Meyer, Thomas

Up a level
Export as [feed] RSS
Group by: Date | Item Type | Refereed | No Grouping
Jump to: 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002 | 2001

2019

Meyer, Thomas; Hupka-Brunner, Sandra (2019). Inklusions- und Exklusions-Mechanismen im schweizerischen (Berufs-)Bildungs- und Erwerbssystem: Erkenntnisse aus der TREE-Studie. In: Lindmeier, Christian; Fasching, Helga; Lindmeier, Bettina; Sponholz, Dirk (eds.) Inklusive Berufsorientierung und berufliche Bildung - aktuelle Entwicklungen im deutschsprachigen Raum. Sonderpädagogische Förderung heute. Beiheft: Vol. 2 (pp. 369-374). Weinheim: Beltz Juventa

2018

Berchtold, André; Surís, Joan-Carles; Meyer, Thomas; Taushanov, Zhivko (2018). Development of Somatic Complaints Among Adolescents and Young Adults in Switzerland. Swiss Journal of Sociology, 44(2), pp. 239-257. De Gruyter 10.1515/sjs-2018-0011

Meyer, Thomas (2018). De l’école à l’âge adulte : parcours de formation et d’emploi en Suisse. Social Change in Switzerland: Vol. 13. Lausanne: FORS 10.22019/SC-2018-00001

Meyer, Thomas (2018). Vers une sociographie des apprenti-e-s en Suisse: Réflexions à partir des données TREE. In: Bonoli, Lorenzo; Berger, Jean-Louis; Lamamra, Nadia (eds.) Enjeux de la formation professionnelle en Suisse. Beiträge zur Berufsbildungsforschung (pp. 129-155). Zürich: Seismo

Meyer, Thomas (2018). Von der Schule ins Erwachsenenleben: Ausbildungs- und Erwerbsverläufe in der Schweiz. Social Change in Switzerland: Vol. 13. Lausanne: FORS 10.22019/SC-2018-00002

Meyer, Thomas (2018). Wie das Schweizer Bildungssystem Bildungs- und Lebenschancen strukturiert. Empirische Befunde aus der Längsschnittstudie TREE. (Dissertation, Universität Basel, Philosophisch-Historische Fakultät)

2017

Murdoch, Jake; Guégnard, Christine; Koomen, Maarten; Imdorf, Christian; Kamanzi, Pierre Canisius; Meyer, Thomas (2017). Pathways fostering mobility to higher education for vulnerable immigrants in France, Switzerland and Canada. European Journal of Higher Education, 7(1), pp. 29-42. Taylor & Francis 10.1080/21568235.2017.1254918

Gomensoro, Andrés; Meyer, Thomas; Hupka-Brunner, Sandra; Jann, Ben; Müller, Barbara; Oesch, Dominique; Rudin, Melania; Scharenberg, Katja (2017). Employment Situation at Age Thirty. Results Update of the Swiss Panel Survey TREE Bern: TREE

Gomensoro, Andrés; Meyer, Thomas (2017). TREE (Transitions from Education to Employment): A Swiss Multi-Cohort Survey. Longitudinal and life course studies, 8(2), pp. 209-224. Longview 10.14301/llcs.v8i2.424

2016

Meyer, Thomas (30 June 2016). Les frontières éducatives à la lumière de l'étude longitudinale TREE (Unpublished). In: Kongress der Schweizerischen Gesellschaft für Bildungsforschung (SGBF). Lausanne. 29. Juni - 01. Juli 2016.

Keller, Anita; Stalder, Barbara E.; Igic, Ivana; Semmer, Norbert K.; Elfering, Achim (2016). Who gets the high quality jobs ten years after compulsory school? In: Scharenberg, Katja; Hupka-Brunner, Sandra; Meyer, Thomas; Bergman, Manfred Max (eds.) Transitionen im Jugend- und jungen Erwachsenenalter = Transitions des adolescents et des jeunes adultes en Suisse = Transitions in youth and young adulthood study, Vol. 2 (pp. 231-251). Zürich: Seismo

Kamanzi, Pierre Canisius; Guégnard, Christine; Koomen, Maarten; Imdorf, Christian; Murdoch, Jake (2016). Pathways to higher education and social mobility: France, Switzerland and Canada compared. In: Scharenberg, Katja; Hupka-Brunner, Sandra; Meyer, Thomas; Bergman, Manfred Max (eds.) Transitionen im Jugend- und jungen Erwachsenenalter = Transitions des adolescents et des jeunes adultes en Suisse = Transitions in youth and young adulthood study, Vol. 2 (pp. 130-153). Zürich: Seismo

