07 Faculty of Human Sciences > Institute of Sport Science (ISPW) > Sport Science I

Up a level
Export as [feed] RSS
Jump to: 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2005 | 2003
Number of items at this level: 213.

2017

Sieghartsleitner, Roland Gilbert; Zuber, Claudia; Zibung, Marc; Conzelmann, Achim (9 February 2017). Talent development in football: The early specialized bird catches the worm! In: 9. Jahrestagung der sportwissenschaftlichen Gesellschaft der Schweiz (SGS). «Sport und Gesundheit» (pp. 51-54). Sportwissenschaftliche Gesellschaft der Schweiz

Benzing, Valentin; Schmidt, Mirko (2017). Cognitively and physically demanding exergaming to improve executive functions of children with attention deficit hyperactivity disorder: a randomised clinical trial. BMC Pediatrics, 17(1) BioMed Central 10.1186/s12887-016-0757-9

2016

Roebers, Claudia; Schmidt, Mirko (13 December 2016). "Guter Unterricht setzt Reflexionsprozesse voraus". Folio - die Zeitschrift des BCH-FPS für Lehrkräfte in der Berufsbildung, 2016(Dezember), pp. 6-8. BCH-FPS Berufsbildung Schweiz

Oswald, Esther; Valkanover, Stefan; Berger, Regine; Crameri, Sandra; Joss, Martin; Schmidt, Mirko; Conzelmann, Achim (2016). Kartei: Selbstkonzeptförderliche Bewertung im Sportunterricht. Grundschule Sport(12), p. 28. Friedrich Verlag GmbH

Benzing, Valentin; Heinks Maldonado, Theda; Eggenberger, Noëmi; Schmidt, Mirko (2016). Acute cognitively engaging exergame-based physical activity enhances executive functions in adolescents. PLoS ONE, 11(12), e0167501. Public Library of Science 10.1371/journal.pone.0167501

Fuchslocher, Jörg; Romann, Michael; Birrer, Daniel; Baer, Christof; Müller, Lea; Pürro, Dominik; Egli, David; Zuber, Claudia; Moser, Heinz; Gertschen, Reto; Rüdisüli, Ralph; Heyer, Louis (2016). Manual Talentidentifikation und -selektion. Bern: Bundesamt für Sport; Swiss Olympic

Oswald, Esther (27 October 2016). Was Sport unterrichtende Kindergarten- und Primarlehrpersonen können sollten: Kompetenzen von Lehrpersonen aus Praktikersicht (Unpublished). In: Treffpunkt Schule und Wissenschaft der PHBern. PHBern. 27.10.2016.

Sieghartsleitner, Roland Gilbert; Zuber, Claudia; Zibung, Marc; Conzelmann, Achim (25 October 2016). Polysportivität – der Weg in das sportliche Mittelmass? (Unpublished). In: Magglinger Trainertagung. Magglingen. 25.10.2016-26.10.2016.

Schmidt, Mirko; Benzing, Valentin; Kamer, Mario (2016). Classroom-based physical activity breaks and children's attention: Cognitive engagement works! Frontiers in Psychology, 7 Frontiers Research Foundation 10.3389/fpsyg.2016.01474

Jokuschies, Nina; Conzelmann, Achim (2016). “It’s obvious if someone has talent!” Coaches’ subjective talent criteria in top-level Soccer. Zeitschrift für Sportpsychologie, 23(2), pp. 44-55. Hogrefe 10.1026/1612-5010/a000161

Oswald, Esther (24 August 2016). Forschungsprojekt inkl. Weiterbildung: Lehrertraining „Persönlichkeitsfördernder Sportunterricht“ (Unpublished). In: DOBS-Jahrestagung der Sport Dozierenden Schweiz. PH Luzern. 23.-24.08.2016.

Oswald, Esther (17 August 2016). Völkerball revisited. Bundesamt für Sport BASPO

Zibung, Marc; Zuber, Claudia; Conzelmann, Achim (2016). The Motor Subsystem as a Predictor of Success in Young Football Talents: A Person-Oriented Study. PLoS ONE, 11(8), e0161049. Public Library of Science 10.1371/journal.pone.0161049

Zuber, Claudia; Zibung, Marc; Conzelmann, Achim (2016). Holistic Patterns as an Instrument for Predicting the Performance of Promising Young Soccer Players – A 3-Years Longitudinal Study. Frontiers in Psychology, 7(1088) Frontiers Research Foundation 10.3389/fpsyg.2016.01088

Magnaguagno, Lukas; Schmidt, Mirko; Valkanover, Stefan; Sygusch, Ralf; Conzelmann, Achim (2016). Programm- und Outputevaluation einer Intervention zur Förderung des sozialen Selbstkonzepts im Sportunterricht. Zeitschrift für Sportpsychologie, 23(2), pp. 56-65. Hogrefe 10.1026/1612-5010/a000163

Haller, Katia; Grossrieder, Gallus (19 February 2016). Arbeitskreis: Verknüpfung von Theorie und Sportpraxis in der Lehre (Unpublished). In: 8. Jahrestagung der sportwissenschaftlichen Gesellschaft der Schweiz (SGS). «Sportwissenschaft — im Singular!». Bern. 19.02.2016.

Zuber, Claudia; Zibung, Marc; Conzelmann, Achim (18 February 2016). Die Frühspezialisierung von Juniorennationalspielern im Fussball: Ein Vergleich zweier Generationen (Unpublished). In: 8. Jahrestagung der sportwissenschaftlichen Gesellschaft der Schweiz (SGS). «Sportwissenschaft — im Singular!». Bern. 18.-19.02.2016.

Schmidt, Mirko; Kamer, Mario; Conzelmann, Achim (18 February 2016). Die Effekte unterschiedlicher Bewegungspausen auf die Aufmerksamkeit von Primarschulkindern – Zur Bedeutung des Affekts. In: Klostermann, A.; Hossner, E.-J. (eds.) 8. Jahrestagung der Sportwissenschaftlichen Gesellschaft der Schweiz : "Sportwissenschaft - im Singular!" "Science du sport - au singulier!" Book of Abstracts. Bern. 18.02.2016-19.02.2016.

Conzelmann, Achim; Zibung, Marc; Zuber, Claudia (21 January 2016). Das Ganze ist mehr als die Summe seiner Teile - ein Plädoyer für eine personorientierte Talentdiskussion. In: 3. DFB-Wissenschafts-Kongress 2016 (pp. 48-50). Deutscher Fussball-Bund

Schmidt, Mirko; Egger, Fabienne; Kieliger, Mario; Rubeli, Benjamin; Schüler, Julia (2016). Gymnasts and orienteers display better mental rotation performance than nonathletes. Journal of individual differences, 37(1), pp. 1-7. Hogrefe & Huber 10.1027/1614-0001/a000180

Budde, Henning; Schwarz, Rolf; Velasques, Bruna; Ribeiro, Pedro; Holzweg, Martin; Machado, Sergio; Brazaitas, M.; Staack, F.; Wegner, Mirko (2016). The need for differentiating between exercise, physical activity, and training. Autoimmunity reviews, 15(1), pp. 110-111. Elsevier 10.1016/j.autrev.2015.09.004

Budde, Henning; Velasques, Bruna; Ribeiro, Pedro; Emeljanova, A.; Machado, Sergio; Wegner, Mirko (2016). How does acute exercise influence cognition? Journal of applied physiology, 120(6), pp. 659-660. American Physiological Society

Schmidt, Mirko (2016). Current issues in school-based physical activity interventions (Unpublished). In: International Workshop on Motor and Cognitive Development in Childhood. Bern. 10.06.2016.

Schmidt, Mirko; Pesce, Caterina (2016). When children’s perceived and actual motor competence mismatch: gender differences and other issues (Unpublished). In: 49th Conference of the North American Society for the Psychology of Sport and Physical Activity. Montreal, Canada. 15.-18.06.2016.

2015

Valkanover, Stefan; Oswald, Esther; Berger, Regine; Schmidt, Mirko (2015). Selbstkonzeptförderung im Schulsport - Didaktisch-methodische Prinzipien zur Förderung des Selbstkonzepts von Primarschulkindern. bewegung und sport(5), pp. 28-32. Brüder Hollinek

Magnaguagno, Lukas (2015). Förderung von sozialen Kompetenzen im Fach Sport: Unterrichtskonzept für die Praxis und Befunde einer sportpädagogischen Intervention. Beiträge für die Praxis: Vol. 4. Bern: hep verlag

Wegner, Mirko; Wieland, Andre; Mempel, Gordon (2015). The implicit fear of power motive is associated with practice time in elite karateka and tennis players. International Journal of Sport and Exercise Psychology, pp. 1-15. Routledge 10.1080/1612197X.2015.1094116

Jäger, Katja; Schmidt, Mirko; Conzelmann, Achim; Roebers, Claudia (2015). The effects of qualitatively different acute physical activity interventions in real-world settings on executive functions in preadolescent children. Mental Health and Physical Activity, 9(9), pp. 1-9. Elsevier Science 10.1016/j.mhpa.2015.05.002

Jäger, Katja; Schmidt, Mirko; Conzelmann, Achim; Roebers, Claudia (2 September 2015). Effekte unterschiedlicher einmaliger Sportinterventionen auf das Arbeitsgedächtnis von Primarschulkindern und der moderierende Effekt von Schulleistung (Unpublished). In: 22. Tagung der Fachgruppe Entwicklungspsychologie der Deutschen Gesellschaft für Psychologie (EPSY-DGPs) - Entwicklung unter Risikolagen. Frankfurt am Main, Deutschland. 31.08.-02.09.2015.

