Wolfgramm, Christine

Up a level
Export as [feed] RSS
Group by: Date | Item Type | Refereed | No Grouping
Jump to: No | Yes

No

Wolfgramm, C.; Morf, C. C.; Hannover, B. (September 2012). Gruppenbezogene Zurückweisungssensitivität als Prädiktor für schulische Leistungen von Schülerinnen und Schüler mit Migrationshintergrund (Unpublished). In: 48th Congress of the German Society of Psychology. Bielefeld. 23.-27.09.2012.

Wolfgramm, C.; Morf, C. C. (July 2012). Die Rolle des kulturellen Selbst für schulische Leistungen – eine vergleichende Untersuchung in der Schweiz und Deutschland (Unpublished). In: SGBF-Kongress. Bern. 02.-04.07.2012.

Blüthmann, Irmela; Thiel, Felicitas; Wolfgramm, Christine (2011). Abbruchtendenzen in den Bachelorstudiengängen - Individuelle Schwierigkeiten oder mangelhafte Studienbedingungen? Hochschule - Journal für Wissenschaft und Bildung(1), pp. 110-126. Wittenberg: HoF Wittenberg

Yes

Wolfgramm, Christine; Morf, Carolyn C.; Hannover, Bettina (2014). Ethnically-based rejection sensitivity and academic achievement: The danger of retracting into one’s heritage culture. European journal of social psychology, 44(4), pp. 313-326. Wiley-Blackwell 10.1002/ejsp.2018

Wolfgramm, Christine; Morf, Carolyn (2014). The relation between ethnically-based rejection sensitivity, retraction into one’s heritage culture and academic performance. (Unpublished). In: 17th General Meeting of the European Association of Social Psychology. Amsterdam, Netherlands. 09.07.-12.07.2014.

Wolfgramm, C.; Morf, C.; Hannover, Bettina (12 July 2013). Ethnically-based rejection sensitivity: The danger of retracting into one’s heritage culture (Unpublished). In: 13th European Congress of Psychology. Stockholm, Sweden. 09.-12.07.2013.

Hannover, Bettina; Morf, Carolyn C.; Neuhaus, Janine; Rau, Melanie; Wolfgramm, Christine; Zander-Musić, Lysann (2013). How immigrant adolescents' self-views in school and family context relate to academic success in Germany. Journal of Applied Social Psychology, 43(1), pp. 175-189. Wiley-Blackwell 10.1111/j.1559-1816.2012.00991.x

Wolfgramm, Christine (2011). Kulturelles Selbst und schulische Leistung : wie der kollektive Selbstwert, das kulturelle Selbstbild und die gruppenbezogene Zurückweisungssensitivität die schulische Leistung von Jugendlichen mit Migrationshintergrund beeinflussen. Universität Bern

Provide Feedback