Sacchi, Stefan; Meyer, Thomas (2016). Entrée en formation professionnelle par des solutions transitoires : passerelle ou impasse? Swiss Journal of Sociology, 42(1), pp. 9-39. De Gruyter 10.1515/sjs-2016-0002

Scharenberg, Katja; Hupka-Brunner, Sandra; Meyer, Thomas; Bergman, Manfred Max (eds.) (2016). Transitions in Youth and Young Adulthood: Results from the Swiss TREE Panel Study. Zürich: Seismo

Scharenberg, Katja; Rudin, Melania; Müller, Barbara; Meyer, Thomas; Hupka-Brunner, Sandra (2016). Education and employment pathways from the end of compulsory school to young adulthood: the first ten years. In: Scharenberg, Katja; Hupka-Brunner, Sandra; Meyer, Thomas; Bergman, Manfred Max (eds.) Transitionen im Jugend- und jungen Erwachsenenalter = Transitions des adolescents et des jeunes adultes en Suisse = Transitions in youth and young adulthood study, Vol. 2 (pp. 20-44). Zürich: Seismo

Gaupp, Nora; Hupka-Brunner, Sandra; Geier, Boris (2016). Context-sensitive impact of Bourdieuian capital on education and employment opportunities: a German-Swiss comparison of disadvantaged young adults. In: Scharenberg, Katja; Hupka-Brunner, Sandra; Meyer, Thomas; Bergman, Manfred Max (eds.) Transitionen im Jugend- und jungen Erwachsenenalter = Transitions des adolescents et des jeunes adultes en Suisse = Transitions in youth and young adulthood study, Vol. 2 (pp. 75-97). Zürich: Seismo

Hupka-Brunner, Sandra; Samuel, Robin; Bergman, Manfred Max (2016). Effects of social background on post-compulsory pathways in Switzerland. In: Scharenberg, Katja; Hupka-Brunner, Sandra; Meyer, Thomas; Bergman, Manfred Max (eds.) Transitionen im Jugend- und jungen Erwachsenenalter = Transitions des adolescents et des jeunes adultes en Suisse = Transitions in youth and young adulthood study, Vol. 2 (pp. 45-74). Zürich: Seismo

Meyer, Thomas (2016). Bildungsgrenzen im Spiegel der Panel-Studie TREE Bern: TREE

Meyer, Thomas (2016). Les frontières éducatives à la lumière de l'étude longitudinale TREE Berne: TREE

2015

Jann, Ben; Becker, Rolf; Imdorf, Christian; Hupka-Brunner, Sandra; Koomen, Maarten; Meyer, Thomas; Müller, Barbara; Sacchi, Stefan; Scharenberg, Katja; von Rotz, Christina (2015). Transitionen von der Erstausbildung ins Erwerbsleben (TREE): Wie vollziehen junge Menschen in der Schweiz den Übergang in Ausbildung und Arbeitsmarkt? In: Praxisrelevante Forschung zum Übergang in Ausbildung, Studium und Beruf. Das Netzwerk Bildungsforschung der Baden-Württemberg Stiftung (pp. 62-63). Stuttgart: Baden-Württemberg Stiftung

Hupka-Brunner, Sandra; Scharenberg, Katja; Meyer, Thomas; Müller, Barbara (2015). Leistung oder soziale Herkunft? Bestimmungsfaktoren für erwarteten und tatsächlichen beruflichen Erfolg im jungen Erwachsenenalter. In: Häfeli, Kurt; Neuenschwander, Markus P.; Schumann, Stephan (eds.) Berufliche Passagen im Lebenslauf: Berufsbildungs- und Transitionsforschung in der Schweiz (pp. 243-275). Wiesbaden: Springer VS 10.1007/978-3-658-10094-0_10

Meyer, Thomas (2015). Inégalités dans le(s) système(s) d'éducation suisse(s): facteurs systémiques et devenir individuel. In: Felouzis, Georges; Goastellec, Gaële (eds.) Les inégalités scolaires en Suisse. Exploration: Vol. 166 (pp. 161-177). Bern: Lang

