Meyer, Thomas

Up a level
Export as [feed] RSS
Group by: Date | Item Type | Refereed | No Grouping
Jump to: 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002 | 2001

2020

Meyer, Thomas; Sacchi, Stefan (2020). How Much School Does Vocational Education Training (VET) Need? How Swiss Youths Get Selected for VET Programmes with Restricted Schooling and What it Does to Their Careers. Kölner Zeitschrift für Soziologie und Sozialpsychologie, 2020 Springer VS 10.1007/s11577-020-00679-y

2019

Meyer, Thomas; Hupka-Brunner, Sandra (2019). Inklusions- und Exklusions-Mechanismen im schweizerischen (Berufs-)Bildungs- und Erwerbssystem: Erkenntnisse aus der TREE-Studie. In: Lindmeier, Christian; Fasching, Helga; Lindmeier, Bettina; Sponholz, Dirk (eds.) Inklusive Berufsorientierung und berufliche Bildung - aktuelle Entwicklungen im deutschsprachigen Raum. Sonderpädagogische Förderung heute. Beiheft: Vol. 2 (pp. 369-374). Weinheim: Beltz Juventa

2018

Berchtold, André; Surís, Joan-Carles; Meyer, Thomas; Taushanov, Zhivko (2018). Development of Somatic Complaints Among Adolescents and Young Adults in Switzerland. Swiss Journal of Sociology, 44(2), pp. 239-257. De Gruyter 10.1515/sjs-2018-0011

Meyer, Thomas (2018). De l’école à l’âge adulte : parcours de formation et d’emploi en Suisse. Social Change in Switzerland: Vol. 13. Lausanne: FORS 10.22019/SC-2018-00001

Meyer, Thomas (2018). Vers une sociographie des apprenti-e-s en Suisse: Réflexions à partir des données TREE. In: Bonoli, Lorenzo; Berger, Jean-Louis; Lamamra, Nadia (eds.) Enjeux de la formation professionnelle en Suisse. Beiträge zur Berufsbildungsforschung (pp. 129-155). Zürich: Seismo

Meyer, Thomas (2018). Von der Schule ins Erwachsenenleben: Ausbildungs- und Erwerbsverläufe in der Schweiz. Social Change in Switzerland: Vol. 13. Lausanne: FORS 10.22019/SC-2018-00002

Meyer, Thomas (2018). Wie das Schweizer Bildungssystem Bildungs- und Lebenschancen strukturiert. Empirische Befunde aus der Längsschnittstudie TREE. (Dissertation, Universität Basel, Philosophisch-Historische Fakultät)

2017

Murdoch, Jake; Guégnard, Christine; Koomen, Maarten; Imdorf, Christian; Kamanzi, Pierre Canisius; Meyer, Thomas (2017). Pathways fostering mobility to higher education for vulnerable immigrants in France, Switzerland and Canada. European Journal of Higher Education, 7(1), pp. 29-42. Taylor & Francis 10.1080/21568235.2017.1254918

Gomensoro, Andrés; Meyer, Thomas; Hupka-Brunner, Sandra; Jann, Ben; Müller, Barbara; Oesch, Dominique; Rudin, Melania; Scharenberg, Katja (2017). Employment Situation at Age Thirty. Results Update of the Swiss Panel Survey TREE Bern: TREE

Gomensoro, Andrés; Meyer, Thomas (2017). TREE (Transitions from Education to Employment): A Swiss Multi-Cohort Survey. Longitudinal and life course studies, 8(2), pp. 209-224. Longview 10.14301/llcs.v8i2.424

2016

Meyer, Thomas (30 June 2016). Les frontières éducatives à la lumière de l'étude longitudinale TREE (Unpublished). In: Kongress der Schweizerischen Gesellschaft für Bildungsforschung (SGBF). Lausanne. 29. Juni - 01. Juli 2016.

