Up a level |
Klankert, Tanja Diane Karen (21 March 2019). Meinrad Huber (ecotopia dance productions) und Michelle Deslandes (Grupo Corpo) zu «Danca Sinfonica» und «Gira» von Grupo Corpo (BR).
Klankert, Tanja Diane Karen (13 March 2019). Digitale De-/Maskierung. Ästhetische Praktiken an der Schnittstelle von (Un-)Durchsichtigem und (Un-)Durchdringlichem (Unpublished). In: Forschungskolloquium Gender Studies. Universität Zürich. 13.03.2019.
Klankert, Tanja Diane Karen (2018). Valentina Marini zu «Carmina Burana» von Spellbound Contemporary Ballet (I) [Performance or Exhibition]. In: Einführung. Theater Casino Zug. 16.12.2018
Klankert, Tanja Diane Karen (2018). Zuzana Ďuricová Hájková zu «Purification» von Divadlo Štúdio tanca (SVK) [Performance or Exhibition]. In: Einführung. Theater Casino Zug. 17.11.2018
Klankert, Tanja Diane Karen (9 November 2018). How theatre makes machines and how machines remake theatre (Unpublished). In: 14. KONGRESS DER GESELLSCHAFT FÜR THEATERWISSENSCHAFT: Theater und Technik. Universität Düsseldorf. 8.-11.11.2018.
Klankert, Tanja Diane Karen (11 October 2018). Die ästhetische Bedeutung von Masken (Unpublished). In: 4. JAHRESTAGUNG DER KULTURWISSENSCHAFTLICHEN GESELLSCHAFT:Ästhetische Praxis und kulturwissenschaftliche Forschung. Stiftung Universität Hildesheim, Kulturcampus Domäne Marienburg. 11.-13.10.2018.
Klankert, Tanja Diane Karen (2018). Nancy Euverink zu «I New Then» von Nederlands Dans Theater 2 (NL) [Performance or Exhibition]. In: Einführung. Theater Casino Zug. 02.05.2018
Klankert, Tanja Diane Karen (2018). Rami Be‘er zu «Horses in the Sky» von Kibbutz Contemporary Dance Company (IL) [Performance or Exhibition]. In: Einführung. Theater Casino Zug. 19.01.2018
Klankert, Tanja Diane Karen (29 August 2017). Die Rezeption japanischer Masken als Zäsur in der europäischen Kulturgeschichte des Gesichts (Unpublished). In: "8 x 8' - Junge Forschende erzählen", Universität Bern, Vizerektorat Forschung, Haus der Universität und MVUB. Haus der Universität. 29.08.2017.
Klankert, Tanja Diane Karen (24 June 2017). Facing the actor. A media-phenomenological approach to empathy and its limits in contemporary dance and theatre (on "Actor #1" by Kris Verdonck) (Unpublished). In: Konferenz der European Society for the Study of Literature, Science and the Arts (SLSAeu): Empathies,. Universität Basel. 21.-24.6.2017.
Klankert, Tanja Diane Karen (11 May 2017). Japanese guest performances in Europe and the U.S. between the 1920s and the 1950s. An imaginative approach to a transnational dance historiography (Unpublished). In: CUNY Doctoral Theatre Students' Association 2017 Conference: Approaching Dance. Transdisciplinary Methodologies and Modalities of the Moving Body in Performance. CUNY Graduate Center, New York. 11.05.2017.
Klankert, Tanja Diane Karen (9 May 2017). Toshiki Okada and Chelfitsch: When the body says something different (Unpublished). In: Seminar in Comparative Drama: Japanese Theatre and Performance: traditions, modernity, globality. CUNY Graduate Center, New York. 09.05.2017.
Klankert, Tanja Diane Karen (1 May 2017). Performance and context: Japanese guest performances in Europe and the U.S. (1920 - 1950) (Unpublished). In: Martin E. Segal Theatre Center Visiting Scholar Roundtable. City University of New York. 01.05.2017.
Klankert, Tanja Diane Karen (2017). Stéphen Delattre (Choreograf und Künstlerischer Leiter) zu «Notre-Dame de Paris» von Delattre Dance Company [Performance or Exhibition]. In: Einführung. Theater Casino Zug. 30.03.2017
Klankert, Tanja Diane Karen (16 March 2017). Einführung zu Bernhard Waldenfels: Maurice Merleau-Ponty. Das Paradox des Ausdrucks. (Deutsch-Französische Gedankengänge. 1995) (Unpublished). In: «Responsive Phänomenologie» Meisterkurs mit Bernhard Waldenfels. FernUniversität in Hagen. 27.1. & 15./16.3.2017.
Klankert, Tanja Diane Karen (25 February 2017). Modern dance from Japan on the route between the 1930s and the 1940s: Imponderabilia of a transnational dance history (Unpublished). In: 20th Annual HEAS Conference: Roads through Asia. Harvard University. 24.-25.2.2017.
