Portmann, Alexandra

Up a level
Export as [feed] RSS
Group by: Date | Item Type | Refereed | No Grouping
Jump to: No | Yes

No

Portmann, Alexandra; van der Hoven, Lena (16 August 2023). Herausforderung von Digitalität im Bereich der performativen Künste: Dokumentation, Liveness, Partizipation, Zugänglichkeit (Unpublished). In: Forum Universität und Gesellschaft: Herausforderung Kultur.

van der Hoven, Lena; Portmann, Alexandra (August 2023). „Herausforderung von Digitalisierung im Bereich der performativen Künste: Dokumentation, Liveness, Partizipation“ (Unpublished). In: Herausforderungen der Kultur, Berner Forumgespräche 2023. Forum für Universität und Gesellschaft, Bern.

Portmann, Alexandra (2023). Who belongs to the independent theatre scene? Critical Stages(27)

Portmann, Alexandra (2023). Charlotte Huldigt über Was das Nashorn sah, als es auf die andere Seite des Zauns schaute. In: Härter, Andreas; Hochholdinger-Reiterer, Beate (eds.) Kinder- und Jugendtheater in der Schweiz. Eine Bestandsaufnahme. Forschungen zum Gegenwartstheater: Vol. 6 (pp. 161-171). Alexander Verlag Berlin

Portmann, Alexandra (2023). Festival. In: Theater und Tanz. Handbuch für Wissenschaft und Studium (pp. 577-587). Rombach Verlag

Portmann, Alexandra (29 September 2022). Theaterwissenschaft intersektional (Unpublished). In: Gesellschaft für Theaterwissenschaft, Jahreskongress "Matters of Urgency". Berlin.

Portmann, Alexandra (28 January 2022). Wann beginnt/endet eine Produktion? Zur Herausforderung der Dokumentation von Arbeitsprozessen im Gegenwartstheater (Unpublished). In: GND Normdatei _ Ereignis. online. 28.1.2022.

Portmann, Alexandra (2022). Shakespeare's Globe in Indija - a portrait of Itaka Shakespeare Festival (Serbia). In: Shakespeare on European Festival Stages (213 -229). The Arden Shakespeare

Portmann, Alexandra (28 October 2021). Zwischenräume. In: amuse tête - nützt’s nüt, schad’s nüt. Bern: Dampfzentrale Bern

Portmann, Alexandra (7 July 2021). Network Perspectives in a Symmetric Research Approach (Unpublished). In: International Federation for Theatre Studies.

Portmann, Alexandra; Barmettler, Anna (28 June 2021). Festivals und institutionelle Veränderungen: Perspektiven auf transnationale Arbeitsweisen im Gegenwartstheater (zusammen mit Anna Barmettler) (Unpublished). In: AG Archiv Treffen, Gesellschaft für Theaterwissenschaft.

Portmann, Alexandra (23 June 2021). «Für wen machen wir das eigentlich?».

Haffter, Isabelle Laura; Portmann, Alexandra (2021). E-Lehre. Best Practice (Unpublished). In: Forschungskolloquium Phänomene und Methoden - Forschungen zu Tanz und Theater. Bern. 15.03.2021.

Portmann, Alexandra; Hochholdinger-Reiterer, Beate (eds.) (2020). Festivals als Innovationsmotor? itw : im dialog - Forschungen zum Gegenwartstheater: Vol. 4. Berlin: Alexander Verlag

Portmann, Alexandra (2020). Festivals als Innovationsmotor? In: Portmann, Alexandra; Hochholdinger-Reiterer, Beate (eds.) Festivals als Innovationsmotor? itw : im dialog - Forschungen zum Gegenwartstheater: Vol. 4 (pp. 14-28). Berlin: Alexander Verlag

Portmann, Alexandra (2020). Between Teaching and Not Teaching. In: Portmann, Alexandra; Hochholdinger-Reiterer, Beate (eds.) Festivals als Innovationsmotor? itw:im dialog. Forschungen zum Gegenwartstheater: Vol. 4 (pp. 152-159). Berlin: Alexander Verlag

Portmann, Alexandra (2020). Die Vorstellung als Geste. In: Hochholdinger-Reiterer, Beate; Portmann, Alexandra (eds.) Festivals als Innovationsmotor? itw:im dialog. Forschungen zum Gegenwartstheater: Vol. 4 (pp. 127-134). Berlin: Alexander Verlag