Keller, Anita; Stalder, Barbara E.; Igic, Ivana; Semmer, Norbert K.; Elfering, Achim (2016). Who gets the high quality jobs ten years after compulsory school? In: Scharenberg, Katja; Hupka-Brunner, Sandra; Meyer, Thomas; Bergman, Manfred Max (eds.) Transitionen im Jugend- und jungen Erwachsenenalter = Transitions des adolescents et des jeunes adultes en Suisse = Transitions in youth and young adulthood study, Vol. 2 (pp. 231-251). Zürich: Seismo

Kamanzi, Pierre Canisius; Guégnard, Christine; Koomen, Maarten; Imdorf, Christian; Murdoch, Jake (2016). Pathways to higher education and social mobility: France, Switzerland and Canada compared. In: Scharenberg, Katja; Hupka-Brunner, Sandra; Meyer, Thomas; Bergman, Manfred Max (eds.) Transitionen im Jugend- und jungen Erwachsenenalter = Transitions des adolescents et des jeunes adultes en Suisse = Transitions in youth and young adulthood study, Vol. 2 (pp. 130-153). Zürich: Seismo

Sacchi, Stefan; Meyer, Thomas (2016). Entrée en formation professionnelle par des solutions transitoires : passerelle ou impasse? Swiss Journal of Sociology, 42(1), pp. 9-39. De Gruyter 10.1515/sjs-2016-0002

Scharenberg, Katja; Hupka-Brunner, Sandra; Meyer, Thomas; Bergman, Manfred Max (eds.) (2016). Transitions in Youth and Young Adulthood: Results from the Swiss TREE Panel Study. Zürich: Seismo

Scharenberg, Katja; Rudin, Melania; Müller, Barbara; Meyer, Thomas; Hupka-Brunner, Sandra (2016). Education and employment pathways from the end of compulsory school to young adulthood: the first ten years. In: Scharenberg, Katja; Hupka-Brunner, Sandra; Meyer, Thomas; Bergman, Manfred Max (eds.) Transitionen im Jugend- und jungen Erwachsenenalter = Transitions des adolescents et des jeunes adultes en Suisse = Transitions in youth and young adulthood study, Vol. 2 (pp. 20-44). Zürich: Seismo

Gaupp, Nora; Hupka-Brunner, Sandra; Geier, Boris (2016). Context-sensitive impact of Bourdieuian capital on education and employment opportunities: a German-Swiss comparison of disadvantaged young adults. In: Scharenberg, Katja; Hupka-Brunner, Sandra; Meyer, Thomas; Bergman, Manfred Max (eds.) Transitionen im Jugend- und jungen Erwachsenenalter = Transitions des adolescents et des jeunes adultes en Suisse = Transitions in youth and young adulthood study, Vol. 2 (pp. 75-97). Zürich: Seismo

Hupka-Brunner, Sandra; Samuel, Robin; Bergman, Manfred Max (2016). Effects of social background on post-compulsory pathways in Switzerland. In: Scharenberg, Katja; Hupka-Brunner, Sandra; Meyer, Thomas; Bergman, Manfred Max (eds.) Transitionen im Jugend- und jungen Erwachsenenalter = Transitions des adolescents et des jeunes adultes en Suisse = Transitions in youth and young adulthood study, Vol. 2 (pp. 45-74). Zürich: Seismo

Meyer, Thomas (2016). Bildungsgrenzen im Spiegel der Panel-Studie TREE Bern: TREE

Meyer, Thomas (2016). Les frontières éducatives à la lumière de l'étude longitudinale TREE Berne: TREE

2015

Jann, Ben; Becker, Rolf; Imdorf, Christian; Hupka-Brunner, Sandra; Koomen, Maarten; Meyer, Thomas; Müller, Barbara; Sacchi, Stefan; Scharenberg, Katja; von Rotz, Christina (2015). Transitionen von der Erstausbildung ins Erwerbsleben (TREE): Wie vollziehen junge Menschen in der Schweiz den Übergang in Ausbildung und Arbeitsmarkt? In: Praxisrelevante Forschung zum Übergang in Ausbildung, Studium und Beruf. Das Netzwerk Bildungsforschung der Baden-Württemberg Stiftung (pp. 62-63). Stuttgart: Baden-Württemberg Stiftung

Hupka-Brunner, Sandra; Scharenberg, Katja; Meyer, Thomas; Müller, Barbara (2015). Leistung oder soziale Herkunft? Bestimmungsfaktoren für erwarteten und tatsächlichen beruflichen Erfolg im jungen Erwachsenenalter. In: Häfeli, Kurt; Neuenschwander, Markus P.; Schumann, Stephan (eds.) Berufliche Passagen im Lebenslauf: Berufsbildungs- und Transitionsforschung in der Schweiz (pp. 243-275). Wiesbaden: Springer VS 10.1007/978-3-658-10094-0_10

