Raband, Ivo

Up a level
Export as [feed] RSS
Group by: Date | Item Type | Refereed | No Grouping
Jump to: No | Yes

No

Raband, Ivo (March 2018). Collecting, Displaying, Using: The Inventory of Archduke Ernest of Austria, Brussels, 17 July 1595 (Unpublished). In: 63rd Annual Conference of the Renaissance Society of America. New Orleans, USA. 22.–24. März 2018.

Raband, Ivo (February 2018). Fliegen und Schweben in der Skulptur der Vormoderne (Unpublished). In: 3. Tag der Junior Fellows im Walter Benjamin Kolleg. Universität Bern, Schweiz. 27. Feb. 2018.

Raband, Ivo (2018). The Archduke and the Exotic: Archduke Ernest of Austria and his Collecting Ambitions (Submitted). In: Nuno, Senos (ed.) European Courts in a Globalized World, 1400–1700. Palatium e-Publications. Leuven University press

Raband, Ivo (2018). Unkonventionell/Unkonfessionell? ‚Reformierte Grabmonumente’ protestantischen Adels in der Frühen Neuzeit (1540–1620) (Submitted). In: Karsten, Arne (ed.) Tod im Rampenlicht. Gebrüder Mann Verlag

Raband, Ivo; Raband, Ivo (2018). Review of Katie Heyning, Turbulente tijden: Zorg en materiële cultuur in Zierikzee in de zestiende eeuw (Hilversum: Uitgeverij Verloren 2017) (In Press). Renaissance Quarterly

Raband, Ivo (December 2017). Eine kurze Kulturgeschichte des Sammelns in der (Frühen) Moderne (Unpublished). In: Fachschaftstag der gymnasialen Kunst- und GestaltungslehrerInnen des Kantons Bern. Thun. 5.12.2017.

Raband, Ivo (November 2017). 'quod genus animantis à plurimis annis Antverpia non viderat': Habsburgische Kamele in den Spanischen Niederlanden am Ende des 16. Jahrhunderts (Unpublished). In: Bilder exotischer Tiere zwischen wissenschaftlicher Erfassung und gesellschaftlicher Normierung 1500-1800. Universität Augsburg. 10.–11.11.2017.

Raband, Ivo (November 2017). Elevatio: On Theory, Form, and Metaphoric of Flying and Floating in Early Modern Sculpture (Unpublished). In: Kolloquium des ERC-Projekts SACRIMA (LMU München). LMU München. 23.11.2017.

Raband, Ivo (July 2017). A Habsburg Collector in the Periphery? Archduke Ernest of Austria and his Brussels Collection, 1594/95 (Unpublished). In: Bodensee-Gespräche über Kunst. Bodman, Ludwigshafen. 19.–22.7.2017.

Raband, Ivo (April 2017). Conflicted Beliefs: On Funeral Monuments of Protestant Princes in Northern Europe, ca. 1600 (Unpublished). In: Colloquium of the Medieval/Renaissance Studies Program der University of Nebraska, Omaha. University of Nebraska, Omaha. 4. April 2017.

Raband, Ivo (2017). A Habsburg Collector in the Periphery? Archduke Ernest of Austria and his Brussels Collection, 1594/95 (Unpublished). In: 62nd Annual Conference of the Renaissance Society of America. Chicago. 30.3-1.4.2017.

Raband, Ivo (18 September 2016). Civic and Archducal Emblems: ‚Owning‘ a Joyous Entry (Unpublished). In: Annual Conference of the Sixteenth Century Society. Brügge. 18.–20.09.2016.

Raband, Ivo (6 July 2016). Der Porträtstich der Gebrüder van Veen für Erzherzog Ernst von Österreich: Markierungen einer niederländischen Blijde Inkomst (Unpublished). In: Internationales Doktorandennetzwerk Aisthesis „Deutung und Bedeutung in historischen und gegenwärtigen Kunstdiskursen“. Bodman, Ludwigshafen. 06.–09.07.2016.

