Sweers, Britta

Up a level
Export as [feed] RSS
Group by: Date | Item Type | Refereed | No Grouping
Jump to: No | Yes

No

Sweers, Britta (28 September 2024). Von Appropriation bis KI. Authentizität in den Künsten der Gegenwart (Unpublished). In: SINTA Workshop Von Appropriation bis KI. Authentizität in den Künsten der Gegenwart. 28.-29.09.2023.

Sweers, Britta (13 June 2022). Ethnomusicology in Switzerland Today. (Keynote) (Unpublished). In: Summer School Ethnomusicology Today, June 2023, Université de Genève, Université de Neuchatel, Haute école de musqiue de Genève-Neuchatel, Indiana University of Bloomington, with participation of the Musée d’Ethnographie de Genève. Hindemith Music Center (Blonay, Switzerland). 13.06.-17-06.2023.

Sweers, Britta (14 May 2022). Schweizerisch-albanische Rap-Musik (Unpublished). In: Center for Global Studies FORUM: MOVE: Kulturelle Begegnungen in Musik, Kunst und Literatur. Universität Bern/ Progr Bern. 14.05.2022.

Sweers, Britta (7 December 2021). Environmental Threats, Ecomusicology, and Soundscape Research: North Sea Storm Tides. (Unpublished). In: Music Research Forum. Durham University. 7.12.2021.

Schäuble, Michaela; Radwan, Nadia Susanne; Sweers, Britta (21 October 2021). Podiumsdiskussion: Wie wissenschaftlich muss künstlerische Forschung sein? Wie künstlerisch darf eine Dissertation sein? (Unpublished). In: SINTA-Modul , GSAH Walter Benjamin Kolleg. Universität Bern 21.10.2021. 21.10.2021.

Sweers, Britta (24 June 2021). “Trutz, Blanke Hans”: Sturmfluten in Norddeutschland in Musik und Klang (Unpublished). In: Workshop Musik(wissenschaft) in Zeiten des Klimawandels. DVSM/ Forschungsgruppe Musik und Intermedialität. 24. Juni 2021.

Sweers, Britta (12 April 2021). Environmental Threats, Ecomusicology, and Soundscape Research: Studies from the North Sea and the Arctic (Unpublished). In: Research Forum. University La Sapienza Rome. 12.4.2021.

Sweers, Britta (2021). Akustische Ökologie: Eine Chance für die Musikwissenschaft. MusikTexte(171), pp. 3-4. MusikTexte

Sweers, Britta (30 June 2020). Keynote, “Mapping London Through Song: Geographies of Popular Music and Transculturalism” (Unpublished). In: ‘London Calling’, UK & Ireland IASPM Online Conference. London (Online). 19.5.-31.7.2020.

Sweers, Britta; Fricke, Beate (18 February 2020). Research on the Arctic at the Philosophical-historical Faculty, University of Bern (Unpublished). In: Polar Social Sciences & Humanities: Spotlight on Swiss Research. Swiss Polar Institute, Bern. 18.2.2020.

Sweers, Britta (25 July 2019). Keynote Lecture: The Contradictory Concept of ‚Diaspora’ as an Analytical Tool: Ethnomusicological Pespectives (Unpublished). In: La Mediterrània: sons migrants. II Congrés AVAMUS, CV Jornades AVAMUS. Valencia, Museu Valenciá d’Etnologia. 23.-25.7.2019.

Sweers, Britta (13 July 2019). Ecofeminism and Ethnomusicology: Possibilities and Challenges (Unpublished). In: 45th International Council for Traditional Music World Conference. Chulalongkorn University, Thailand. 11.-17.7.2019.

Sweers, Britta (18 October 2018). Opening speech Pop – Power – Positions: Global Relations and Popular Music (Unpublished). In: 3rd Biennial Conference of the German-Speaking Branch of the International Association for the Study of Popular Music. Bern. 18.-20.10.2018.

Sweers, Britta (13 April 2018). Keynote Lecture „Ethnomusicology in the 21st Century: A European Perspective.“ (Unpublished). In: British Forum for Ethnomusicology 2018. University of Newcastle, UK. 12.-15.4.2018.

