Hennel, Eva Kathrin

Up a level
Export as [feed] RSS
Group by: Date | Item Type | Refereed | No Grouping

Journal Article

Jackson, Dawn; Lörwald, Andrea C; Huwendiek, Sören; Hennel, Eva K (2022). Coaches in postgraduate training: a difficult choice. (In Press). Medical education Wiley 10.1111/medu.14974

Hennel, Eva K.; Trachsel, Andrea; Subotic, Ulrike; Lörwald, Andrea Crolin; Harendza, Sigrid; Huwendiek, Sören (2022). How Does Multisource Feedback Influence Residency Training? A Case Study. Medical education, 56(6), pp. 660-669. Wiley 10.1111/medu.14798

Guttormsen, Sissel; Lörwald, Andrea; Wagner, Felicitas; Hennel, Eva; Schnabel, Kai P; Weber, Rainer; Goldhahn, Jörg; Huwendiek, Sören (2022). Report of the annual meeting of the Society for Medical Education in the German speaking countries, virtual from the ETH Zürich 2021. GMS Journal for Medical Education, 39(2), Doc15. German Medical Science 10.3205/zma001536

Lörwald, Andrea; Hennel, Eva; Pinilla, Severin; Huwendiek, Sören (2022). Mini-CEX und DOPS zur Unterstützung der ärztlichen Weiterbildung. Schweizerische Ärztezeitung, 103(13), pp. 420-422. EMH Schweizerischer Ärzteverlag AG 10.4414/saez.2022.20656

Schwill, Simon; Kadmon, Martina; Hahn, Eckhart G; Kunisch, Raphael; Berberat, Pascal O; Fehr, Folkert; Hennel, Eva (2022). The WFME global standards for quality improvement of postgraduate medical education: Which standards are also applicable in Germany? Recommendations for physicians with a license for postgraduate training and training agents. GMS Journal for Medical Education, 39(4), Doc42. German Medical Science 10.3205/zma001563

Hennel, Eva K.; Subotic, Ulrike; Berendonk, Christoph; Stricker, Daniel; Harendza, Sigrid; Huwendiek, Sören (2020). A german-language competency-based multisource feedback instrument for residents: development and validity evidence. BMC medical education, 20(1), p. 357. BioMed Central 10.1186/s12909-020-02259-2

Conference or Workshop Item

Hennel, Eva K.; Neuhaus, Kathrin; Fiedel, Barbara; Huwendiek, Sören (2021). Einsatz von Multisource-Feedback in der ärztlichen Weiterbildung: Erstellung einer Leitlinie zur Implementierung. In: GMA-Jahrestagung. Düsseldorf: German Medical Science GMS Publishing House

Hennel, Eva K.; Lahner, Felicitas-Maria; Zweifel, Noemi; Neuhaus, Kathrin; Huwendiek, Sören (2021). Multisource Feedback in der ärztlichen Weiterbildung: Wie gut stimmen MSF-Bewertung, Feedbackgespräch und Lernziele überein? In: GMA-Jahrestagung. Düsseldorf: German Medical Science GMS Publishing House

Hennel, Eva K.; Trachsel, Andrea; Subotic, Ulrike; Harendza, Sigrid; Huwendiek, Sören (2020). Multisource Feedback for Residents: A Qualitative Study on Influencing Factors and Impact. The clinical teacher, 17(S1), p. 96. Wiley

Hennel, Eva; Berendonk, Christoph; Subotic, Ulrike; Trachsel, Andrea; Huwendiek, Sören (28 August 2019). Influencing factors and outcomes of Multisource-Feedback in Postgraduate Medical Training - A Focus Group Study. In: AMEE Conference (p. 1664). Dundee: Association for Medical Education in Europe (AMEE)

Hennel, Eva Kathrin; Trachsel, Andrea; Subotic, U; Huwendiek, Sören (September 2018). Förderung der individuellen ärztlichen Weiterbildung durch Multisource-Feedback: Eine Fokusgruppen-Studie zu Einflussfaktoren [Bericht über Forschungsergebnisse]. In: Jahrestagung der Gesellschaft für Medizinische Ausbildung (GMA). Wien. 19.-22.09.2018.

