Hope, Henry James

Up a level
Export as [feed] RSS
Group by: Date | Item Type | Refereed | No Grouping
Jump to: No | Yes

No

Hope, Henry James (2 December 2017). Kontrafakturjagd 2.0: Contrafacta and their Manuscript Trace (Unpublished). In: MS 389 and Its Songs. Bern. 2. Dezember 2017.

Hope, Henry James (2017). Nicolas Mittler, Virtualität im Minnesang um 1200: transdisziplinäre Analysen, Frankfurt a. M. 2017. Music & letters, 98(3), pp. 465-468. Oxford University Press 10.1093/ml/gcx085

Hope, Henry James (6 July 2017). Konzerteinführung: Meta-Musical Compositions (Unpublished). In: tosc@bern.2017. Bern. 6. Juli 2017.

Hope, Henry James; Lewon, Marc (17 June 2017). Ein Erfahrungsaustausch zwischen internationalen Wissenschaftlern und Musikern des Festivals (Unpublished). In: Montalbâne. Freyburg/Unstrut. 17. Juni 2017.

Hope, Henry James (15 June 2017). „Darum will ich jedermann und sonderlich jungen Leuten diese Kunst befohlen und sie hiermit ermahnet haben“: Valentin Voigts Geistliche Ringeltentze und das Lutherische Jugendlied (Unpublished). In: Das musikalische Erbe der Reformation. Augsburg. 14. bis 16. Juni 2017.

Hope, Henry James (6 May 2017). Pedagogical Approaches to Musical Manuscripts (Unpublished). In: Teaching the Codex. Merton College, Oxford. 6. Mai 2017.

Hope, Henry James (11 February 2017). Luther, Herder, und die Musik als „zweite Theologie“ (Unpublished). In: Herder – Luther. Das Erbe der Reformation in der Weimarer Klassik. Weimar. 11.02.2017.

Hope, Henry James (January 2017). Ein Musiklexikon für die Schweiz. Schweizer Musikzeitung / Revue Musicale Suisse / Rivista Musicale Svizzera, 2017(1/2), p. 41. Galledia Fachmedien AG

Hope, Henry James (1 December 2016). Das Mainzer Hoffest von 1184 und seine Bedeutung für den Minnesang (Unpublished). In: Graduiertenschule für Geistes- und Sozialwissenschaften Augsburg: Kolloquium Kunst- und Kulturgeschichte. Universität Augsburg. 1. Dezember 2016.

Hope, Henry James (8 November 2016). Walther von der Vogelweides Palästinalied: Paradigma oder Problem? (Unpublished). In: Schweizerische Musikforschende Gesellschaft: Sektion Bern. Bern. 8. Nov. 2016.

Yes

Butterfield, Ardis; Hope, Henry James; Souleau, Pauline (eds.) (2017). Performing Medieval Text. Oxford: Legenda

Hope, Henry James; Souleau, Pauline (2017). Introduction: Performing Medieval Text. In: Performing Medieval Text (pp. 1-10). Oxford: Legenda

Hope, Henry James (2017). Performing Minnesang: Editing “Loybere risen”. In: Performing Medieval Text (pp. 152-175). Oxford: Legenda

Wegner, Sascha (September 2017). Private Passion – Public Challenge. Collecting Musical Instruments Then and Now, International Conference, 9–11 May 2017, Germanisches Nationalmuseum, Nuremberg (Conference Report). CIMCIM bulletin / ICOM International Committee for Museums and Collections of Music, pp. 29-32.

Hope, Henry James (2017). Collecting Songs in Sixteenth-Century Magdeburg: the Case of Valentin Voigt. Trossinger Jahrbuch für Renaissance Musik, 13, pp. 175-212.

Hope, Henry James (2017). Jennifer Bain , Hildegard of Bingen and Musical Reception: The Modern Revival of a Medieval Composer. Cambridge: Cambridge University Press, 2015. xiii + 235pp. £64.99. ISBN 978 1 107 07666 2. Plainsong and Medieval Music, 26(1), pp. 71-77. Cambridge University Press 10.1017/S0961137116000139

Hope, Henry James (2017). Zur Performanz von Frauenlobs Spruchmelodien: der Versuch eines Neuansatzes. Jahrbuch der Oswald von Wolkenstein Gesellschaft, 21, pp. 261-278. Reichert

Hope, Henry James (2016). Friedrich Gennrich, die Straßburger Schule und ihre Fortsetzung in Frankfurt. In: Bolz, Sebastian; Kelber, Moritz; Langenbruch, Anna (eds.) Wissenskulturen der Musikwissenschaft: Generationen – Netzwerke – Denkstrukturen. Musik und Klangkultur (pp. 59-76). Bielefeld: transcript

Hope, Henry James (2016). Das Mainzer Hoffest von 1184 und die Historiographie deutsch-französischen Kulturaustauschs im Minnesang. In: Musik der Mittelalterlichen Metropole: Räume, Identitäten und Kontexte der Musik in Köln und Mainz, ca. 900–1400. Beiträge zur Rheinischen Musikgeschichte: Vol. 179 (pp. 353-367). Kassel: Merseburger

Provide Feedback