Schmitz, Felix

Up a level
Export as [feed] RSS
Group by: Item Type | No Grouping
Number of items: 23.

Journal Article

Freeman, Jodie; Raabe, Andreas; Schmitz, Felix; Guttormsen, Sissel (2024). How neurosurgeons maintain and update their professional knowledge in a self-directed learning context. BMC medical education, 24(1), p. 763. BioMed Central 10.1186/s12909-024-05692-9

Schmitz, Felix; Schnabel, Kai; Stricker, Daniel; Fischer, Martin; Guttormsen, Sissel (2017). Learning communication from erroneous video-based examples: A double-blind randomised controlled trial. Patient education and counseling, 100(6), pp. 1203-1212. Elsevier Ireland 10.1016/j.pec.2017.01.016

Totter, Alexandra; Egger, Nives; Schmitz, Felix; Hermann, Thomas; Petko, Dominik (2016). Online-Reflexion mittels Weblogs: Ein Mittel zur Auseinandersetzung mit belastenden Situationen in der berufspraktischen Ausbildung von Lehrpersonen? Beiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung: Zeitschrift zu Theorie und Praxis der Aus- und Weiterbildung von Lehrerinnen und Lehrern, 34(2), pp. 203-211. Schweizerische Gesellschaft für Lehrerinnen- und Lehrerbildung, SGL

Weber, Uwe; Constantinescu, Mihai Adrian; Woermann, Ulrich; Schmitz, Felix; Schnabel, Kai (2016). Video-based instructions for surgical hand disinfection as a replacement for conventional tuition? A randomised, blind comparative study. GMS Journal for Medical Education, 33(4), Doc57. German Medical Science 10.3205/zma001056

Petko, Dominik; Egger, Nives; Schmitz, Felix; Totter, Alexandra; Hermann, Thomas; Guttormsen, Sissel (2015). Coping through blogging: A review of studies on the potential benefits of weblogs for stress reduction. Cyberpsychology - journal of psychosocial research on cyberspace, 9(2) Faculty of Social Studies, Masaryk University 10.5817/CP2015-2-5

Book Section

Freeman, Jodie; Raabe, Andreas; Schmitz, Felix; Guttormsen, Sissel (2019). Lifelong self-directed learning in the digital age: an orientation of current software tools supporting experts in maintaining and updating their knowledge. In: Sampson, Demetrios G.; Ifenthaler, Dirk; Isaías, Pedro; Mascia, Maria Lidia (eds.) CELDA 2019. 16th International Conference on Cognition and Exploratory Learning in Digital Age. Proceedings (pp. 443-446). Cagliari, Italy: IADIS Press

Totter, A; Schmitz, Felix; Petko, D (2016). Online-Reflexion mittels Weblogs: Ein disziplinübergreifender Ansatz zum Umgang mit Belastung in der berufspraktischen Ausbildung angehender Lehrpersonen und Mediziner/innen. In: Wachtler, Josef; Ebner, Martin; Gröblinger, Ortrun; Kopp, Michael; Bratengeyer, Erwin; Steinbacher, Hans-Peter; Freisleben-Teutscher, Christian; Kapper, Christine (eds.) Digitale Medien: Zusammenarbeit in der Bildung. Medien in der Wissenschaft: Vol. 71 (pp. 24-34). Waxmann

Book

Groner, Rudolf; Weibel, David; Wissmath, Bartholomäus; Schmitz, Felix (eds.) (2008). When Media Environments Become Real WMEBR. Book of Abstracts. Unversität Bern

Conference or Workshop Item

Ludwig, Sabine; Schmitz, Felix; Honerkamp, Lena; Jacobs, Fabian; Guezelsoy, Leyla; Pinilla, Severin; Kulisch, Christoph; Schwienhorst-Stich, Eva-Maria; Akkaya-Kalayci, Türkan; Bauer, Daniel; Meyer, Tanja; Papan, Cihan; Rumpfhuber, Karoline; Nachtschatt, Ulrike; Brunk, Irene; Schönfeld, Eva; Mews, Claudia (9 August 2024). Stand der Integration von rassismuskritischen Themen in die medizinische Ausbildung – erste Ergebnisse aus der Erarbeitung eines Positionspapiers. In: Gemeinsame Jahrestagung der Gesellschaft für Medizinische Ausbildung (GMA) und des Arbeitskreises zur Weiterentwicklung der Lehre in der Zahnmedizin (AKWLZ). Düsseldorf: German Medical Science GMS Publishing House 10.3205/24gma111

Gogollari, Artemisa; Schnabel, Kai; Schmitz, Felix; Huwendiek, Sören; Gysin, Stefan; Schirlo, Christian; Tolks, Daniel; Schauber, Stefan; Guttormsen, Sissel (6 August 2024). Digital Learning in Swiss Medical Education: A Nationwide Survey of Student Perceptions. In: Gemeinsame Jahrestagung der Gesellschaft für Medizinische Ausbildung (GMA) und des Arbeitskreises zur Weiterentwicklung der Lehre in der Zahnmedizin (AKWLZ). Düsseldorf: German Medical Science GMS Publishing House 10.3205/24gma150

Mitchell, Sharon; Jaccard, Evrim; Schmitz, Felix; Collombet, Prune; Guessous, Idris; Guttormsen, Sissel (2021). Using Needs Assessment to design a new training programme for frontline healthcare professionals: Part 1 - A Focus Group Study. In: AMEE 2021. virtual conference, Dundee. 27-30 August 2021.