Schmidt, Mirko; Jäger, Katja; Roebers, Claudia; Conzelmann, Achim (16 July 2015). The effects of two qualitatively different chronic physical activity interventions on executive functions in primary school children. In: 14th European Congress of Sport Psychology, Sport Psychology – Theories and Applications for Performance, Health and Humanity.

Zuber, Claudia; Conzelmann, Achim (15 July 2015). Patterns of motor abilities and technical skills as predictors of success for young elite football players. In: 14th European Congress of Sport Psychology - Theories and Applications for Performance, Health and Humanity (p. 57). Bern: Congress of the European Federation of Sport Psychology FEPSAC

Schmid, Julia; Conzelmann, Achim (14 July 2015). Motive-based types of sportsperson in late adulthood. In: Sport Psychology - Theories and Applications for Performance, Health and Humanity. Bern. 14.-19.07.2015.

Schmid, Julia; Conzelmann, Achim (6 July 2015). Gelingendes Altern durch Bewegung und Sport. Schweizer Zeitschrift für Ernährungsmedizin(3), pp. 22-24. Rosenfluh Publikationen AG

Zibung, Marc; Zuber, Claudia; Conzelmann, Achim (22 May 2015). Patterns of motor abilities and technical skills as predictors of success for young elite football players. Program and Abstracts, p. 158.

Zuber, Claudia; Zibung, Marc; Conzelmann, Achim (21 May 2015). Holistic patterns as an instrument to predict promising young football players. Program and Abstracts, p. 227.

Schmid, Julia; Conzelmann, Achim (14 May 2015). Motivbasierte Sporttypen im höheren Erwachsenenalter (Unpublished). In: Stressregulation und Sport. Freiburg. 14.-16.05.2015.

Valkanover, Stefan; Oswald, Esther (2 May 2015). Subjektive Theorien von Lehrpersonen zu Kompetenzen und Bereitschaften von Sport unterrichtenden Lehrpersonen der Vorschul- und Primarschulstufe (Unpublished). In: 28. Jahrestagung der dvs-Sektion Sportpädagogik: Sportpädagogische Praxis – Ansatzpunkt und Prüfstein von Theorie. Bochum. 30.4.2015-02.05.2015.

Egger, Fabienne; Conzelmann, Achim; Schmidt, Mirko (May 2015). Sportmotorische Leistungsfähigkeit und schulische Leistung – Zum mediierenden Effekt der exekutiven Funktionen (Unpublished). In: 47. Jahrestagung der Arbeitsgemeinschaft für Sportpsychologie (asp). Freiburg im Breisgau. 14.-16.05.2015.

Conzelmann, Achim; Nagel, Siegfried; Zuber, Claudia (2015). Stand der Sportwissenschaft in der Schweiz. Projektbericht Bern / Magglingen: Bundesamt für Sport BASPO

Zuber, Claudia; Conzelmann, Achim (2015). Talentselektion und Talentförderung im Schweizer Fussball - Zwischenbericht Universität Bern

Schmidt, Mirko; Blum, Markus; Valkanover, Stefan; Conzelmann, Achim (2015). Motor ability and self-esteem: The mediating role of physical self-concept and perceived social acceptance. Psychology of sport and exercise, 17, pp. 15-23. Elsevier Science 10.1016/j.psychsport.2014.11.006

Egger, Fabienne; Conzelmann, Achim; Schmidt, Mirko (13 February 2015). Sportmotorische Leistungsfähigkeit und schulische Leistung – Zum mediierenden Effekt der exekutiven Funktionen. In: 7. Jahrestagung der sportwissenschaftlichen Gesellschaft der Schweiz (SGS). „Sportwissenschaften - Im Plural ?“. Sportwissenschaftliche Gesellschaft der Schweiz

Zibung, Marc; Conzelmann, Achim (13 February 2015). The positional stability of motor skills and abilities for talent selection in elite youth football. In: 7. Jahrestagung der sportwissenschaftlichen Gesellschaft der Schweiz (SGS). „Sportwissenschaften - Im Plural ?“. (p. 115). Sportwissenschaftliche Gesellschaft der Schweiz

Kamer, Mario; Schmidt, Mirko; Conzelmann, Achim (13 February 2015). Die Effekte einer akuten Bewegungsintervention auf die Konzentrationsleistung von Primarschulkindern. In: 7. Jahrestagung der sportwissenschaftlichen Gesellschaft der Schweiz (SGS). „Sportwissenschaften - Im Plural ?“. Sportwissenschaftliche Gesellschaft der Schweiz

Oswald, Esther; Valkanover, Stefan (12 February 2015). Subjektive Theorien von Lehrpersonen zu Kompetenzen und Bereitschaften von Sport unterrichtenden Lehrpersonen der Vorschul- und Primarschulstufe. In: 7. Jahrestagung der Sportwissenschaftlichen Gesellschaft der Schweiz (SGS). „Sportwissenschaften - Im Plural ?“. (p. 81). Sportwissenschaftliche Gesellschaft der Schweiz

Jokuschies, Nina Maria; Conzelmann, Achim (12 February 2015). Coaches` subjective talent criteria in top-level soccer. In: 7. Jahrestagung der sportwissenschaftlichen Gesellschaft der Schweiz (SGS). „Sportwissenschaften - Im Plural ?“. Sportwissenschaftliche Gesellschaft der Schweiz

Schmid, Julia; Sudeck, Gorden; Conzelmann, Achim (11 February 2015). Zur Stabilität von Motiv- und Zielprofilen im Freizeit- und Gesundheitssport. In: 7. Jahrestagung der Sportwissenschaftlichen Gesellschaft der Schweiz (SGS). „Sportwissenschaften - Im Plural ?“ (p. 94). Lausanne: Schweizerische Gesellschaft für Sportwissenschaft SGS

Molinari, Vera; Schmid, Julia; Sudeck, Gorden; Conzelmann, Achim (2015). Wirkung sportlicher Aktivität auf das aktuelle Befinden im höheren Erwachsenenalter - Verlaufsanalysen in Sportprogrammen. Sportwissenschaft, 45(3), pp. 138-148. Hofmann 10.1007/s12662-015-0356-1

Molinari, Vera; Schmid, Julia; Conzelmann, Achim (February 2015). Kognitive Faktoren als Erklärungsgrössen von Befindlichkeitsveränderungen während Seniorensportkursen. In: 7. Jahrestagung der sportwissenschaftlichen Gesellschaft der Schweiz (SGS). „Sportwissenschaften - Im Plural ?“. Sportwissenschaftliche Gesellschaft der Schweiz

Sieber, Vanda; Schüler, Julia (February 2015). Beneficial effects of autonomy support and autonomy need satisfaction in military sports. In: 7. Jahrestagung der sportwissenschaftlichen Gesellschaft der Schweiz (SGS). Sportwissenschaftliche Gesellschaft der Schweiz

Zuber, Claudia; Zibung, Marc; Conzelmann, Achim (2015). Motivational patterns as an instrument for predicting success in promising young football players. Journal of Sports Sciences, 33(2), pp. 160-168. 10.1080/02640414.2014.928827

Sieber, Vanda; Mempel, Gordon (2015). Der prognostische Wert von impliziten Motiven für die Talentdiagnostik im Schwimmsport: Die moderierende Rolle unbewusster Impulskontrolle. Zeitschrift für Sportpsychologie, 22(1), pp. 46-56. Hogrefe 10.1026/1612-5010/a000136

Budde, Henning; Machado, Sergio; Ribeiro, Pedro; Wegner, Mirko (2015). The cortisol response to exercise in young adults. Frontiers in behavioral neuroscience, 9, p. 13. Frontiers Research Foundation 10.3389/fnbeh.2015.00013

Mura, Gioia; Rocha, Nuna B. F.; Helmich, Ingo; Budde, Henning; Machado, Sergio; Wegner, Mirko; Nardi, Antonio Egidio; Arias-Carrión, Oscar; Vellante, Marcello; Baum, Antonia; Guicciardi, Marco; Patten, Scott B.; Carta, Mauro Giovanni (2015). Physical activity interventions in schools for improving lifestyle in European countries. Clinical Practice & Epidemiology in Mental Health, 11(Suppl. 1: M5), pp. 77-101.

