Sweers, Britta

Up a level
Export as [feed] RSS
Group by: Date | Item Type | Refereed | No Grouping
Jump to: 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009

2020

Claviez, Thomas; Imesch, Kornelia; Sweers, Britta (eds.) (2020). Critique of Authenticity. Vernon Series in Philosophy. Wilmington: Vernon Press

2019

Claviez, Thomas; Imesch, Kornelia; Sweers, Britta (2019). Introduction. In: Critique of Authenticity. Vernon Series in Philosophy (pp. 7-14). Wilmington: Vernon Press

Urchueguía, Cristina; Sweers, Britta (2019). Denkmäler geben den Ton an Klangspaziergänge in Bern. In Zusammenarbeit mit SMG (Schweizerische Musikforschende Geselleschaft) und NIKE (Nationale Inforamtionsstelle für Kulturerbe) in der Reihe "La Suisse existe, la Suisse n'existe pas" der SAGW [Performance or Exhibition]. In: Denkmäler geben den Ton an Klangspaziergänge in Bern: Klangspaziergänge in Bern. Bern. 23. Mai 2019

Hagmann, Lea Salome; Sweers, Britta (2019). Local Music. In: Sturman, Janet (ed.) The Sage International Encyclopedia of Music and Culture. The Sage International Encylopaedia: Vol. 1 (pp. 1349-1352). Thousand Oaks: Sage publications

2018

Sweers, Britta (18 October 2018). Opening speech Pop – Power – Positions: Global Relations and Popular Music (Unpublished). In: 3rd Biennial Conference of the German-Speaking Branch of the International Association for the Study of Popular Music. Bern. 18.-20.10.2018.

Sweers, Britta (2018). George Michael. In: Lütteken, Laurenz (ed.) MGG Online. Kassel, Stuttgart, New York: Bärenreiter

Sweers, Britta (3 September 2018). Opening Speech (Unpublished). In: XXXIV Meeting of the European Seminar in Ethnomusicology. Jazeps Vitols Latvian Academy of Music Riga, Latvia. 3.-7.9.2018.

Sweers, Britta (13 April 2018). Keynote Lecture „Ethnomusicology in the 21st Century: A European Perspective.“ (Unpublished). In: British Forum for Ethnomusicology 2018. University of Newcastle, UK. 12.-15.4.2018.

Sweers, Britta (2018). Protestant-Lutheran Choir Singing in Northern Germany: Dimensions of Presentational Musicking in the Local Community. In: Reily, Suzel A.; Brucher, Katherine (eds.) The Routledge Companion to the Study of Local Musicking. Routledge Music Companions (pp. 29-42). New York: Routledge 10.4324/9781315687353-4

Sweers, Britta (2018). Rezension: Susanne Ziegler, Ingrid Akesson, Gerda Lechleitner, Susana Sardo (Hrsg.), Historical Sources of Ethnomusicology in Contemporary Debate. Cambridge: Cambridge Scholars Publishing, 2017. In: Holtsträter, Knut (ed.) Musik im Krieg – Music in War. Lied und populäre Kultur / Song and Popular Culture. Jahrbuch des Zentrums für Populäre Kultur und Musik: Vol. 63 (pp. 257-259). Münster: Waxmann

Sweers, Britta (2018). Wege in die Ethnomusikologie: Weibliche Perspektiven. In: Kreuziger-Herr, Annette; Noeske, Nina; Strohmann, Nicole K.; Tumat, Antje; Unseld, Melanie; Weiss, Stefan (eds.) Wege - Festschrift für Susanne Rohde-Breymann. Studien und Materialien zur Musikwissenschaft: Vol. 100 (pp. 343-356). Hildesheim: Olms

Sweers, Britta; Inniger, Samuel; Jordi, Julia (2018). Projekt Jeki – Jedem Kind ein Instrument: zur Förderung des Instrumentalunterrichts für Kinder mit geringerem sozioökonomischen Status. Information Bildungsforschung, 2018(3) Schweizerische Koordinationsstelle für Bildungsforschung

Sweers, Britta (2018). Die gesellschaftliche Bedeutung von Musik. Schweizer Musikzeitung / Revue Musicale Suisse / Rivista Musicale Svizzera(7-8), p. 31. Verein Schweizer Musikzeitung

Foerger, Annette; Hilder, Thomas; Losleben, Katrin; Ross, Sarah; Sweers, Britta; Wegner, Sascha (eds.) (2018). European Journal of Musicology, 17. Institut für Musikwissenschaft

Krüger Bridge, Simone; Sweers, Britta (eds.) (2018). Transcultural Music Studies. Equinox

2017

Sweers, Britta (30 September 2017). The Position of University-Based Ethnomusicology from an Interdisciplinary Perspective (Submitted). In: Musics Matter! Ethnomusicology and its Socio-Political Relevance Today. Welcome Symposium for the International Council for Traditional Music at the mdw. Universität für Musik und darstellende Kunst Wien. 28-30.9.2017.