Klankert, Tanja (2015). Ivan Liška (Ballettdirektor) zu Bayrisches Staatsballett II, Junior Company (DE) [Performance or Exhibition]. In: Einführung. Theater Casino Zug. 13.12.2015
Klankert, Tanja (19 November 2015). Identität, Gemeinschaft und die Herausforderung durch das Fremde (Unpublished). In: Interdisziplinärer Theorieworkshop Advanced Readings. Walter Benjamin Kolleg, Bern. 19.11.2015 / 03.12.2015.
Klankert, Tanja (2015). Brigitta Luisa Merki (Tänzerin, Choreografin und Künstlerische Leitung) zu «haiku flamenco» von Flamencos en route (CH) [Performance or Exhibition]. In: Einführung. Theater Casino Zug. 28.10.2015
Klankert, Tanja (8 July 2015). Sword dance under the Swastika. Entanglements of Japanese and German dance before and during World War II (Unpublished). In: Historiography Working Group. Konferenz der International Federation of Theater Research (IFTR). Hyderabad, Indien. 06.-10.07.2015.
Klankert, Tanja (15 April 2015). Das Echo der Gastspiele von Otojirō Kawakami, Sadayakko und ihrer Truppe in den deutschsprachigen Printmedien (Unpublished). In: Schlüsselkonzepte der Geistes- und Sozialwissenschaften. Workshop "Sound/Klang/Auditivität". Universität Bern. 15.04.2015.
Klankert, Tanja (2015). Amei Teupel und Guiseppe Calanni zu «Don Q.» und «Rossini Cards» von Aterballetto (IT) [Performance or Exhibition]. In: Einführung. Theater Casino Zug. 28.02.2015
Klankert, Tanja (2015). Das Echo der Gastspiele von Kawakami Otojirō, Sadayakko und ihrer Truppe in den deutschsprachigen Printmedien. In: Ernst, Wolf-Dieter; Mungen, Anno; Niethammer, Nora; Szymanski-Düll, Berenika (eds.) Sound and Performance. Positionen – Methoden – Analysen. Thurnauer Schriften zum Musiktheater: Vol. 27 (pp. 159-174). Würzburg: Königshausen & Neumann
Klankert, Tanja (23 November 2014). Artist Talk mit David Hughes, Künstlerischer Leiter der David Hughes Dance Company (UK).
Klankert, Tanja (14 November 2014). Fließende Welten. Japonismus im europäischen Bühnentanz als kulturelle Übersetzung (Projektpräsentation) (Unpublished). In: Retraite des Doktoratsprogramms Gender Studies, Universität Zürich. Institut für Theaterwissenschaft, Freie Universität Berlin. 13.-15.11.2014.
Klankert, Tanja (2 November 2014). Artist Talk mit Patrick Simoniello, Maître der River North Chicago Dance Company (USA).
Klankert, Tanja (30 October 2014). Fliessende Welten. Japonismus im europäischen Bühnentanz als kulturelle und mediale Übersetzung (Unpublished). In: Forum GS@IASH. Universität Bern. 30.10.2014.
Klankert, Tanja; Reisigl, Martin; Alloa, Emmanuel (10 October 2014). Workshop "Körper - Leib" (Unpublished). In: Schlüsselkonzepte der Geistes- und Sozialwissenschaften. Workshop "Körper - Leib". Universität Bern. 09.-10.10.2014.
Klankert, Tanja (6 September 2014). "Wo die Sonne aufgeht": Japonismus auf europäischen Bühnen (Unpublished). In: Vortrag im Rahmen der Vortragsreihe "Interkulturelles Wissen". Nacht der Forschung. Universität Bern. 06.09.2014.
Toggweiler, Michael; Klankert, Tanja; Rice, Erin Michelle; Suter, Fermin (2014). Objekte auf Kulturreise: Wie das @ in unsere Mailbox kam (Ausstellung) [Performance or Exhibition]. In: Nacht der Forschung. Universität Bern. 06.09.2014
Klankert, Tanja (31 July 2014). Japonism in European Stage Dance from 1890 to 1930 (Unpublished). In: Theatre & Stratification. Konferenz der International Federation of Theatre Research (IFTR). Warwick. 28.07.-01.08.2014.
Klankert, Tanja (7 July 2014). Japanese art traditions in European stage dance around 1900 and today (Unpublished). In: PSi #20: Avant-garde, Tradition, Community. Performance Studies International Conference. Shanghai. 04.-08.07.2014.
Klankert, Tanja (26 February 2014). Artist Talk mit Carla Maxwell, Künstlerische Leiterin der Limón Dance Company (USA).
Klankert, Tanja (February 2014). Floating Worlds. Japonism in European Stage Dance (Poster) (Unpublished). In: "Cultural Transfer – Culture as Transfer" Bernese Winter School 2014. Schloss Münchenwiler. 09. – 15.02.2014.