2014

Meyer, Thomas (2014). Übergangsangebote am Einstieg in die berufliche Grundbildung in der Schweiz: Brücke oder Knirschstelle im Bildungssystem? In: Ryter, Annamarie; Schaffner, Dorothee (eds.) Wer hilft mir, was zu werden? Professionelles Handeln in der Berufsintegration (pp. 39-49). Bern: hep

Scharenberg, Katja; Rudin, Melania; Müller, Barbara; Meyer, Thomas; Hupka-Brunner, Sandra (2014). Ausbildungsverläufe von der obligatorischen Schule ins junge Erwachsenenalter: die ersten zehn Jahre. Ergebnisübersicht der Schweizer Längsschnittstudie TREE, Teil I Basel: TREE

Scharenberg, Katja; Rudin, Melania; Müller, Barbara; Meyer, Thomas; Hupka-Brunner, Sandra (2014). Parcours de formation de l'école obligatoire à l'âge adulte: les dix premières années. Survol des résultats de l’étude longitudinale suisse TREE, partie I Bâle: TREE

Scharenberg, Katja; Rudin, Melania; Müller, Barbara; Meyer, Thomas; Hupka-Brunner, Sandra (2014). Education Pathways from Compulsory School to Young Adulthood: The First Ten Years. Results of the Swiss panel survey TREE, part I Basel: TREE

2012

Bergman, Manfred Max; Hupka-Brunner, Sandra; Meyer, Thomas; Samuel, Robin (eds.) (2012). Bildung - Arbeit - Erwachsenwerden. Ein interdisziplinärer Blick auf die Transition im Jugend und jungen Erwachsenenalter. Wiesbaden: Springer 10.1007/978-3-531-19071-6

Hupka-Brunner, Sandra; Kanji, Shireen; Bergman, Manfred Max; Meyer, Thomas (2012). Gender differences in the transition from secondary to post-secondary education in Switzerland. Paris: OECD

Mey, Eva; Meyer, Thomas (2012). Migration und Bildungsarmut. In: Meyer, Iwona (ed.) Schwerpunkt: Arme Kinder. Sozialalmanach: Vol. 2012 (pp. 156-169). Luzern: Caritas

Meyer, Thomas; Hupka-Brunner, Sandra (2012). Bildung selektionieren und rationieren im Zeitalter der Wissensgesellschaft? Paradoxien des schweizerischen Bildungssystems. In: Akademien der Wissenschaften, Schweiz (ed.) Zukunft Bildung Schweiz - von der Selektion zur Integration. Akten der Veranstaltung vom 16. und 17. Juni 2011 (pp. 125-132). Bern: Akademien der Wissenschaften Schweiz

2011

Bertschy, Kathrin; Cattaneo, Alejandra M.; Wolter, Stefan C. (2011). PISA and the Transition into the Labour Market. In: Bergman, Manfred Max; Hupka-Brunner, Sandra; Keller, Anita; Meyer, Thomas; Stalder, Barbara E. (eds.) Transitionen im Jugendalter. Ergebnisse der Schweizer Längsschnittstudie TREE = Transitions juvéniles en Suisse. Resultats de l'étude longitudinale TREE = Youth transitions in Switzerland. Results from the TREE panel study, Vol. 1 (pp. 217-245). Zürich: Seismo

Brodbeck, Jeannette; Matter, Monika; Moggi, Franz (2011). Biopsychosocial Correlates of Cannabis Use Among Adolescents. In: Bergman, Manfred Max; Hupka-Brunner, Sandra; Keller, Anita; Meyer, Thomas; Stalder, Barbara E. (eds.) Transitionen im Jugendalter. Ergebnisse der Schweizer Längsschnittstudie TREE = Transitions juvéniles en Suisse. Resultats de l'étude longitudinale TREE = Youth transitions in Switzerland. Results from the TREE panel study, Vol. 1 (pp. 281-296). Zürich: Seismo

Bergman, Manfred Max; Hupka-Brunner, Sandra; Keller, Anita; Meyer, Thomas; Stalder, Barbara E. (eds.) (2011). Youth Transitions in Switzerland: Results from the TREE Panel Study. Zürich: Seismo