Mitchell, Sharon; Jaccard, Evrim; Schmitz, Felix; Collombet, Prune; Cornuz, Jacques; Waeber, Gerard; Guessous, Idris; Guttormsen, Sissel (2021). Begin with the end in mind! Use of Kirkpatrick’s framework to design and implement a training programme in CPD: a practical mixed methods model for needs assessment. In: GMA-Jahrestagung. German Medical Science GMS Publishing House

Lüer, Sonja; Schmitz, Felix; Guttormsen Schär, Sissel; Woermann, Ulrich (18 November 2020). The simulated physician – a novel concept in communication training. In: Jahrestagung der Gesellschaft für Medizinische Ausbildung (GMA). Düsseldorf: German Medical Science GMS Publishing House 10.3205/20gma061

Schmitz, Felix; Stricker, Daniel; Guttormsen, Sissel (28 August 2018). Can coping-related weblog writing encourage medical students’ communication skills in stressful situations? In: AMEE 2018. Basel, Switzerland.

Schmitz, Felix; Schnabel, Kai; Göldlin, Adrian; Woermann, Ulrich; Guttormsen, Sissel (16 September 2016). Which types of web-based worked examples on breaking bad news are most suitable to foster communication skills in 4th year medical students? Results from a randomised field trial. In: Jahrestagung GMA. Abstractband. Bern. 14.-17.09.2016. 10.3205/16gma134

Wagner, Felicitas Lony; Feller, Sabine; Schmitz, Felix; Zimmermann, Philippe; Guttormsen, Sissel; Krings, Rabea; Huwendiek, Sören (16 September 2016). Vergleich elektronischer Checklisten mit Papierchecklisten im Rahmen der Clinical Skills Prüfung der Eidgenössischen Prüfung Humanmedizin: Ergebnisse einer Umfrage unter den Prüfenden der letzten zwei Jahre. In: Jahrestagung GMA. Abstractband. Bern. 14.-17.09.2016. 10.3205/16gma161

Schmitz, Felix; Schnabel, Kai; Guttormsen, Sissel (28 November 2013). Fostering patient-centered communication skills through studying erroneous examples: An initial randomized controlled study (Unpublished). In: 5th GHS Symposium. Münchenwiler. 28.-29.11.2013.

Schmitz, Felix (4 September 2013). Elektronische Erfassung klinischer Fertigkeiten mit dem eOSCE System. In: 26. Jahrestagung der Schweizerischen Gesellschaft für Medizinische Informatik. Bern. 04.09.2013.

Schmitz, Felix (2 February 2013). Was ist (gute) Usability und warum ist die wichtig? (Unpublished). In: PDMS Conference Switzerland 2013. Bern. 01.02.2013.

Gaunt, K; Schmitz, Felix; Stolze, M (2011). Choose Popovers over Buttons for iPad Questionnaires. In: , (ed.) Human Coputer Interaction (pp. 533-540). Berlin-Heidelberg: Springer

Schmitz, Felix; Zimmermann, PG; Gaunt, K; Stolze, M; Guttormsen, S (2011). Electronic Rating of Objective Structured Clinical Examinations: Mobile Digital Forms Beat Paper and Pencil Checklists in a Comparative Study. In: USAB 2011, LNCS 7058. Information Quality in eHealth (pp. 501-512). Berlin-Heidelberg: Springer

Schmitz, Felix; Zimmermann, PG (2011). Der Einsatz von Apple iPads zur Bewertung von OSCE-Kandidaten als gewinnbringender Ersatz fü gängige Papierchecklisten? Eine systematische Vergleichsstudie. In: , (ed.) Tagunsband Jahrestagung der Gesellschaft für Medizinische Ausbildung GMA (pp. 501-512). German Medical Science GMS Publishing House

Minder, SP; Schmitz, Felix; Guttormsen, S (2010). The need of full-featured web-based formative assessment in a medical PBL-curriculum: students', lecturers' and theory's view. In: Proceedings of the annual meeting of IADIS International Conference on Cognition and Exloratory Learning in Digital Age.

This list was generated on Sat Nov 23 06:25:11 2024 CET.
Provide Feedback