Sweers, Britta; Inniger, Samuel; Jordi, Julia (2018). Projekt Jeki – Jedem Kind ein Instrument: zur Förderung des Instrumentalunterrichts für Kinder mit geringerem sozioökonomischen Status. Information Bildungsforschung, 2018(3) Schweizerische Koordinationsstelle für Bildungsforschung

Sweers, Britta (2018). Die gesellschaftliche Bedeutung von Musik. Schweizer Musikzeitung / Revue Musicale Suisse / Rivista Musicale Svizzera(7-8), p. 31. Galledia Fachmedien AG

Sweers, Britta (13 July 2016). Representation of Gender in the World Music Network (Unpublished). In: Gender – Performance – Activism: Transcultural Conversations. 9th Symposium of the Music & Gender Study Group of the International Council for Traditional Music. Universität Bern, Schweiz. 13.-16. Juli 2016.

Sweers, Britta (July 2016). „Musik & Gender“. Schweizer Musikzeitung / Revue Musicale Suisse / Rivista Musicale Svizzera(7/8), p. 39. Galledia Fachmedien AG

Sweers, Britta (28 May 2016). Musik als kulturelles Handeln aus ethnologischer Perspektive (Unpublished). In: MUGI: Lexikographie, Gender und Musikgeschichtsschreibung. Hochschule für Musik und Theater Hamburg. 26.-29. Mai 2016.

Sweers, Britta (20 November 2015). The Fusion of Traditional Music, Folk and Rock: From England to the Baltic Countries (Unpublished). In: Ethnomusicology Forum of the Instituto de Etnomusicologia - Centro de Estudos em Música e Dança. Lisbon University. 20.11.2015.

Sweers, Britta (16 March 2015). Musikalische Einflüsse: Von Disco bis HipHop (Unpublished). In: CSLS Ringvorlesung Hip Hop: Linguistische, kulturwissenschaftliche und praktische Perspektiven. Universität Bern. 16.03.2015.

Sweers, Britta (September 2013). Introduction XXIX European Seminar in Ethnomusicology: Cultural Mapping and Musical Diversity (Unpublished). In: Cultural Mapping and Musical Diversity (XXIX European Seminar in Ethnomusicology). Bern. 04.-08.09.2013.

Sweers, Britta (July 2013). Germanic Mythology in Music: Cultural Memory and Conflict within the Framework of Modern Globalization (Unpublished). In: 42nd ICTM World Conference. Shanghai (China). 11.-17.7.2013.

Sweers, Britta (2013). Kulturelle Anthropologie der Musik (Unpublished). In: Jahrestagung der Gesellschaft für Musikforschung. Dresden. 20.09.2013.

Sweers, Britta (2013). Folk Music in the Baltics at the Age of Digital Globalization (Unpublished). In: British Forum for Ethnomusicology, Annual Conference. Belfast (Nordirland). 04.-07.04.2013.

Sweers, Britta (2012). Ein ethnographischer Zugang zum lettischen Pagan Metal (Unpublished). In: Hard Wired II: Methoden der Metalforschung. Zürich. 13.-14.4.2012 (13.4.2012).

Sweers, Britta (2012). Musik, Natur und Klimawandel (Unpublished). In: Tag der Forschung: Institut für Musikwissenschaft: Forschende berichten über ihre Projekte. 6.12.2012, 10:15-10:45.

Sweers, Britta (2012). Disziplinäres "Othering": Gender und Ethnizität als Wissenskategorien im Rahmen der traditionellen Fächergrenzen der Musikwissenschaft (Unpublished). In: Ringvorlesung "Musik und Gender": Selbstaffirmierung und Othering in der europäischen Musikgeschichte. 11.12.2012; 18:15-20:00 Uhr.

Sweers, Britta (2012). Wagnerian Rock Revisited: Perspectives from the 21st Century (Unpublished). In: WagnerWorldWide 2013: Europe: Wagner und das Musiktheater zwischen Nationalismus und Globalisierung. Vortragssaal Universitätsbibliothek Bern. 9.9.2013, 9:45-10:30.

Sweers, Britta (2012). Germanic mythology and cultural memory in music: some conflict points within a globalized context (Unpublished). In: XXVIII European Seminar in Ethnomusicology. Ljubljana (Slowenien). 19.-23.9.2012, (20.9.2012, 11:30 Uhr).

Sweers, Britta (2012). Khaled Arman at the Music Festival Bern. The Multi-Layered Performance of an Afghan Migrant Identity (Unpublished). In: BFE Annual Conference. Durham/UK. 29.3.-1.4.2012.