Klankert, Tanja (2014). Strange Relations. Cultural Translation of Noh Theatre in Ezra Pound’s Dance Poems and W. B. Yeats’s At the Hawk’s Well. Word and Text. A Journal of Literary Studies and Linguistics, IV(2) Universitatea Petrol-Gaze din Ploieşti
Klankert, Tanja (13 December 2013). Intermedialität und Intertextualität im Japonismus am Beispiel des europäischen Bühnentanzes (Unpublished). In: Schlüsselkonzepte der Geistes- und Sozialwissenschaften. Workshop "Intermedialität". Universität Bern. 13.12.2013.
Klankert, Tanja (2013). Frank Willems zu «(sans titre) (2000)» von Tino Sehgal (DE/GB) [Performance or Exhibition]. In: Publikumsgespräch. Dampfzentrale Bern. 20.10.2013
Klankert, Tanja (25 July 2013). Re-Routing Khon. Cultural Translations in the Works of Pichet Klunchun (Konferenzbeitrag) (Unpublished). In: Re-Routing Performance / Re-caminant l‘escenaescena. Konferenz der International Federation for Theatre Research (IFTR/FIRT). Barcelona. 22.–26.7.2013.
Klankert, Tanja (13 July 2013). Floating Worlds. Appropriation of Japanese Art and Culture in European Stage Dance (Projektpräsentation) (Unpublished). In: Techniques of Imagination: New Perspectives in the Historiography of Art, Media Culture, and Theatre. Summer Institute Cologne. Theaterwissenschaftliche Sammlung Köln. 12.–20.7.2013.
Klankert, Tanja (7 June 2013). Panel "Between Reception and Mediation" (Unpublished). In: Interdisziplinäre Tagung "Arts With(Out) Borders, Rethinking Methodologies of Art and Culture in the Global Context". Universität Bern. 06.-08.06.2013.
Klankert, Tanja; Wild, Markus; Heise, Andreas (1 June 2013). Workshops "Understanding Beyond the Linguistic Dogma – Conceptual Metaphors, Embodiment and Performance as Non-Propositional Knowledge" (Unpublished). In: Interdisziplinärer Theorie- und Methodenworkshop "Understanding Beyond the Linguistic Dogma". Universität Bern. 31.05.-01.06.2013.
Klankert, Tanja (24 May 2013). Wanderung und Wandlung japanischer Körperbilder und Bewegungsformen auf europäischen Bühnen um 1900 (Unpublished). In: Schlüsselkonzepte der Geistes- und Sozialwissenschaften. Workshop "Kulturtransfer". Universität Bern. 24.05.2013.
Klankert, Tanja (2013). Anna Huber zu «zwischen jetzt» (Uraufführung), annahuber.companie (CH) [Performance or Exhibition]. In: Publikumsgespräch. Dampfzentrale Bern. 24.03.2013
Klankert, Tanja (February 2013). Fliessende Welten. Aneignung japanischer Kunst und Kultur im europäischen Bühnentanz (Poster) (Unpublished). In: Visionäre Bildungskonzepte im Tanz. Universität Bern. 1.–3.2.2013.
Klankert, Tanja (February 2013). Floating Worlds. Appropriation of Japanese Art and Culture in European Stage Dance (Poster und Präsentation) (Unpublished). In: „Timing TransFormations" Bernese Winter School 2013. Münchenwiler. 10. – 15.2.2013.
Klankert, Tanja (2013). Frühlingsblümchen und Schwertertanz: Japonismus im europäischen Bühnentanz um 1900. In: Franke, Daniela; Trabitsch, Thomas (eds.) Im Rausch der Kirschblüte. Japans Theater und sein Einfluss auf Europas Bühnenwelten. Wien: Brandstätter
Klankert, Tanja (7 October 2012). Fließende Welten. Zum Verhältnis von gesellschaftlichem Diskurs und ‚fremdem’ Klang (Konferenzbeitrag) (Unpublished). In: Sound und Performance. 11. Kongress der Gesellschaft für Theaterwissenschaft (GTW). Bayreuth. 04.–07.10.2012.
Klankert, Tanja Diane Karen (10 July 2012). Floating Worlds. Appropriation of Japanese Art and Culture in European Stage Dance (Projektpräsentation) (Unpublished). In: Cartographies of the European Past: Nation, Region, Transnation. IPP Summer School: The Presence of the Past – European Cultures of Memory. Universität Mainz. 05.–17.07.2012.
Klankert, Tanja (2012). Neue Tendenzen der Opernregie: Intertextuelle, interästhetische und intermediale Praktiken in Sasha Waltz’ Choreografischer Oper (Diplomarbeit DAS TanzKultur).
Klankert, Tanja (July 2011). Japonism in Stage Dance: Corporeal and Performative Stereotypes (Vortrag) (Unpublished). In: Illustrating the Past: History, Media and Popular Culture. IPP Summer School: The Presence of the Past – European Cultures of Memory. Universität Mainz. 08. – 20.07.2011.