Wegner, Mirko; Schüler, Julia (2015). Implizite Motive – Perspektiven im Kontext Sport und Bewegung. Zeitschrift für Sportpsychologie, 22(1), pp. 2-5. Hogrefe 10.1026/1612-5010/a000140

Gröpel, Peter; Schoene, Lena; Wegner, Mirko (2015). Implizite und explizite Motive von Leistungs- und Freizeitsporttreibenden. Zeitschrift für Sportpsychologie, 22(1), pp. 6-19. Hogrefe 10.1026/1612-5010/a000133

Schüler, Julia; Wegner, Mirko (2015). Befinden und Motivation im Sport – Das Resultat einer Motiv-Sportziel-Passung. Zeitschrift für Sportpsychologie, 22(1), pp. 34-45. Hogrefe 10.1026/1612-5010/a000132

Machado, Sergio; Lattari, Eduardo; Souza de Sá, Alberto; Rocha, Nuno B. F.; Yuan, Ti-Fei; Paes, Flávia; Wegner, Mirko; Budde, Henning; Nardi, Antonio Egidio; Arias-Carrión, Oscar (2015). Is mental practice an effective adjunct therapeutic strategy for upper limb motor restoration after stroke? CNS & Neurological Disorders - Drug Targets, 14(5), pp. 567-575. Bentham Science Publishers

Valkanover, Stefan (2015). Wissen kompakt: Selbstkonzept. Motorik. Zeitschrift für Psychomotorik in Entwicklung, Bildung und Gesundheit, 38(1), pp. 31-33. Ernst Reinhardt 10.2378/motorik2015.art05d

Zibung, Marc; Conzelmann, Achim (2015). Der Einfluss familialer Merkmale auf den Entwicklungsprozess vom Fussballtalent zum Spitzenspieler. Schweizerische Zeitschrift für Sportmedizin und Sporttraumatologie, 63(1), pp. 46-51. Schweizerische Gesellschaft für Sportmedizin SGSM

Zuber, Claudia; Zibung, Marc; Conzelmann, Achim (2015). Holistic patterns as an instrument to predict performance of promising young football players. In: 14th European Congress of Sport Psychology. Bern. 14.-19.07.2015.

Schmidt, Mirko; Egger, Fabienne; Conzelmann, Achim (2015). Delayed positive effects of acute coordinative exercise on children’s attention. Perceptual and Motor Skills, 121(2), pp. 431-446. Ammons Scientific 10.2466/22.06.PMS.121c22x1

Schmidt, Mirko; Jäger, Katja; Egger, Fabienne; Roebers, Claudia; Conzelmann, Achim (2015). Cognitively engaging chronic physical activity, but not aerobic exercise, affects executive functions in primary school children: A group-randomized controlled trial. Journal of sport & exercise psychology, 37(6), pp. 575-591. Human Kinetics Publishers 10.1123/jsep.2015-0069

Nasiri Taft Yazd, S.; Ayatizadeh, F.; Dehgan, F.; Machado, Sergio; Wegner, Mirko (2015). Comparing the effects of drug therapy, perceptual-motor training, and a combination of both on the motor skills of school-aged ADHD children. CNS & Neurological Disorders - Drug Targets, 14(10), pp. 1283-1291. Bentham Science Publishers

de Souza Moura, A.; Lamego, M. K.; Paes, F.; Rocha, N. B. F.; Simoes-Silva, V.; Rocha, S. A.; Souza de Sa, A.; Rimes, R.; Manocchio, J.; Budde, H.; Wegner, Mirko; Mura, G.; Arias-Carrion, O.; Yuan, T.-F.; Nardi, A. E.; Machado, S. (2015). Effects of aerobic exercise on anxiety disorders: A systematic review. CNS & Neurological Disorders - Drug Targets, 14(9), pp. 1184-1193. Bentham Science Publishers

Souza de Sa, A.; de Souza Moura, A. M.; Lamego, M. K.; Rocha, N. B. F.; Paes, F.; Oliveira, A. C.; Lattari, E.; Rimes, R.; Manocchio, J.; Budde, Henning; Wegner, Mirko; Mura, G.; Arias-Carrion, O.; Cheniaux, E.; Yuan, T.-F.; Nardi, A. E.; Machado, S. (2015). Potential therapeutic effects of physical exercise for bipolar disorder. CNS & Neurological Disorders - Drug Targets, 14(10), pp. 1255-1259. Bentham Science Publishers

Rimes, R.; de Souza Moura, A. M.; Lamego, M. K.; Souza de Sa, A.; Manocchio, J.; Paes, F.; Carta, M. G.; Mura, G.; Wegner, Mirko; Budde, Henning; Rocha, N. B. F.; Rocha, K.; Tavares, J.; Arias-Carrion, O.; Nardi, A. E.; Yuan, T.-F.; Machado, Sergio (2015). Effects of exercise on physical and mental health, cognitive and brain functions in schizophrenia: Clinical and experimental evidence. CNS & Neurological Disorders - Drug Targets, 14(10), pp. 1244-1254. Bentham Science Publishers

Schüler, Julia; Brandstätter, Veronika; Wegner, Mirko; Baumann, Nicola (2015). Testing the convergent and discriminant validity of three implicit motive measures: PSE, OMT, and MMG. Motivation and Emotion, 39(6), pp. 839-857. Springer

de Souza Moura, A. M.; Lamego, M. K.; Paes, F.; Rocha, N. B. F.; Simoes-Silva, V.; Rocha, S. A.; Souza de Sa, A.; Rimes, R.; Manocchio, J.; Budde, Henning; Wegner, Mirko; Mura, G.; Arias-Carrion, O.; Yuan, T.-F.; Nardi, A. E.; Machado, S. (2015). Comparison among aerobic exercise and other types of interventions to treat depression: A systematic review. CNS & Neurological Disorders - Drug Targets, 14(9), pp. 1171-1183. Bentham Science Publishers

Manocchio, J.; Lattari, E.; Mello Portugal, E. M.; Sobral Monteiro-Junior, R.; Paes, F.; Budde, Henning; Farinatti, P. T. V.; Arias-Carrion, O.; Wegner, Mirko; Carta, M. G.; Mura, G.; Rocha, N. B. F.; Almada, L. F.; Nardi, E. N.; Machado, Sergio (2015). From mind to body: Is mental practice effective on strength gains? A meta-analysis. CNS & Neurological Disorders - Drug Targets, 14(9), pp. 1145-1151. Bentham Science Publishers

Lamego, M. K.; de Souza Moura, A. M.; Paes, F.; Rocha, N. B. F.; Souza de Sa, A.; Lattari, E.; Rimes, R.; Manocchio, J.; Budde, Henning; Wegner, Mirko; Mura, G.; Arias-Carrion, O.; Yuan, T.-F.; Nardi, A. E.; Machado, Sergio (2015). Aerobic exercise does not predict brain derived neurotrophic factor and cortisol alterations in depressed patients. CNS & Neurological Disorders - Drug Targets, 14(9), pp. 1116-1128. Bentham Science Publishers

Wegner, Mirko; Schüler, Julia; Scheuermann, Katharina S.; Machado, Sergio; Budde, Henning (2015). The implicit power motive and adolescents’ salivary cortisol in response to acute psychosocial stress and exercise in school. CNS & Neurological Disorders - Drug Targets, 14(9), pp. 1219-1224. Bentham Science Publishers

Wegner, Mirko; Niemann, Claudia; Budde, Henning (2015). Physiological and psychological associations of testosterone in sports and exercise with due regard to adolescents. In: Neurobiology of men's mental health (pp. 67-82). New York: Nova Publishers

2014

Schmid, Julia (2014). „One size doesn’t fit all“: Studien zur massgeschneiderten Sportförderung im Betrieb und im höheren Erwachsenenalter (Unpublished). (Dissertation, Universität Bern, Philosophisch-humanwissenschaftliche Fakultät, Institut für Sportwissenschaft)

Molinari, Vera; Schmid, Julia; Conzelmann, Achim (November 2014). Das Kompetenzerleben und sportbezogene Ziele als Erklärungsgrößen für Befindlichkeitsveränderungen während Sportaktivitäten im höheren Erwachsenenalter. Bewegungstherapie und Gesundheitssport, 30(5), p. 244. Hippokrates in MVS Medizinverlage Stuttgart

Wegner, Mirko; Schüler, Julia; Budde, Henning (2014). The implicit affiliation motive moderates cortisol responses to acute psychosocial stress in high school students. Psychoneuroendocrinology, 48(48), pp. 162-168. Elsevier 10.1016/j.psyneuen.2014.06.013

Zuber, Claudia; Conzelmann, Achim (2014). The impact of the achievement motive on athletic performance in adolescent football players. European journal of sport science, 14(5), pp. 475-483. Abingdon, UK: Taylor & Francis 10.1080/17461391.2013.837513

Sieber, Vanda; Job, Veronika; Bernecker, Katharina; Rasch, Björn; Friese, Malte (September 2014). Anstrengung bei wiederholter Selbstkontrolle: Effekte impliziter Theorien der Willenskraft auf Herzratenvariabilität. In: 49. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie. Bochum, Deutschland. 18.-22.09.2014.