Sweers, Britta (2012). Musik der Azteken und Maya -Auf den Spuren einer fremden Klangwelt (Unpublished). In: Museumsnacht Bern. Antikensammlung Bern. 16.3.2012, 22:00-22:30 Uhr.

Sweers, Britta (2012). Musik und Migration: Eine klangliche Entdeckungsreise (Unpublished). In: Ausstellung "Fremd im Dorf? Porträts von Migranten und Migrantinnen". Schloß Münsingen. 13.2.2012.

Sweers, Britta; Ross, Sarah (2012). The Ethnomusicologist as Cultural-Political Mediator: Applied Work with Migrants in Switzerland (Unpublished). In: ICTM Study Group Meeting on Applied Ethnomusicology. University of Nicosia, Cyprus. April 2012.

Sweers, Britta (2012). Ethnomusikologie: Spezifische wissenschaftliche Arbeitstechniken. In: Aigner, Andrea; Kordula, Knaus (eds.) Basiswissen: Arbeitstechniken in der Musikwissenschaft (pp. 203-240). München: Herbert Utz

Sweers, Britta; Harrison, Klisala (2012). Report of the 3rd Biannual Symposium and 5th General Assembly of the ICTM Study Group on Applied Ethnomusicology. Bulletin of the International Council for Traditional Music, 121, pp. 49-50. International Council for Traditional Music

Sweers, Britta (2012). London Sound Survey. The World of Music, 1(1), pp. 192-193. Universität Göttingen

Sweers, Britta (2012). Barry J. Faulk, British Rock, Modernism, 19671977: the Story of Music Hall into Rock. In: Fischer, Michael; Hörner, Fernand (eds.) Lied und populäre Kultur - Song and Popular Culture 57 (2012). Jahrbuch des Deutschen Volksliedarchivs Freiburg. Deutsch-französische Musiktransfers = German-French Musical Transfers (pp. 462-464). Waxmann

Sweers, Britta (2012). Fallende Regentropfen und Schlachtenszenen: Klangbilder chinesischer Instrumentalmusik. Musik & Bildung, 3, pp. 62-65. Schott

Ross, Sarah; Sweers, Britta (2012). A Blank Field of Musical Traditions? (Re-)Constructing Ethnomusicology in Contemporary Switzerland. In: Richter, Pal (ed.) Musical Traditions: Discovery, Inquiry, Interpretation, and Application: XXVI European Seminar in Ethnomusicology (pp. 89-115). Budapest: HAS, Research Centre for the Humanities

Sweers, Britta (2012). Early Music and the Mediterranean World: The Exploration of Hypothetical Worlds. Journal of Mediterranean Studies: History, Culture and Society in the Mediterranean World, 21(2), pp. 235-260. Mediterranean Institute. University of Malta

Sweers, Britta (2012). Anne Nissen und Andreas Lehmann-Wermser (Hg.): Aspekte interkultureller Musikpädagogik: ein Studienbuch. Musik & Bildung, 3, p. 84. Schott

Sweers, Britta (2011). Kulturelle Anthropologie der Musik in Bern (Unpublished). In: Jahrestagung der Schweizerischen ethnomusikologischen Organisation CH-EM. Musikwissenschaftliches Institut Bern. 26.11.2011.

Sweers, Britta (2010). Musik-Welt: Die Welt hinter dem Balkan Brass. Musik & Bildung(2), pp. 69-74. Mainz: Schott

Sweers, Britta (2010). Ortswechsel als Brutstätten neuer Ideen. Schweizer Musikzeitung / Revue Musicale Suisse / Rivista Musicale Svizzera(November), pp. 6-7. Galledia Fachmedien AG

Sweers, Britta (2010). Der musikmachende Mensch als Forschungsobjekt. Schweizer Musikzeitung / Revue Musicale Suisse / Rivista Musicale Svizzera(Dezember), pp. 12-14. Galledia Fachmedien AG

Yes

Sweers, Britta (2024). The Changing Concepts of ‘World Music’: A Historical Perspective (In Press). In: Lied und populäre Kultur / Song and Popular Culture 68. Lied und populäre Kultur / Song and Popular Culture: Vol. 68 (pp. 28-46). Waxmann

Sweers, Britta (25 November 2023). Diaspora and Belonging: Contradictions and Challenges (Unpublished). In: Music – Migration – Belongings in 21st Century Europe. University of Music and Performing Arts Vienna. 24.-25.11.2023.

