Trechsel, Lilian Julia

Up a level
Export as [feed] RSS
Group by: Date | Item Type | Refereed | No Grouping
Jump to: No | Yes

No

Trechsel, Lilian; Allheilig, Gaby (October 2023). «Wir müssen versuchen, gewisse Dinge auf den Kopf zu stellen». In: CDE Spotlight. Centre for Development and Environment, University of Bern

Karrer, Laurenzia; Steinböck, Camilla; Trechsel, Lilian Julia; da Silva, Tamara; Breu, Thomas (2023). IGS North-South Tracer Study 2022: Decolonizing a PhD Programme and Beyond Bern, Schweiz: Centre for Development and Environment (CDE), Universität Bern, with Bern Open Publishing (BOP)

Chastonay, Jonas Frédéric; Karrer, Laurenzia; Trechsel, Lilian Julia (2023). Monitoring-Bericht zuhanden des Vizerektorats Qualität: Integration von Nachhaltiger Entwicklung in der Lehre an der Universität Bern, akademisches Jahr 2022/2023 Centre for Development and Environment (CDE), Universität Bern, mit Bern Open Publishing (BOP)

Steinböck, C.; Theiler, R.; Leng, M.; Trechsel, L. J. (2023). Out and about sustainably in Bern (2nd edition). Centre for Development and Environment (CDE), University of Bern, with Bern Open Publishing (BOP)

Trechsel, Lilian (September 2022). Students as bridge builders between science and society (Unpublished). In: Higher Education Summit of COPERNICUS Alliance. Hasselt, Belgium. 6-8 September 2022.

Lewis, Anna Lena; Schmid, Leonie Greta; Trechsel, Lilian Julia (2022). Monitoring-Bericht zuhanden des Vizerektorats Qualität: Integration von Nachhaltiger Entwicklung in der Lehre an der Universität Bern, akademisches Jahr 2021/2022 Bern: Centre for Development and Environment (CDE), Universität Bern, mit Bern Open Publishing (BOP)

Karrer, Laurenzia; Zabel, Astrid; Hammer, Thomas; Herweg, Karl; Hirschbuehl, Tina; Illien, Patrick; Lemann, Tatenda; Lewis, Anna; Lundsgaard-Hansen, Lara; Mathez-Stiefel, Sarah-Lan; Ming, Eva; Moser, Stephanie; Providoli, Isabelle; Rueff, Henri; Solar Alvarez, Jimena; Trechsel, Lilian; Zeleke, Gete; Zimmermann, Anne (2022). Good Practice Guidelines. Digital Tools for Transdisciplinary and Transformative Research and Learning Bern, Switzerland: Centre for Development and Environment (CDE), University of Bern, with Bern Open Publishing (BOP)

Herweg, Karl; Tribelhorn, Thomas; Lewis, Anna Lena; Providoli, Isabelle; Trechsel, Lilian Julia; Steinböck, Camilla (2021). Transdisciplinary Learning for Sustainable Development. Sharing Experience in Course and Curriculum Design [Textbook] . Bern, Switzerland: Centre for Development and Environment (CDE), University of Bern, with Bern Open Publishing (BOP)

Lewis, Anna Lena; Schmid, Leonie Greta; Trechsel, Lilian Julia (2021). Monitoring-Bericht zuhanden des Vizerektorats Qualität: Integration von Nachhaltiger Entwicklung in der Lehre an der Universität Bern, akademisches Jahr 2020/2021 Bern: Centre for Development and Environment (CDE), Universität Bern, mit Bern Open Publishing (BOP)

Herweg, Karl; Tribelhorn, Thomas; Lewis, Anna; Providoli, Isabelle; Trechsel, Lilian; Steinböck, Camilla (2021). Cut the Crap – Teach for Future! Transdisciplinary Learning for Sustainable Development (Unpublished). In: International Transdisciplinarity Conference 2021. Zürich. 13-17 September.