Sweers, Britta (22 September 2017). Musik in interkulturellen Begegnungsprozessen: Ethnomusikologische Perspektiven (Unpublished). In: Jahrestagung der Schweizerischen Theologischen Gesellschaft (SThG): Musik in interreligiösen Begegnungen.. Landgut Castelen, Augst. 21.-23.9.2017.

Sweers, Britta (5 September 2017). A Heterogenous Discipline at the Centre of Europe: Ethnomusioclogy in Switzerland (Unpublished). In: XXXIII European Seminar in Ethnomusicology („Ethnomusicology in the 21st Century“). Tbilisi State Conservatoire, Georgia. 5.-9.9.2017.

Sweers, Britta (2017). Marcel Cellier: Ein Vermittler der frühen Weltmusik". In: Global Pop: Das Buch zur Weltmusik (pp. 94-100). Stuttgart: J.B. Metzler

Sweers, Britta (2017). "Wagnerian Rock": Ein Annäherungsversuch im 21. Jahrhundert. In: Gefühlskraftwerke für Patrioten? Wagner und das Musiktheater zwischen Nationalismus und Globalisierung. Thurnauer Schriften zum Musiktheater: Vol. 26 (pp. 519-542). Würzburg: Königshausen & neumann

Krüger, Simone; Sweers, Britta (eds.) (2017). Transcultural Music Studies. Equinox

Sweers, Britta (2017). Soundscape Research Put Into Practice: The Exploration of Soundwalks in the City of Bern. Musicology, 22(1/2017), pp. 15-37. Muzikološki Institut (Belgrad)

Gartmann, Thomas; Gueswill, Angelika; Senn, Olivier; Sweers, Britta (eds.) (2017). European Journal of Musicology, 16(1). European Journal of Musicology

Sweers, Britta (2017). Deutschland und die World Music: Eine Spurensuche. Musikforum, 2017(4), pp. 24-27. Deutscher Musikrat

2016

Wegner, Sascha; Sweers, Britta (eds.) (2016). European Journal of Musicology (EJM), 15(1). Universität Bern, Institut für Musikwissenschaft

Brockhaus, Immanuel; Brotbeck, Roman; Sweers, Britta (2016). Kultsounds. Untersuchung zur Entstehung, Praxis und Wirkung dominierender Einzelklänge in populärer Musik von 1960-2014 (Unpublished). (Dissertation, Universität Bern, Philosophisch-Historische Fakultät)

Sweers, Britta (13 July 2016). Representation of Gender in the World Music Network (Unpublished). In: Gender – Performance – Activism: Transcultural Conversations. 9th Symposium of the Music & Gender Study Group of the International Council for Traditional Music. Universität Bern, Schweiz. 13.-16. Juli 2016.

Sweers, Britta (July 2016). „Musik & Gender“. Schweizer Musikzeitung / Revue Musicale Suisse / Rivista Musicale Svizzera(7/8), p. 39. Verein Schweizer Musikzeitung

Sweers, Britta (28 May 2016). Musik als kulturelles Handeln aus ethnologischer Perspektive (Unpublished). In: MUGI: Lexikographie, Gender und Musikgeschichtsschreibung. Hochschule für Musik und Theater Hamburg. 26.-29. Mai 2016.

Sweers, Britta (14 April 2016). Trutz Blanke Hans: Musical and Sound Recollections of North Sea Storm Floods in Northern Germany (Unpublished). In: British Forum for Ethnomusicology 2016 Annual Conference. University of Kent, Chatham, UK. 14.-17. April 2016.

Sweers, Britta (2016). György Ligeti. In: Borchard, Beatrix; Noeske, Nina (eds.) MUGI. Musik und Gender im Internet. Musikvermittlung und Genderforschung: Lexikon und multimediale Präsentationen. Hamburg: Hochschule für Musik und Theater

Sweers, Britta (2016). H. Schoer: The Sounding Museum. Box of Treasures. Four Worlds. Cultural Soundscape Compositions and Trans-Cultural Communication. Musikforschung, 69(2), pp. 189-191. Bärenreiter

Sweers, Britta; Foerger, Annette; Hilder, Thomas; Losleben, Katrin; Ross, Sarah; Wegner, Sascha (eds.) (2016). Europäische Zeitschrift für Musikwissenschaft, 2016. Institute für Musikwissenschaft

Bartsch, Cornelia; Sweers, Britta (eds.) (2016). Grenzgänge: Gender, Ethnizität und Klasse als Wissenskategorien der Musikwissenschaften. Jahrbuch Musik und Gender: Vol. 8. Hildesheim: Georg Olms Verlag

Bartsch, Cornelia; Sweers, Britta (2016). Vorwort. In: Bartsch, Cornelia; Seewers, Britta (eds.) Grenzgänge: Gender, Ethnizität und Klasse als Wissenskategorien der Musikwissenschaften. Jahrbuch Musik und Gender: Vol. 8 (pp. 11-18). Hildesheim: Georg Olms Verlag

Sweers, Britta (2016). Sandy Denny: Eine musikalische Grenzgängerin im Spiegel journalistischer und wissenschaftlicher Diskurse. In: Seewers, Britta; Bartsch, Cornelia (eds.) Grenzgänge: Gender, Ethnizität und Klasse als Wissenskategorien der Musikwissenschaften. Jahrbuch Musik und Gender: Vol. 8 (pp. 75-92). Hildesheim: Georg Olms Verlag

2015

Sweers, Britta (20 November 2015). The Fusion of Traditional Music, Folk and Rock: From England to the Baltic Countries (Unpublished). In: Ethnomusicology Forum of the Instituto de Etnomusicologia - Centro de Estudos em Música e Dança. Lisbon University. 20.11.2015.

