Meyer, Thomas

Up a level
Export as [feed] RSS
Group by: Date | Item Type | Refereed | No Grouping
Jump to: 2016 | 2015

2016

Murdoch, Jake; Guégnard, Christine; Koomen, Maarten; Imdorf, Christian; Kamanzi, Canisius; Meyer, Thomas (2016). Pathways fostering mobility to higher education for vulnerable immigrants in France, Switzerland and Canada. European Journal of Higher Education, 7(1), pp. 29-42. Taylor & Francis 10.1080/21568235.2017.1254918

Meyer, Thomas (30 June 2016). Bildungsgrenzen im Spiegel der Panel-Studie TREE. In: Kongress der Schweizerischen Gesellschaft für Bildungsforschung (SGBF). Bern: TREE: Transitionen von der Erstausbildung ins Erwerbsleben

Sacchi, Stefan; Meyer, Thomas (2016). VET entry in Switzerland via "bridging solutions": stepping stone or dead end? Schweizerische Zeitschrift für Soziologie / Swiss journal of sociology / Revue suisse de sociologie, 42(1), pp. 9-39. Seismo Press 10.1515/sjs-2016-0002

Scharenberg, Katja; Hupka-Brunner, Sandra; Meyer, Thomas; Bergman, Manfred Max (eds.) (2016). Transitions in Youth and Young Adulthood: Results from the Swiss TREE Panel Study 2. Zürich: Seismo

Scharenberg, Katja; Rudin, Melania; Müller, Barbara; Meyer, Thomas; Hupka-Brunner, Sandra (2016). Education and employment pathways from the end of compulsory school to young adulthood: the first ten years. In: Scharenberg, Katja; Hupka-Brunner, Sandra; Meyer, Thomas; Bergman, Manfred Max (eds.) Transitionen im Jugend- und jungen Erwachsenenalter. Ergebnisse der Schweizer Längsschnittstudie TREE 2 (pp. 20-44). Zürich: Seismo

2015

Hupka-Brunner, Sandra; Scharenberg, Katja; Meyer, Thomas; Müller, Barbara (2015). Leistung oder soziale Herkunft? Bestimmungsfaktoren für erwarteten und tatsächlichen beruflichen Erfolg im jungen Erwachsenenalter. In: Häfeli, Kurt; Neuenschwander, Markus P.; Schumann, Stephan (eds.) Berufliche Passagen im Lebenslauf: Berufsbildungs- und Transitionsforschung in der Schweiz (pp. 243-275). Wiesbaden: Springer VS 10.1007/978-3-658-10094-0_10

Meyer, Thomas (2015). Inégalités dans le(s) système(s) d'éducation suisse(s): facteurs systémiques et devenir individuel. In: Felouzis, Georges; Goastellec, Gaële (eds.) Les inégalités scolaires en Suisse. Exploration: Vol. 166 (pp. 161-177). Bern: Lang

Provide Feedback