Meyer, Thomas (2015). Inégalités dans le(s) système(s) d'éducation suisse(s): facteurs systémiques et devenir individuel. In: Felouzis, Georges; Goastellec, Gaële (eds.) Les inégalités scolaires en Suisse. Exploration: Vol. 166 (pp. 161-177). Bern: Lang

2014

Meyer, Thomas (2014). Übergangsangebote am Einstieg in die berufliche Grundbildung in der Schweiz: Brücke oder Knirschstelle im Bildungssystem? In: Ryter, Annamarie; Schaffner, Dorothee (eds.) Wer hilft mir, was zu werden? Professionelles Handeln in der Berufsintegration (pp. 39-49). Bern: hep

Scharenberg, Katja; Rudin, Melania; Müller, Barbara; Meyer, Thomas; Hupka-Brunner, Sandra (2014). Ausbildungsverläufe von der obligatorischen Schule ins junge Erwachsenenalter: die ersten zehn Jahre. Ergebnisübersicht der Schweizer Längsschnittstudie TREE, Teil I Basel: TREE

Scharenberg, Katja; Rudin, Melania; Müller, Barbara; Meyer, Thomas; Hupka-Brunner, Sandra (2014). Parcours de formation de l'école obligatoire à l'âge adulte: les dix premières années. Survol des résultats de l’étude longitudinale suisse TREE, partie I Bâle: TREE

Scharenberg, Katja; Rudin, Melania; Müller, Barbara; Meyer, Thomas; Hupka-Brunner, Sandra (2014). Education Pathways from Compulsory School to Young Adulthood: The First Ten Years. Results of the Swiss panel survey TREE, part I Basel: TREE

2012

Bergman, Manfred Max; Hupka-Brunner, Sandra; Meyer, Thomas; Samuel, Robin (eds.) (2012). Bildung - Arbeit - Erwachsenwerden. Ein interdisziplinärer Blick auf die Transition im Jugend und jungen Erwachsenenalter. Wiesbaden: Springer 10.1007/978-3-531-19071-6

Hupka-Brunner, Sandra; Kanji, Shireen; Bergman, Manfred Max; Meyer, Thomas (2012). Gender differences in the transition from secondary to post-secondary education in Switzerland. Paris: OECD

Mey, Eva; Meyer, Thomas (2012). Migration und Bildungsarmut. In: Meyer, Iwona (ed.) Schwerpunkt: Arme Kinder. Sozialalmanach: Vol. 2012 (pp. 156-169). Luzern: Caritas

Meyer, Thomas; Hupka-Brunner, Sandra (2012). Bildung selektionieren und rationieren im Zeitalter der Wissensgesellschaft? Paradoxien des schweizerischen Bildungssystems. In: Akademien der Wissenschaften, Schweiz (ed.) Zukunft Bildung Schweiz - von der Selektion zur Integration. Akten der Veranstaltung vom 16. und 17. Juni 2011 (pp. 125-132). Bern: Akademien der Wissenschaften Schweiz

2011

Bertschy, Kathrin; Cattaneo, Alejandra M.; Wolter, Stefan C. (2011). PISA and the Transition into the Labour Market. In: Bergman, Manfred Max; Hupka-Brunner, Sandra; Keller, Anita; Meyer, Thomas; Stalder, Barbara E. (eds.) Transitionen im Jugendalter. Ergebnisse der Schweizer Längsschnittstudie TREE = Transitions juvéniles en Suisse. Resultats de l'étude longitudinale TREE = Youth transitions in Switzerland. Results from the TREE panel study, Vol. 1 (pp. 217-245). Zürich: Seismo

Brodbeck, Jeannette; Matter, Monika; Moggi, Franz (2011). Biopsychosocial Correlates of Cannabis Use Among Adolescents. In: Bergman, Manfred Max; Hupka-Brunner, Sandra; Keller, Anita; Meyer, Thomas; Stalder, Barbara E. (eds.) Transitionen im Jugendalter. Ergebnisse der Schweizer Längsschnittstudie TREE = Transitions juvéniles en Suisse. Resultats de l'étude longitudinale TREE = Youth transitions in Switzerland. Results from the TREE panel study, Vol. 1 (pp. 281-296). Zürich: Seismo

Bergman, Manfred Max; Hupka-Brunner, Sandra; Keller, Anita; Meyer, Thomas; Stalder, Barbara E. (eds.) (2011). Youth Transitions in Switzerland: Results from the TREE Panel Study. Zürich: Seismo