Sweers, Britta (20 October 2023). Keynote “Traditional Musics in the 21st Century: In Search of a Broader Perspective on Change and Transformation.” (Unpublished). In: TradiMus Coloquio online (Las tradiciones en el siglo XXI: nuevas practicas, contextos y desafios). online. 20./21.10.2023.

Sweers, Britta (2023). Cultural Sound Mapping in Bern: Sound-Based Ethnomusicological Research in the 21st Century. In: Bloomsbury Handbook of Music and Art (pp. 231-246). New York: Bloomsbury

Sweers, Britta (7 October 2022). Ethnomusicology, School Music, and Transcultural Music Education: A Critical Review (keynote) (Unpublished). In: Ethnomusicological Perspectives in Music Education: Fostering culturally diverse and inclusive teaching practices. Universität Siegen. 7.-9.10.2022.

Sweers, Britta (26 July 2022). Dogger Bank and Heligoland: Conflict and Exchange in the North Sea (Unpublished). In: 46th ICTM World Conference Lisbon. Lisbon University. 23.-27.07.2022.

Sweers, Britta (5 July 2022). Listening, Memorizing, (Un-)Forgetting: Popular Music as a Climate-Related Knowledge Resource (keynote) (Unpublished). In: IASPM World Conference XXI, Daegu, South Korea. Daegu. 05.-09.07.2022.

Sweers, Britta (13 May 2022). „Weltmusik“ im zeitlichen Kontext: Konzept und Rezeption eines schwierigen Begriffs (Unpublished). In: “Weltmusik” in postkolonialer Perspektive. Zentrum für Populäre Kultur und Musik, Universität Freiburg i. Br.. 13.05.2022.

Sweers, Britta (2022). Demon Lovers, Inzest und tödliche Dreiecksbeziehungen: Die Childballaden (In Press). In: Noeske, Nina; Tischer, Matthias (eds.) Musik und Liebe. KlangZeiten - Musik, Politik und Gesellschaft: Vol. 20 (pp. 95-114). Köln: Böhlau

Sweers, Britta (2022). Listening to Lontano: The Auditory Perception of Ligeti’s Sound Textures. In: Marx, Wolfgang (ed.) “I Don’t Belong Anywhere”: Györgi Ligeti at 100. Contemporary Composers: Vol. 4 (pp. 27-47). Turnhout: Brepols

Sweers, Britta (2022). Cultural Mapping in der urbanen Soundscape-Forschung: Ruhezonen und Wasser in Bern. GeoAgenda, 2022/1, pp. 8-13.

Sweers, Britta; Urchueguía, Cristina (6 November 2021). Ein Gegenstand aus unterschiedlichen Perspektiven betrachtet: Ethnomusikologie und historische Musikwissenschaft im Dialog (Unpublished). In: Das mittelalterliche Rabab – ein Streichinstrument mit arabisch-islamischer Vergangenheit und Gegenwart/ The Medieval Rabab – a Bowed String Instrument with an Arabic-Islamic Past and Presence. HKB Hochschule der Künste Bern. 5.-6.11.2021.

Sweers, Britta (6 September 2021). Beginnings and Transitions: Challenges of Narrating Ethnomusicology (Unpublished). In: Narrating Musicology: Fachgeschichte(n) der Musikwissenschaft. Bern University. 05.-08.09.2021.

Sweers, Britta (2021). Der ethnographische Umgang mit Erinnerungsprozessen in der Ethnomusikologie: Einblicke aus der Konflikt- und Traumaforschung. In: Alge, Barbara (ed.) Musikethnographien im 21. Jahrhundert. Musikethnologie im 21. Jahrhundert: Vol. 1 (pp. 225-252). Baden-Baden: Rombach Wissenschaft

Sweers, Britta (2021). The European Union, Brexit, and Ethnomusicology: European Perspectives. The International Journal of Traditional Arts, 3, pp. 1-21. The International Journal of Traditional Arts

Claviez, Thomas; Imesch, Kornelia; Sweers, Britta (eds.) (2020). Critique of Authenticity. Series in Philosophy. Wilmington: Vernon Press