Sweers, Britta (11 November 2015). Mike Oldfield und die Kunst der Wiederholung (Submitted). In: Große Formen in der populären Musik. Universität Freiburg; Freiburg im Breisgau,Deuschland. 27.-29.11.2015.

Sweers, Britta (1 October 2015). The Transforming Perception of German Folk Song: Some Case Studies (Unpublished). In: 1st International Symposium of the POLIMUS program: „Origin – Musics: Musical Narratives, Performances, and Reconstructions of the Past (20th – 21st Centuries). Université Paris Ouest Nanterre. 01.-02.10.2015.

Sweers, Britta (28 August 2015). The Sonic Representation of Traditional and Modern Identity in the Public Urban Context of Bern, Switzerland (Unpublished). In: Music and Ecology. University of Ljubljana, Slovenia. 28.-29.08.2015.

Sweers, Britta (2015). Marek Korczynski, Michael Pickering and Emma Robertson, Rhythms of Labour: Music at Work in Britain (Cambridge 2013). Ethnomusicology Forum, 24(3), pp. 473-475. Taylor & Francis 10.1080/17411912.2015.1066264

Sweers, Britta (20 July 2015). The Sonic Representation of Traditional and Modern Identity in the Public Urban Context of Bern, Switzerland (Unpublished). In: 43rd ICTM World Conference. Kasakh National University of Arts, Astana, Kasakhstan. 16.-22.07.2015.

Sweers, Britta (8 May 2015). Vom Exotismus und anderen Fallen: Das Problem der Ethnomusikologie mit der Musikpädagogik (Unpublished). In: Interdisziplinäres Symposium: Musik der Welt im Unterricht - Musikpädagogik und Ethnomusikologie. Österr. Nationalkomitee im ICTM. Universität für Darstellende Kunst und Musik Wien. 08.05.2015.

Sweers, Britta (16 March 2015). Musikalische Einflüsse: Von Disco bis HipHop (Unpublished). In: CSLS Ringvorlesung Hip Hop: Linguistische, kulturwissenschaftliche und praktische Perspektiven. Universität Bern. 16.03.2015.

Sweers, Britta (2015). Newport et au-delà: Discours sur la mythologie des festivals. Les Cahiers d'Ethnomusicologie, 27, pp. 165-187. ADEM

Sweers, Britta (2015). „Musikalische Global- und Globalisierungsgeschichten: Eine ethnomusikologische Perspektive zur Vermittlung von Musikgeschichte.“. In: Oberhaus, Lars; Unseld, Melanie (eds.) Musikpädagogik der Musikgeschichte: Schnittstellen und Wechselverhältnisse zwischen Historischer Musikwissenschaft und Musikpädagogik (pp. 215-228). Münster, New York: Waxmann

Sweers, Britta (2015). Le Mystère de Marcel Cellier: Transfer Processes in Early World Music. Journal for World and Popular Music, 2, pp. 156-179. Equinox Publishing

Sweers, Britta (2015). Musikalische Globalisierungsprozesse als Begegnungsfeld ethnomusikologischer und musikhistorischer Forschung. In: Calella, Michele; Urbanek, Nikolaus (eds.) Musikhistoriographie(n) (pp. 7-34). Wien: Hollitzer Verlag

Sweers, Britta (2015). Ethnomusikologische Gedanken zur Vermittlung von traditioneller Musik im tertiären Bildungssektor. In: Hemetek, Ursula; Mayrlechner, Daniela; Sağlam, Hande (eds.) Traditionelle Musik: Überliefern – Verhandeln – Vermitteln. klanglese: Vol. 10 (pp. 181-191). Wien: Institut für Volksmusikforschung

Sweers, Britta (2015). Music and Conflict Resolution: The Public Display of Migrants in National(ist) Conflict Situations in Europe: An Analytical Reflection on University-Based Ethnomusicological Activism. In: Pettan, Svanibor; Titon, Jeff Todd (eds.) Oxford Handbook of Applied Ethnomusicology (pp. 511-552). New York, Oxford: Oxford University Press

Sweers, Britta (2015). Rezension zu Trish Winter und Simon Keegan-Phipps. Performing Englishness: Identity and Politics in a Contemporary Folk Resurgence. Folk Music Journal, 10(5), pp. 650-651. English Folk Dance and Song Society

