Fischer, Martin

Up a level
Export as [feed] RSS
Group by: Item Type | No Grouping
Number of items: 11.

Journal Article

Nicolai, Leo; Schmidbauer, Moritz; Gradel, Maximilian; Ferch, Sabine; Antón, Sofía; Hoppe, Boj; Pander, Tanja; von der Borch, Philip; Pinilla, Severin; Fischer, Martin; Dimitriadis, Konstantinos (2017). Facebook Groups as a Powerful and Dynamic Tool in Medical Education: Mixed-Method Study. Journal of medical internet research, 19(12), e408. Centre of Global eHealth Innovation 10.2196/jmir.7990

Schmitz, Felix; Schnabel, Kai; Stricker, Daniel; Fischer, Martin; Guttormsen, Sissel (2017). Learning communication from erroneous video-based examples: A double-blind randomised controlled trial. Patient education and counseling, 100(6), pp. 1203-1212. Elsevier Ireland 10.1016/j.pec.2017.01.016

Lobmaier, Janek; Fischer, Martin (2015). Facial Feedback Affects Perceived Intensity but Not Quality of Emotional Expressions. Brain Sciences, 5(3), pp. 357-368. MDPI 10.3390/brainsci5030357

Seehausen, Ole; Butlin, Roger K.; Keller, Irene; Wagner, Catherine; Boughman, Janette W.; Hohenlohe, Paul A.; Peichel, Catherine L.; Saetre, Glenn-Peter; Bank, Claudia; Brännström, Åke; Brelsford, Alan; Clarkson, Chris S.; Eroukhmanoff, Fabrice; Feder, Jeffrey L.; Fischer, Martin; Foote, Andrew D.; Franchini, Paolo; Jiggins, Chris D.; Jones, Felicity C.; Lindholm, Anna K.; ... (2014). Genomics and the origin of species. Nature Reviews. Genetics, 15(3), pp. 176-192. Natue Publishing Group 10.1038/nrg3644

Fischer, Martin; Foll, Matthieu; Heckel, Gerald; Excoffier, Laurent (2014). Continental-Scale Footprint of Balancing and Positive Selection in a Small Rodent (Microtus arvalis). PLoS ONE, 9(11), e112332. Public Library of Science

Schürer-Maly, Corneliac; Wood, William Graham; Falbo, Rosanna; Brambilla, Paolo; Heller, Christian; Schwarz, Patrick; Illigen, Dirk; Adler, Martin; Heitzmann, Nicole; Bauer, Daniel; Fischer, Martin; Spannagl, Michael (2013). An educational web-based external quality assessment outcome and evaluation: first experiences with urinary sediment and hemostaseology. Clinical Laboratory, 59(9-10), pp. 1061-1069. Clinical Laboratory Publications GmbH 10.7754/Clin.Lab.2012.121014

Görlitz, Anja; Bauer, Daniel; Reincke, Martin; Fischer, Martin (2011). GMA Annual Conference 2011 in Munich – Conference Report. GMS Zeitschrift für medizinische Ausbildung, 28(4), Doc47. German Medical Science 10.3205/zma000759

Book Section

Härtl, Anja; Schmidt, Anita; Bayer, Yasmin; Berberat, Pascal; Fehr, Alexander; Hesse, Alexandra; Fischer, Martin; Kohlbeck, Christina; Bauer, Daniel (2017). Die Entwicklung und Implementierung des Zertifikats Medizindidaktik der Bayerischen Universitäten des Kompetenznetzes Medizinlehre Bayern. In: Kordts-Freudinger, Robert; Al-Kabbani, Daniel; Schaper, Niclas (eds.) Hochschuldidaktik im Dialog. Beiträge der Jahrestagung der Deutschen Gesellschaft für Hochschuldidaktik (dghd) 2015. Blickpunkt Hochschuldidaktik: Vol. 131 (pp. 129-146). Bielefeld: Bertelsmann

Stalder, Barbara E. (2011). Berufsausbildung mit geringen Lesekompetenzen: Ergebnisse der Schweizer PISA-Folgestudie TREE. In: Fischer, Martin; Becker, Matthias; Spöttl, Georg (eds.) Kompetenzdiagnostik in der beruflichen Bildung. Berufliche Bildung in Forschung, Schule und Arbeitswelt: Vol. 7 (pp. 190-203). Frankfurt am Main: Peter Lang

Conference or Workshop Item

Hanszke, Anna; Pinilla, Severin; Pander, Tanja; Fischer, Martin (26 September 2013). Fit for Famulatur – Ein Pilotprojekt zur praktischen Vorbereitung auf die erste Famulatur (Unpublished). In: Jahrestagung der Gesellschaft für Medizinische Ausbildung (GMA). Graz.

Liebstein, Laura; Gschwendtner, Sarah; Trapp, Christoph; Wiedemann, Eva; Pander, Tanja; Fischer, Martin; Pinilla, Severin (26 September 2013). Verbesserung der Kommunikation mit gehörlosen Patienten durch das Wahlfachangebot „Gebärdensprache für Medizinstudierende“ an der LMU München (Unpublished). In: Jahrestagung der Gesellschaft für Medizinische Ausbildung (GMA). Graz.

This list was generated on Thu Apr 25 08:07:09 2024 CEST.
Provide Feedback