als historiographische Herausforderung. Bolloquium Prof. Dr. P. Nolte, Freie Universität Berlin, Januar.

Marx, Peter W. (2009). Eine Paraderolle, Shylock auf der deutschen Bühne des 19. Jahrhunderts. Im Rahmen der Konferenz Shylock nach 1945 - Inszenierungen und Diskurse um Shakespeares Kaufmann von Vendedig an der Universität Wien, März.

Marx, Peter W. (2009). Buchvorstellung "Ein theatralisches Zeitalter" im Thomasius-Club Leipzig, April.

Marx, Peter W. (2009). Stufen der Abstraktion: Leopold Jessners Shakespeare-Inszenierungen. Im Rahmen der Frühjahrstagung der Deutschen Shakespeare-Gesellschaft Shakespeare: Aufbruch in die Moderne in Weimar, April.

Marx, Peter W. (2009). Tap-Dancing on the Red Line: May Reinhardt stages Sternheims Die Hose in Berlin 1911. Im Rahmen der IFTR/FIRT-Jahrestagung Silent Voices / Forbidden Lives: Censorship and Performance in Lissabon, Juli.

Marx, Peter W. (2009). Figura non Moritur. The Actor's Two Bodies. Im Rahmen der IPP Performance and Media Studies-Summer School an der Johannes Gutenberg-Universität Mainz, Juli.

Marx, Peter W. (2009). Deutschland ist Hamlet? The Janus-faced Hamlet: Firtz Kortner (1926/1957) and Gustaf Gründgens (1936/1949). Im Rahmen der Jahrestagung der German Studies Association in Washington D.C., Oktober.

Marx, Peter W. (2009). Sein oder Nicht-Sein? Keine Frage! Hamlet als Denkfigur der kollektiven Imagination. Eine Zeitreise durch die europäische Theatergeschichte. Im Rahmen der Seniorenuni der Universität Bern, Dezember.

Provide Feedback