Sweers, Britta (2015). Rezension zu Burns, Robert G.H. Transforming Folk: Innovation and Transformation in English Folk-Rock Music (Manchester 2012). Folk Music Journal, 10(5), pp. 657-658. English Folk Dance and Song Society

Sweers, Britta (2015). Rezension zu: Karantonis, Pamela / Robinson, Dylan (Hg.): Opera Indigene. Re/presenting First Nations and Indigenous Cultures, Burlington, VT [u. a.]: Ashgate, 2011 (Ashgate interdisciplinary studies in opera). XXVI, 357 S., Ill., Notenbsp. Jahrbuch Musik und Gender, 7, pp. 193-195. Olms

Sweers, Britta; Ross, Sarah; Foerger, Annette; Losleben, Katrin; Wegner, Sascha; Hilder, Thomas (eds.) (2015). European Journal of Musicology, 2015. Institute für Musikwissenschaft

Sweers, Britta; Krüger, Simone (eds.) (2015). Transcultural Music Studies. Equinox Publishing

2014

Sweers, Britta (21 November 2014). Zukunftsperspektiven: Zur Vermittlung von traditioneller Musik im tertiären Bildungssektor (Unpublished). In: Traditionelle Musik: Von der "Überlieferung" zur "Vermittlung": Modelle und Methoden. Musikuniversität Wien. 21.-22.11.2014.

Sweers, Britta (10 November 2014). Global Music Histories from Europe's North Eastern Margins (Unpublished). In: Many Kinds of Music: A Cross-Cultural Enquiry (International Balzan Price Foundation). Universität Wien. 10.-11.11.2014.

Sweers, Britta (3 September 2014). Bridging, Bypassing, or Transforming? Folk Music Revival Strategies in Post-World War II Germany (Unpublished). In: 30th European Seminar in Ethnomusicology. Karls Universität Prag. 03.-07.09.2014.

Sweers, Britta (3 September 2014). Der Fall Sandy Denny: Eine musikalische Grenzgängerin im Spiegel journalistischer und wissenschaftlicher Diskurse (Unpublished). In: Grenzgänge: Gender, Ethnizität und Klasse als Wissenskategorien in der Musikwissenschaft. Universität Basel. 03.-04.10.2014.

Sweers, Britta (2014). The Night They Drove Old Dixie Down (The Band). In: Fischer, Michael; Hörner, Fernand; Jost, Christofer (eds.) Songlexikon. Encyclopedia of Songs. Freiburg: Zentrum für Populäre Kultur und Musik der Albert- Ludwigs-Universität Freiburg

Sweers, Britta (30 June 2014). The Interplay of Institutional Power in Applied Migrant Projects in Germany and Switzerland (Unpublished). In: The Interplay of Institutional Power in Applied Migrant Projects in Germany and Switzerland. University of Fort Hare, South Africa. 30.06.-04.07.2014.

Sweers, Britta (13 June 2014). Musikalische Global- und Globalisierungsgeschichten: Eine ethnomusikologische Perspektive zur Vermittlung von Musikgeschichte (Unpublished). In: Musikpädagogik und Musikgeschichte. Universität Oldenburg. 13.-14.06.2014.

Sweers, Britta (2014). Towards an Application of Globalization Paradigms to Modern Folk Music Revivals. In: Bithell, Caroline; Hill, Juniper (eds.) The Oxford Handbook of Music Revivals. Oxford Handbooks (pp. 466-486). New York, Oxford: Oxford University Press

Sweers, Britta; Ross, Sarah; Foerger, Annette (eds.) (2014). European Journal of Musicology. Universität Bern, Institut für Musikwissenschaft

Sweers, Britta (2014). Der lettische Pagan Metal: Eine etnomusikologische Quellenkritik und Diskursanalyse. In: Heesch, Florian; Höpflinger, Anna-Katharina (eds.) Methoden der Heavy Metal Forschung (pp. 101-116). Münster, New York: Waxmann

Sweers, Britta (2014). Kulturelle Anthropologie der Musik. Musikforschung, 67(4), pp. 387-394. Bärenreiter

Sweers, Britta (2014). Formauffassungen in anderen Kulturen: Beispiele aus Indonesien, Indien und Afrika. Musik: Themen Unterrichtsideen Materialien(2), pp. 40-42. Ernst Klett Schulbuchverlag

Sweers, Britta (2014). Rezension Hofman, Ana: Staging Socialist Femininity. Gender Politics and Folklore Performance in Serbia, Leiden [u. a.]: Brill, 2011 (Balkan studies library 1). IX, 148 S., Ill., Kt., Notenbsp., 1 CD. Jahrbuch Musik und Gender, pp. 191-193. Olms

2013

Sweers, Britta (September 2013). Introduction XXIX European Seminar in Ethnomusicology: Cultural Mapping and Musical Diversity (Unpublished). In: Cultural Mapping and Musical Diversity (XXIX European Seminar in Ethnomusicology). Bern. 04.-08.09.2013.

