Up a level |
Göttler, Christine (2013). The Alchemist, the Painter, and the 'Indian Bird': Joining Arts and Cultures in Seventeenth-Century Antwerp. Adriaen van Utrecht's 'Allegory of Fire' in the Royal Museums of Fine Arts in Brussels. In: Hoffmann, Annette; de Giorgi, Manuela; Suthor, Nicola (eds.) Synergies in Visual Culture / Bildkulturen im Dialog. Festschrift für Gerhard Wolf (pp. 499-512). München: Wilhelm Fink
Nicolai, Bernd (2013). „Wie Gott den Okzident in den Orient umgewandelt hat“. Aspekte mediterraner Transfermodi im hohen Mittelalter. In: De Giorgi, Manuela; Hoffmann, Annette; Suthor, Nicola (eds.) Synergies in Visual Culture. Bildkulturen im Dialog. Festschrift für Gerhard Wolf (pp. 185-198). München: Fink
Suthor, Nicola (2008). Schnitt = Strich in Albrecht Dürers stereometrischen Zeichnungen. In: Faietti, Marzia; Wolf, Gerhard (eds.) Linea I. Grafie di immagini tra Quattrocento e Cinquecento (pp. 87-109). Venezia: Marsilio
Suthor, Nicola (2008). Chroma. Zur Interdependenz von Musik- und Malereitheorie. In: Ruffino, Mario; Wolf, Gerhard (eds.) Musica e arti figurative. Rinascimento e Novecento. Collara del Kunsthistorisches Institut in Florenz: Vol. 13 (pp. 174-183). Venezia: Marsilio
Suthor, Nicola (2006). "Il pennello artificioso" - Zur Intelligenz der Pinselführung. In: Schramm, H.; Schwarte, L.; Lazardig, J. (eds.) Instrumente in Wissenschaft und Kunst. Zur Architektonik kultureller Grenzen im 17. Jahrhundert (pp. 114-136). Berlin: De Gruyter
Suthor, Nicola (2006). Johannes Kahrs: Zur Pathologie der Malerei. In: Parasol Unit, Foundation for Contemporary Art (ed.) Lonely long meaningless way home: Johannes Kahrs (pp. 61-71). Zürich: JRP Ringier Kunstverlag
Suthor, Nicola (ed.) (2006). Verklärte Körper. Ästhetische Strategien der Transfiguration. München: Fink