Up a level |
Krass, Urte (2023). Erin Benay, Italy by Way of India. Translating Art and Devotion in the Early Modern World (2022). 21: inquiries into art, history, and the visual : Beiträge zur Kunstgeschichte und visuellen Kultur, 2023(4) arthistoricum.net
Strobel, Julia (2023). Inventing Tradition: Coats of Arms in Swiss Schools in the Early 20th Century. In: Krass, Urte; de Seixas, Metelo (eds.) Heraldry in Contact. Perspectives and Challenges of a Connective Image Form. Heraldic Studies: Vol. 5 (pp. 123-128). Göttingen: Thorbecke
Saviello, Alberto (2023). Hybrid Identity. A Sinhalese-Portuguese Coat of Arms on a Sixteenth-Century Ivory Casket from Sri Lanka. In: Krass, Urte; Metelo de Seixas, Miguel (eds.) Heraldry in Contact. Perspectives and Challenges of a Connective Image Form (pp. 143-148). Thorbecke
Krass, Urte; Kranen, Annette (2021). Der Weg zum Glück. Die Berner Kebes-Tafel und die Bilderwelten des Barock [Performance or Exhibition]. In: Austellungen.
Kobel, Tamara (2021). Le théâtre moral de la vie humaine (Kat. 8). In: Kranen, Annette; Krass, Urte; Zimmer, Nina (eds.) Der Weg zum Glück. Die Berner Kebes-Tafel und die Bilderwelten des Barock (pp. 128-132). Bern: Bern Open Publishing 10.36950/kat-wzg-2021-9
Kranen, Annette; Krass, Urte (September 2021). Der Weg zum Glück: Schwelgen, Zweifeln und Stark-sein in Bildern des Kunstmuseums. KunstEinsicht: das gemeinsame Magazin von Kunstmuseum Bern & Zentrum Paul Klee(19), p. 46. Kunstmuseum Bern, Zentrum Paul Klee
Kranen, Annette; Krass, Urte; Zimmer, Nina (eds.) (2021). Der Weg zum Glück. Die Berner Kebes-Tafel und die Bilderwelten des Barock. Bern Open Publishing 10.36950/kat-wzg-2021
Krass, Urte (2021). Fülle und Vergänglichkeit, Reichtum und Armut. Fortuna in der visuellen Kultur des Berner Barock. In: Kranen, Annette; Krass, Urte; Zimmer, Nina (eds.) Der Weg zum Glück. Die Berner Kebes-Tafel und die Bilderwelten des Barock (pp. 47-69). Bern Open Publishing 10.36950/kat-wzg-2021-6
Kranen, Annette; Krass, Urte (2021). Fünf Quadratmeter Lebensweisheit. Einführende Überlegungen zur Berner Kebes-Tafel im Kontext. In: Kranen, Annette; Krass, Urte; Zimmer, Nina (eds.) Der Weg zum Glück. Die Berner Kebes-Tafel und die Bilderwelten des Barock (pp. 11-24). Bern Open Publishing 10.36950/kat-wzg-2021-4
Krass, Urte (2021). Joseph Werner d. J., Allegorie des Handels, 1668. In: Kranen, Annette; Krass, Urte; Zimmer, Nina (eds.) Der Weg zum Glück. Die Berner Kebes-Tafel und die Bilderwelten des Barock (pp. 83-85). Bern Open Publishing
Krass, Urte (24 June 2021). Die Eidechse am Schloss in Objekten der Goldschmiedekunst aus Goa (16. Jh.) (Unpublished). In: Potentiale der Goldschmiedekunst. Heidelberg, zoom. 24.06.2021.
Krass, Urte (16 June 2021). Force-Fitting: Visual Argumentation and Coats of Arms in Goa (1659) (Unpublished). In: Sessão Academica do Instituto Português de Heráldica. Zoom. 16.06.2021.
Krass, Urte (13 May 2021). Die globalen Aspekte der Elfenbeinfiguren aus Goa.
Krass, Urte (2021). Unsichtbarer Reichtum. Wie Schweizer Künstler der Frühen Neuzeit den Handel visuell verpacken. Traverse - Zeitschrift für Geschichte / Revue d'histoire, 2021(1), pp. 129-143. Chronos
Krass, Urte (29 January 2021). The Big Empty. A New Interpretation of Velazquez's so-called La Mulata (Unpublished). In: KHI 2021+ Lecture Series. Kunsthistorisches Institut in Florenz, Max-Planck-Institut (via zoom). 29. January 2021.
Krass, Urte (2021). Mulata, Morisco, African Slave? Thoughts on an Elusive Protagonist in a Painting by Velázquez. 21: inquiries into art, history, and the visual : Beiträge zur Kunstgeschichte und visuellen Kultur, 2(4), pp. 3-34. arthistoricum.net 10.11588/xxi.2021.4.83644
Strobel, Julia (2021). Bauernhochzeit. In: Kranen, Annette; Krass, Urte; Zimmer, Nina (eds.) Der Weg zum Glück. Die Berner Kebes-Tafel und die Bilderwelten des Barock (pp. 96-99). Bern: Kunstmuseum Bern
Krass, Urte (2018). Naked Bones, Empty Caskets, and a Faceless Bust: Christian Relics and Reliquaries Between Europe and Asia During Early Modern Globalisation. In: Göttler, Christine; Mochizuki, Mia (eds.) The Nomadic Object. The Challenge of World for Early Modern Religious Art. Intersections: Vol. 53 (pp. 369-405). Brill 10.1163/9789004354500_014
Krass, Urte Inga (2017). Loyalty Made Visible: Pyrotechnics and Processions for King John IV. in Macao in 1642. In: Krass, Urte (ed.) Visualizing Portuguese Power. The Political Use of Images in Portugal and its Overseas Empire (16th to 18th Century). BilderDiskurs (pp. 141-171). Zürich/Berlin: Diaphanes
Krass, Urte (2017). Visualizing Portuguese Power: Between Imperial Agenda and Agency of the Image. An Introduction. In: Krass, Urte (ed.) Visualizing Portuguese Power. The Political Use of Images in Portugal and its Overseas Empire (16th to 18th Century). Bilder-Diskurs (pp. 9-18). Zürich/Berlin: Diaphanes
Krass, Urte (16 June 2016). Hybrid, opak, bedeutungsoffen. Bringt frühneuzeitliche globale Kunst die Ikonographie an ihre Grenzen? (Unpublished). In: Ikonographie und Ikonologie heute: Ansätze, Methoden, Perspektiven. Hamburg, Warburg-Haus. 16.-17. Juni 2016.
Krass, Urte (2016). L'iconografia della Beata Veronica da Binasco. In: Romagnoli, Alessandra Bartolomei; Paoli, Emore; Piatti, Pierantonio (eds.) Angeliche visioni. Veronica da Binasco nella Milano del Rinascimento. La mistica cristiana tra Oriente e Occidente: Vol. 26 (pp. 417-437). Florenz: Sismel
Krass, Urte (2012). Nah zum Leichnam. Bilder neuer Heiliger im Quattrocento. I Mandorli. Italienische Forschungen des Kunsthistorischen Institutes in Florenz Max-Planck-Institut: Vol. 16. München/Berlin: Deutscher Kunstverlag