Sweers, Britta; Ross, Sarah M. (eds.) (2020). Cultural Mapping and Musical Diversity. Transcultural Music Studies. Sheffield, Bristol: Equinox Publishing

Sweers, Britta (2020). „Trutz, Blanke Hans“ – Musical and Sound Recollections of North Sea Storm Tides in Northern Germany. Ethnomusicology Ireland, 6, pp. 1-25. ICTM Ireland

Claviez, Thomas; Imesch, Kornelia; Sweers, Britta (2019). Introduction. In: Critique of Authenticity. Vernon Series in Philosophy (pp. 7-14). Wilmington: Vernon Press

Hagmann, Lea Salome; Sweers, Britta (2019). Local Music. In: Sturman, Janet (ed.) The Sage International Encyclopedia of Music and Culture. The Sage International Encylopaedia: Vol. 1 (pp. 1349-1352). Thousand Oaks: Sage publications

Sweers, Britta (2019). Mike Oldfield und die Kunst der Wiederholung. In: Jost, Christofer; Herzfeld, Gregor (eds.) Große Formen in der populären Musik – Large-Scale Forms in Popular Music. Populäre Kultur und Musik: Vol. 26 (pp. 125-142). Münster: Waxmann-Verlag

Sweers, Britta (2019). The Position of University-Based Ethnomusicology from an Interdisciplinary Perspective. In: Hemetek, Ursula; Kölbl, Marko; Saǧlam, Hande (eds.) Ethnomusicology Matters: Influencing Social and Political Realities. Musik Traditionen: Vol. 1 (pp. 53-76). Wien, Köln, Weimar: Böhlau

Sweers, Britta (2019). Musik in interkulturellen Begegnungsprozessen: Ethnomusikologische Perspektiven. In: Bernhardt, Reinhold; Grüter, Verena (eds.) Musik in interreligiösen Begegnungen. Beiträge zu einer Theologie der Religionen: Vol. 14 (pp. 111-132). Zürich: Theologischer Verlag Zürich

Sweers, Britta (2019). Cosmology and Mythology. In: Sturman, Janet (ed.) The SAGE International Encyclopedia of of Music and Culture 2 (pp. 646-651). Thousand Oaks California: SAGE

Sweers, Britta (2019). Cultural Anthropology. In: The SAGE International Encyclopedia of Music and Culture 2 (pp. 690-695). Thousand Oakes, California: SAGE

Sweers, Britta (2019). England: Modern and Contemporary Performance Practice. In: Sturman, Janet (ed.) The SAGE International Encyclopedia of Music and Culture 2 (pp. 802-805). Thousand Oakes, California: SAGE

Sweers, Britta (2019). Germany: History, Culture, and Geography of Music. In: Sturman, Janet (ed.) The SAGE International Encyclopedia of Music and Culture 3 (pp. 995-1002). Thousand Oakes, California: SAGE

Sweers, Britta (2019). Latvia: Modern History. In: Sturman, Janet (ed.) The SAGE International Encyclopedia of Music and Culture 3 (pp. 1317-1319). Thousand Oakes, California: SAGE

Sweers, Britta (ed.) (2019). European Journal of Musciology: Music, Climate Change, and the North, 18(1). Institut für Musikwissenschaft

Sweers, Britta (2019). Introduction: Music, Climate Change, and the North. European Journal of Musicology, 18(1), 1 -15. Institut für Musikwissenschaft 10.5450/EJM.18.1.2019.1

Sweers, Britta (2019). Environmental Perception and Activism through Performance: Alpine Songs and Sound Impressions. European Journal of Musicology, 18(1), pp. 138-159. Institut für Musikwissenschaft 10.5450/EJM.18.1.2019.138

Sweers, Britta (2018). George Michael. In: Lütteken, Laurenz (ed.) MGG Online. Kassel, Stuttgart, New York: Bärenreiter

Sweers, Britta (3 September 2018). Opening Speech (Unpublished). In: XXXIV Meeting of the European Seminar in Ethnomusicology. Jazeps Vitols Latvian Academy of Music Riga, Latvia. 3.-7.9.2018.