Hennel, Eva Kathrin; Subotic, Ulrike; Berendonk, Christoph; Huwendiek, Sören (2017). Multisource-Feedback zur Unterstützung der ärztlichen Weiterbildung: Welche Faktoren führen zum Erfolg? Eine Fokusgruppen- Studie. In: Joint congress of the Gesellschaft für Medizinische Ausbildung (GMA) and the Arbeitskreis zur Weiterentwicklung der Lehre in der Zahnmedizin (AKWLZ). GMS Publishing House 10.3205/17gma162

Hennel, Eva Kathrin; Subotic, Ulrike; Berendonk, Christoph; Huwendiek, Sören (16 September 2016). Multisource-Feedback in der ärztlichen Weiterbildung: Untersuchungen zur Validität eines deutschsprachigen Fragebogens. In: Jahrestagung GMA. Abstractband. Bern. 14.-17.09.2016. 10.3205/16gma245

Lörwald, Andrea Carolin; Nouns, Zineb Miriam; Hennel, Eva Kathrin; Berendonk, Christoph; Greif, Robert; Guttormsen, Sissel; Huwendiek, Sören (March 2016). How do Mini-CEX and DOPS affect the learning of medical trainees at the workplace? A grounded theory study. In: Ottawa Conference 2016. Perth. 19.-23.03.2016.

Hennel, Eva Kathrin; Nouns, Zineb M.; Lahner, Felicitas M.; Lörwald, Andrea C.; Berendonk, Christoph; Huwendiek, Sören (March 2016). MULTISOURCE-FEEDBACK IN MEDICAL TRAINING: DEVELOPMENT OF A QUESTIONNAIRE FOR GERMAN-SPEAKING REGIONS. In: Ottawa Conference 2016. Perth. 19.-23.03.2016.

Hennel, Eva Kathrin; Nouns, Zineb Miriam; Lörwald, Andrea Carolin; Berendonk, Christoph; Huwendiek, Sören (6 September 2015). Improving residency training with the help of multisource feedback: Generation of a model of influencing factors. In: An international Association for Medical Education (AMEE) Conference 2015. Glasgow. 06.-09.09.2015.

Hennel, Eva Kathrin; Berendonk, Christoph; Lörwald, Andrea Carolin; Nouns, Zineb Miriam; Huwendiek, Sören (31 August 2015). Entwicklung eines deutschsprachigen Fragebogens zur Durchführung von Multisource-Feedback in der ärztlichen Weiterbildung. In: Gemeinsame Jahrestagung der Gesellschaft für Medizinische Ausbildung (GMA). Leipzig. 30.09.-03.10.2015. 10.3205/15gma298

Lörwald, Andrea Carolin; Nouns, Zineb Miriam; Berendonk, Christoph; Greif, Robert; Hennel, Eva Kathrin; Guttormsen, Sissel; Huwendiek, Sören (2015). Need for Evidence: Fördern mini-CEX und DOPS als formativ-genutzte Instrumente den Lernprozess oder die Performanz? (Unpublished). In: Gemeinsame Jahrestagung der Gesellschaft für Medizinische Ausbildung (GMA) und des Arbeitskreises zur Weiterentwicklung der Lehre in der Zahnmedizin (AKWLZ). Leipzig. 30.09.-03.10.2015.

Lörwald, Andrea Carolin; Nouns, Zineb Miriam; Hennel, Eva Kathrin; Huwendiek, Sören (2015). What is effective workplace-based assessment? (Unpublished). In: An international Association for Medical Education (AMEE) Conference 2015. Glasgow. 06.-09.09.2015..

Provide Feedback