Valkanover, Stefan; Oswald, Esther; Blum, Markus; Conzelmann, Achim (2014). Kompetenzprofile von Sport unterrichtenden Lehrpersonen der Vorschul- und Primarschulstufe (KopS). Projektschlussbericht. (Submitted) Bern: Universität Bern

Valkanover, Stefan; Oswald, Esther; Blum, Markus; Conzelmann, Achim (2014). Kompetenzprofile von Sport unterrichtenden Lehrpersonen der Vorschul- und Primarschulstufe (KopS). Skalendokumentation. (Submitted) Bern: Universität Bern

Sudeck, Gorden; Conzelmann, Achim (2014). Zur interindividuellen Variabilität affektiver Reaktionen im Verlauf von Freizeit- und Gesundheitssportprogrammen. Zeitschrift für Gesundheitspsychologie, 22(3), pp. 89-103. Hogrefe 10.1026/0943-8149/a000118

Schmid, Julia; Molinari, Vera; Lehnert, Katrin; Sudeck, Gorden; Conzelmann, Achim (2014). BMZI-HEA. Adaption des Berner Motiv- und Zielinventars im Freizeit- und Gesundheitssport für Menschen im höheren Erwachsenenalter. Zeitschrift für Gesundheitspsychologie, 22(3), pp. 104-117. Hogrefe 10.1026/0943-8149/a000119

Zuber, Claudia (2014). Die Bedeutung motivationaler Merkmale für die Talentselektion im Nachwuchsleistungsfussball. Variablen- und personorientierte Befunde (Unpublished). (Dissertation, Universität Bern, Philosophisch-humanwissenschaftliche Fakultät, Institut für Sportwissenschaft)

Schüler, Julia; Wegner, Mirko; Knechtle, Beat (2014). Implicit motives and basic need satisfaction in extreme endurance sports. Journal of sport & exercise psychology, 36(3), pp. 293-302. Human Kinetics Publishers 10.1123/jsep.2013-0191

Zuber, Claudia; Zibung, Marc; Conzelmann, Achim (31 May 2014). Motivtypen als Instrument zur Vorhersage von sportlichem Erfolg im Nachwuchsleistungsfussball. In: 46. Jahrestagung der Arbeitsgemeinschaft für Sportpsychologie (asp) & Art in Motion. Schriften der Deutschen Vereinigung für Sportwissenschaft: Vol. 234 (p. 147). Hamburg: Feldhaus (Edition Czwalina)

Schüler, Julia; Sheldon, K. M. (31 May 2014). Power over oneself: Das Autonomiemotiv als Moderator der Auswirkungen autonomieförderlichen Trainerverhaltens auf emotionales Wohlbefinden im Sport (Unpublished). In: 46. Jahrestagung der Arbeitsgemeinschaft für Sportpsychologie (asp) & Art in Motion. München. 29.-31.05.2014.

Jokuschies, Nina Maria; Conzelmann, Achim (31 May 2014). Subjektive Talentkriterien von Fussballtrainern in der Talentselektion (Unpublished). In: 46. Jahrestagung der Arbeitsgemeinschaft für Sportpsychologie (asp). München. 29. - 31.05.2014.

Schmid, Julia; Molinari, Vera; Lehnert, Katrin; Sudeck, Gorden; Conzelmann, Achim (29 May 2014). BMZI-HEA: Adaption des Berner Motiv- und Zielinventars im Freizeit- und Gesundheitssport für Menschen im höheren Erwachsenenalter. Performing Under Pressure, 234, p. 132. Hamburg: Feldhaus (Edition Czwalina)

Schüler, Julia; Brandstätter, Veronika; Baumann, N. (24 May 2014). The early learning of failure cures in elementary school children (Unpublished). In: 26th American Psychological Society (APS) convention. San Francisco. 24.05.2014.

Oswald, Esther; Blum, Markus; Valkanover, Stefan (3 May 2014). Kompetenzen von Sport unterrichtenden Lehrpersonen der Vorschul- und Primarschulstufe (KopS): Ergebnisse des Projektes KopS. In: 27. Jahrestagung der dvs-Sektion Sportpädagogik: Schul-Sport im Lebenslauf – Konturen und Facetten Sport-Pädagogischer Biographieforschung. Schriften der Deutschen Vereinigung für Sportwissenschaft: Vol. 232 (p. 88). Hamburg: Feldhaus: Edition Czwalina

Schmidt, Mirko; Jäger, Katja; Roebers, Claudia M.; Conzelmann, Achim (2 May 2014). Effekte spezifischer Interventionen im Sportunterricht auf die exekutiven Funktionen von Primarschulkindern. In: 27. dvs-Jahrestagung der Sektion Sportpädagogik. Kiel. 01.-03.05.2014.

Egger, Fabienne; Schmidt, Mirko (May 2014). Sportmotorische Leistungsfähigkeit und schulische Leistung – Zum mediierenden Effekt der exekutiven Funktionen. In: 6. Jahrestagung der Sportwissenschaftlichen Gesellschaft der Schweiz (SGS). Sportwissenschaft in Bewegung ‐ Bewegung in der Sportwissenschaft.. Freiburg. 13.-14.02.2014.

Oswald, Esther; Blum, Markus; Valkanover, Stefan (9 April 2014). KopS - Kompetenzprofile für das Fach Sport auf Vorschul- und Primarschulstufe (Unpublished). In: Expertenhearing zu Professionskompetenz von Sportlehrpersonen der Eidg. Hochschule für Sport Magglingen. Magglingen. 09.04.2014.

Wegner, Mirko; Koedijker, Johan M.; Budde, Henning (2014). The effect of acute exercise and psychosocial stress on fine motor skills and testosterone concentration in the saliva of high school students. PLoS ONE, 9(3), e92953. Public Library of Science 10.1371/journal.pone.0092953

Oswald, Esther; Blum, Markus; Valkanover, Stefan (13 February 2014). Kompetenzen von Sport unterrichtenden Lehrpersonen der Vorschul- und Primarschulstufe: Ergebnisse einer zweistufigen Delphibefragung im Rahmen des Projektes KopS. In: 6. Jahrestagung der Sportwissenschaftlichen Gesellschaft der Schweiz (SGS). Sportwissenschaft in Bewegung ‐ Bewegung in der Sportwissenschaft (p. 131). Sportwissenschaftliche Gesellschaft der Schweiz

Schmid, Julia; Molinari, Vera; Conzelmann, Achim (February 2014). BMZI-Senioren: Adaption des Berner Motiv- und Zielinventars im Freizeit- und Gesundheitssport für Menschen im höheren Erwachsenenalter. In: 6. Jahrestagung der Sportwissenschaftlichen Gesellschaft der Schweiz (SGS). Sportwissenschaft in Bewegung ‐ Bewegung in der Sportwissenschaft. Sportwissenschaftliche Gesellschaft der Schweiz

Molinari, Vera; Schmid, Julia; Conzelmann, Achim (February 2014). Befindlichkeitsveränderungen bei aerober Beanspruchung in Seniorensportkursen - eine Überprüfung der Dual Mode Theorie. In: 6. Jahrestagung der Sportwissenschaftlichen Gesellschaft der Schweiz (SGS). Sportwissenschaft in Bewegung ‐ Bewegung in der Sportwissenschaft. Sportwissenschaftliche Gesellschaft der Schweiz

Zibung, Marc; Conzelmann, Achim (2014). National youth team football players between the conflicting priorities of sports success and vocational training. European Journal for Sport and Society, 11(2), pp. 127-150. Waxmann

Wegner, Mirko; Schüler, Julia (2014). The implicit achievement motive and general life stress affect time spent on competitive matches in racquet sports. In: Mohiyeddini, Changiz (ed.) Contemporary topics and trends in the psychology of sports (pp. 153-176). New York: Nova Science Publishers

Wegner, Mirko; Helmich, Ingo; Machado, Sergio; Arias-Carrión, Oscar; Budde, Henning (2014). Effects of exercise on anxiety and depression disorders: Review of meta-analyses and neurobiological mechanisms. CNS & Neurological Disorders - Drug Targets, 13(6), pp. 1002-1014. Bentham Science Publishers 10.2174/1871527313666140612102841

Wegner, Mirko; Müller-Alcazar, Anett; Jäger, Anika; Machado, Sergio; Arias-Carrión, Oscar; Budde, Henning (2014). Effects of physical and psychological stressors on adolescents’ cortisol levels and self-perceived stress in school. CNS & Neurological Disorders - Drug Targets, 13(6), pp. 1015-1020. Bentham Science Publishers 10.2174/1871527313666140612103425

Wegner, Mirko; Teubel, Thomas (2014). The implicit achievement motive predicts match performance and the explicit motive choices for goal distances in team sports. International Journal of Sport Psychology, 45, pp. 1-18. Edizioni Luigi Pozzi 10.7352/IJSP 2014.45.79

Wegner, Mirko; Bohnacker, Vincent; Mempel, Gordon (2014). Effects of the explicit vs. implicit affiliation motives on social behavior in sports competition (Unpublished). In: 25th convention of the Association for Psychological Science (APS). Washington, D.C. (USA). 26.-29.5. 2014.