Hupka-Brunner, Sandra; Meyer, Thomas; Stalder, Barbara E.; Keller, Anita (2011). PISA-Kompetenzen und Übergangswege: Ergebnisse aus der Schweizer TREE-Studie. In: Krekel, Elisabeth M.; Lex, Tilly (eds.) Neue Jugend, neue Ausbildung? Beiträge aus der Jugend- und Bildungsforschung. Berichte zur beruflichen Bildung (pp. 173-188). Bielefeld: Bertelsmann

Hupka-Brunner, Sandra; Sacchi, Stefan; Stalder, Barbara E. (2011). Social Origin and Access to Upper Secondary Education in Switzerland: A Comparison of Company-Based Apprenticeship and Exclusively School-Based Programmes. In: Bergman, Manfred Max; Hupka-Brunner, Sandra; Keller, Anita; Meyer, Thomas; Stalder, Barbara E. (eds.) Transitionen im Jugendalter. Ergebnisse der Schweizer Längsschnittstudie TREE = Transitions juvéniles en Suisse. Resultats de l'étude longitudinale TREE = Youth transitions in Switzerland. Results from the TREE panel study, Vol. 1 (pp. 157-182). Zürich: Seismo

Hupka-Brunner, Sandra; Stalder, Barbara E. (2011). The Situation of Young Migrants Making the Transition from Lower to Upper Secondary Education. In: Bergman, Manfred Max; Hupka-Brunner, Sandra; Keller, Anita; Meyer, Thomas; Stalder, Barbara E. (eds.) Transitionen im Jugendalter. Ergebnisse der Schweizer Längsschnittstudie TREE = Transitions juvéniles en Suisse. Resultats de l'étude longitudinale TREE = Youth transitions in Switzerland. Results from the TREE panel study, Vol. 1 (pp. 183-200). Zürich: Seismo

Meyer, Thomas (2011). To Him that Hath Shall be Given: Educational lnequality in Switzerland. In: Bergman, Manfred Max; Hupka-Brunner, Sandra; Keller, Anita; Meyer, Thomas; Stalder, Barbara E. (eds.) Transitionen im Jugendalter. Ergebnisse der Schweizer Längsschnittstudie TREE = Transitions juvéniles en Suisse. Resultats de l'étude longitudinale TREE = Youth transitions in Switzerland. Results from the TREE panel study, Vol. 1 (pp. 40-65). Zürich: Seismo

Meyer, Thomas; Bertschy, Kathrin (2011). The Long and Winding Road from Education to Labour Market: The TREE Cohort Six Years After Leaving Compulsory School. In: Bergman, Manfred Max; Hupka-Brunner, Sandra; Keller, Anita; Meyer, Thomas; Stalder, Barbara E. (eds.) Transitionen im Jugendalter. Ergebnisse der Schweizer Längsschnittstudie TREE = Transitions juvéniles en Suisse. Resultats de l'étude longitudinale TREE = Youth transitions in Switzerland. Results from the TREE panel study, Vol. 1 (pp. 92-119). Zürich: Seismo

Meyer, Thomas; Hupka-Brunner, Sandra; Keller, Anita (2011). Education and Employment Pathways of the PISA 2000/TREE Cohort: Synopsis 2000-2007. In: Bergman, Manfred Max; Hupka-Brunner, Sandra; Keller, Anita; Meyer, Thomas; Stalder, Barbara E. (eds.) Transitionen im Jugendalter. Ergebnisse der Schweizer Längsschnittstudie TREE = Transitions juvéniles en Suisse. Resultats de l'étude longitudinale TREE = Youth transitions in Switzerland. Results from the TREE panel study, Vol. 1 (pp. 86-91). Zürich: Seismo

Müller, Barbara; Schweri, Jürg (2011). Occupational Change at the Transition from Apprenticeship to Work. In: Bergman, Manfred Max; Hupka-Brunner, Sandra; Keller, Anita; Meyer, Thomas; Stalder, Barbara E. (eds.) Transitionen im Jugendalter. Ergebnisse der Schweizer Längsschnittstudie TREE = Transitions juvéniles en Suisse. Resultats de l'étude longitudinale TREE = Youth transitions in Switzerland. Results from the TREE panel study, Vol. 1. Zürich: Seismo

