The Long and Winding Road from Education to Labour Market: The TREE Cohort Six Years After Leaving Compulsory School

Meyer, Thomas; Bertschy, Kathrin (2011). The Long and Winding Road from Education to Labour Market: The TREE Cohort Six Years After Leaving Compulsory School. In: Bergman, Manfred Max; Hupka-Brunner, Sandra; Keller, Anita; Meyer, Thomas; Stalder, Barbara E. (eds.) Transitionen im Jugendalter. Ergebnisse der Schweizer Längsschnittstudie TREE = Transitions juvéniles en Suisse. Resultats de l'étude longitudinale TREE = Youth transitions in Switzerland. Results from the TREE panel study, Vol. 1 (pp. 92-119). Zürich: Seismo

Full text not available from this repository. (Request a copy)

Cette contribution fournit une vue d'ensemble des parcours de formation et d'emploi de la cohorte TREE six ans après la fin de la scolarité obligatoire. Les résultats montrent une forte influence de l'origine sociale sur la réussite de la formation post-obligatoire. Pour la moitié environ de la cohorte, la transition vers le marché du travail est accomplie, qu'elle soit provisoire ou définitive. Les personnes qui ont une activité professionnelle sont majoritairement employées dans des conditions régulières et en adéquation avec leur formation. Cependant, on constate une discrimination de salaire chez les jeunes femmes, discrimination mesurable dès le premier emploi.

Item Type:

Book Section (Book Chapter)

Division/Institute:

03 Faculty of Business, Economics and Social Sciences > Social Sciences > Institute of Sociology

UniBE Contributor:

Meyer, Thomas

Subjects:

300 Social sciences, sociology & anthropology

Publisher:

Seismo

Projects:

[1036] Transitions from Education to Employment (TREE) Official URL

Language:

Multilingual

Submitter:

David Leander Baumann

Date Deposited:

12 Jun 2019 15:05

Last Modified:

12 Jun 2019 15:05

Additional Information:

Notes: treeanalysis analysis_self. Date: 2011. - Standort: TREE Biblio: AS, 31.1.11

URI:

https://boris.unibe.ch/id/eprint/130996

Actions (login required)

Edit item Edit item
Provide Feedback