Up a level |
Rossman, Aleksandr Balashov (9 May 2024). The Inheritance of Looting: A Virtual Exhibition (Unpublished). In: Zweites Arbeitstreffen der militärhistorischen Museen und Sammlungen. Bayerisches Armeemuseum, Ingolstadt. 09.05.2024.
Fricke, Beate; Burkart, Lucas; Engler, Claudia; Bernasconi, Nicolo; Weber, Barbara; Sibille, Christiane; Hodel, Tobias; Luther, Anne; Sears, Andrew Russell; Marti, Susan; Schmid, Jimmy; Rossman, Aleksandr Balashov; Weber, Jakob (13 December 2023). Canons and the archive. Workshop Universität Bern, IKG: Virtuelle Ausstellung Inheritance of Looting (Unpublished). In: Canons and the archive. Workshop Universität Bern, IKG: Virtuelle Ausstellung Inheritance of Looting. Universität Bern, Institut für Kunstgeschichte. 13.12.2023.
Rossman, Sasha (2023). “The Gift of Memory, the Mother of the Muses: Alex Müller at the Kunsthalle Nürnberg”. In: Alex Müller. Bis die Zeit vergeht (Ausstellung Kunsthalle Nürnberg 24.06.–01.10.2023) (pp. 144-181). Dortmund: Kettler
Rossman, Sasha (2023). “Rococo Redux: The Bloom of The White Lotus and the Return of the Rocaille”. Journal18 : a journal of eighteenth-century art and culture Department of Art History, New York University
Rossman, Sasha (2022). “Power Play at New Hardwick Hall: On Marriage and Heraldic Joints in an Early Modern English Table (ca. 1568)” (Submitted). In: Heraldry in Contact. Thorbecke
Rossman, Aleksandr Balashov (10 November 2022). Unsealed Pasts: Ersatz Genealogies and Michael Rakowitz’s Cylinder Seals (Unpublished). In: Mobile Memories. Humboldt University, Berlin (Germany). November 10-11, 2022.
Rossman, Aleksandr Balashov (22 October 2022). On the Leg-Work of Furniture in Early Modern Diplomacy (Unpublished). In: Vorlesung: Diplomatie in der Kunst der Frühen Neuzeit, Prof. Dr. Krass Uni Bern. Universität Bern. 22.10.2022.
Rossman, Sasha (2022). “Tabling Peace: on the Political Iconography of Putin’s Table”. Kritische Berichte - Zeitschrift für Kunst- und Kulturwissenschaften, 50(3), pp. 67-70. Jonas-Verlag
Rossman, Aleksandr Balashov (2022). EMRAH GÖKMEN & KREUZBERG KIZ MESLEK KOROSU [Performance or Exhibition]. Stations, Berlin. 28.08.2022.
Rossman, Sasha (9 June 2022). The "eglantine" table – wie ein Tisch zum Selbstportrait wird : Materielle Kultur der Frühen Neuzeit (Unpublished). In: Vortragsreihe: PHBern, Fachdidaktikzentrum Textiles und Technisches Gestalten – Design. PHBern.
Rossman, Sasha (19 May 2022). On the Table: Thinking about the Leg Work of Furniture in Early Modern Diplomacy (Unpublished). In: VERHANDLUNGSKUNST. PRAKTIKEN DER DIPLOMATIE IN DER LITERATUR UND DEN KÜNSTEN. Vienna, IFK. 18.05.2022-20.05.2022.
Rossman, Sasha (2022). Dialogue Tour with Sasha Rossman and Melanie Ohnemus on the occasion of the exhibition "Blumen in Vasen" at Kunsthaus Glarus [Performance or Exhibition]. In: Blumen in Vasen. Kunsthaus Glarus. 20.2-5.5.2022
Rossman, Sasha (21 August 2021). Table Service! A Public Conversation (Unpublished). In: Table Service!. Machina Loci, Berkeley (California). 18.05.2022-20.05.2022.
Rossman, Sasha (2021). Table Service! [Performance or Exhibition]. In: Table Service. Machina Loci. 6.8.2021-30.8.2021
Rossman, Sasha (2021). Frankenstein: a deconstructed body - a writing workshop at the Hochschule für Bildende Kunst Braunschweig (class Nathalie Häusler) [Performance or Exhibition]. In: Frankenstein: a deconstructed body - a writing workshop. Hochschule für Bildende Kunst Braunschweig. 15.6.-16.6.2021
Rossman, Sasha (2020). “On Neutral Grounds: Gerard Ter Borch’s The Swearing of the Oath of Ratification of the Treaty of Münster, 15 May 1648”. In: Chedeville, Émilie; Jollet, Étienne; Sourdin, Claire (eds.) Le Fond de l'œuvre. Arts visuels et sécularisation à l'époque moderne. Histo.art: Vol. 12 (pp. 153-177). Paris: Editions de la Sorbonne
Rossman, Sasha (October 2020). Thinking Through Things, with Lise Soskolne (Unpublished). In: Ausstellung Lise Soskolne, Humor Then, Kunstverein Nürnberg. Nürnberg, Kunstverein Nürnberg. Oktober 20, 2020.
Rossman, Sasha (2019). The Antoinette Effect: An Interview with Simon Fujiwara. Journal18 : a journal of eighteenth-century art and culture, 2019 Department of Art History, New York University
Li, Yumin; Rossman, Aleksandr Balashov (2018). Entgrenzte Souveränität. Der Schurke als Spiegel der Macht in Mad Max, Captain Phillips und Mission Impossible. In: Gradinari, Irina; Immer, Nikolas; Pause, Johannes (eds.) Medialisierung der Macht: Filmische Inszenierungen politischer Praxis (pp. 255-272). Paderborn: Fink Verlag 10.30965/9783846763414_015
Rossman, Aleksandr Balashov (15 February 2018). Schaulust und moderne Gesellschaft (Unpublished). In: DAS IST ÄSTHETIK!. Offenbach am Main. 14. - 17.02.18.
Rossman, Sasha; Haselbeck, Sebastian (2017). Das Reale der Gummihandschuhe: Zur Taktilität in Robert Wienes Orlac’s Hände. Augenblick: Konstanzer Hefte zur Medienwissenschaft(69/70), pp. 31-48. Schüren Verlag
Rossman, Aleksandr Balashov (2016). On Border Play in Eighteenth-Century Europe. Journal18 : a journal of eighteenth-century art and culture Department of Art History, New York University
Rossman, Sasha (2016). The Currency of Europe? Representing Unified Europe as Film in the Age of the Euro. Transit: A Journal of Travel, Migration, and Multiculturalism in the German-speaking World, 10(2), pp. 1-31. Univ. of California