Sacchi, Stefan; Hupka-Brunner, Sandra; Stalder, Barbara E.; Gangl, Markus (2011). The Impact of Social Origin and Migration Background on Transition into Post-Compulsory Education and Training. In: Bergman, Manfred Max; Hupka-Brunner, Sandra; Keller, Anita; Meyer, Thomas; Stalder, Barbara E. (eds.) Transitionen im Jugendalter. Ergebnisse der Schweizer Längsschnittstudie TREE = Transitions juvéniles en Suisse. Resultats de l'étude longitudinale TREE = Youth transitions in Switzerland. Results from the TREE panel study, Vol. 1 (pp. 120-156). Zürich: Seismo

Stalder, Barbara E.; Meyer, Thomas; Hupka-Brunner, Sandra (2011). TREE Project Documentation. In: Bergman, Manfred Max; Hupka-Brunner, Sandra; Keller, Anita; Meyer, Thomas; Stalder, Barbara E. (eds.) Transitionen im Jugendalter. Ergebnisse der Schweizer Längsschnittstudie TREE = Transitions juvéniles en Suisse. Resultats de l'étude longitudinale TREE = Youth transitions in Switzerland. Results from the TREE panel study, Vol. 1 (pp. 66-85). Zürich: Seismo

Stalder, Barbara E.; Meyer, Thomas; Hupka-Brunner, Sandra (2011). Are Low Achievers Necessarily Dropouts? PISA Scores as Predictors of Upper Secondary Graduation. In: Bergman, Manfred Max; Hupka-Brunner, Sandra; Keller, Anita; Meyer, Thomas; Stalder, Barbara E. (eds.) Transitionen im Jugendalter. Ergebnisse der Schweizer Längsschnittstudie TREE = Transitions juvéniles en Suisse. Resultats de l'étude longitudinale TREE = Youth transitions in Switzerland. Results from the TREE panel study, Vol. 1 (pp. 201-216). Zürich: Seismo

2010

Keller, Anita; Hupka-Brunner, Sandra; Meyer, Thomas (2010). Nachobligatorische Ausbildungsverläufe in der Schweiz: Die ersten sieben Jahre. Ergebnisübersicht des Jugendlängsschnitts TREE, Update 2010 Basel: TREE

Keller, Anita; Hupka-Brunner, Sandra; Meyer, Thomas (2010). Post-Compulsory Education Pathways in Switzerland: The First Seven Years. Results of the Swiss youth panel survey TREE, update 2010 Basel: TREE

Keller, Anita; Hupka-Brunner, Sandra; Meyer, Thomas (2010). Parcours de formations postobligatoires en Suisse: les sept premières années. Survol des résultats de l’étude longitudinale TREE. Survol des résultats de l’étude longitudinale TREE, mise à jour 2010 Basel: TREE

Stalder, Barbara E.; Meyer, Thomas; Hupka-Brunner, Sandra (2010). Low Achievers' Risky Pathways: PISA Literacy Scores as Predictors of Upper Secondary Enrôlement and Graduation. In: Rauner, Felix; Smith, Erica; Hauschildt, Ursel; Zelloth, Helmut (eds.) Innovative Apprenticeships : Promoting Successful School-to-Work Transitions. Bildung und Arbeitswelt: Vol. 23 (pp. 137-140). Berlin: LIT

2009

Meyer, Thomas (2009). Wer hat, dem wird gegeben: Bildungsungleichheit in der Schweiz. In: Suter, Christian; Perrenoud, Silvia; Levy, René; Kuhn, Ursina; Joye, Dominique; Gazareth, Pascale (eds.) Sozialbericht 2008. Die Schweiz vermessen und verglichen (pp. 60-81). Zürich: Seismo

Meyer, Thomas (2009). Can “vocationalisation” of education go too far? The case of Switzerland. European journal of vocational training, 46(1), pp. 28-40. CEDEFOP, European Centre for the Development of Vocational Training

Meyer, Thomas (2009). On ne prête qu’aux riches: L’inégalité des chances devant le système de formation en Suisse. In: Suter, Christian; Perrenoud, Silvia; Levy, René; Kuhn, Ursina; Joye, Dominique; Gazareth, Pascale (eds.) Rapport social 2008. La Suisse mesurée et comparée (pp. 60-81). Zürich: Seismo

2008

Bertschy, Kathrin; Böni, Edi; Meyer, Thomas (2008). Young People in Transition from Education to Labour Market. Results of the Swiss youth panel survey TREE, update 2007 Berne: TREE

2007

Bertschy, Kathrin; Böni, Edi; Meyer, Thomas (2007). Les jeunes en transition de la formation au monde du travail. Survol de résultats de la recherche longitudinale TREE, mise à jour 2007 Berne: TREE