Portmann, Alexandra (2020). Auf der Suche nach innovativen Formen für Kollaboration. Ein Gespräch zwischen Sandro Lunin (Kaserne Basel) und Alexandra Portmann (Universität Bern). In: Portmann, Alexandra; Hochholdinger-Reiterer, Beate (eds.) Festivals als Innovationsmotor? itw : im dialog - Forschungen zum Gegenwartstheater: Vol. 4 (pp. 76-85). Berlin: Alexander Verlag

Portmann, Alexandra (2020). Zukunftsorientierung statt Innovationszwang? Ein Gespräch mit Philippe Bischof (Pro Helvetia) und Alexandra Portmann (Universität Bern). In: Portmann, Alexandra; Hochholdinger-Reiterer, Beate (eds.) Festivals als Innovationsmotor? itw : im dialog - Forschungen zum Gegenwartstheater: Vol. 4 (pp. 86-101). Berlin: Alexander Verlag

Portmann, Alexandra (2020). International Festivals, the Practice of Co-production, and the Challenges for Documentation in a Digital Age. In: Knowles, Ric (ed.) The Cambridge Companion to International Theatre Festivals. Cambridge companions to literature (pp. 36-53). Cambridge: Cambridge University Press 10.1017/9781108348447.003

Jovanovic, Ana; Kojadinovic, Ana; Portmann, Alexandra (1 December 2019). Tracing Stories of a Heritage Language: Personal Accounts of Diasporic Experience (Unpublished). In: 3rd Global Conference on Diasporas, Progressive Connexions. Prague, Czech Republic. 01.12.-02.12.19.

Portmann, Alexandra (15 March 2019). Ästhetik, Sprache, Arbeitsweisen. Transkulturelle Kooperationen im zeitgenössischen Theater in Südosteuropa (Unpublished). In: Basler Arbeitskreis für Südosteuropa. 15.3.2019.

Portmann, Alexandra (17 January 2019). Travelling Shakespeare – Festival Culture and Cultural Economics (Unpublished). In: Vorlesung. English Department University, Köln. 17.01.2019.

Portmann, Alexandra (21 November 2017). International Festivals: the practice of co-production and the challenges for its documentation (Unpublished). In: Digital Initiative Network, Queen Mary University of London.

Portmann, Alexandra (24 October 2017). Shakespeare beyond Shakespeare or: How Hamlet becomes 'our' contemporary? (Unpublished). In: School of English and Drama, Queen Mary University of London.

Portmann, Alexandra (8 June 2017). Mobile Repertoires: Festival, Circulation and Big Data (Unpublished). In: Performance Studies International.

Portmann, Alexandra (22 March 2017). The time is out of joint-Shakespeares Hamlet in den Ländern des ehemaligen Jugoslawien (Unpublished). In: Zentrum für Südosteuropastudien Universität Graz. Universität Graz. 22.03.17.

Portmann, Alexandra (November 2016). Crvena: A reflection on Censoreship and Free Speech (Unpublished). In: GTW Konferenz: Theater als Kritik. Gießen und Frankfurt. 03.-06. Nov. 2016.

Portmann, Alexandra (September 2016). Who’s there?“ – Shakespeare’s Hamlet and the changing memory politics in the region of former Yugoslavia (Unpublished). In: BSA Conference: Shakespearean Transformations. University of Hull. 08.-11. Sept. 2016.

Portmann, Alexandra (17 June 2016). Theatre festivals and its documentation (Unpublished). In: IFTR Konferenz: Presenting the Theatrical Past. 13.-17. Juni 2016.

Portmann, Alexandra (June 2015). Shakespeare’s new Contemporariness in Serbia (Unpublished). In: ESRA-Konferenz: Shakespeare’s Europe, Europe’s Shakespeare(s). University of Worcester, UK. 29.06.-02.07.2015.

Portmann, Alexandra (2015). A Global Player? – Transatlantic Shakespeare as an Example for Cultural Circulation Processes. In: Straub, Julia (ed.) Handbook of Transatlantic North American Studies. Handbooks of English and American Studies: Vol. 3 (pp. 428-447). Berlin: De Gruyter 10.1515/9783110376739-025

Portmann, Alexandra (2015). International Festival Aesthetics. An Interview with the Artists Alexander Devriendt & Joeri Smet (Ontroerend Goed, Ghent) and Barbara Gronau (University of the Arts Berlin). In: Hochholdinger-Reiterer, Beate; Bremgartner, Mathias; Kleiser, Christina; Boesch, Géraldine (eds.) Arbeitsweisen im Gegenwartstheater. itw : im dialog – Forschungen zum Gegenwartstheater: Vol. 1 (pp. 59-66). Berlin: Alexander Verlag 10.16905/itwid.2015.6

Portmann, Alexandra (21 March 2013). Aby Warburgs Nachleben als Konzept für die Beschreibung von Inszenierungsgeschichte (Unpublished). In: Interdisziplinärer Workshop: Geschichtsverhältnisse. Zum Beschreiben des Umgehens mit historisch alteritären Gegenständen. Bayerische Akademie der Wissenschaften, München. 21.03.2013.