Sweers, Britta (July 2013). Germanic Mythology in Music: Cultural Memory and Conflict within the Framework of Modern Globalization (Unpublished). In: 42nd ICTM World Conference. Shanghai (China). 11.-17.7.2013.

Sweers, Britta (2013). Musikwissenschaftliche Grenzgänge zwischen Inner- und Interdisziplinarität – Gedanken zur Integration neuer Schwerpunkte. In: Krämer, Oliver; Schröder, Martin (eds.) „Hebt man den Blick, so sieht man keine Grenzen“: Grenzüberschreitung als Paradigma in Kunst und Wissenschaft (pp. 287-296). Essen: Die Blaue Eule

Sweers, Britta (2013). Musiktraditionen im Kontext moderner Globalisierungsprozesse und globaler Denkkonzepte. In: Alge, Barbara; Krämer, Oliver (eds.) Beyond Borders: Welt-Musik-Pädagogik. Musikpädagogik und Ethnomusikologie im Diskurs. Forum Musikpädagogik: Berliner Schriften: Vol. 116 (pp. 167-181). Augsburg: Wißner-Verlag

Sweers, Britta (2013). Musikalische Globalisierungsprozesse als Begegnungsfeld ethnomusikologischer und musikhistorischer Forschung (Unpublished). In: Jahrestagung der Österreichischen Gesellschaft für Musikforschung. Wien. 21.-23.11.2013.

Sweers, Britta (2013). Kulturelle Anthropologie der Musik (Unpublished). In: Jahrestagung der Gesellschaft für Musikforschung. Dresden. 20.09.2013.

Sweers, Britta (2013). Folk Music in the Baltics at the Age of Digital Globalization (Unpublished). In: British Forum for Ethnomusicology, Annual Conference. Belfast (Nordirland). 04.-07.04.2013.

Förger, Annette; Grimes, Nicole; Marx, Wolfgang; Stollberg, Arne; Ross, Sarah; Sweers, Britta (eds.) (2013). Frankfurter Zeitschrift für Musikwissenschaft. Frankfurter Zeitschrift für Musikwissenschaft

2012

Sweers, Britta (2012). Ein ethnographischer Zugang zum lettischen Pagan Metal (Unpublished). In: Hard Wired II: Methoden der Metalforschung. Zürich. 13.-14.4.2012 (13.4.2012).

Sweers, Britta (2012). Musik, Natur und Klimawandel (Unpublished). In: Tag der Forschung: Institut für Musikwissenschaft: Forschende berichten über ihre Projekte. 6.12.2012, 10:15-10:45.

Sweers, Britta (2012). Disziplinäres "Othering": Gender und Ethnizität als Wissenskategorien im Rahmen der traditionellen Fächergrenzen der Musikwissenschaft (Unpublished). In: Ringvorlesung "Musik und Gender": Selbstaffirmierung und Othering in der europäischen Musikgeschichte. 11.12.2012; 18:15-20:00 Uhr.

Sweers, Britta (2012). Wagnerian Rock Revisited: Perspectives from the 21st Century (Unpublished). In: WagnerWorldWide 2013: Europe: Wagner und das Musiktheater zwischen Nationalismus und Globalisierung. Vortragssaal Universitätsbibliothek Bern. 9.9.2013, 9:45-10:30.

Sweers, Britta (2012). Germanic mythology and cultural memory in music: some conflict points within a globalized context (Unpublished). In: XXVIII European Seminar in Ethnomusicology. Ljubljana (Slowenien). 19.-23.9.2012, (20.9.2012, 11:30 Uhr).

Sweers, Britta (2012). Khaled Arman at the Music Festival Bern. The Multi-Layered Performance of an Afghan Migrant Identity (Unpublished). In: BFE Annual Conference. Durham/UK. 29.3.-1.4.2012.

Sweers, Britta (2012). Musik der Azteken und Maya -Auf den Spuren einer fremden Klangwelt (Unpublished). In: Museumsnacht Bern. Antikensammlung Bern. 16.3.2012, 22:00-22:30 Uhr.

Sweers, Britta (2012). Musik und Migration: Eine klangliche Entdeckungsreise (Unpublished). In: Ausstellung "Fremd im Dorf? Porträts von Migranten und Migrantinnen". Schloß Münsingen. 13.2.2012.

Sweers, Britta; Ross, Sarah (2012). The Ethnomusicologist as Cultural-Political Mediator: Applied Work with Migrants in Switzerland (Unpublished). In: ICTM Study Group Meeting on Applied Ethnomusicology. University of Nicosia, Cyprus. April 2012.

