Klankert, Tanja Diane Karen

Up a level
Export as [feed] RSS
Group by: Date | Item Type | Refereed | No Grouping
Jump to: 2019 | 2018 | 2017

2019

Klankert, Tanja Diane Karen (21 March 2019). Meinrad Huber (ecotopia dance productions) und Michelle Deslandes (Grupo Corpo) zu «Danca Sinfonica» und «Gira» von Grupo Corpo (BR).

Klankert, Tanja Diane Karen (13 March 2019). Digitale De-/Maskierung. Ästhetische Praktiken an der Schnittstelle von (Un-)Durchsichtigem und (Un-)Durchdringlichem (Unpublished). In: Forschungskolloquium Gender Studies. Universität Zürich. 13.03.2019.

2018

Klankert, Tanja Diane Karen (2018). Valentina Marini zu «Carmina Burana» von Spellbound Contemporary Ballet (I) [Performance or Exhibition]. In: Einführung. Theater Casino Zug. 16.12.2018

Klankert, Tanja Diane Karen (2018). Zuzana Ďuricová Hájková zu «Purification» von Divadlo Štúdio tanca (SVK) [Performance or Exhibition]. In: Einführung. Theater Casino Zug. 17.11.2018

Klankert, Tanja Diane Karen (9 November 2018). How theatre makes machines and how machines remake theatre (Unpublished). In: 14. KONGRESS DER GESELLSCHAFT FÜR THEATERWISSENSCHAFT: Theater und Technik. Universität Düsseldorf. 8.-11.11.2018.

Klankert, Tanja Diane Karen (11 October 2018). Die ästhetische Bedeutung von Masken (Unpublished). In: 4. JAHRESTAGUNG DER KULTURWISSENSCHAFTLICHEN GESELLSCHAFT:Ästhetische Praxis und kulturwissenschaftliche Forschung. Stiftung Universität Hildesheim, Kulturcampus Domäne Marienburg. 11.-13.10.2018.

Klankert, Tanja Diane Karen (2018). Nancy Euverink zu «I New Then» von Nederlands Dans Theater 2 (NL) [Performance or Exhibition]. In: Einführung. Theater Casino Zug. 02.05.2018

Klankert, Tanja Diane Karen (2018). Rami Be‘er zu «Horses in the Sky» von Kibbutz Contemporary Dance Company (IL) [Performance or Exhibition]. In: Einführung. Theater Casino Zug. 19.01.2018

2017

Klankert, Tanja Diane Karen (29 August 2017). Die Rezeption japanischer Masken als Zäsur in der europäischen Kulturgeschichte des Gesichts (Unpublished). In: "8 x 8' - Junge Forschende erzählen", Universität Bern, Vizerektorat Forschung, Haus der Universität und MVUB. Haus der Universität. 29.08.2017.

Klankert, Tanja Diane Karen (24 June 2017). Facing the actor. A media-phenomenological approach to empathy and its limits in contemporary dance and theatre (on "Actor #1" by Kris Verdonck) (Unpublished). In: Konferenz der European Society for the Study of Literature, Science and the Arts (SLSAeu): Empathies,. Universität Basel. 21.-24.6.2017.

Klankert, Tanja Diane Karen (11 May 2017). Japanese guest performances in Europe and the U.S. between the 1920s and the 1950s. An imaginative approach to a transnational dance historiography (Unpublished). In: CUNY Doctoral Theatre Students' Association 2017 Conference: Approaching Dance. Transdisciplinary Methodologies and Modalities of the Moving Body in Performance. CUNY Graduate Center, New York. 11.05.2017.

Klankert, Tanja Diane Karen (9 May 2017). Toshiki Okada and Chelfitsch: When the body says something different (Unpublished). In: Seminar in Comparative Drama: Japanese Theatre and Performance: traditions, modernity, globality. CUNY Graduate Center, New York. 09.05.2017.

Klankert, Tanja Diane Karen (1 May 2017). Performance and context: Japanese guest performances in Europe and the U.S. (1920 - 1950) (Unpublished). In: Martin E. Segal Theatre Center Visiting Scholar Roundtable. City University of New York. 01.05.2017.

Klankert, Tanja Diane Karen (2017). Stéphen Delattre (Choreograf und Künstlerischer Leiter) zu «Notre-Dame de Paris» von Delattre Dance Company [Performance or Exhibition]. In: Einführung. Theater Casino Zug. 30.03.2017

Klankert, Tanja Diane Karen (16 March 2017). Einführung zu Bernhard Waldenfels: Maurice Merleau-Ponty. Das Paradox des Ausdrucks. (Deutsch-Französische Gedankengänge. 1995) (Unpublished). In: «Responsive Phänomenologie» Meisterkurs mit Bernhard Waldenfels. FernUniversität in Hagen. 27.1. & 15./16.3.2017.

Klankert, Tanja Diane Karen (25 February 2017). Modern dance from Japan on the route between the 1930s and the 1940s: Imponderabilia of a transnational dance history (Unpublished). In: 20th Annual HEAS Conference: Roads through Asia. Harvard University. 24.-25.2.2017.

Provide Feedback