Quené, Saskia Christin

Up a level
Export as [feed] RSS
Group by: Date | Item Type | Refereed | No Grouping
Jump to: 2021 | 2020 | 2019 | 2018

2021

Quené, Saskia Christin (4 March 2021). Imagination – Visualization – Representation in Medieval Diagrams (Unpublished). In: Manuscript Studies - Global Perspectives. Ringvorlesung Berner Mittelalter Zentrum. Bern. 04.03.2021.

2020

Quené, Saskia Christin (2020). Between figure and ground. An introduction (Unpublished). In: Zwischen Figur und Grund. Sehen in der Vormoderne.

Hildebrandt, Toni; Quené, Saskia C. (2020). Christopher S. Wood, A History of Art History. 21: inquiries into art, history, and the visual : Beiträge zur Kunstgeschichte und visuellen Kultur, 1(1), pp. 227-232. arthistoricum.net 10.11588/xxi.2020.1.73146

2019

Quené, Saskia Christin (17 October 2019). Exhibiting lux et lumen. Towards new strategies for displaying medieval gold leaf (Unpublished). In: Workshop at the Université Paris 1. Panthéon-Sorbonne, Paris.

Quené, Saskia Christin (19 September 2019). Aura and Aurum. On form and material in the writings of Pavel Florensky and Walter Benjamin (Unpublished). In: 4. Forum Kunst des Mittelalters: 360° – Verortung, Entgrenzung, Globalisierung. Universität Bern.

2018

Quené, Saskia Christin (2 November 2018). Form follows material? Äquivokationen aus Gold und Licht bei Joe Ramirez (Unpublished). In: Kunst und Material: Repräsentation, Stofflichkeit, Prozesse. SIK-ISEA Zürich.

Quené, Saskia Christin (27 September 2018). Zwischen Geheimnis und Verrat: Die Pigmente des Judas Iskariot (Unpublished). In: Berner Mittelalter Zentrum. Universität Bern.

Quené, Saskia Christin (15 March 2018). Zur Transformation des Goldgrundes: Licht und Gold in zwei Marienkrönungen des Fra Angelico (Unpublished). In: Forum Kunstgeschichte Italiens. Freiburg.

Quené, Saskia Christin (9 January 2018). Von Gold getragen? Humus und Figura in den Madonnen dell’Umiltà des Fra Angelico (Unpublished). In: Workshop Kolleg-Forschergruppe BildEvidenz. Freie Universität Berlin.

Provide Feedback