von Allmen, Benjamin

Up a level
Export as [feed] RSS
Group by: Date | Item Type | Refereed | No Grouping
Jump to: 2016 | 2013

2016

Frei, Lukas; Schüpbach, Marianne; von Allmen, Benjamin; Nieuwenboom, Wim (2016). Educational expectations of all-day schools: Educational promotion at open-attendance all-day schools in Switzerland. Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften, 38(3), pp. 549-567. Schweizerische Gesellschaft für Bildungsforschung SGBF

Frei, Lukas; Schüpbach, Marianne; Nieuwenboom, Wim; von Allmen, Benjamin (2016). Extended Education and Externalizing Behavior: Utilization Intensity, Interaction Quality and Peers as Possible Moderators. International journal for research on extended education, 4(2), pp. 92-109. Barbara Budrich 10.3224/ijree.v4i2.25783

2013

Schüpbach, Marianne; von Allmen, Benjamin (2013). Extended Education in Switzerland: Research Overview. International journal for research on extended education, 2013(1), pp. 18-30. Barbara Budrich

Schüpbach, Marianne; von Allmen, Benjamin; Jutzi, Michelle (22 August 2013). Tagesschule und Schulerfolg? In: SGBF Kongress. Abstract Book. Lugano. 21.-23.08.2013.

Schüpbach, Marianne; Jutzi, Michelle; Thomann, Kathrin; von Allmen, Benjamin; Nieuwenboom, Jan Willem (2013). Erziehungs- und Bildungspartnerschaften: Kooperation zwischen Tagesschule und Eltern in der Schweiz. In: Schüpbach, Marianne; Slokar, Ana; Nieuwenboom, Wim (eds.) Kooperation als Herausforderung in Schule und Tagesschule. Prisma: Vol. 25 (pp. 125-140). Bern: Haupt

Schüpbach, Marianne; von Allmen, Benjamin (2013). Frühkindliche Bildungsorte in und ausserhalb der Familie. In: Stamm, Margrit; Edelmann, Doris (eds.) Handbuch Frühkindliche Bildungsforschung. Handbuch (pp. 343-356). Wiesbaden: Springer VS 10.1007/978-3-531-19066-2

Provide Feedback