Up a level |
Neubauer, Florian B; Wagner, Felicitas L; Lörwald, Andrea; Huwendiek, Sören (2024). Sharpening the lens to evaluate interprofessional education and interprofessional collaboration by improving the conceptual framework: a critical discussion. BMC medical education, 24(615) BioMed Central 10.1186/s12909-024-05590-0
Lerch, Seraina Petra; Hänggi, Rahel; Bussmann, Yara; Lörwald, Andrea (2024). A model of contributors to a trusting patient-physician relationship: a critical review using a systematic search strategy. BMC primary care, 25(194) BMC 10.1186/s12875-024-02435-z
Staudenmann, Daniel; Waldner, Noemi; Lörwald, Andrea; Huwendiek, Sören (2023). Medical specialty certification exams studied according to the Ottawa Quality Criteria: a systematic review. BMC medical education, 23(1), p. 619. BioMed Central 10.1186/s12909-023-04600-x
Felber, Sibylle Jeanine; Lerch, Seraina Petra; Bauer, Daniel; Liaudet, Florence; Eychmüller, Steffen; Lörwald, Andrea (2023). Compassion training: Towards a better understanding of patients through self-exposure. Medical education, 57(5), pp. 478-479. Wiley 10.1111/medu.15032
Lörwald, Andrea; Lahner, Felicitas-Maria; Stricker, Daniel; Huwendiek, Sören (2022). The authors’ reply: Completing the picture on student performances in OSCEs: A mixed-methods study on integration of a standardized patient rating. Patient education and counseling, 105(7), pp. 2632-2633. Elsevier Ireland 10.1016/j.pec.2021.12.005
Guttormsen, Sissel; Lörwald, Andrea; Wagner, Felicitas; Hennel, Eva; Schnabel, Kai P; Weber, Rainer; Goldhahn, Jörg; Huwendiek, Sören (2022). Report of the annual meeting of the Society for Medical Education in the German speaking countries, virtual from the ETH Zürich 2021. GMS Journal for Medical Education, 39(2), Doc15. German Medical Science 10.3205/zma001536
Lörwald, Andrea; Hennel, Eva; Pinilla, Severin; Huwendiek, Sören (2022). Mini-CEX und DOPS zur Unterstützung der ärztlichen Weiterbildung. Schweizerische Ärztezeitung, 103(13), pp. 420-422. EMH Schweizerischer Ärzteverlag AG 10.4414/saez.2022.20656
Lörwald, Andrea; Lahner, Felicitas-Maria; Stricker, Daniel; Huwendiek, Sören (2021). Completing the picture on student performances in OSCEs: A mixed-methods study on integration of a standardized patient rating. Patient education and counseling, 104(1), pp. 85-91. Elsevier Ireland 10.1016/j.pec.2020.06.026
Staudenmann, Daniel; Waldner, Noemi; Lörwald, Andrea; Huwendiek, Sören (15 September 2021). Angewandte Methoden bei Facharztprüfungen: Eine systematische Literaturübersicht. In: GMA-Jahrestagung DocV29-01. Düsseldorf: German Medical Science GMS Publishing House 10.3205/21gma109
Bauer, Daniel; Schnabel, Kai; Lörwald, Andrea (19 March 2021). Ein Schritt Richtung Gender-Gerechtigkeit: Periodenprodukte kostenlos im SkillsLab. In: 15. Internationales Skills Lab Symposium. Düsseldorf: German Medical Science GMS Publishing House 10.3205/21isls02
Lörwald, Andrea; Lahner, Felicitas-Maria; Stricker, Daniel; Huwendiek, Sören (27 September 2019). Ist eine zusätzliche Bewertung der Kandidaten durch Schauspielpatienten im OSCE von Nutzen? In: Gemeinsame Jahrestagung der Gesellschaft für Medizinische Ausbildung (GMA), des Arbeitskreises zur Weiterentwicklung der Lehre in der Zahnmedizin (AKWLZ) und der Chirurgischen Arbeitsgemeinschaft Lehre (CAL). Düsseldorf: German Medical Science 10.3205/19gma134