Budde, Henning; Wegner, Mirko (2014). Effects of exercise on anxiety and depression disorders (Unpublished). In: 43rd Conference of the Society for Neuroscience. San Diego (USA). 9.-11.11. 2013.

Magnaguagno, Lukas (2014). Entwicklung sozialer Kompetenzen im Schulsport (EsKS): Programm- und Outputevaluation einer sportpädagogischen Interventionsstudie. (Dissertation, Universität Bern, Philosophisch-humanwissenschaftliche Fakultät)

Wegner, Mirko; Sieber, Vanda; Schüler, Julia (2014). Implicit Motives of Elite Athletes, Sport Students, and Non-Sport Students: Power, Affiliation, and Achievement. In: Morisson, Ronald (ed.) Motivation: Psychology, Strategies and Impact on Performance (pp. 109-124). New York: NOVA

Wegner, Mirko; Bohnacker, Vincent; Memple, Gordon; Teubel, Thomas; Schüler, Julia (2014). Explicit and implicit affiliation motives predict verbal and nonverbal social behavior in sports competition. Psychology of sport and exercise, 15(6), pp. 588-595. Elsevier Science 10.1016/j.psychsport.2014.06.001

2013

Zibung, Marc (2013). Der personorientierte Ansatz in der sportwissenschaftlichen Talentforschung – Eine neue theoretisch-methodische Perspektive auf den dynamisch-weiten Talentbegriff (Unpublished). (Dissertation, Universität Bern, Philosophisch humanwissenschaftliche Fakultät)

Brandstätter, Veronika; Herrmann, Marcel; Schüler, Julia (2013). The Struggle of Giving Up Personal Goals – Affective, Physiological, and Cognitive Consequences of an Action Crisis. PERSONALITY AND SOCIAL PSYCHOLOGY BULLETIN, 39(12), pp. 1668-1682. Sage 10.1177/0146167213500151

Zuber, Claudia; Conzelmann, Achim (7 November 2013). Die Tauglichkeit einer fussballspezifischen Testbatterie zur Vorhersage der Selektion in die U15 Nationalmannschaft (Unpublished). In: Trainertagung 2013 «Winning Mindset – Wille zum Erfolg». Magglingen. 6.-7.11.2013.

Schüler, Julia; Nakamura, Jeanne (2013). Does flow experience lead to risk? How and for whom. Applied Psychology: Health and Well-Being, 5(3), pp. 311-331. Wiley-Blackwell 10.1111/aphw.12012

Brandstätter, Veronika; Schüler, Julia; Puca, Rosa Maria; Ljubica, Lozo (2013). Motivation und Emotion. Allgemeine Psychologie für Bachelor [Textbook] . Allgemeine Psychologie für Bachelor. Berlin/Heidelberg: Springer 10.1007/978-3-642-30150-6

Schmidt, Mirko (30 October 2013). Sport und Kognition - Kann der Schulsport die kognitiven Fähigkeiten fördern und falls ja, wie muss er gestaltet sein, damit dieses Ziel erreicht werden kann? (Unpublished). In: Netzwerktreffen 2013, Netzwerk Gesunde Schule Thurgau. Frauenfeld. 30.10.2013.

Niemann, Claudia; Wegner, Mirko; Voelcker-Rehage, Claudia; Holzweg, Martin; Arafat, Ayman M.; Budde, Henning (2013). Influence of physical activity and acute exercise on cognitive performance and saliva testosterone in preadolescent school children. Mental Health and Physical Activity, 6(3), pp. 197-204. Elsevier Science 10.1016/j.mhpa.2013.08.002

Oswald, Esther Katrin (2013). Selbstkonzeptförderung im Sportunterricht mittels individueller Bezugsnormorientierung: Implementationsgenauigkeit und Interventionseffekte. (Dissertation, Universität Bern, Institut für Sportwissenschaft)

Zibung, Marc; Conzelmann, Achim (27 September 2013). Fussball-Juniorennationalspieler im Spannungsfeld zwischen sportlichem Erfolg und Berufsausbildung (Unpublished). In: 21. Sportwissenschaftlichen Hochschultag der Deutschen Vereinigung für Sportwissenschaft (dvs). Konstanz. 25.-27.09.2013.

Oswald, Esther; Blum, Markus; Valkanover, Stefan (4 September 2013). KopS - Kompetenzprofile für das Fach Sport auf Vorschul- und Primarschulstufe (Unpublished). In: Kompetenztreffen Schulsport der Universität Bern, der EHSM und der FHNW. Bern. 04.09.2013.

Schüler, Julia; Brandstätter, Veronika; Sheldon, Kennon M. (2013). Do implicit motives and basic psychological needs interact to predict well-being and flow? Testing a universal hypothesis and a matching hypothesis. Motivation and Emotion, 37(3), pp. 480-495. Springer 10.1007/s11031-012-9317-2

Budde, Henning; Wegner, Mirko (September 2013). Veränderungen im d2-Aufmerksamkeitstest und in der Handgeschicklichkeit von Schülern nach körperlicher oder psychischer Belastung (Unpublished). In: 21. Sportwissenschaftlichen Hochschultag der DVS. Konstanz. 25.-27.09.2013.

Schüler, Julia (2013). Selbstbewertungsmodell. In: Wirtz, Markus Antonius (ed.) Dorsch. Lexikon der Psychologie (pp. 935-936). Bern: Hans Huber

Schüler, Julia (2013). Theorie der Schutzmotivation. In: Wirtz, Markus Antonius (ed.) Dorsch. Lexikon der Psychologie (pp. 1379-1380). Bern: Hans Huber

Schüler, Julia; Brandstätter, Veronika; Baumann, Nicola (2013). Failure cue priming and impaired cognitive performance—analyses of avoidance motivation as a mediator and fear of failure as a moderator. European journal of social psychology, 43(5), pp. 335-343. Wiley-Blackwell 10.1002/ejsp.1942

Oertig, Daniela; Schüler, Julia; Schnelle, Jessica; Brandstätter, Veronika; Roskes, Marieke; Elliot, Andrew J. (2013). Avoidance goal pursuit depletes self-regulatory resources. JOURNAL OF PERSONALITY, 81(4), pp. 365-375. Wiley 10.1111/jopy.12019

Schüler, Julia (July 2013). Implicit motives and basic need satisfaction in extreme endurance sport (Unpublished). In: 13th World Congress of Sport Psychology. Peking, China. 21.-25.07.2013.

Zuber, Claudia; Zibung, Marc; Conzelmann, Achim (29 June 2013). Motivational profiles and performance in young elite football players: A person-oriented approach. In: Balagué, Natàlia; Torrents, C.; Vilanova, A.; Cadefau, J.; Tarragó, R.; Tsolakidis, E. (eds.) European College of Sport Science. Book of Abstracts of the 18th Annual Congress (p. 801). European College of Sport Science

Schmidt, Mirko; Jäger, Katja; Conzelmann, Achim; Roebers, Claudia M. (28 June 2013). The effects of an intervention in physical education on children’s executive functions (Unpublished). In: 18th annual Congress of the European College of Sport Science. Barcelona. 28.06.2013.

Oswald, Esther; Valkanover, Stefan; Conzelmann, Achim (1 June 2013). Evaluation einer selbstkonzeptfördernden Intervention im Sportunterricht. In: 26. Jahrestagung der dvs-Sektion Sportpädagogik (p. 108). Hamburg: Druckerei der Universität Hamburg

Schmidt, Mirko; Valkanover, Stefan; Roebers, Claudia M.; Conzelmann, Achim (2013). Promoting a functional physical self-concept in physical education: Evaluation of a 10-week intervention. European Physical Education Review, 19(2), pp. 232-255. Sage 10.1177/1356336X13486057

Schmidt, Mirko; Valkanover, Stefan; Conzelmann, Achim (2013). Veridicality of self-concept of strengths in male adolescents. Perceptual and Motor Skills, 116(3), pp. 1029-1042. Ammons Scientific 10.2466/06.10.PMS.116.3.1029-1042

Schmidt, Mirko; Jäger, Katja; Conzelmann, Achim; Roebers, Claudia M. (30 May 2013). Effekte einer Intervention im Sportunterricht auf die exekutiven Funktionen von Primarschulkindern. In: Evaluation in der Sportpädagogik: Nationale und internationale Perspektiven. Abstractband der 26. Jahrestagung der dvs-Sektion Sportpädagogik (p. 37). Hamburg: Universität Hamburg

Schüler, Julia (25 May 2013). Integrating concepts from flow theory and self-determination theory to predict well-being and ill-being in sport (Unpublished). In: 25th American Psychological Society (APS) convention. Washington, USA. 25.05.2013.