Raband, Ivo (2016). Rezension zu: Simona Cohen, Transformations of Time and Temporality in Medieval and Renaissance Art (Leiden/Boston: Brill 2014). Journal für Kunstgeschichte, 20(3), pp. 207-210. Schnell & Steiner

Raband, Ivo (2016). Tamar Cholcman, Art on Paper: Ephemeral Art in the Low Countries: The Triumphal Entry of the Archdukes Albert and Isabella into Antwerp, 1599 (London/Turnhout: Brepols 2014). Journal für Kunstgeschichte, 20(4), pp. 375-379. Schnell & Steiner 10.11588/jfk.2016.4.69399

Raband, Ivo (December 2015). Die Welt begrüßt den Erzherzog: Die Aufbauten der ausländischen Handelsnationen (Unpublished). In: Forschungskolloquium von Prof. Dr. Christine Göttler, Institut für Kunstgeschichte. Bern. 17.–18.12.2015.

Raband, Ivo (11 November 2015). Der Porträtstich der Gebrüder Otto und Gijsbert van Veen (1594) (Unpublished). In: Kolloquium Prof. Dr. Philipp Zitzlsperger. Berlin. 11.11.2015.

Raband, Ivo (2015). Rezension zu: Art, Music and Spectacle in the Age of Rubens: The Pompa Introitus Ferdinandi, hrsg. von Anna C. Knaap u. Michael C. J. Putnam (London/Turnhout: Brepols 2013). Journal für Kunstgeschichte(19), pp. 245-254. Schnell & Steiner

Raband, Ivo (2015). The Forgotten Archduke: The Funeral Monument for Ernest of Austria in Brussels (Unpublished). In: 61. jährliche Konferenz der Renaissance Society of America im Panel Remembering the Habsburgs I: Crafting Dynastic Monuments. Berlin. 26.–28.03.2015.

Raband, Ivo (2014). Printed Narrative: The Festival Books for Archduke Ernest of Austria from Brussels and Antwerp 1594. In: Hirakawa, Kayo (ed.) Aspects of the Narrative in Art History (pp. 17-32). Kyoto University Press

Raband, Ivo (2014). Ernst von Österreich und die Spanischen Niederlande: Die triumphalen Einzüge, die erzherzogliche Sammlung, das Grabmonument. Projektbericht zur gleichnamigen Dissertation, Teil eines interdisziplinären Forschungsprojekts. Frühneuzeit-Info (Kunstsammlungen), 25, pp. 236-243. Institut für die Erforschung der Frühen Neuzeit

Raband, Ivo (2014). The Forgotten Archduke: Ernest of Austria and the Spanish Netherlands (Unpublished). In: Kolloquium des Forschungszentrums Rubenianum. Antwerpen. 13.01.2014.

Raband, Ivo (2014). Archducal Acquisitions in Antwerp: The Account Book of Ernest of Austria (Unpublished). In: Göttler, Christine (ed.) 60. jährliche Konferenz der Renaissance Society of America im Panel Cultures of Things in Early Modern Antwerp III: Networks of Objects and Knowledge. New York, NY. 27.–29.03.2014.

Raband, Ivo (2014). A Forgotten Original or an Original Copy? On MS. Douce 387 in the Bodleian Library: Collecting Early Modern Festival Books (Unpublished). In: Collecting Prints and Drawings. Irsee. 14.–16.06.2014.

Raband, Ivo (2014). Sovereignty and the City: The Joyous Entry of Ernest of Austria into Brussels and Antwerp as a Site of Social Negotiation (Unpublished). In: Visualising Difference: Objects, Space and Practice in Early Modern Europe. Stockholm. 10.–11.09.2014.

Raband, Ivo (25 May 2013). An Archducal Collection in Brussels: Archduke Ernest of Austria and his Collecting Ambitions (Unpublished). In: Collecting Nature. Irsee. 24.05.-28.05.2013.