Sweers, Britta (2012). Ethnomusikologie: Spezifische wissenschaftliche Arbeitstechniken. In: Aigner, Andrea; Kordula, Knaus (eds.) Basiswissen: Arbeitstechniken in der Musikwissenschaft (pp. 203-240). München: Herbert Utz

Sweers, Britta; Harrison, Klisala (2012). Report of the 3rd Biannual Symposium and 5th General Assembly of the ICTM Study Group on Applied Ethnomusicology. Bulletin of the International Council for Traditional Music, 121, pp. 49-50. International Council for Traditional Music

Sweers, Britta (2012). London Sound Survey. The World of Music, 1(1), pp. 192-193. Universität Göttingen

Sweers, Britta (2012). Barry J. Faulk, British Rock, Modernism, 19671977: the Story of Music Hall into Rock. In: Fischer, Michael; Hörner, Fernand (eds.) Lied und populäre Kultur - Song and Popular Culture 57 (2012). Jahrbuch des Deutschen Volksliedarchivs Freiburg. Deutsch-französische Musiktransfers = German-French Musical Transfers (pp. 462-464). Waxmann

Sweers, Britta (2012). Fallende Regentropfen und Schlachtenszenen: Klangbilder chinesischer Instrumentalmusik. Musik & Bildung, 3, pp. 62-65. Schott

Ross, Sarah; Sweers, Britta (2012). A Blank Field of Musical Traditions? (Re-)Constructing Ethnomusicology in Contemporary Switzerland. In: Richter, Pal (ed.) Musical Traditions: Discovery, Inquiry, Interpretation, and Application: XXVI European Seminar in Ethnomusicology (pp. 89-115). Budapest: HAS, Research Centre for the Humanities

Förger, Annette; Grimes, Nicole; Marx, Wolfgang; Ross, Sarah; Sweers, Britta (eds.) (2012). European Journal of Musicology. Institut für Musikwissenschaft, Universität Bern

Sweers, Britta (2012). Early Music and the Mediterranean World: The Exploration of Hypothetical Worlds. Journal of Mediterranean Studies: History, Culture and Society in the Mediterranean World, 21(2), pp. 235-260. Mediterranean Institute. University of Malta

Sweers, Britta (2012). Anne Nissen und Andreas Lehmann-Wermser (Hg.): Aspekte interkultureller Musikpädagogik: ein Studienbuch. Musik & Bildung, 3, p. 84. Schott

Förger, Annette; Grimes, Nicole; Marx, Wolfgang; Stollberg, Arne; Sweers, Britta (eds.) (2012). Frankfurter Zeitschrift für Musikwissenschaft FZMw. Institut für Musikwissenschaft der Universität Bern

2011

Förger, Annette; Grimes, Nicole; Marx, Wolfgang; Stollberg, Arne; Sweers, Britta (eds.) (2011). Frankfurter Zeitschrift für Musikwissenschaft FZMw. Internetpublikation

Sweers, Britta (2011). Distorted Perspectives: The Mediaziation of Electric Folk Fusions, British Forum for Ethnomusicology (UK) Conference, Mediation, Writing & Performance, University College Falmouth, UK 7th-10th April 2011, 9.4.2011.

Sweers, Britta (2011). Aktuelle Einblicke in die interkulturelle Musikpädagogik der Universitäten und Hochschulen. Wissenschaftliche Erkenntnisse im pädagogischen Kontext, 12. Schweizerisches Forum für Schulmusik (fortbildungsmusik.ch), 15.-17.4.2011, Campus Muristalden, Bern 17.4.2011.

Sweers, Britta; Ramnarine, Tina K. (2011). Songs of Europe's Northern Peripheries and Alpine Regions: Between Revivals and Environmental Activism, Music and Nature 2011, Reykjavik, Kopavogur (Iceland), 18.-21.5.2011, 19.5.2011.

Sweers, Britta; Hemetek, Ursula (2011). Organisation und Leitung eines Roundtables zu "Dialogical Research Practices in Europe: Approaches and Implications", Internationale Zweijahrestagung, International Council for Traditional Music, Memorial University, St. John's, Newfoundland (Canada), 13.-19.7.2011 (14.7.2011).

Sweers, Britta (2011). Framing Place & Space, Paper, The CD as a Marker of Participation: Case-Studies from Rostock's Polyphony of cultures Project, European Seminar in Ethnomusicology, University of Aberdeen, "Taking Part", 15.-19.9.2011, 16.9.2011.

Sweers, Britta (2011). Musiktraditionen im Kontext moderner Globalisierungsprozesse und globaler Denkkonzepte, Tagung Beyond Borders: Welt - Musik - Pädagogik: Musikpädagogik und Ethnomusikologie im Diskurs, Hochschule für Musik und Theater Rostock (Deutschland), 11.-13.11.2011, 12.11.2011.

Sweers, Britta (2011). Kulturelle Anthropologie der Musik in Bern (Unpublished). In: Jahrestagung der Schweizerischen ethnomusikologischen Organisation CH-EM. Musikwissenschaftliches Institut Bern. 26.11.2011.

Sweers, Britta (2011). Focus Panel: "What are the most pressing issues?" (16.12.2011), Organisation und Moderation panel II: Music, Nature, and Identity in Indigenous Cultures (17.12.2011), Music and Nature Reloaded, Hochschule für Musik und Theater Köln, 16.-18.12.2011.