Hupka-Brunner, Sandra; Meyer, Thomas; Stalder, Barbara E.; Keller, Anita (2011). PISA-Kompetenzen und Übergangswege: Ergebnisse aus der Schweizer TREE-Studie. In: Krekel, Elisabeth M.; Lex, Tilly (eds.) Neue Jugend, neue Ausbildung? Beiträge aus der Jugend- und Bildungsforschung. Berichte zur beruflichen Bildung (pp. 173-188). Bielefeld: Bertelsmann

Hupka-Brunner, Sandra; Sacchi, Stefan; Stalder, Barbara E. (2011). Social Origin and Access to Upper Secondary Education in Switzerland: A Comparison of Company-Based Apprenticeship and Exclusively School-Based Programmes. In: Bergman, Manfred Max; Hupka-Brunner, Sandra; Keller, Anita; Meyer, Thomas; Stalder, Barbara E. (eds.) Transitionen im Jugendalter. Ergebnisse der Schweizer Längsschnittstudie TREE = Transitions juvéniles en Suisse. Resultats de l'étude longitudinale TREE = Youth transitions in Switzerland. Results from the TREE panel study, Vol. 1 (pp. 157-182). Zürich: Seismo

Hupka-Brunner, Sandra; Stalder, Barbara E. (2011). The Situation of Young Migrants Making the Transition from Lower to Upper Secondary Education. In: Bergman, Manfred Max; Hupka-Brunner, Sandra; Keller, Anita; Meyer, Thomas; Stalder, Barbara E. (eds.) Transitionen im Jugendalter. Ergebnisse der Schweizer Längsschnittstudie TREE = Transitions juvéniles en Suisse. Resultats de l'étude longitudinale TREE = Youth transitions in Switzerland. Results from the TREE panel study, Vol. 1 (pp. 183-200). Zürich: Seismo

Meyer, Thomas (2011). To Him that Hath Shall be Given: Educational lnequality in Switzerland. In: Bergman, Manfred Max; Hupka-Brunner, Sandra; Keller, Anita; Meyer, Thomas; Stalder, Barbara E. (eds.) Transitionen im Jugendalter. Ergebnisse der Schweizer Längsschnittstudie TREE = Transitions juvéniles en Suisse. Resultats de l'étude longitudinale TREE = Youth transitions in Switzerland. Results from the TREE panel study, Vol. 1 (pp. 40-65). Zürich: Seismo

Meyer, Thomas; Bertschy, Kathrin (2011). The Long and Winding Road from Education to Labour Market: The TREE Cohort Six Years After Leaving Compulsory School. In: Bergman, Manfred Max; Hupka-Brunner, Sandra; Keller, Anita; Meyer, Thomas; Stalder, Barbara E. (eds.) Transitionen im Jugendalter. Ergebnisse der Schweizer Längsschnittstudie TREE = Transitions juvéniles en Suisse. Resultats de l'étude longitudinale TREE = Youth transitions in Switzerland. Results from the TREE panel study, Vol. 1 (pp. 92-119). Zürich: Seismo

Meyer, Thomas; Hupka-Brunner, Sandra; Keller, Anita (2011). Education and Employment Pathways of the PISA 2000/TREE Cohort: Synopsis 2000-2007. In: Bergman, Manfred Max; Hupka-Brunner, Sandra; Keller, Anita; Meyer, Thomas; Stalder, Barbara E. (eds.) Transitionen im Jugendalter. Ergebnisse der Schweizer Längsschnittstudie TREE = Transitions juvéniles en Suisse. Resultats de l'étude longitudinale TREE = Youth transitions in Switzerland. Results from the TREE panel study, Vol. 1 (pp. 86-91). Zürich: Seismo

Müller, Barbara; Schweri, Jürg (2011). Occupational Change at the Transition from Apprenticeship to Work. In: Bergman, Manfred Max; Hupka-Brunner, Sandra; Keller, Anita; Meyer, Thomas; Stalder, Barbara E. (eds.) Transitionen im Jugendalter. Ergebnisse der Schweizer Längsschnittstudie TREE = Transitions juvéniles en Suisse. Resultats de l'étude longitudinale TREE = Youth transitions in Switzerland. Results from the TREE panel study, Vol. 1. Zürich: Seismo

Sacchi, Stefan; Hupka-Brunner, Sandra; Stalder, Barbara E.; Gangl, Markus (2011). The Impact of Social Origin and Migration Background on Transition into Post-Compulsory Education and Training. In: Bergman, Manfred Max; Hupka-Brunner, Sandra; Keller, Anita; Meyer, Thomas; Stalder, Barbara E. (eds.) Transitionen im Jugendalter. Ergebnisse der Schweizer Längsschnittstudie TREE = Transitions juvéniles en Suisse. Resultats de l'étude longitudinale TREE = Youth transitions in Switzerland. Results from the TREE panel study, Vol. 1 (pp. 120-156). Zürich: Seismo