Bertschy, Kathrin; Böni, Edi; Meyer, Thomas (2007). An der Zweiten Schwelle: Junge Menschen im Übergang zwischen Ausbildung und Arbeitsmarkt. Ergebnisübersicht des Jugendlängsschnitts TREE, Update 2007 Bern: TREE

2005

Meyer, Thomas (2005). An der Zweiten Schwelle: Junge Menschen im Übergang zwischen Ausbildung und Arbeitsmarkt. Ergebnisübersicht des Jugendlängsschnitts TREE, Stand 2004 Bern: TREE

Meyer, Thomas (2005). School-to-work transition in Switzerland. Results as of 2004 from the TREE panel survey Bern: TREE

Meyer, Thomas (2005). Passaggio al mondo del lavoro: giovani in transizione dalla formazione al primo impiego: una panoramica dei risultati della ricerca longitudinale TREE, stato 2004 Berna: TREE

Meyer, Thomas (2005). Passage à l’emploi: jeunes en transition de la formation au marché du travail. Résultats globaux de la recherche longitudinale TREE, état 2004 Berne: TREE

Meyer, Thomas; Stalder, Barbara E. (2005). Wie weiter nach der Schule? Längsschnittliche Untersuchung von nachobligatorischen Ausbildungs- und Erwerbsverläufen in der Schweiz. In: Chaponnière, Martine; Flückiger, Yves; Hotz-Hart, Beat; Osterwalder, Fritz; Sheldon, George; Weber, Karl (eds.) Forum Bildung und Beschäftigung. Bildung und Beschäftigung in der Diskussion: Vol. 1 (pp. 163-171). Zürich/Chur: Rüegger

2004

Meyer, Thomas (2004). L'école ... et après? Résultats intermédiaires de l’étude longitudinale TREE (Synthesis / NFP 43 - Bildung und Beschäftigung = Formation et emploi 6). Bern; Aarau: Schweizerischer Nationalfonds (SNF)

Meyer, Thomas (2004). Die Geschichte von Anna und Biljana. Panorama: Bildung - Beratung - Arbeitsmarkt, 2004(1), pp. 8-9. Schweizerisches Dienstleistungszentrum Berufsbildung

Meyer, Thomas (2004). When being smart is not enough: institutional and social access barriers to upper secondary education and their consequences on successful labour market entry. The case of Switzerland (Unpublished). In: Workshop "Competencies and Careers" of the European Research Network on Transitions in Youth (TIY). Funchal, Madeira. Sept. 4-6 2003.

2003

Meyer, Thomas (2003). Ungebildet in die Wissensgesellschaft? Risiken junger Migrantinnen und Migranten auf dem Weg zu einer Berufsqualifikation. Terra Cognita - Schweizer Zeitschrift zu Integration und Migration, 2003(3), pp. 24-29. Eidgenössische Kommission für Migrationsfragen EKM

Meyer, Thomas; Stalder, Barbara E.; Matter, Monika (2003). Bildungswunsch und Wirklichkeit. Thematischer Bericht der Erhebung PISA 2000 (Bildungsmonitoring Schweiz). Neuchâtel: Bundesamt für Statistik

Meyer, Thomas (2003). Realschüler auf dem Lehrstellenmarkt stark benachteiligt. Panorama: Bildung - Beratung - Arbeitsmarkt, 2003(3), pp. 28-29. Schweizerisches Dienstleistungszentrum Berufsbildung

2002

Meyer, Thomas; Stalder, Barbara E.; Amos, Jacques; Donati, Mario (2002). Wie weiter nach der Schule? Transitionen von der Erstausbildung ins Erwerbsleben. In: Horváth, Franz (ed.) Forum Bildung und Beschäftigung : Workshop-Dokumentation (pp. 289-294). Bern: Universität Bern, Koordinationsstelle für Weiterbildung

2001

Meyer, Thomas; Stalder, Barbara E. (2001). Ungebildet in die Wissensgesellschaft? Ein Blick auf die VerliererInnen im Transitionsprozess (Unpublished). In: Internationaler Kongress "Übergänge/Transitions" der Schweizerischen Gesellschaft für Bildungsforschung (SGBF) und der Schweizerischen Gesellschaft für Lehrerinnen- und Lehrerbildung (SGL). 4.-6. Oktober 2001.

Provide Feedback