Trechsel, Lilian J.; Steinböck, Camilla; Ayeri Ogalleh, Sarah; Zimmermann, Anne; Herweg, Karl; Breu, Thomas; Lannen, Anu (2021). Wissen und Kompetenzen für Nachhaltigkeit durch partnerschaftliche Forschung und Bildung (CDE Policy Brief 17). Bern, Switzerland: Centre for Development and Environment, University of Bern, Switzerland

Trechsel, Lilian J.; Häderli, Stefan; Zimmermann, Anne B. (2020). What do students of the university of Bern consider important for their future? Results and Discussion of a National Union of Students Survey Bern, Switzerland: Centre for Development and Environment (CDE), University of Bern, with Bern Open Publishing (BOP)

Trechsel, Lilian J.; Häderli, Stefan; Zimmermann, Anne B. (2020). Worauf legen Studierende der Universität Bern Wert für ihre Zukunft? Resultate und Diskussion der Umfrage der National Union of Students. Bern, Schweiz: Centre for Development and Environment (CDE), Universität Bern, mit Bern Open Publishing (BOP)

Trechsel, Lilian J.; Steinböck, Camilla; Ayeri Ogalleh, Sarah; Zimmermann, Anne; Herweg, Karl Günter; Breu, Thomas; Lannen, Anu (2020). Unlocking knowledge for sustainability: Partnership-based research and education (CDE Policy Brief 17). Bern, Switzerland: Centre for Development and Environment, University of Bern, Switzerland

Trechsel, Lilian J. (2020). Experiences of PhD graduates researching and learning for sustainable development in an inter- and transdisciplinary setting. ETH Learning and Teaching Journal, 2(2), pp. 137-140. ETH Zürich

Schmid, Leonie; Zimmermann, Anne B.; Herweg, Karl Günter; Trechsel, Lilian J. (2019). Monitoring-Bericht zuhanden des Vizerektorats Qualität: Integration der nachhaltigen Entwicklung in der Lehre an der Universität Bern, akademisches Jahr 2018/2019 Bern, Schweiz: Centre for Development and Environment (CDE), Universität Bern, mit Bern Open Publishing (BOP)

Zimmermann, Anne; Trechsel, Lilian Julia; Herweg, Karl Günter (2018). How to shape the step from the enthusiastic few to the committed majority: Let’s share experience! (Unpublished). In: Future Forward Conference of COPERNICUS Alliance. Brussels, Belgium. 17-19 October 2018.

Zimmermann, Anne; Trechsel, Lilian Julia; Herweg, Karl Günter; Tribelhorn, Thomas; Graf, David; Rufer, Lydia; Wastl-Walter, Doris (September 2017). Discussing criteria for assessing integration of Sustainable Development into teaching at tertiary education institutions (Unpublished). In: Hamburg Sustainable Development Summit 2017. Hamburg, Germany. 27 September 2017.

Herweg, Karl Günter; Zimmermann, Anne; Lundsgaard-Hansen, Lara; Tribelhorn, Thomas; Hammer, Thomas; Tanner, Rolf Peter; Trechsel, Lilian Julia; Bieri, Sabin; Kläy, Andreas (2017). Integrating Sustainable Development into higher education — Guidelines with in-depth modules for the University of Bern. Foundations. [Textbook] . Bern, Switzerland: University of Bern, Vice-Rectorate Quality, Vice-Rectorate Teaching, Centre for Development and Environment (CDE), Educational Development Unit (ZUW), and Bern Open Publishing (BOP)

Breu, Thomas Michael; Giger, Markus; Hurni, Hans; Jucker Riva, Matteo; Lannen, Anu; Lardelli, Corina; Lauterburg, Nina Juanita; Messerli, Peter; Schwilch, Gudrun; Trechsel, Lilian Julia; Wolfgramm, Bettina (2015). Spotlight on the role of soils in sustainable development: CDE Annual report 2014 (CDE Annual Report 2014). Bern, Switzerland: Centre for Development and Environment (CDE)

Yes

Trechsel, Lilian Julia; Diebold, Clara Léonie; Zimmermann, Anne Barbara; Fischer, Manuel (2023). Students between science and society: why students’ learning experiences in transformative spaces are vital to higher education institutions. International journal of sustainability in higher education, 24(9), pp. 85-101. Emerald 10.1108/IJSHE-09-2021-0407