Stalder, Barbara E.; Meyer, Thomas; Hupka-Brunner, Sandra (2011). TREE Project Documentation. In: Bergman, Manfred Max; Hupka-Brunner, Sandra; Keller, Anita; Meyer, Thomas; Stalder, Barbara E. (eds.) Transitionen im Jugendalter. Ergebnisse der Schweizer Längsschnittstudie TREE = Transitions juvéniles en Suisse. Resultats de l'étude longitudinale TREE = Youth transitions in Switzerland. Results from the TREE panel study, Vol. 1 (pp. 66-85). Zürich: Seismo

Stalder, Barbara E.; Meyer, Thomas; Hupka-Brunner, Sandra (2011). Are Low Achievers Necessarily Dropouts? PISA Scores as Predictors of Upper Secondary Graduation. In: Bergman, Manfred Max; Hupka-Brunner, Sandra; Keller, Anita; Meyer, Thomas; Stalder, Barbara E. (eds.) Transitionen im Jugendalter. Ergebnisse der Schweizer Längsschnittstudie TREE = Transitions juvéniles en Suisse. Resultats de l'étude longitudinale TREE = Youth transitions in Switzerland. Results from the TREE panel study, Vol. 1 (pp. 201-216). Zürich: Seismo

2010

Keller, Anita; Hupka-Brunner, Sandra; Meyer, Thomas (2010). Nachobligatorische Ausbildungsverläufe in der Schweiz: Die ersten sieben Jahre. Ergebnisübersicht des Jugendlängsschnitts TREE, Update 2010 Basel: TREE

Keller, Anita; Hupka-Brunner, Sandra; Meyer, Thomas (2010). Post-Compulsory Education Pathways in Switzerland: The First Seven Years. Results of the Swiss youth panel survey TREE, update 2010 Basel: TREE

Keller, Anita; Hupka-Brunner, Sandra; Meyer, Thomas (2010). Parcours de formations postobligatoires en Suisse: les sept premières années. Survol des résultats de l’étude longitudinale TREE. Survol des résultats de l’étude longitudinale TREE, mise à jour 2010 Basel: TREE

Stalder, Barbara E.; Meyer, Thomas; Hupka-Brunner, Sandra (2010). Low Achievers' Risky Pathways: PISA Literacy Scores as Predictors of Upper Secondary Enrôlement and Graduation. In: Rauner, Felix; Smith, Erica; Hauschildt, Ursel; Zelloth, Helmut (eds.) Innovative Apprenticeships : Promoting Successful School-to-Work Transitions. Bildung und Arbeitswelt: Vol. 23 (pp. 137-140). Berlin: LIT

2009

Meyer, Thomas (2009). Wer hat, dem wird gegeben: Bildungsungleichheit in der Schweiz. In: Suter, Christian; Perrenoud, Silvia; Levy, René; Kuhn, Ursina; Joye, Dominique; Gazareth, Pascale (eds.) Sozialbericht 2008. Die Schweiz vermessen und verglichen (pp. 60-81). Zürich: Seismo

Meyer, Thomas (2009). Can “vocationalisation” of education go too far? The case of Switzerland. European journal of vocational training, 46(1), pp. 28-40. CEDEFOP, European Centre for the Development of Vocational Training

Meyer, Thomas (2009). On ne prête qu’aux riches: L’inégalité des chances devant le système de formation en Suisse. In: Suter, Christian; Perrenoud, Silvia; Levy, René; Kuhn, Ursina; Joye, Dominique; Gazareth, Pascale (eds.) Rapport social 2008. La Suisse mesurée et comparée (pp. 60-81). Zürich: Seismo

2008

Bertschy, Kathrin; Böni, Edi; Meyer, Thomas (2008). Young People in Transition from Education to Labour Market. Results of the Swiss youth panel survey TREE, update 2007 Berne: TREE

2007

Bertschy, Kathrin; Böni, Edi; Meyer, Thomas (2007). Les jeunes en transition de la formation au monde du travail. Survol de résultats de la recherche longitudinale TREE, mise à jour 2007 Berne: TREE

