Vocational Education and Training in Switzerland: Organisation, Development and Challenges for the Future

Stalder, Barbara E.; Nagele, Christof (2011). Vocational Education and Training in Switzerland: Organisation, Development and Challenges for the Future. In: Bergman, Manfred Max; Hupka-Brunner, Sandra; Keller, Anita; Meyer, Thomas; Stalder, Barbara E. (eds.) Transitionen im Jugendalter. Ergebnisse der Schweizer Längsschnittstudie TREE = Transitions juvéniles en Suisse. Resultats de l'étude longitudinale TREE = Youth transitions in Switzerland. Results from the TREE panel study, Vol. 1 (pp. 18-39). Zürich: Seismo

Full text not available from this repository. (Request a copy)

Comment former les jeunes gens et les préparer de façon optimale à leur entrée sur le marché du travail voici un sujet récurrent dans le débat politique. En Suisse, le système dual - la « formation des apprenti-e-s » - reste, toute proportion gardée, le principal modèle de formation professionnelle élémentaire. Ce chapitre donne un aperçu du système de formation profassionelle en Suisse. Il décrit les objectifs, l'organisation et les contenus, et discute des développements les plus récents et des défis à venir.

Item Type:

Book Section (Book Chapter)

Division/Institute:

03 Faculty of Business, Economics and Social Sciences > Social Sciences > Institute of Sociology

ISBN:

978-3-03777-093-1

Publisher:

Seismo

Projects:

[1036] Transitions from Education to Employment (TREE) Official URL

Language:

German

Submitter:

Thomas Meyer

Date Deposited:

21 Oct 2019 11:58

Last Modified:

21 Oct 2019 11:58

URI:

https://boris.unibe.ch/id/eprint/131094

Actions (login required)

Edit item Edit item
Provide Feedback