Schüler, Julia; Wegner, Mirko; Brandstätter, Veronika (23 May 2013). A critical consideration on implicit motive measures: What do they have in common and what differentiates them? (Unpublished). In: 6th Annual Meeting of the Society for the Study on Motivation. Washington, USA. 23.05.2013.

Schmidt, Mirko (4 May 2013). Die Effekte des Sport(unterricht)s auf die Kognition von Primarschulkindern (Unpublished). In: 33. Delegiertenversammlung des Schweizerischen Verbandes für Sport in der Schule. Bern. 04.05.2013.

Schmid, Julia; Conzelmann, Achim; Sudeck, Gorden (2013). Effekte einer individualisierten Sportberatung im Betrieb. Prävention und Gesundheitsförderung, 8(2), pp. 99-105. Springer 10.1007/s11553-012-0366-x

Brandstätter, Veronika; Schüler, Julia (2013). Action crisis and cost–benefit thinking: A cognitive analysis of a goal-disengagement phase. JOURNAL OF EXPERIMENTAL SOCIAL PSYCHOLOGY, 49(3), pp. 543-553. Elsevier 10.1016/j.jesp.2012.10.004

Schüler, Julia (May 2013). Positives Befinden und Sportabhängigkeit aus einer integrativen Betrachtung der Flow- und der Selbstbestimmungstheorie (Unpublished). In: 45. Jahrestagung der Arbeitsgemeinschaft für Sportpsychologie (asp). Halle/Saale. 9.-11.05.2013.

Elliot, Andrew J.; Schüler, Julia; Roskes, Marieke; De Dreu, Carsten K. W. (May 2013). Avoidance motivation is resource depleting (Unpublished). In: Sydney Symposium on Social Psychology. Sydney. 12.-14.05.2013.

Wegner, Mirko; Budde, Henning (May 2013). Implizites vs. explizites Machtmotiv beeinflussen Cortisolwerte und Zustandsangst als Reaktion auf physische und psychische Stressoren (Unpublished). In: 45. Jahrestagung der Arbeitsgemeinschaft Sportpsychologie (ASP). Halle (Saale), Deutschland. 9.-11.05.2013.

Bohnacker, Vincent; Wegner, Mirko (May 2013). Zielvorgaben zur Verbesserung der Freiwurfleistung im Basketball aus der Perspektive der Theorie des regulatorischen Fokus: Ein randomisiertes Kontrollgruppen-Design (Unpublished). In: 45. Jahrestagung der Arbeitsgemeinschaft Sportpsychologie (ASP). Halle (Saale), Deutschland. 9.-11.05.2013.

Schüler, Julia; Brandstätter, Veronika (2013). How basic need satisfaction and dispositional motives interact in predicting flow experience in sport. Journal of Applied Social Psychology, 43(4), pp. 687-705. Wiley-Blackwell 10.1111/j.1559-1816.2013.01045.x

Jäger, Katja; Schmidt, Mirko; Roebers, Claudia M.; Conzelmann, Achim (1 March 2013). Effects of Physical Activity on Executive Functions in Elementary School Children (Unpublished). In: Sportmotoriktagung 2013 der dvs. Stuttgart. 28.02.-02.03.2013.

Zuber, Claudia; Conzelmann, Achim (14 February 2013). Der Einfluss des Leistungsmotivs auf die sportliche Leistung bei jugendlichen Nachwuchsfussballern (Unpublished). In: 5. Jahrestagung der SGS. Basel. 14.-15.2.2013.

Schmidt, Mirko; Egger, Fabienne; Conzelmann, Achim (14 February 2013). Physical education enhances children's attention (Unpublished). In: 5. Jahrestagung der Sportwissenschaftlichen Gesellschaft der Schweiz. Basel. 14.-15.02.2013.

Wegner, Mirko; Windisch, Claudia; Budde, Henning (February 2013). Dissociative effects of implicit vs. explicit power motivation: Effects on cortisol and state anxiety levels in response to physical and psychological stress (Unpublished). In: 5. Jahrestagung der Sportwissenschaftlichen Gesellschaft der Schweiz (SGS). Basel. 14.02.2013.

Zibung, Marc; Conzelmann, Achim (2013). The role of specialisation in the promotion of young football talents: A person-oriented study. European journal of sport science, 13(5), pp. 452-460. Abingdon, UK: Taylor & Francis 10.1080/17461391.2012.749947

Conzelmann, Achim; Hänsel, Frank; Höner, Oliver (2013). Indiviuum und Handeln - Sportpsychologie. In: Güllich, Arne; Krüger, Michael (eds.) Das Lehrbuch für das Sportstudium. Bachelor (pp. 269-335). Heidelberg: Springer 10.1007/978-3-642-37546-0_9

Müller, Mario; Schmidt, Mirko; Zibung, Marc; Conzelmann, Achim (2013). Pattern, developmental type, and personality: The role of sport for the adolescent self-concept. Zeitschrift für Sportpsychologie, 20(4), pp. 150-162. Hogrefe 10.1026/1612-5010/a000107

Oswald, Esther; Schmidt, Mirko; Berger, Regine; Crameri, Sandra; Joss, Martin; Valkanover, Stefan; Conzelmann, Achim (2013). Selbstkonzeptförderung durch Schulsport. sportpädagogik(3-4), pp. 70-74. Friedrich

Oswald, Esther; Schmidt, Mirko; Valkanover, Stefan; Conzelmann, Achim (2013). Die Förderung des sportbezogenen Fähigkeitsselbstkonzepts mittels einer Intervention mit individueller Bezugsnormorientierung im Sportunterricht. Spectrum der Sportwissenschaften, 25(1), pp. 5-20. Österreichische Sportwissenschaftliche Gesellschaft ÖSG

Oswald, Esther; Valkanover, Stefan; Conzelmann, Achim (2013). Die Implementation einer Intervention zur Veränderung des Selbstkonzepts im Sportunterricht. Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften, 35(2), pp. 255-273. Academic Press Fribourg

Zibung, Marc; Conzelmann, Achim (2013). Fussball-Juniorennationalspieler im Spannungsfeld zwischen sportlichem Erfolg und Berufsausbildung. In: Mess, Fiilip; Gruber, Markus; Woll, Alexander (eds.) Sportwissenschaft grenzenlos?! Abstractband zum 21. dvs-Hochschultag. Schriften der Deutschen Vereinigung für Sportwissenschaften: Vol. 230 (p. 253). Hamburg: Feldhaus (Edition Czwalina)

Oertig, Daniela; Schüler, Julia; Buchli, Robert (2013). Fit between situational and dispositional goal orientation, and its effects on flow experience and affective well-being during sports. In: Mohiyeddini, Changiz (ed.) Advances in the Psychology of Sports and Exercise: Psychology and Health Research (pp. 141-158). New York: Nova Publishers

Wegner, Mirko (2013). Effects of implicit vs explicit affiliation motives on verbal contact in racquet sport competition (Unpublished). In: 13th World Congress of Sport Psychology. Beijing (China). 22.-26.06, 2013.

2012

Conzelmann, Achim (21 November 2012). Erfolgreiches Altern durch Sport und Bewegung? (Unpublished). In: 5. nationales Treffen der Netzwerke. Magglingen. 21.11.2012.

Schmidt, Mirko; Egger, Fabienne; Jäger, Katja; Conzelmann, Achim (11 October 2012). Physical education enhances your concentration (Unpublished). In: Workshop on new directions in brain training. Berlin, Humboldt University. 11.10-13.10.2012.

Sudeck, Gorden; Conzelmann, Achim (September 2012). Einfluss des subjektiven Erlebens sportlicher Aktivität auf die selbstbestimmte Motivation für Sportaktivitäten – Eine Latent Change Analyse. Ressource Bewegung - Herausforderungen für Gesundheit- und Sportsystem sowie Wissenschaft, 224, p. 93. Hamburg: Feldhaus (Edition Czwalina)

Sudeck, Gorden; Conzelmann, Achim (September 2012). Sportliche Aktivität zur Gewichtsregulation: Gesundheits- und figurfokussierte Motivprofile als Risikofaktor für sportliche Inaktivität? Ressource Bewegung - Herausforderungen für Gesundheit- und Sportsystem sowie Wirtschaft, 224, p. 94. Hamburg: Feldhaus (Edition Czwalina)

Jokuschies, Nina; Weidig, Thorsten; Röthlin, Philipp; Birrer, Daniel (2012). Mentale Stärke im Fussball. Leistungssport Philippka-Verlag

Zibung, Marc; Conzelmann, Achim (23 June 2012). Successful Careers in Football – Findings of a Person-Oriented Study (Unpublished). In: 9th Conference of the European Association for Sociology of Sport. Bern. 20.-23.06.2012.

Oswald, Esther; Valkanover, Stefan; Conzelmann, Achim (9 June 2012). Die Implementation einer Intervention zur Veränderung des Selbstkonzepts im Sportunterricht. In: Sportpädagogik zwischen Stillstand und Beliebigkeit. 25. Jahrestagung der dvs-Sektion Sportpädagogik (p. 37). Magglingen: Bundesamt für Sport BASPO

Conzelmann, Achim; Zibung, Marc; Zuber, Claudia (7 June 2012). Befunde der Berner Talentstudien (Unpublished). In: Berner Fussballtagung. Bern. 07.06.2012.

