Graf, David

Up a level
Export as [feed] RSS
Group by: Date | Item Type | Refereed | No Grouping

Journal Article

Trechsel, Lilian Julia; Zimmermann, Anne; Graf, David; Herweg, Karl Günter; Lundsgaard-Hansen, Lara; Rufer, Lydia; Tribelhorn, Thomas; Wastl-Walter, Doris (2018). Mainstreaming Education for Sustainable Development at a Swiss University: Navigating the Traps of Institutionalization. Higher education policy, 31(4), pp. 471-490. Springer 10.1057/s41307-018-0102-z

Conference or Workshop Item

Zimmermann, Anne; Trechsel, Lilian Julia; Herweg, Karl Günter; Tribelhorn, Thomas; Graf, David; Rufer, Lydia; Wastl-Walter, Doris (September 2017). Discussing criteria for assessing integration of Sustainable Development into teaching at tertiary education institutions (Unpublished). In: Hamburg Sustainable Development Summit 2017. Hamburg, Germany. 27 September 2017.

Graf, David; Adamer, Andrea Susanna; Seiler, Roland (13 May 2014). Effects of overt self-­talk on team partners’ other-efficacy and performance in a golf putting task. In: SFPS 5th International Conrgess of Sport Psychology. Nice, France. 12.-14.05.2014.

Graf, David; Lier, Florian; Seiler, Roland (18 May 2012). Das offene Selbstgespräch des Teampartners - Einfluss auf die wahrgenommene Kompetenz und die eigene Anstrengungsbereitschaft. In: 44. Jahrestagung der APS: Sportpsychologische Kompetenz und Verantwortung. (p. 76). Feldhaus (Edition Czwalina)

Graf, David (16 May 2012). Das offene Selbstgespräch in Dyaden: Dessen Zusammenhang mit Selbstdarstellungstendenzen und Einfluss auf den Partner (Unpublished). In: 16. asp - Forschungswerkstatt im Rahmen der 44. Jahrestagung der Arbeitsgemeinschaft für Sportpsychologie.

Graf, David (2011). Aufgetragenes Selbstgespräch bei einer visuomotorisch-koordinativen Aufgabe: Auswirkungen auf Leistung und Konzentration. In: Les sciences du sport: usages et utilité. 3ème congrès de la société suisse des sciences du sport (4S) (p. 34). Magglingen: Sportwissenschaftliche Gesellschaft der Schweiz (SGS)

Graf, David (2011). Self-talk in a visuomotor coordination task: Impact on concentration and the influence of skill-level. In: Sport and Exercise Psychology: Human Performance, Well-Being and Health. FEPSAC - European Federation of Sport Psychology

Graf, David (2011). Aufgetragenes Selbstgespräch bei einer visuomotorisch-koordinativen Aufgabe: Auswirkungen auf Leistung und Konzentration, Nacht der Forschung der Universität Bern, 23.9.2011.

Thesis

Graf, David (2015). Interpersonale Konsequenzen von offenen Selbstgesprächen in Dyaden im Sport. (Dissertation, Universität Bern, Philosophisch-humanwissenschaftliche Fakultät)

Audiovisual Material & Event

Herweg, Karl Günter; Graf, David; Tribelhorn, Thomas; Rufer, Lydia; Zimmermann, Anne; Trechsel, Lilian Julia (2016). Nachhaltige Entwicklung in die Hochschullehre integrieren – Ein Leitfaden mit Vertiefungen für die Universität Bern. Vertiefung 4: Unterrichtsmaterialien 2, Erklärvideo zu Bildung für Nachhaltige Entwicklung [Movie]. Bern: Universität Bern, Vizerektorat Qualität, Vizerektorat Lehre, Centre for Development and Environment (CDE), Bereich Hochschuldidaktik & Lehrentwicklung und Bern Open Publishing (BOP)

Herweg, Karl Günter; Graf, David; Tribelhorn, Thomas; Rufer, Lydia; Zimmermann, Anne; Trechsel, Lilian Julia (2016). Nachhaltige Entwicklung in die Hochschullehre integrieren – Ein Leitfaden mit Vertiefungen für die Universität Bern. Vertiefung 4: Unterrichtsmaterialien 1, Erklärvideo zu Nachhaltige Entwicklung [Movie]. Bern: Universität Bern, Vizerektorat Qualität, Vizerektorat Lehre, Centre for Development and Environment (CDE), Bereich Hochschuldidaktik & Lehrentwicklung und Bern Open Publishing (BOP)

Other

Klostermann, André; Suter, Roman; Graf, David; Krakenberger, Etna Rosa; Reichel, Sibylle; Sager, Fritz; Seiler, Yvonne; Thiel, Anja (1 July 2022). Digitale Lehre. Gute Lehre an der Universität Bern.

Blaser, Daniela; Graf, David (16 July 2020). Online-Lehre - Tipps und Empfehlungen. Universität Bern, Zentrum für universitäre Weiterbildung, Hochschuldidaktik & Lehrentwicklung

Provide Feedback