Schüpbach, Marianne

Up a level
Export as [feed] RSS
Group by: Date | Item Type | Refereed | No Grouping
Jump to: No | Yes

No

Schüpbach, Marianne (October 2013). Was bringen Tagesstrukturen den Schülerinnen und Schülern? Bündner Schulblatt(5), pp. 4-6. Lehrpersonen Graubünden LEGR

Schüpbach, Marianne; Jutzi, Michelle (31 August 2013). Multiprofessional collaboration in teaching practices in all-day-schools in Switzerland (Unpublished). In: EARLI-Kongress (15th Biennial Conference). Munich Germany. 27.08.-31.8.2013.

Jutzi, Michelle; Schüpbach, Marianne (31 August 2013). Conditions promoting good multiprofessional collaboration practices in Swiss all-day schools (Unpublished). In: 15th biennial EARLI Conference. Munich, Germany. 27.08.-31.08.2013.

Schüpbach, Marianne; von Allmen, Benjamin; Jutzi, Michelle (22 August 2013). Tagesschule und Schulerfolg? In: SGBF Kongress. Abstract Book. Lugano. 21.-23.08.2013.

Schüpbach, Marianne (13 May 2013). Extended education and social inequality in Switzerland – compensatory effects? An analysis of the development of language achievement with regard to structural and process-related aspects of the social background (Unpublished). In: Tagung Network on Extracurricular and Out-of-School Time Educational Research (NEO ER). Rauischholzhausen. 13.05.2013.

Schüpbach, Marianne; Jutzi, Michelle; Thomann, Kathrin (2013). Bedingungen multiprofessioneller Kooperation in zehn schweizer Tagesschulen. In: Schüpbach, Marianne; Slokar, Ana; Nieuwenboom, Wim (eds.) Kooperation als Herausforderung in Schule und Tagesschule. Prisma: Vol. 25 (pp. 95-110). Bern: Haupt

Schüpbach, Marianne; Jutzi, Michelle; Thomann, Kathrin; von Allmen, Benjamin; Nieuwenboom, Jan Willem (2013). Erziehungs- und Bildungspartnerschaften: Kooperation zwischen Tagesschule und Eltern in der Schweiz. In: Schüpbach, Marianne; Slokar, Ana; Nieuwenboom, Wim (eds.) Kooperation als Herausforderung in Schule und Tagesschule. Prisma: Vol. 25 (pp. 125-140). Bern: Haupt

Schüpbach, Marianne; Slokar, Ana; Nieuwenboom, Wim (2013). Einleitung: Kooperation als Herausforderung in Schule und Tagesschule. In: Schüpbach, Marianne; Slokar, Ana; Nieuwenboom, Wim (eds.) Kooperation als Herausforderung in Schule und Tagesschule. Prisma: Vol. 25 (pp. 7-15). Bern: Haupt

Schüpbach, Marianne (2013). Development, quality, and effectiveness of out-of-school time education in Switzerland. In: Ecarius, Jutta; Klieme, Eckhard; Stecher, Ludwig; Woods, Jessica (eds.) Extended Education - in an International Perspective. Proceedings of the International Conference on Extracurricular and Out-of-School Time Educational Research (pp. 75-98). Opladen: Barbara Budrich

Schüpbach, Marianne; Slokar, Ana; Nieuwenboom, Jan Willem (eds.) (2013). Kooperation als Herausforderung in Schule und Tagesschule. Prisma: Vol. 25. Bern: Haupt

Schüpbach, Marianne; Scherzinger, Marion; Herzog, Walter (2012). Ganztägige Bildung und Betreuung in der Schweiz. Ergebnisse der Nationalfondsstudie EduCare zur Qualität und Wirksamkeit von Tagesschulen. In: Appel, Stefan; Höhmann, Kathrin; Rother, Ulrich (eds.) Jahrbuch Ganztagesschule 2012. Schulatmosphäre - Lernlandschaft - Lebenswelt (pp. 180-188). Wochenschau Verlag

Schüpbach, Marianne; Jutzi, Michelle; Thomann, Kathrin (2012). Expertise zur Kooperation in verschiedenen Kooperationsfeldern: eine qualitative Studie zu den Bedingungen gelingender multiprofessioneller Kooperationen in zehn Tagesschulen Universität Bern, Institut für Erziehungswissenschaft

Schüpbach, Marianne (2011). Tagesstrukturen - eine Herausforderung an die Bildung. In: Baustelle Tagesstrukturen, Chancen für Bildung und Architektur. Bericht über die Tagung in Basel vom 30. März 2011.