Sudeck, Gorden; Schmid, Julia (2012). Sportliche Aktivität und soziales Wohlbefinden. In: Fuchs, Reinhard; Schlicht, Wolfgang (eds.) Seelische Gesundheit und sportliche Aktivität. Sportpsychologie: Vol. 6. Göttingen: Hogrefe

Schüler, Julia (May 2012). Flow experience predicts risk behavior in sports and gambling (Unpublished). In: 24th American Psychological Society (APS) convention. Chigaco. 25.5.2012.

Schüler, Julia (May 2012). Sind die Auswirkungen des Autonomie-Erlebens universal oder beeinflusst durch eine dispositionelle Präferenz für Autonomie? (Unpublished). In: Deutsche Gesellschaft für Psychologie. Bielefeld. 26.09.2012.

Zibung, Marc; Conzelmann, Achim (2 March 2012). Spezialisierung vs. Diversifikation in der Nachwuchsförderung im Fussball. Eine Studie auf der Grundlage des personzentrierten Ansatzes. In: 4. Jahrestagung der Sportwissenschaftlichen Gesellschaft der Schweiz (SGS). Wissenstransfer zwischen Sportwissenschaft und Praxis. Bundesamt für Sport BASPO

Oswald, Esther; Schmidt, Mirko; Valkanover, Stefan; Conzelmann, Achim (2 March 2012). Von der Förderung des sportbezogenen Fähigkeitsselbstkonzepts mittels individueller Bezugsnormorientierung. In: Eidgenössische Hochschule für Sport Magglingen, EHSM (ed.) 4. Jahrestagung der Sportwissenschaftlichen Gesellschaft der Schweiz (SGS). Wissenstransfer zwischen Sportwissenschaft und Praxis (pp. 36-37). Magglingen: Bundesamt für Sport BASPO

Zuber, Claudia; Conzelmann, Achim (1 March 2012). Überprüfung der Konstrukt- und Kriteriumsvalidität einer motorischen Testbatterie zur Talentdiagnostik bei Nachwuchsfussballern. In: Eidgenössische Hochschule für Sport Magglingen, EHSM (ed.) 4. Jahrestagung der Sportwissenschaftlichen Gesellschaft der Schweiz SGS. Wissenstransfer zwischen Sportwissenschaft und Praxis (pp. 51-52). Bundesamt für Sport BASPO

Schmid, Julia; Sudeck, Gorden; Conzelmann, Achim (March 2012). „Welche Bewegung tut mir gut?“ Zur Wirksamkeit einer individuellen Bewegungs- und Fitnessberatung im Betrieb (Unpublished). In: 4. Jahrestagung der Sportwissenschaftlichen Gesellschaft der Schweiz SGS. Magglingen. 01.-02.03.2012.

Freiermuth, Andrea; Schüler, Julia (2012). Fitness beginnt im Kopf- ein Ratgeber zum Sporttreiben. Motivationstipps für Bewegungsmuff el und Sporteinsteiger. Zürich: Beobachter-Verlag

Lehnert, Katrin; Sudeck, Gorden; Conzelmann, Achim (2012). Subjective well-being and exercise in the second halt of life: a critical review of theoretical approaches. European Review of Aging and Physical Activity, 9(2), pp. 87-102. Springer 10.1007/s11556-012-0095-3

Schüler, Julia; Brunner, Sibylle (2012). Dynamic Activity-Related Incentives for Physical Activity. Advances in Physical Education, 2(1), pp. 1-9. 10.4236/ape.2012.21001

Müller, Mario; Schmidt, Mirko; Conzelmann, Achim (2012). Sport und Selbstkonzeptentwicklung : Musteranalysen als methodische Implikation personorientierter Ansätze. Spectrum der Sportwissenschaften(24), pp. 17-40. Innsbruck: Österreichische Sportwissenschaftliche Gesellschaft ÖSG

Conzelmann, Achim; Valkanover, Stefan (2012). Persönlichkeitsentwicklung durch Schulsport : Transferhürden auf dem Weg vom pädagogischen Postulat zur empirischen Evidenz. In: 4. Jahrestagung der Sportwissenschaftlichen Gesellschaft der Schweiz. Magglingen. 1.3.2012.

Valkanover, Stefan (2012). Persönlichkeitsentwicklung durch Schulsport? Von Eingrenzungen und Perspektiven. In: Bildungs- und Kulturdepartement des Kantons Luzern "Bewegen in der Schule - fit für das Leben!". Eschenbach. 21.3.2012.

Valkanover, Stefan (2012). Sicher und kompetent den eigenen Mut ausloten. In: Bildungs- und Kulturdepartement des Kantons Luzern "Bewegen in der Schule - fit für das Leben!". Eschenbach. 21.3.2012.

Valkanover, Stefan (2012). Mobbing im Sportunterricht. In: Empirische Befunde und sportdidaktische Folgerungen : Forschungskolloquium der Professur für Sport und Sportdidaktik der PH FHNW. Basel. 14.5.2012.

Valkanover, Stefan (2012). Handlungsstrategien im Umgang mit kritischen Situationen/ aggressiven Verhaltensweisen im Umfeld von sportlichen Massenveranstaltungen. In: Zertifikatslehrgang Sicherheits- und Fanverantwortliche 2011/2012 (Modul Psychologie 3&4). Magglingen. 24.5.2012.

Klostermann, André; Marconi, Marlen; Klostermann, Claudia (2012). Promotionsmöglichkeiten in der Schweizer Sportwissenschaft. In: Loffing, Florian; Hofmann, Jana; Jekauc, Darko (eds.) Summa Kum Laude - Kumulativ promovieren in der Sportwissenschaft!? Ze-phir: Vol. 19.1 (pp. 21-22). Deutsche Vereinigung für Sportwissenschaft / Kommission Wissenschaftlicher Nachwuchs

Nagel, Siegfried; Conzelmann, Achim; Schlesinger, Torsten; Studer, Fabian (2012). Vom sportwissenschaftlichen Studium ins Berufsleben.

Nagel, Siegfried; Conzelmann, Achim; Schlesinger, Torsten; Studer, Fabian (2012). Des études en sciences du sport à la vie active. Magglingen: Bundesamt für Sport

Conzelmann, Achim (2012). Persönlichkeitsentwicklung durch Schulsport. Transferhürden auf dem Weg vom pädagogischen Postulat zur empirischen Evidenz (Unpublished). In: 4. Jahrestagung der Sportwissenschaftlichen Gesellschaft der Schweiz. Magglingen. 01.03.2012.

Conzelmann, Achim (2012). Sportwissenschaftliche Gesellschaft der Schweiz. Gedanken zu ihrer bisherigen und zukünftigen Entwicklung (Unpublished). In: 4. Jahrestagung der Sportwissenschaftlichen Gesellschaft der Schweiz. Magglingen. 02.03.2012.

Conzelmann, Achim (2012). Erfolgreiches Altern durch Sport und Bewegung? (Unpublished). In: Laufmedizinisches Symposium. Karlsruhe. 09.05.2012.

Conzelmann, Achim (2012). Erfolgreiches Altern durch Sport und Bewegung? (Unpublished). In: Festvortrag 10jähriges Jubiläum des Berufsverbands für Gymnastik und Bewegung Schweiz. Aarau. 12.05.2012.

Marconi, Marlen (2012). Identifikation und Förderung von Talenten im Ski Alpin. Die wichtigsten Resultate (Unpublished). In: Swiss-Ski Trainertagung. Nottwil. 24. 04.2012.

Schüler, Julia (2012). Flow experience and learning. In: Seel, Norbert E. (ed.) Encyclopedia of the Sciences of Learning (pp. 1304-1305). Berlin: Springer 10.1007/978-1-4419-1428-6_523

Schüler, Julia (2012). The dark side of the moon. In: Advances in flow research (pp. 123-137). New York: Springer 10.1007/978-1-4614-2359-1_7

Schüler, Julia; Schwab, Tabea; Albrecht, Marc; Pfenninger, Miriam (2012). Die dunkle Seite des Flow-Erlebens im Sport. Wie und bei wem Flow zu geringem Risikobewusstsein und zu Risikoverhalten führt (Unpublished). In: 10. Kongress für Gesundheitspsychologie. Berlin. 31.8.-2.9.2012.

Conzelmann, Achim (2012). Gelingendes Altern durch Sport und Bewegung? GymNess - Zeitschrift für Gesundheit und Bewegung, 17(H3), pp. 6-8.