Raband, Ivo (9 April 2013). Erzherzog Ernst von Österreich in den Spanischen Niederlanden (1593–1595) (Unpublished). In: 3. Forum für IKG-NachwuchswissenschaftlerInnen. Bern. April 2013.

Raband, Ivo; Bego-Ghina, Benedikt; Guyer, Nanina (2013). Bericht zum 27. Renaissancekolloquium am 15. März 2013: ‚Briefgefühle‘ ohne Verlag

Raband, Ivo (2013). The Archduke and the Exotic: Archduke Ernest of Austria and his Collecting Ambitions (Unpublished). In: European Courts in a Globalized World 1400–1700. Lissabon. 06.–08.11.2013.

Raband, Ivo (2013). Printed Narrative: The Festival Books for Archduke Ernest of Austria from Brussels and Antwerp 1594 (Unpublished). In: Aspects of the Narrative in Art History. University of Kyoto, Japan. 02.–03.12.2013.

Raband, Ivo (2012). Merkur, Hermathena & Hermes Trismegistos: Handel, Kunst und Alchemie: Zur Verflechtung der Künste in Antwerpen um 1600 (Unpublished). In: Forschungskolloquium der Abteilung der Kunstgeschichte der Neuzeit bei Prof. Dr. Christine Göttler. Bern. 8.6.2012.

Raband, Ivo (2012). Unkonventionell unkonfessionell – neue Forschungsergebnisse zum Mausoleum der Holstein-Schaumburger in Stadthagen (Unpublished). In: Werkstattgespräch des Forschungsprojekts REQUIEM – Die römischen Papst- und Kardinalsgrabmäler der Frühen Neuzeit. Berlin. 16.6.2012.

Raband, Ivo (2012). Erzherzog Ernst von Österreich in den Spanischen Niederlanden (1594-1595): Sites of Representation (Unpublished). In: Forschungskolloquium von Prof. Dr. Philipp Zitzslsperger. Humboldt-Universität zu Berlin. 27.11.2012.

Yes

Raband, Ivo (2019). Vergängliche Kunst & fortwährende Macht : Die Blijde Inkomst für Erzherzog Ernst von Österreich in Brüssel und Antwerpen, 1594. Merzhausen: Ad picturam 10.11588/arthistoricum.449

Raband, Ivo (2018). Collecting Early Modern Festival Books: On MS. Douce 387 in the Bodleian Library, Oxford. In: Gáldy, Andrea M.; Heudecker, Sylvia (eds.) Collecting Prints & Drawings. Collecting Histories (pp. 87-104). Cambridge: Cambridge Scholars Publishing

Raband, Ivo (2018). Otto and Gijsbert van Veen’s Portrait Engraving of Archduke Ernest of Austria: Negotiating the "Ownership" of a Joyous Entry in the Spanish Netherlands (Submitted). Emblematica: An Interdisciplinary Journal for Emblem Studies AMS Press

Raband, Ivo (2017). ‘Aurea Aetas Anverpiensis’: Landscape, Agriculture, and Sovereignty in Antwerp’s Joyous Entries (Unpublished). In: Unruly Landscapes: Producing, Picturing, and Embodying Nature in Early Modernity.

Raband, Ivo (2016). Staging Genoa in Antwerp: The Genoese Arch for the Blijde Inkomst of Archduke Ernest of Austria into Antwerp, 1594. In: Burghartz, Susanna; Burkart, Lukas; Göttler, Christine (eds.) Sites of Mediation: Connected Histories of Europe, 1350–1650. Intersections: Vol. 47 (pp. 46-70). Leiden/Boston: Brill

Raband, Ivo (2015). Collecting the Painted Netherlands: The Art Collection of Ernest of Austria in Brussels. In: Gáldy, Andrea; Heudecker, Sylvia (eds.) Collecting Nature (pp. 109-123). Cambridge Scholars Publishing

Provide Feedback