Bigler Luhm, Christine

Up a level
Export as [feed] RSS
Group by: Date | Item Type | Refereed | No Grouping

Bigler, Christine (October 2023). Frauen mit Behinderung in den Fokus nehmen. Genderstudies(39), p. 16. Interdisziplinäres Zentrum für Geschlechterforschung, Universität Bern

Pita, Yamila; Bigler, Christine; K.C., Sony; Amacker, Michèle (2023). The right to health: An examination of health care access for women with disability in Nepal. SSM - qualitative research in health, 4, p. 100315. Elsevier 10.1016/j.ssmqr.2023.100315

Bigler, Christine (October 2022). Die komplexe Beziehung zwischen Gesundheit und Geschlecht. Genderstudies(38), pp. 2-4. Interdisziplinäres Zentrum für Geschlechterforschung, Universität Bern

Bigler, Christine; K.C., Sony; Pita, Yamila (2022). Women with disabilities in Nepal. Photovoice study on the barriers and enablers to social, economic and political inclusion Interdisziplinäres Zentrum für Geschlechterforschung IZFG

Bigler, Christine (2022). Gender-based violence as a sustainability problem. sozialpolitik.ch, 2022(1), pp. 1-17. Studienbereich für Soziologie, Sozialpolitik und Sozialarbeit der Universität Fribourg 10.18753/2297-8224-188

Siegl, Veronika; Schurr, Carolin; Perler, Laura; Bigler, Christine; Büchler, Tina (2022). Transnationale reproduktive Mobilität – empirische Befunde zu einer umstrittenen Praxis (H2R Working Paper 3/2022). Seismo 10.33058/wpuzh.2022.8865

Siegl, Veronika; Bigler, Christine; Büchler, Tina; Perler, Laura; Schurr, Carolin (2021). Transnationale Reproduktive Mobilität aus der Schweiz (Stellungnahmen und Gutachten zur Fortpflanzungsmedizin). Bern: Bundesamt für Gesundheit

Bigler, Christine (October 2020). Durch Spargruppen die Lebensgrundlage von Tagelöhner*innen nachhaltig stärken. Genderstudies(36), p. 16. Interdisziplinäres Zentrum für Geschlechterforschung, Universität Bern

Funke, Sebastian; Bigler, Christine (September 2020). Feminist research in practice – Reflections on a transdisciplinary research seminar on the topic of care farming during the COVID-19 pandemic. Feministische Geo-RundMail(83), pp. 73-76.

Bigler, Christine; Amacker, Michèle; Ingabire, Chantal; Birachi, Eliud (2019). A view of the transformation of Rwanda's highland through the lens of gender: A mixed-method study about unequal dependents on a mountain system and their well-being. Journal of rural studies, 69, pp. 145-155. Elsevier 10.1016/j.jrurstud.2019.05.001

Bigler, Christine; Amacker, Michèle (March 2019). Gesteigerte Nahrungsmittelproduktion in Ruanda - wer profitiert? Von der Zementierung der Geschlechterdifferenz durch die Ökonominisierung der Landwirtschaft. Essen. Macht. Arbeit. Feministische Blicke auf Fairfood Ideen, pp. 36-40. WIDE Switzerland

Ingabire, Chantal; Mshenga, Patience M.; Amacker, Michèle; Langat, Jackson K.; Bigler, Christine; Birachi, Eliud A. (2018). Agricultural transformation in Rwanda: Can Gendered Market Participation Explain the Persistence of Subsistence Farming? Gender and Women's Studies, 2(1), pp. 1-18. Rivera

Liebe, Ulf; Moumouni, Ismaïl M.; Bigler, Christine; Ingabire, Chantal; Bieri, Sabin (2017). Using Factorial Survey Experiments to Measure Attitudes, Social Norms, and Fairness Concerns in Developing Countries (Submitted). Sociological methods & research Sage Publications 10.1177/0049124117729707

Bigler, Christine; Amacker, Michèle; Ingabire, Chantal; Eliud, Birachi (2017). Rwanda’s gendered agricultural transformation: a mixed-method study on the rural labour market, wage gap and care penalty. Women’s Studies International Forum, 64, pp. 17-27. Elsevier 10.1016/j.wsif.2017.08.004

Amacker, Michèle; Schläpfer, Isabelle; Bigler, Christine; Graf, Andrea (2017). The Development of Gender-Responsive Indicators: Towards a Participatory Approach. Women, Gender and Research, 17(1), pp. 97-106. Syddansk Universitetsforlag

Bigler, Christine (October 2013). Kleinbäuerinnen in Kenia. Zwischen Subsistenz, Care-Arbeit und globalisiertem Arbeitsmarkt. Genderstudies(23), p. 14. Interdisziplinäres Zentrum für Geschlechterforschung, Universität Bern

Provide Feedback