Conzelmann, Achim; Marconi, Marlen (2012). Talentförderung und Talentidentifikation im alpinen Skirennsport. Schlussbericht Magglingen: Bundesamt für Sport

Conzelmann, Achim; Marconi, Marlen (2012). Talentförderung und Talentidentifikation im alpinen Skirennsport. Kurzbericht Magglingen: Bundesamt für Sport

Zibung, Marc; Conzelmann, Achim (2012). Successful Careers in Football - Findings of a Person-Oriented Study. In: Schlesinger, Torsten; Günter, Sandra; Weigelt-Schlesinger, Yvonne; Nagel, Siegfried (eds.) Sport in Globalised Societies - Changes and Challenges. Book of Abstracts. 9th Conference of the European Association for Sociology of Sport (p. 66). Münster: Waxmann

Valkanover, Stefan (2012). Mobbing vom Kindergarten bis in die Adoleszenz (Unpublished). In: Workshop an der Jahrestagung des Berufsverbands der Kinder- und Jugendärzte in der Schweiz. Bern. 06.09.2012.

Valkanover, Stefan (2012). Sport zwischen Eignung und Neigung (Unpublished). In: Workshop am 3. interdisziplinären Kongress zu Gegenwart und Zukunft von Sport im Sozial- und Präventionsbereich "Sport kann alles?" der Stiftung Idee:Sport. Bern. 20.09.2012.

Oertig, Daniela; Schüler, Julia; Brandstätter, Veronika (2012). Do avoidance goals always impair performance? How neuroticism moderates the short- and long-term effects of avoidance versus approach goals on performance. In: Columbus, Alexandra M. (ed.) Advances in Psychology Research (pp. 147-168). New York: Nova Publishers

2011

Schüler, Julia (July 2011). The negative consequences of flow experience for risk awareness and risk behavior (Unpublished). In: Talk at the Meeting for European Association for Social Psychology (EASP). Stockholm. 15.07.2011.

Schüler, Julia; Pfenninger, Miriam; Schwab, Tabea; Albrecht, Marc (May 2011). How motivation leads to risk: Flow experience influences risk perception and risk behavior (Unpublished). In: 23th American Psychological Society (APS) convention. Washington, USA. 28.05.20111.

Schüler, Julia; Brandstätter, Veronika (May 2011). An integrative perspective on the two major theories of psychological needs: motive disposition theory (MDT) and self-determination theory (SDT) (Unpublished). In: 4th Annual Meeting of the Society for the Study of Motivation (SSM). Washington, USA. 26.05.2011.

Sudeck, Gorden; Lehnert, Katrin; Conzelmann, Achim (2011). Motivbasierte Sporttypen - Auf dem Weg zur Personenorientierung im zielgruppenspezifischen Freizeit- und Gesundheitssport. Zeitschrift für Sportpsychologie, 18(1), pp. 1-17. Göttingen: Hogrefe 10.1026/1612-5010/a000032

Lehnert, Katrin; Sudeck, Gorden; Conzelmann, Achim (2011). BMZI - Berner Motiv- und Zielinventar im Freizeit- und Gesundheitssport. Diagnostica, 57(3), pp. 146-159. Göttingen: Hogrefe 10.1026/0012-1924/a000043

Sudeck, Gorden; Conzelmann, Achim (2011). Motivbasierte Passung von Sportprogrammen - Explizite Motive und Ziele als Moderatoren von Befindlichkeitsveränderungen durch sportliche Aktivität. Sportwissenschaft, 3(41), pp. 175-189. Schorndorf: Hofmann 10.1007/s12662-011-0194-8

Sudeck, Gorden; Conzelmann, Achim (2011). Erlebnisqualität und wahrgenommene Beanspruchung als Einflussfaktoren des Befindes während körperlich-sportlicher Arbeit. In: Ohlert, Jeannine; Kleinert, Jens (eds.) Sport vereinT. Psychologie und Bewegung und Gesellschaft. 43. Jahrestagung der Arbeitsgemeinschaft für Sportpsychologie. Schriften der Deutschen Vereinigung für Sportwissenschaft: Vol. 210 (p. 140). Hamburg: Feldhaus (Edition Czwalina)

Schmidt, Mirko; Conzelmann, Achim (2011). Selbstkonzeptförderung im Sportunterricht. Eine psychologische Betrachtung einer pädagogischen Zielperspektive. Sportwissenschaft, 41(3), pp. 190-201. Springer 10.1007/s12662-011-0195-7

2010

Schmidt, Mirko; Valkanover, Stefan; Conzelmann, Achim (2010). Sportbezogenes Fähigkeitsselbstkonzept und Selbstwert - Der mediierende Effekt des Körperselbstwertgefühls. In: Amesberger, Günter; Finkenzeller, Thomas; Würth, Sabine (eds.) Psychophysiologie im Sport - zwischen Experiment und Handlungsoptimierung. 42. Jahrestagung der Arbeitsgemeinschaft für Sportpsychologie (asp). Schriften der Deutschen Vereinigung für Sportwissenschaft: Vol. 201 (p. 163). Hamburg: Feldhaus (Edition Czwalina)

Reichel, Isolde; Schmidt, Mirko; Valkanover, Stefan; Conzelmann, Achim (2010). Persönlichkeitsentwicklung durch Tanz im Schulsport? In: Amesberger, Günter; Finkenzeller, Thomas; Würth, Sabine (eds.) Psychophysiologie im Sport - zwischen Experiment und Handlungsoptimierung. 42. Jahrestagung der Arbeitsgemeinschaft für Sportpsychologie (asp). Schriften der Deutschen Vereinigung für Sportwissenschaft: Vol. 201 (p. 150). Hamburg: Feldhaus (Edition Czwalina)

Reichel, Isolde; Schmidt, Mirko; Valkanover, Stefan; Conzelmann, Achim (2010). Die Förderung zentraler Aspekte sozial kompetenten Verhaltens durch Schulsport. In: Amesberger, Günter; Finkenzeller, Thomas; Würth, Sabine (eds.) Psychophysiologie im Sport - zwischen Experiment und Handlungsoptimierung. 42. Jahrestagung der Arbeitsgemeinschaft für Sportpsychologie (asp). Schriften der Deutschen Vereinigung für Sportwissenschaft: Vol. 201 (p. 150). Hamburg: Feldhaus (Edition Czwalina)

Sudeck, Gorden; Lehnert, Katrin; Conzelmann, Achim (2010). Massgeschneiderte Sportprogramme und aktuelles Wohlbefinden: Zur Bedeutung motivationaler Handlungsvoraussetzungen. Psychophysiologie im Sport - zwischen Experiment und Handlungsoptimierung, 201, p. 180. Hamburg: Feldhaus (Edition Czwalina)

Marconi, Marlen; Zuber, Claudia; Conzelmann, Achim (2010). Der Einfluss von Trainingsmerkmalen auf die Wettkampfleistung im Kindes- und Jugendalter. In: Amesberger, Günter; Finkenzeller, Thomas; Würth, Sabine (eds.) Psychophysiologie im Sport - zwischen Experiment und Handlungsoptimierung. 42. Jahrestagung der Arbeitsgemeinschaft für Sportpsychologie (asp). Schriften der Deutschen Vereinigung für Sportwissenschaft: Vol. 201 (p. 135). Hamburg: Feldhaus (Edition Czwalina)

Grossrieder, Gallus (2010). Sport-, bewegungs- und körperakzentuierte Situationen im Primarschulalltag. „Wenn das Kind merkt, dass die Lehrperson Vertrauen hat …“ Eine empirische Studie über sportpädagogische Beanspruchungen und deren Bewältigung durch Primarlehrpersonen. (Unpublished). (Dissertation, Universität Salzburg, Sportinstitut)

2005

Conzelmann, Achim; Gabler, Hartmut (2005). Sportspiele aus psychologischer Sicht. In: Hohmann, Andreas; Kolb, Michael; Roth, Klaus (eds.) Handbuch Sportspiel. Beiträge zur Lehre und Forschung im Sport: Vol. 147 (pp. 84-98). Schorndorf: Hofmann

Nagel, Siegfried; Conzelmann, Achim; Gabler, Hartmut (2005). Sportvereine – Auslaufmodell oder Hoffnungsträger? In: DSB-Jahresmagazin 2004/2005 (pp. 52-54). Dreieich: Kühne

2003

Hascher, Tina; Hersberger, Kathrin; Valkanover, Stefan (eds.) (2003). Reagieren - aber wie? Reaktionen auf Aggressionen und Gewalt in der Schule. Schulpädagogik, Fachdidaktik, Lehrerbildung: Vol. 7. Bern: Haupt

Hascher, Tina; Hersberger, Kathrin; Valkanover, Stefan (2003). Kompetente Reaktionen auf Aggressionen und Gewalt in der Schule - Umsetzungsmöglichkeiten der Thematik in der Lehrerinnen- und Lehrerbildung. In: Hascher, Tina; Hersberger, Kathrin; Valkanover, Stefan (eds.) Reagieren - aber wie? Professioneller Umgang mit Aggression und Gewalt in der Schule. Schulpädagogik - Fachdidaktik - Lehrerbildung: Vol. 7 (pp. 7-23). Bern: Haupt

This list was generated on Tue Apr 25 12:33:49 2017 CEST.
Provide Feedback