Portmann, Alexandra (July 2012). The time is out of joint – Hamlet in former Yugoslavia form 1945 to the present (Unpublished). In: IFTR Conference: Mediating Performance. Universitdad Catholica, Santiago de Chile. Juli 2012.

Portmann, Alexandra (July 2012). The time is out of joint- Hamlet and Yugoslav Identities (Unpublished). In: IPP Summer School: Cartographies of the European Past: Nation, Region, Trans-Nation. Johannes Gutenberg University Mainz. Juli 2012.

Portmann, Alexandra (January 2012). The Time is out of joint - Shakespeare's Hamlet in former Yugoslavia (Unpublished). In: Bernese Winter School: TransForming Knowledge and Epistemic Cultures. Institute of Advanced Studies in Humanities and Social Sciences (IASH), Bern. Januar 2012.

Portmann, Alexandra (July 2011). Shakespeare’s Hamlet in former Yugoslavia (Unpublished). In: DAAD IPP Summer School: The Presence of the Past - European Cultures of Memory : Illustrating the Past: History, Media and Popular Culture. Johannes Gutenberg Universität, Mainz. 08.-20.07.2011.

Yes

Portmann, Alexandra (22 June 2022). Who has access to the center? (Unpublished). In: International Federation of Theatre Studies.

Portmann, Alexandra (2018). Shakespeare's New Contemporariness or Hamlet in the Yugoslav Drama Theatre in the 21st Century. Cahiers Élisabéthains: A Journal of English Renaissance Studies, 96(1), pp. 1-13. Sage 10.1177/0184767818763427

Portmann, Alexandra (2018). Hamlet in Times of War: Two Appropriations of Shakespeare’s Tragedy in Former Yugoslavia in the 1990s. In: Mancewicz, Aneta; Joubin, Alexa Alice (eds.) Local and Global Myths in Shakespearean Performance. Reproducing Shakespeare (pp. 173-187). Cham: Palgrave Macmillan 10.1007/978-3-319-89851-3_10

Portmann, Alexandra (2018). The rest is silence: Censorship and Conflicting Memory Politics in Ljubiša Georgievski’s Hamlet, 1989. Contemporary Southeastern Europe, 5(2), pp. 58-69. Centre for Southeast European Studies

Portmann, Alexandra (2017). Jugonostalgiker aller Länder vereinigt euch? - Das Phänomen der Jugonostalgie in Selma Spahics HIPERMNEZIJA (Hypermnesie) und Dino Mustafics RODJENI U YU. In: Abend, Paolo; Bonner, Marc; Weber, Tanja (eds.) Just Bits Of History Repeating. Medien, Nostalgie, Retromanie. Medien' Welten: Vol. 28 (pp. 111-126). Münster: LIT Verlag

Portmann, Alexandra; Radosavljevic, Duska (2017). Serbian Hamlet meets Fortinbras from Yorkshire (Submitted). In: Krebs, Katja (ed.) Translation, Adaptation, and Dramaturgy: collisions and convergences. N.N.

Portmann, Alexandra (2016). The time is out of Joint - Shakespeares Hamlet in den Ländern des ehemaligen Jugoslawien. Materialien des ITW: Vol. 15. Zürich: Chronos

Portmann, Alexandra (2014). Länder des ehemaligen Jugoslawien. In: Marx, Peter W. (ed.) Handbuch Hamlet. Stoffe, Aneignungen, Deutungen (pp. 301-303). Stuttgart: Metzler Verlag

Portmann, Alexandra (June 2013). Hamlet in Times of War – Two Hamlet Appropriations in the region of former Yugoslavia in the 1990’s (Unpublished). In: ESRA Conference: Shakespeare and Myth. Université Paul-Valéry Montpellier 3, France. 26.-29.06.2013.

Portmann, Alexandra (2012). „Vidi, snagu nam daje da bismo bili umjetnici kad hoćemo biti tek ljudi.“ – Gamllet Slobodana Šnajdera na jugoslovenskim scenama. TEATRON, 160/161

Portmann, Alexandra (2012). Das Tragische. In: Marx, Peter W. (ed.) Handbuch Drama. Theorie, Analyse, Geschichte (pp. 31-35). Stuttgart: Metzler Verlag

Provide Feedback