Sweers, Britta (2011). Singende Revolution: Volkslieder aus dem Baltikum, DRS 2, 1.4.2011.

Sweers, Britta (2011). "Wie ein mehrdimensionales, lebendiges Bild.. .": Beispiele musikalischer Raum- und Zeitwahrnehmung aus ethnomusikologischer Perspektive.... In: Möller, Hartmut; Schneider, Martin (eds.) Musik, Kultur, Wissenschaft. Rostocker Schriften zur Musikwissenschaft und Musikpädagogik: Vol. 1 (pp. 107-132). Essen: Die Blaue Eule

Sweers, Britta (2011). Polyphony of Cultures: Conceptualization and Consequences of an Applied Media Project. In: Klisala, Harrison; Pettan, Swanibor; MacInlay, Elisabeth (eds.) Historical and Emerging Approaches to Applied Ethnomusicology (pp. 214-232). Newcastle upon Tyne, United Kingdom: Cambridge Scholars Publishing

Sweers, Britta (2011). Traumfänger und Träume als Musikfänger: Inspirationen aus der Musikwelt der nordamerikanischen Indianer. Musik & Bildung(1), pp. 62-67. Mainz: Schott

Sweers, Britta (2011). Zwischen Ein- und Mehrstimmigkeit: Heterofone Klänger aus den irischen Pubs. Musik & Bildung(3), pp. 66-71. Mainz: Schott

Sweers, Britta (2011). Bollywood: Klangwelten der indischen Unterhaltungsindustrie. Musik & Bildung(4), pp. 56-59. Mainz: Schott

2010

Ross, Sarah; Sweers, Britta (2010). Mit jüdischer Musik durch das Jahr. Musik & Bildung, 3, pp. 54-59. Mainz: Schott

Ross, Sarah; Sweers, Britta (2010). A Blank Field of Musical Traditions? (Re-)Constructing Ethnomusicology in Contemporary Switzerland, XXVI. Conference of the European Seminar in Ethnomusicology, University of Budapest (Ungarn), 22.-25.9.2010.

Sweers, Britta (2010). The Revival of Traditional Musics in New Contexts: Electric Folk from a Comparative Perspective. In: Baader, Rolf; Morgenstern, Ulrich; Neuhaus, Christiane (eds.) Concepts, Experiments, and Fieldwork: Studies in Systematic Musicology and Ethnomusicology (pp. 351-368). Bern, Frankfurt a.M.: Lang

Sweers, Britta (2010). Music Against Facism: Applied Ethnomusicology in Rostock (Germany). In: Morgan O'Connell, John; Castelo-Branco, Salwa el-Shawan (eds.) Music in Conflict: Ethnomusicological Perspectives (pp. 193-216). University of Illinois Press

Sweers, Britta (2010). Musikethnologie. In: Kreutziger-Herr, Annette; Unseld, Melanie (eds.) Lexikon Musik und Gender (pp. 387-388). Kassel: Bärenreiter

Sweers, Britta (2010). Popmusiker(in). In: Kreutziger-Herr, Annette; Unseld, Melanie (eds.) Lexikon Musik und Gender (pp. 437-439). Kassel: Bärenreiter

Sweers, Britta (2010). Postkolonialismus. In: Kreutziger-Herr, Annette; Unseld, Melanie (eds.) Lexikon Musik und Gender (pp. 439-440). Kassel: Bärenreiter

Sweers, Britta (2010). Weltmusik. In: Kreutziger-Herr, Annette; Unseld, Melanie (eds.) Lexikon Musik und Gender (pp. 521-523). Kassel: Bärenreiter

Sweers, Britta (2010). Baez, Joan. In: Kreutziger-Herr, Annette; Unseld, Melanie (eds.) Lexikon Musik und Gender (pp. 134-145). Kassel: Bärenreiter

Sweers, Britta (2010). Bjoerk. In: Kreutziger-Herr, Annette; Unseld, Melanie (eds.) Lexikon Musik und Gender (p. 149). Kassel: Bärenreiter

Sweers, Britta; Geigle, Ruth (2010). Bei virtuellen Nachbarn zu Besuch: Eine Begegnung mit den Musikwelten des Internets. Musik & Bildung(1), pp. 30-35. Mainz: Schott

Sweers, Britta (2010). Musik-Welt: Frankreich. Musik & Bildung(1), pp. 62-67. Mainz: Schott

Sweers, Britta (2010). Musik-Welt: Die Welt hinter dem Balkan Brass. Musik & Bildung(2), pp. 69-74. Mainz: Schott

Sweers, Britta (2010). Wäre Beethoven ein indischer Meistermusiker gewesen…. Musik & Bildung(4), pp. 60-65. Mainz: Schott

Dorschel, Andreas; Brendel, Alfred; Carroll, Lewis; Hill, David; Lütteken, Laurenz; Sweers, Britta; Varwig, Bettina (2010). Monsieur Croches Dictionnaire de la musique anneé 2010. Österreichische Musikzeitschrift(7-8), pp. 23-34. Wien: Lafite

Sweers, Britta (2010). Ortswechsel als Brutstätten neuer Ideen. Schweizer Musikzeitung (SMZ)(November), pp. 6-7.

