Wohlgemuth, Karin

Up a level
Export as [feed] RSS
Group by: Item Type | No Grouping
Number of items: 4.

Journal Article

Scharenberg, Katja; Wohlgemuth, Karin; Hupka-Brunner, Sandra (2017). Does the Structural Organisation of Lower-Secondary Education in Switzerland Influence Students’ Opportunities of Transition to Upper- Secondary Education? A Multilevel Analysis. Swiss Journal of Sociology, 43(1), pp. 63-87. De Gruyter 10.1515/sjs-2017-0004

Imdorf, Christian; Sacchi, Stefan; Wohlgemuth, Karin; Cortesi, Sasha; Schoch, Aline (2014). How Cantonal Education Systems in Switzerland Promote Gender-Typical School-to-Work Transitions. Schweizerische Zeitschrift für Soziologie / Swiss journal of sociology / Revue suisse de sociologie, 40(2), pp. 175-196. Seismo Press

Book Section

Wohlgemuth, Karin; Schoch, Aline; Imdorf, Christian (2017). Transitions sexuées de l’école à l’enseignement post-obligatoire en Suisse. In: Buisson-Fenet, Hélène (ed.) École des filles, école des femmes: l’institution scolaire face aux parcours, normes et rôles professionnels sexués. Perspectives en éducation & formation (pp. 43-56). Louvain-la-Neuve: De Boeck Supérieur

Hupka-Brunner, Sandra; Wohlgemuth, Karin (2014). Wie weiter nach der Schule? Zum Einfluss der Selektion in der Sekundarstufe I auf den weiteren Bildungsverlauf von Schweizer Jugendlichen. In: Neuenschwander, Markus P. (ed.) Selektion in Schule und Arbeitsmarkt (pp. 99-131). Zürich/Chur: Rüegger

This list was generated on Thu Mar 28 14:14:52 2024 CET.
Provide Feedback