Magnaguagno, Lukas

Up a level
Export as [feed] RSS
Group by: Date | Item Type | Refereed | No Grouping
Jump to: 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012

2023

Magnaguagno, Lukas; Zahno, Stephan; Hossner, Ernst-Joachim (2023). Open Data: raw data head and back cluster of "The Information Gain of Explicitly Provided over Implicitly Acquired Contextual Knowledge for Behavioral Control". [Software & Other Digital Items]

Magnaguagno, Lukas; Hossner, Ernst-Joachim; Schmid, Jürg; Zahno, Stephan (2023). Decision-making performance and self-generated knowledge in handball-defense patterns: a case of representational redescription. German journal of exercise and sport research, 53(2), pp. 217-224. Springer 10.1007/s12662-022-00868-1

2022

Magnaguagno, Lukas; Zahno, Stephan; Kredel, Ralf; Hossner, Ernst-Joachim (2022). Contextual information in situations of uncertainty: The value of explicit-information provision depends on expertise level, knowledge acquisition and prior-action congruency. Psychology of sport and exercise, 59, p. 102109. Elsevier Science 10.1016/j.psychsport.2021.102109

2021

Aksum, Karl Marius; Brotangen, Lars; Bjørndal, Christian Thue; Magnaguagno, Lukas; Jordet, Geir (2021). Scanning activity of elite football players in 11 vs. 11 match play: An eye-tracking analysis on the duration and visual information of scanning. PLoS ONE, 16(8), e0244118. Public Library of Science 10.1371/journal.pone.0244118

2020

Aksum, Karl Marius; Magnaguagno, Lukas; Bjørndal, Christian Thue; Jordet, Geir (2020). What Do Football Players Look at? An Eye-Tracking Analysis of the Visual Fixations of Players in 11 v 11 Elite Football Match Play. Frontiers in psychology, 11 Frontiers Research Foundation 10.3389/fpsyg.2020.562995

Magnaguagno, Lukas; Hossner, Ernst-Joachim (2020). The impact of self-generated and explicitly acquired contextual knowledge on anticipatory performance. Journal of sports sciences, 38(18), pp. 2108-2117. Taylor & Francis 10.1080/02640414.2020.1774142

2019

Vater, Christian; Luginbühl, Simon; Magnaguagno, Lukas (2019). Testing the functionality of peripheral vision in a mixed-methods football field study. Journal of sports sciences, 37(24), pp. 2789-2797. Taylor & Francis 10.1080/02640414.2019.1664100

Magnaguagno, Lukas; Hossner, Ernst-Joachim (2019). Open Data: Pattern Detection and Response Correctness [Dataset]. In: Implicit and Explicit Contextual Knowledge and Anticipatory Performance in Handball Defense.

Magnaguagno, Lukas; Hossner, Ernst-Joachim (2019). Open Data: Pattern Detection and Positional Difference [Dataset]. In: Implicit and Explicit Contextual Knowledge and Anticipatory Performance in Handball Defense.

2018

Magnaguagno, Lukas (3 September 2018). Soziales Lernen im Sportunterricht (Unpublished). In: Kompetenzorientierter Fachunterricht KoFu. Bern. 03.09.2018.

Vater, Christian; Magnaguagno, Lukas; Luginbühl, Simon; Vogel, Sascha; Hossner, Ernst-Joachim (February 2018). Testing the functionality of peripheral vision in a mixed-methods football field study. In: Leistung im Sport - 10. Jahrestagung der sportwissenschaftlichen Gesellschaft der Schweiz (SGS). Abstractband. Magglingen. 08.-09.02.2018.

Magnaguagno, Lukas; Hossner, Ernst-Joachim (2018). Kontextuelle Informationen und Antizipation im Handball – zur Rolle des Vorwissens (Unpublished). In: 11. Sportspiel-Symposium der dvs - Instruktion vs. Selbstregulation. Heidelberg. 13.09.2018-15.09.2018.

2017

Magnaguagno, Lukas; Grossrieder, Gallus; Moesch, Christian; Joss, Martin (2017). The Theory and Practice of a Functional Perspective for Teaching Sport Games. Sportunterricht, 66(8), pp. 231-236. Hofmann

2016

Magnaguagno, Lukas; Schmidt, Mirko; Valkanover, Stefan; Sygusch, Ralf; Conzelmann, Achim (2016). Programm- und Outputevaluation einer Intervention zur Förderung des sozialen Selbstkonzepts im Sportunterricht. Zeitschrift für Sportpsychologie, 23(2), pp. 56-65. Hogrefe 10.1026/1612-5010/a000163

2015

Magnaguagno, Lukas (2015). Förderung von sozialen Kompetenzen im Fach Sport: Unterrichtskonzept für die Praxis und Befunde einer sportpädagogischen Intervention. Beiträge für die Praxis: Vol. 4. Bern: hep verlag

2014

Magnaguagno, Lukas (2014). Entwicklung sozialer Kompetenzen im Schulsport (EsKS): Programm- und Outputevaluation einer sportpädagogischen Interventionsstudie. (Dissertation, Universität Bern, Philosophisch-humanwissenschaftliche Fakultät)

Magnaguagno, Lukas; Conzelmann, Achim (2014). Interventionsstudien auf der Primarstufe: wenn Lehrpersonen für die Implementation verantwortlich sind - ein Beispiel aus dem Sportunterricht (Unpublished). In: FHNW-Kongress "Forschung und Entwicklung für die Primarstufe! – Potentiale und Herausforderungen". Brugg.

2013

Magnaguagno, Lukas; Schmidt, Mirko; Valkanover, Stefan; Conzelmann, Achim (15 February 2013). Effects of a 14-week intervention in physical education on childrens social self-concept (Unpublished). In: Sport Bewegung und Gesundheit im Lebenslauf. Basel.

Wannack, Evelyne; Grossrieder, Gallus; Magnaguagno, Lukas (2013). Fachdidaktik Sport zwischen Empirie und Praxis. In: Stand der Fachdidaktiken in der Schweiz. Ergebnissicherung der Tagung vom 24. Januar 2013 (pp. 73-74). COHEP

Wannack, Evelyne; Grossrieder, Gallus; Magnaguagno, Lukas (24 January 2013). Fachdidaktik Sport zwischen Empirie und Praxis (Unpublished). In: Stand der Fachdidaktiken in der Schweiz.. Zürich.

2012

Magnaguagno, Lukas (17 November 2012). Werte im Sportunterricht (Unpublished). In: (Mehr-)Werte im Sportunterricht. Bern.

Provide Feedback