Sweers, Britta (2010). Der musikmachende Mensch als Forschungsobjekt. Schweizer Musikzeitung (SMZ)(Dezember), pp. 12-14.

Sweers, Britta (2010). Gender-Rollen und Konstruktionen in der englischen Folkmusik, Institut für Musikästhetik, Kunstuniversität Graz (Österreich) 11.1.2010.

Sweers, Britta (2010). Musik im gegenwärtigen Rechtsextremismus. Karl-Franzens-Universität Graz (Österreich), 23.2.2010.

Sweers, Britta (2010). Musikalische Transkulturationsprozesse im Kontext verdichteter Globalisierung; Forum des Centers for Global Studies, Universität Bern, 22.3.2010.

Sweers, Britta (2010). From Intercultural Music Education Towards Pedagogically Informed Ethnomusicology Teaching at German Universities and Musikhochschulen. Annual Meeting of the British Forum for Ethnomusicology: Musical Knowledge. St. John's College, Oxford and the Faculty of Music, Oxford University (UK) 8.-11.4.2010.

Sweers, Britta (2010). Early Music and the Mediterranean World: Historical Translations of Musical Encounters. Study Group Anthropology of Music in Mediterranean Studies: Musical Translations Across the Mediterranean. University of Valletta (Malta) 1.-4.7.2010.

Sweers, Britta (2010). Which Cultural Heritage? Music and Modern Identity Construction in Germany and Switzerland. ICTM 6th Symposium Study Group Music and Minorities / 2nd Symposium Applied Ethnomusicology. Hanoi (Vietnam), 19.-30.7.2010.

Sweers, Britta (2010). Folk Music Revivals: Die Erschaffung neuer Traditionen im 21. Jahrhundert. SMG Basel, Institut für Musikwissenschaft, 7.10.2010.

Sweers, Britta (2010). Was die Schamanentrommel erzählt. Woche der Religionen. Kantonsschule Alpenquai Luzern, 5.11.2010.

Sweers, Britta (2010). Can You Hear the Sound of Life? Zu den Perspektiven der Kulturellen Anthropologie der Musik. Antrittsvorlesung an der Universität Bern, 30.11.2010.

Sweers, Britta (2010). Interview Perspectives in Historical Reconstruction Insights From Two German Totalitarian Systems. Musicology today(7), pp. 55-82. Warszawa: Institute of Musicology, University of Warsaw

Förger, Annette; Grimes, Nicole; Marx, Wolfgang; Stollberg, Arne; Sweers, Britta (eds.) (2010). Frankfurter Zeitschrift für Musikwissenschaft (FZMw). Online-Publikation. Internetpublikation

2009

Sweers, Britta (2009). Musik-Welt: Polen: Eindrücke aus der Heimat der Mazurka und Polonaise. Musik & Bildung(1), pp. 60-66. Mainz: Schott

Sweers, Britta (2009). Musik-Welt: Finnland: Mystisches aus der Heimat der Kantele. Musik & Bildung(2), pp. 52-59. Mainz: Schott

Sweers, Britta (2009). Musik-Welt: England. Musik & Bildung(3), pp. 56-63. Mainz: Schott

Sweers, Britta (2009). Musik-Welt: Portugal: Fado. Musik & Bildung(4), pp. 70-75. Mainz: Schott

Sweers, Britta (2009). Klingender Weihnachtskalender. Produced by the Österreichisches Volksliedarchiv. Yearbook for traditional music, 41, pp. 268-269. Canberra: The International Council For Traditional Music

Förger, Annette; Grimes, Nicole; Marx, Wolfgang; Stollberg, Arne; Sweers, Britta (eds.) (2009). Frankfurter Zeitschrift für Musikwissenschaft (FZMw). Online-Publikation. Internetpublikation

Sweers, Britta (2009). Ethnomusicology in the Era of Thick Globlization: Historical and Conceptual Issues. Annual Conference of the British Forum for Ethnomusicology, Liverpool, John Moore University, 16.-19. April 2009.

Sweers, Britta (2009). Musikalische Transkulturationsprozesse im Kontext verdichteter Globalisierung. Gastvortrag in der Vorlesungsreihe Graduiertenkolleg Kulturkontakte und wissenschaftlicher Diskurs: "Das Kapital der Kulturen: Sozioökonomische Bedingungen von Kulturkontakten" Sommersemester 2009 (24.6.2009).

Sweers, Britta (2009). Migrant Musics in the Classroom: Ethnomusicology and Intercultural Music Education. Annual Conference of the Society for Ethnomusicology (USA); Mexico City, 19.-22.11.2009.

Sweers, Britta (2009). Toward a framework for a pedagogically-informed ethnomusicology : Perspectives from a German Musikhochschule. World of music, 51(3), pp. 65-92. Berlin: VWB, Verlag für Wissenschaft und Bildung

Provide Feedback