Sweers, Britta (2018). Protestant-Lutheran Choir Singing in Northern Germany: Dimensions of Presentational Musicking in the Local Community. In: Reily, Suzel A.; Brucher, Katherine (eds.) The Routledge Companion to the Study of Local Musicking. Routledge Music Companions (pp. 29-42). New York: Routledge 10.4324/9781315687353-4

Sweers, Britta (2018). Rezension: Susanne Ziegler, Ingrid Akesson, Gerda Lechleitner, Susana Sardo (Hrsg.), Historical Sources of Ethnomusicology in Contemporary Debate. Cambridge: Cambridge Scholars Publishing, 2017. In: Holtsträter, Knut (ed.) Musik im Krieg – Music in War. Lied und populäre Kultur / Song and Popular Culture. Jahrbuch des Zentrums für Populäre Kultur und Musik: Vol. 63 (pp. 257-259). Münster: Waxmann

Sweers, Britta (2018). Wege in die Ethnomusikologie: Weibliche Perspektiven. In: Kreuziger-Herr, Annette; Noeske, Nina; Strohmann, Nicole K.; Tumat, Antje; Unseld, Melanie; Weiss, Stefan (eds.) Wege - Festschrift für Susanne Rohde-Breymann. Studien und Materialien zur Musikwissenschaft: Vol. 100 (pp. 343-356). Hildesheim: Olms

Sweers, Britta (30 September 2017). The Position of University-Based Ethnomusicology from an Interdisciplinary Perspective (Unpublished). In: Musics Matter! Ethnomusicology and its Socio-Political Relevance Today. Welcome Symposium for the International Council for Traditional Music at the mdw. Universität für Musik und darstellende Kunst Wien. 28-30.9.2017.

Sweers, Britta (22 September 2017). Musik in interkulturellen Begegnungsprozessen: Ethnomusikologische Perspektiven (Unpublished). In: Jahrestagung der Schweizerischen Theologischen Gesellschaft (SThG): Musik in interreligiösen Begegnungen.. Landgut Castelen, Augst. 21.-23.9.2017.

Sweers, Britta (5 September 2017). A Heterogenous Discipline at the Centre of Europe: Ethnomusioclogy in Switzerland (Unpublished). In: XXXIII European Seminar in Ethnomusicology („Ethnomusicology in the 21st Century“). Tbilisi State Conservatoire, Georgia. 5.-9.9.2017.

Sweers, Britta (2017). Marcel Cellier: Ein Vermittler der frühen Weltmusik". In: Global Pop: Das Buch zur Weltmusik (pp. 94-100). Stuttgart: J.B. Metzler

Sweers, Britta (2017). "Wagnerian Rock": Ein Annäherungsversuch im 21. Jahrhundert. In: Gefühlskraftwerke für Patrioten? Wagner und das Musiktheater zwischen Nationalismus und Globalisierung. Thurnauer Schriften zum Musiktheater: Vol. 26 (pp. 519-542). Würzburg: Königshausen & neumann

Sweers, Britta (2017). Soundscape Research Put Into Practice: The Exploration of Soundwalks in the City of Bern. Musicology, 22(1/2017), pp. 15-37. Muzikološki Institut (Belgrad)

Gartmann, Thomas; Gueswill, Angelika; Senn, Olivier; Sweers, Britta (eds.) (2017). European Journal of Musicology, 16(1). European Journal of Musicology

Sweers, Britta (2017). Deutschland und die World Music: Eine Spurensuche. Musikforum, 2017(4), pp. 24-27. Deutscher Musikrat

Sweers, Britta (14 April 2016). Trutz Blanke Hans: Musical and Sound Recollections of North Sea Storm Floods in Northern Germany (Unpublished). In: British Forum for Ethnomusicology 2016 Annual Conference. University of Kent, Chatham, UK. 14.-17. April 2016.

Sweers, Britta (2016). György Ligeti. In: Borchard, Beatrix; Noeske, Nina (eds.) MUGI. Musik und Gender im Internet. Musikvermittlung und Genderforschung: Lexikon und multimediale Präsentationen. Hamburg: Hochschule für Musik und Theater

Sweers, Britta (2016). H. Schoer: The Sounding Museum. Box of Treasures. Four Worlds. Cultural Soundscape Compositions and Trans-Cultural Communication. Musikforschung, 69(2), pp. 189-191. Bärenreiter

Bartsch, Cornelia; Sweers, Britta (eds.) (2016). Grenzgänge: Gender, Ethnizität und Klasse als Wissenskategorien der Musikwissenschaften. Jahrbuch Musik und Gender: Vol. 8. Hildesheim: Georg Olms Verlag

