Alsaker, Françoise D.

Up a level
Export as [feed] RSS
Group by: Item Type | No Grouping
Number of items: 29.

Journal Article

Alsaker, Françoise D. (2013). Mobbing muss nicht sein. 4 bis 8. Fachzeitschrift für Kindergarten und Unterstufe(8), pp. 36-37. Schulverlag plus

von Grünigen, Renate; Kochenderfer-Ladd, Becky; Perren, Sonja; Alsaker, Françoise D. (2012). Links between local language competence and peer relations among Swiss and immigrant children: The mediating role of social behavior. Journal of School Psychology, 50(2), pp. 195-213. Elsevier 10.1016/j.jsp.2011.09.005

Alsaker, Françoise D.; Valkanover, Stefan (2011). Das Programm Be-Prox. Prävention gegen Gewalt in Kindergarten und Schule. Pädagogik, 63(1), pp. 10-13. Weinheim: Beltz

Kahumoku, Emily .P; Vazsonyi, Alexander T.; Phagava, Karaman; Pagava, Helen; Alsaker, Françoise D.; Michaud, Pierre-Andre (2011). Objectified Body Consciousness and Mental Health in Female Adolescents: Cross-Cultural Evidence From Georgian and Swiss National Samples. Journal of adolescent health, 49(2), pp. 141-147. New York, N.Y.: Elsevier 10.1016/j.jadohealth.2010.11.001

Alsaker, Françoise D. (2011). Auf Erwachsene muss Verlass sein. Mobbingprävention im Kindergarten und in der Schule. Psychoscope(10) Bern: Föderation der Schweizer Psychologinnen und Psychologen

Von Grünigen, Renate; Perren, Sonja; Nägele, Christof; Alsaker, Françoise D. (2010). Immigrant children's peer acceptance and victimization in kindergarten: the role of local language competence. British journal of developmental psychology, 28(3), pp. 679-697. Oxford: Wiley-Blackwell 10.1348/026151009X470582

Alsaker, Françoise D. (2010). Christina Krause, Rüdiger-Felix Lorenz, Was Kindern Halt gibt. Salutogenese in der Erziehung, Vandenhoeck & Ruprecht 2009 [Rezension]. Klein & Gross - Zeitschrift für Frühpädagogik(4) München: Oldenbourg Schulbuchverlag

Forrester-Knauss, Christine; Paxton, Susan J.; Alsaker, Françoise D. (2008). Body Dissatisfaction in Adolescent Boys and Girls: Objectified Body Consciousness, Internalization of the Media Body Ideal and Perceived Pressure from Media. Sex roles, 59(9-10), pp. 633-643. New York, N.Y.: Plenum Press 10.1007/s11199-008-9474-7

Newspaper or Magazine Article

Alsaker, Françoise D. (2010). Wenn Kinder einander fertig machen [Interview]. Beobachter(11), pp. 76-77.

Book Section

Alsaker, Françoise D.; Gutzwiller-Helfenfinger, Eveline (2010). Social behavior and peer relationships of victims, bully-victims, and bullies in kindergarten. In: Jimerson, Shane R.; Swearer, Susan M.; Espelage, Dorothy L. (eds.) Handbook of School Bullying. An International Perspective (pp. 87-99). Mahwah: Lawrence Erlbaum

Alsaker, Françoise D.; Vilén, Ulrike Louise (2010). El bullying en la edad preescolar. In: Ortega, Rosario (ed.) Agresividad injustificada, bullying y violencia escolar (pp. 129-164). Madrid: Alianza

Knauss, Christine; Alsaker, Françoise D. (2010). Welche Faktoren erklären physische Aktivität bei Schweizer Jugendlichen: Ergebnisse einer populationsbasierten Studie. In: Hartmann-Tews, Ilse; Dahmen, Britt; Emberger, Diana (eds.) Gesundheit in Bewegung: Impulse aus Geschlechterperspektive. Beiträge aus dem Symposium "Gender and Health in Motion - Gesundheit, Bewegung und Geschlecht aus Interdisziplinärer Perspektive". Brennpunkte der Sportwissenschaft: Vol. 32 (pp. 47-50). St. Augustin bei Bonn: Academia Verlag

Book

Alsaker, Françoise D. (2012). Mutig gegen Mobbing in Kindergarten und Schule. Bern: Huber