Schüpbach, Marianne (2010). Ganztägige Bildung und Betreuung im Primarschulalter. Qualität und Wirksamkeit verschiedener Schulformen im Vergleich. Wiesbaden: VS Verlag

Schüpbach, Marianne; Scherzinger, Marion; Herzog, Walter (2010). Tagesschulkinder im Vorteil (Teil 2). Schulblatt Aargau und Solothurn, 128(13), p. 40. Aarau: Aargauischer Lehrerverein ALV

Schüpbach, Marianne; Scherzinger, Marion; Herzog, Walter (2010). Tagesschulkinder im Vorteil (Teil 1). Schulblatt Aargau und Solothurn, 128(12), p. 40. Aarau: Aargauischer Lehrerverein ALV

Schüpbach, Marianne; Ignaczewska, Julia; Blum-Giger, Daniela; Hattersley, Lisa; Scherzinger, Marion; Herzog, Walter (2010). SNF-Studie EduCare - Qualität und Wirksamkeit der familialen und ausserfamilialen Bildung und Betreuung von Primarschulkindern. Erhebungsinstrumente EduCare II (Forschungsbericht 39). Bern: Institut für Erziehungswissenschaft, Abteilung Pädagogische Psychologie

Schüpbach, Marianne; Wustmann, Corina; Mous, Hanne; Bolz, Melanie; Herzog, Walter (2008). Qualität und Wirksamkeit der familialen und ausserfamilialen Bildung und Betreuung von Primarschulkindern. Erhebungsinstrumente EduCare I. Forschungsbericht Nr. 34 (SNF-Studie EduCare) Bern: Institut für Erziehungswissenschaft, Abteilung Pädagogische Psychologie

Schüpbach, Marianne; Bolz, Melanie; Wustmann, Corina; Mous, Hanne (2006). Positionspapier Tagesschule - Pädagogisch gewinnbringend umgesetzt. Dienstleistung zuhanden des Aargauischen Lehrerinnen- und Lehrer-Verband (alv) und des Initiativkomitees Schule und Familie Hochschulen der FHNW

Yes

Schüpbach, Marianne; Ignaczewska, Julia; Herzog, Walter (2014). Socio-emotional development of students in all-day schools at the primary school level. Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 46(1), pp. 11-23. Hogrefe 10.1026/0049-8637/a000096

Schüpbach, Marianne; von Allmen, Benjamin (2013). Extended Education in Switzerland: Research Overview. International journal for research on extended education, 2013(1), pp. 18-30. Barbara Budrich

Schüpbach, Marianne; Herzog, Walter; Ignaczewska, Julia (2013). Entwicklung der Mathematikleistung von Ganztagsschulkindern: kompensatorische Wirkung der Ganztagsschule? Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 27(3), pp. 157-167. Hans Huber 10.1024/1010-0652/a000101

Schüpbach, Marianne; von Allmen, Benjamin (2013). Frühkindliche Bildungsorte in und ausserhalb der Familie. In: Stamm, Margrit; Edelmann, Doris (eds.) Handbuch Frühkindliche Bildungsforschung. Handbuch (pp. 343-356). Wiesbaden: Springer VS 10.1007/978-3-531-19066-2

Schüpbach, Marianne (2012). Sprachleistungsentwicklung in Ganztagsschulen unter Berücksichtigung der sozialen Herkunft und der frühkindlichen Bildung, Betreuung und Erziehung (FBBE). Zeitschrift für Grundschulforschung, 2, pp. 109-121. Klinkhardt

Schüpbach, Marianne (2009). Die Klassenwiederholung - ein Misstritt. 4 bis 8. Fachzeitschrift für Kindergarten und Unterstufe, 1(2), pp. 10-11. Bern: Schulverlag plus

Schüpbach, Marianne; Wustmann, Corina; Bolz, Melanie; Mous, Hanne (2009). Die Einführung von Blockzeiten an Schweizer Kindergärten und Schulen. Ein erster Schritt zur Umsetzung einer ganztägigen Bildung und Betreuung. Zeitschrift für Grundschulforschung, 2(1), pp. 132-145. Bad Heilbrunn: Klinkhardt

Bonvin, P.; Bless, G.; Schuepbach, M. (2008). Grade retention: decision-making and effects on learning as well as social and emotional development. School effectiveness and school improvement, 19(1), pp. 1-19. Abingdon, UK: Routledge 10.1080/09243450701856499

Provide Feedback