Bartsch, Cornelia; Sweers, Britta (2016). Vorwort. In: Bartsch, Cornelia; Seewers, Britta (eds.) Grenzgänge: Gender, Ethnizität und Klasse als Wissenskategorien der Musikwissenschaften. Jahrbuch Musik und Gender: Vol. 8 (pp. 11-18). Hildesheim: Georg Olms Verlag

Sweers, Britta (2016). Sandy Denny: Eine musikalische Grenzgängerin im Spiegel journalistischer und wissenschaftlicher Diskurse. In: Seewers, Britta; Bartsch, Cornelia (eds.) Grenzgänge: Gender, Ethnizität und Klasse als Wissenskategorien der Musikwissenschaften. Jahrbuch Musik und Gender: Vol. 8 (pp. 75-92). Hildesheim: Georg Olms Verlag

Sweers, Britta (11 November 2015). Mike Oldfield und die Kunst der Wiederholung (Unpublished). In: Große Formen in der populären Musik. Universität Freiburg; Freiburg im Breisgau,Deuschland. 27.-29.11.2015.

Sweers, Britta (1 October 2015). The Transforming Perception of German Folk Song: Some Case Studies (Unpublished). In: 1st International Symposium of the POLIMUS program: „Origin – Musics: Musical Narratives, Performances, and Reconstructions of the Past (20th – 21st Centuries). Université Paris Ouest Nanterre. 01.-02.10.2015.

Sweers, Britta (28 August 2015). The Sonic Representation of Traditional and Modern Identity in the Public Urban Context of Bern, Switzerland (Unpublished). In: Music and Ecology. University of Ljubljana, Slovenia. 28.-29.08.2015.

Sweers, Britta (2015). Marek Korczynski, Michael Pickering and Emma Robertson, Rhythms of Labour: Music at Work in Britain (Cambridge 2013). Ethnomusicology Forum, 24(3), pp. 473-475. Taylor & Francis 10.1080/17411912.2015.1066264

Sweers, Britta (20 July 2015). The Sonic Representation of Traditional and Modern Identity in the Public Urban Context of Bern, Switzerland (Unpublished). In: 43rd ICTM World Conference. Kasakh National University of Arts, Astana, Kasakhstan. 16.-22.07.2015.

Sweers, Britta (8 May 2015). Vom Exotismus und anderen Fallen: Das Problem der Ethnomusikologie mit der Musikpädagogik (Unpublished). In: Interdisziplinäres Symposium: Musik der Welt im Unterricht - Musikpädagogik und Ethnomusikologie. Österr. Nationalkomitee im ICTM. Universität für Darstellende Kunst und Musik Wien. 08.05.2015.

Sweers, Britta (2015). Newport et au-delà: Discours sur la mythologie des festivals. Les Cahiers d'Ethnomusicologie, 27, pp. 165-187. ADEM

Sweers, Britta (2015). „Musikalische Global- und Globalisierungsgeschichten: Eine ethnomusikologische Perspektive zur Vermittlung von Musikgeschichte.“. In: Oberhaus, Lars; Unseld, Melanie (eds.) Musikpädagogik der Musikgeschichte: Schnittstellen und Wechselverhältnisse zwischen Historischer Musikwissenschaft und Musikpädagogik (pp. 215-228). Münster, New York: Waxmann

Sweers, Britta (2015). Le Mystère de Marcel Cellier: Transfer Processes in Early World Music. Journal for World and Popular Music, 2, pp. 156-179. Equinox Publishing

Sweers, Britta (2015). Musikalische Globalisierungsprozesse als Begegnungsfeld ethnomusikologischer und musikhistorischer Forschung. In: Calella, Michele; Urbanek, Nikolaus (eds.) Musikhistoriographie(n) (pp. 7-34). Wien: Hollitzer Verlag

Sweers, Britta (2015). Ethnomusikologische Gedanken zur Vermittlung von traditioneller Musik im tertiären Bildungssektor. In: Hemetek, Ursula; Mayrlechner, Daniela; Sağlam, Hande (eds.) Traditionelle Musik: Überliefern – Verhandeln – Vermitteln. klanglese: Vol. 10 (pp. 181-191). Wien: Institut für Volksmusikforschung