Bertschy, Kathrin; Böni, Edi; Meyer, Thomas (2007). An der Zweiten Schwelle: Junge Menschen im Übergang zwischen Ausbildung und Arbeitsmarkt. Ergebnisübersicht des Jugendlängsschnitts TREE, Update 2007 Bern: TREE

2005

Meyer, Thomas (2005). An der Zweiten Schwelle: Junge Menschen im Übergang zwischen Ausbildung und Arbeitsmarkt. Ergebnisübersicht des Jugendlängsschnitts TREE, Stand 2004 Bern: TREE

Meyer, Thomas (2005). School-to-work transition in Switzerland. Results as of 2004 from the TREE panel survey Bern: TREE

Meyer, Thomas (2005). Passaggio al mondo del lavoro: giovani in transizione dalla formazione al primo impiego: una panoramica dei risultati della ricerca longitudinale TREE, stato 2004 Berna: TREE

Meyer, Thomas (2005). Passage à l’emploi: jeunes en transition de la formation au marché du travail. Résultats globaux de la recherche longitudinale TREE, état 2004 Berne: TREE

Meyer, Thomas; Stalder, Barbara E. (2005). Wie weiter nach der Schule? Längsschnittliche Untersuchung von nachobligatorischen Ausbildungs- und Erwerbsverläufen in der Schweiz. In: Chaponnière, Martine; Flückiger, Yves; Hotz-Hart, Beat; Osterwalder, Fritz; Sheldon, George; Weber, Karl (eds.) Forum Bildung und Beschäftigung. Bildung und Beschäftigung in der Diskussion: Vol. 1 (pp. 163-171). Zürich/Chur: Rüegger

2004

Meyer, Thomas (2004). L'école ... et après? Résultats intermédiaires de l’étude longitudinale TREE (Synthesis / NFP 43 - Bildung und Beschäftigung = Formation et emploi 6). Bern; Aarau: Schweizerischer Nationalfonds (SNF)

Meyer, Thomas (2004). Die Geschichte von Anna und Biljana. Panorama: Bildung - Beratung - Arbeitsmarkt, 2004(1), pp. 8-9. Schweizerisches Dienstleistungszentrum Berufsbildung

Meyer, Thomas (2004). When being smart is not enough: institutional and social access barriers to upper secondary education and their consequences on successful labour market entry. The case of Switzerland (Unpublished). In: Workshop "Competencies and Careers" of the European Research Network on Transitions in Youth (TIY). Funchal, Madeira. Sept. 4-6 2003.

2003

Meyer, Thomas (2003). Ungebildet in die Wissensgesellschaft? Risiken junger Migrantinnen und Migranten auf dem Weg zu einer Berufsqualifikation. Terra Cognita - Schweizer Zeitschrift zu Integration und Migration, 2003(3), pp. 24-29. Eidgenössische Kommission für Migrationsfragen EKM

Meyer, Thomas; Stalder, Barbara E.; Matter, Monika (2003). Bildungswunsch und Wirklichkeit. Thematischer Bericht der Erhebung PISA 2000 (Bildungsmonitoring Schweiz). Neuchâtel: Bundesamt für Statistik

Meyer, Thomas (2003). Realschüler auf dem Lehrstellenmarkt stark benachteiligt. Panorama: Bildung - Beratung - Arbeitsmarkt, 2003(3), pp. 28-29. Schweizerisches Dienstleistungszentrum Berufsbildung

2002

Meyer, Thomas; Stalder, Barbara E.; Amos, Jacques; Donati, Mario (2002). Wie weiter nach der Schule? Transitionen von der Erstausbildung ins Erwerbsleben. In: Horváth, Franz (ed.) Forum Bildung und Beschäftigung : Workshop-Dokumentation (pp. 289-294). Bern: Universität Bern, Koordinationsstelle für Weiterbildung

2001

Meyer, Thomas; Stalder, Barbara E. (2001). Ungebildet in die Wissensgesellschaft? Ein Blick auf die VerliererInnen im Transitionsprozess (Unpublished). In: Internationaler Kongress "Übergänge/Transitions" der Schweizerischen Gesellschaft für Bildungsforschung (SGBF) und der Schweizerischen Gesellschaft für Lehrerinnen- und Lehrerbildung (SGL). 4.-6. Oktober 2001.

Provide Feedback