Michel, Eva

Up a level
Export as [feed] RSS
Group by: Date | Item Type | Refereed | No Grouping

Michel, Eva; Cimeli, Patrizia; Neuenschwander, Regula; Röthlisberger, Marianne; Roebers, Claudia M. (2013). Entwicklung von Handkoordination, exekutiven Funktionen und Schulleistungen bei Kindern mit Auffälligkeiten in der Handgeschicklichkeit. Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 45(4), pp. 191-206. Hogrefe 10.1026/0049-8637/a000097

Röthlisberger, Marianne; Neuenschwander, Regula; Cimeli, Patrizia; Michel, Eva; Roebers, Claudia M. (2012). Improving executive functions in 5- and 6-year-olds: Evaluation of a small group intervention in prekindergarten and kindergarten children. Infant and child development, 21(4), pp. 411-429. Wiley 10.1002/icd.752

Röthlisberger, Marianne; Neuenschwander, Regula; Michel, Eva; Roebers, Claudia M. (2010). Exekutive Funktionen: Zugrundeliegende kognitive Prozesse und deren Korrelate bei Vorschulkindern. Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 42(2), pp. 99-110. Göttingen: Hogrefe 10.1026/0049-8637/a000010

Röthlisberger, Marianne; Michel, Eva (2009). Entwicklung und Evaluation eines Programms zur koordinativen Förderung von Kindern in Einschulungsklassen. Praxis der Kinderpsychologie und Kinderpsychiatrie, 58(3), pp. 215-230. Göttingen: Vandenhoeck & Ruprecht

Michel, Eva; Roebers, Claudia M. (2008). Children's knowledge acquisition through film: influence of programme characteristics. Applied cognitive psychology, 22(9), pp. 1228-1244. Chichester: Wiley 10.1002/acp.1431

Michel, Eva; Roebers, Claudia M. (2008). Children in Regular and Special Needs Classes: Cognitive and Non-Cognitive Aspects. Swiss journal of psychology, 67(4), pp. 249-259. Bern: Huber 10.1024/1421-0185.67.4.249

Michel, Eva; Roebers, Claudia M. (2007). Lehrfilme im Grundschulunterricht: Vergleich von drei Unterrichtsmethoden. Psychologie in Erziehung und Unterricht, 54(3), pp. 191-207. München: E. Reinhardt Verlag

Michel, Eva; Roebers, Claudia M.; Schneider, Wolfgang (2007). Educational films in the classroom: Increasing the benefit. Learning and instruction, 17(2), pp. 172-183. Amsterdam: Elsevier 10.1016/j.learninstruc.2007.01.005

Provide Feedback