Report

Tschumper, A.; Gantenbein, B.; Alsaker, Françoise D.; Baumann, M.; Scholer, M.; Jakob, R. (2012). Schlussbericht primano. Frühförderung in der Stadt Bern: Erkenntnisse aus Wissenschaft und Praxis zum Pilotprojekt 2007-2012 Bern: Direktion für Bildung, Soziales und Sport der Stadt Bern

Alsaker, Françoise D.; Gantenbein, Brigitta (2011). Evaluation of Primano: Final Report Language Bern: Institut für Psychologie

Alsaker, Françoise D.; Gantenbein, Brigitta (2010). Evaluation of primano: the home-visit programme - cohort I (March 2010) Bern: Universität Bern

Alsaker, Françoise D.; Gantenbein, Brigitta (2010). Evaluation of Primano: Progress Report No. 6 (March 2010) Bern: Universität Bern

Alsaker, Françoise D.; Gantenbein, Brigitta (2010). Evaluation of Primano: Progress Report No. 7 (September 2010) Bern: Universität Bern

Conference or Workshop Item

Ruggieri, S.; Bendixen, M.; Gabriel, U.; Alsaker, Françoise D. (2012). Reactions to ostracism in victims of school bullying (Unpublished). In: Bullying and Moral Disengagement. University of Zurich. 15.-17.06.2012.

Alsaker, Françoise D.; Valkanover, Stefan (2011). Mobbing ist kein Kinderspiel: Phänomen und Prävention in Kindergarten und Schule, Lehrerfortbildungsveranstaltung Schulhaus Länggasse, Bern, 11.8.11.

Alsaker, Françoise D.; Valkanover, Stefan (2011). Mobbing im Kindergarten und in der Schule. Phänomen und Prävention, Bern, 11.8.2011.

Alsaker, Françoise D. (2011). Current methodological issues in bullying research, Biennial Meeting of the European Society for Developmental Psychology, Bergen, Norway, September 2011.

Alsaker, Françoise D. (2010). Gewaltprävention im Rahmen der Elementarpädagogik: Das Berner Präventionsprogramm gegen Gewalt im Kindergarten und in der Schule. In: Tagung des Österreichischen Bundesministeriums für Unterricht, Kunst und Kultur: Gemeinsam für Fairness und gegen Gewalt. Wien. November 25, 2010.

Gutzwiller-Helfenfinger, Eveline; Alsaker, Françoise D. (2010). Moral disengagement and bully/victim problems in adolescence: The role of contextual factors. In: Biennial Meeting of the Society for Research on Adolescence (SRA). Philadelphia, Pennsylvania (USA). March 11-13, 2010.

Von Grüningen, Renate; Kochenderfer-Ladd, Becky; Perren, Sonja; Alsaker, Françoise D. (2010). Local language competence and peer relations among Swiss and immigrant children: The mediating roles of social behaviour. 4th Annual International Conference on Psychology, Athens, Greece, May 27-30, 2010.

Knauss, Christine; Alsaker, Françoise D. (2010). Welche Faktoren erklären physische Aktivität bei Schweizer Jugendlichen: Ergebnisse einer populationsbasierten Studie. Tagung "Gender and health in motion", 1.-2. Juni, Deutsche Sporthochschule Köln.

Knauss, Christine; Paxton, Susan J.; Alsaker, Françoise D. (2010). Validation of the German version of the Sociocultural Attutudes Towards Appearance Questionnaire (SATAQ-G). International Conference on Eating Disorders, Academy for Eating Disorders, 10.-12. June, Salzburg, Austria.

Gantenbein, Brigitta; Alsaker, Françoise D. (2010). Evaluation des Projektes Frühförderungsprogramms primano. Ergebnisse zum Hausbesuchsprogramm schrittweise und zu den Fördermodulen. R Tagung "Früh gefördert - gut gestartet" am 6. November 2010, Bern.

Perren, Sonja; Alsaker, Françoise D. (2010). Cyberbullying in Switzerland: The perspective of legal and political authorities. COST Meeting on legal issues in cyberbullying. Antwerp, Belgium, May 26-27, 2010.

This list was generated on Sun Jun 25 12:31:35 2017 CEST.
Provide Feedback