Lewis, Anna Lena; Trechsel, Lilian Julia; Zimmermann, Anne Barbara (2023). Monitoring the integration of Sustainable Development into higher education teaching: a collaborative learning approach. Zeitschrift für Hochschulentwicklung, 18(4), pp. 61-76. Österreichische Gesellschaft für Hochschuldidaktik ÖGHD 10.21240/zfhe/18-04/04

Steinböck, Camilla; Theiler, Rebecca; Leng, Marion; Trechsel, Lilian Julia (December 2021). Out and about sustainably in Bern. Centre for Development and Environment (CDE), University of Bern, with Bern Open Publishing (BOP)

Trechsel, Lilian Julia; Zimmermann, Anne Barbara; Steinböck, Camilla; Breu, Thomas; Herweg, Karl; Thieme, Susan (2021). Safe Spaces for Disruptive Learning in a North–South Research Partnership Context: International Mobility of Doctoral Students. Sustainability, 13(4), p. 2413. MDPI 10.3390/su13042413

Trechsel, Lilian Julia; Tanner, Rolf Peter (2020). Brennpunkt Nachhaltigkeit. Beitrag einer Digitalen Lernplattform zu transformativem Lernen und Transformation in Richtung nachhaltiger Entwicklung. Progress in Science Education (PriSE), 3(2), pp. 29-36. CERN 10.25321/prise.2020.998

Trechsel, Lilian Julia; Zimmermann, Anne; Graf, David; Herweg, Karl Günter; Lundsgaard-Hansen, Lara; Rufer, Lydia; Tribelhorn, Thomas; Wastl-Walter, Doris (2018). Mainstreaming Education for Sustainable Development at a Swiss University: Navigating the Traps of Institutionalization. Higher education policy, 31(4), pp. 471-490. Springer 10.1057/s41307-018-0102-z

Herweg, Karl Günter; Zimmermann, Anne; Lundsgaard-Hansen, Lara; Tribelhorn, Thomas; Rufer, Lydia; Hammer, Thomas; Tanner, Rolf Peter; Trechsel, Lilian Julia; Bieri, Sabin; Kläy, Andreas (2016). Nachhaltige Entwicklung in die Hochschullehre integrieren — Ein Leitfaden mit Vertiefungen für die Universität Bern. Vertiefung 1: Konzepte, Instrumente, Anleitungen, Hinweise und Beispiele. [Textbook] . Bern, Switzerland: Universität Bern, Vizerektorat Qualität, Vizerektorat Lehre, Centre for Development and Environment (CDE), Bereich Hochschuldidaktik & Lehrentwicklung und Bern Open Publishing (BOP)

Herweg, Karl Günter; Lundsgaard-Hansen, Lara; Zimmermann, Anne; Camenzind, Ephraim Joseph; Tribelhorn, Thomas; Hammer, Thomas; Tanner, Rolf Peter; Trechsel, Lilian Julia; Kläy, Andreas (2016). Nachhaltige Entwicklung in die Hochschullehre integrieren — Ein Leitfaden mit Vertiefungen für die Universität Bern. Vertiefung 3: Weiterführende Hilfen. [Textbook] . Bern, Switzerland: Universität Bern, Vizerektorat Qualität, Vizerektorat Lehre, Centre for Development and Environment (CDE), Bereich Hochschuldidaktik & Lehrentwicklung und Bern Open Publishing (BOP)

Herweg, Karl Günter; Zimmermann, Anne; Lundsgaard-Hansen, Lara; Tribelhorn, Thomas; Hammer, Thomas; Tanner, Rolf Peter; Trechsel, Lilian Julia; Bieri, Sabin; Kläy, Andreas (2016). Nachhaltige Entwicklung in die Hochschullehre integrieren – Ein Leitfaden mit Vertiefungen für die Universität Bern. Grundlagen. [Textbook] . Bern, Switzerland: Universität Bern, Vizerektorat Qualität, Vizerektorat Lehre, Centre for Development and Environment (CDE), Bereich Hochschuldidaktik & Lehrentwicklung und Bern Open Publishing (BOP)

Provide Feedback