Sweers, Britta (2015). Music and Conflict Resolution: The Public Display of Migrants in National(ist) Conflict Situations in Europe: An Analytical Reflection on University-Based Ethnomusicological Activism. In: Pettan, Svanibor; Titon, Jeff Todd (eds.) Oxford Handbook of Applied Ethnomusicology (pp. 511-552). New York, Oxford: Oxford University Press

Sweers, Britta (2015). Rezension zu Trish Winter und Simon Keegan-Phipps. Performing Englishness: Identity and Politics in a Contemporary Folk Resurgence. Folk Music Journal, 10(5), pp. 650-651. English Folk Dance and Song Society

Sweers, Britta (2015). Rezension zu Burns, Robert G.H. Transforming Folk: Innovation and Transformation in English Folk-Rock Music (Manchester 2012). Folk Music Journal, 10(5), pp. 657-658. English Folk Dance and Song Society

Sweers, Britta (2015). Rezension zu: Karantonis, Pamela / Robinson, Dylan (Hg.): Opera Indigene. Re/presenting First Nations and Indigenous Cultures, Burlington, VT [u. a.]: Ashgate, 2011 (Ashgate interdisciplinary studies in opera). XXVI, 357 S., Ill., Notenbsp. Jahrbuch Musik und Gender, 7, pp. 193-195. Olms

Sweers, Britta (21 November 2014). Zukunftsperspektiven: Zur Vermittlung von traditioneller Musik im tertiären Bildungssektor (Unpublished). In: Traditionelle Musik: Von der "Überlieferung" zur "Vermittlung": Modelle und Methoden. Musikuniversität Wien. 21.-22.11.2014.

Sweers, Britta (10 November 2014). Global Music Histories from Europe's North Eastern Margins (Unpublished). In: Many Kinds of Music: A Cross-Cultural Enquiry (International Balzan Price Foundation). Universität Wien. 10.-11.11.2014.

Sweers, Britta (3 September 2014). Bridging, Bypassing, or Transforming? Folk Music Revival Strategies in Post-World War II Germany (Unpublished). In: 30th European Seminar in Ethnomusicology. Karls Universität Prag. 03.-07.09.2014.

Sweers, Britta (3 September 2014). Der Fall Sandy Denny: Eine musikalische Grenzgängerin im Spiegel journalistischer und wissenschaftlicher Diskurse (Unpublished). In: Grenzgänge: Gender, Ethnizität und Klasse als Wissenskategorien in der Musikwissenschaft. Universität Basel. 03.-04.10.2014.

Sweers, Britta (2014). The Night They Drove Old Dixie Down (The Band). In: Fischer, Michael; Hörner, Fernand; Jost, Christofer (eds.) Songlexikon. Encyclopedia of Songs. Freiburg: Zentrum für Populäre Kultur und Musik der Albert- Ludwigs-Universität Freiburg

Sweers, Britta (30 June 2014). The Interplay of Institutional Power in Applied Migrant Projects in Germany and Switzerland (Unpublished). In: The Interplay of Institutional Power in Applied Migrant Projects in Germany and Switzerland. University of Fort Hare, South Africa. 30.06.-04.07.2014.

Sweers, Britta (13 June 2014). Musikalische Global- und Globalisierungsgeschichten: Eine ethnomusikologische Perspektive zur Vermittlung von Musikgeschichte (Unpublished). In: Musikpädagogik und Musikgeschichte. Universität Oldenburg. 13.-14.06.2014.

Sweers, Britta (2014). Towards an Application of Globalization Paradigms to Modern Folk Music Revivals. In: Bithell, Caroline; Hill, Juniper (eds.) The Oxford Handbook of Music Revivals. Oxford Handbooks (pp. 466-486). New York, Oxford: Oxford University Press

Sweers, Britta (2014). Der lettische Pagan Metal: Eine etnomusikologische Quellenkritik und Diskursanalyse. In: Heesch, Florian; Höpflinger, Anna-Katharina (eds.) Methoden der Heavy Metal Forschung (pp. 101-116). Münster, New York: Waxmann

Sweers, Britta (2014). Kulturelle Anthropologie der Musik. Musikforschung, 67(4), pp. 387-394. Bärenreiter

Sweers, Britta (2014). Formauffassungen in anderen Kulturen: Beispiele aus Indonesien, Indien und Afrika. Musik: Themen Unterrichtsideen Materialien(2), pp. 40-42. Ernst Klett Schulbuchverlag

Sweers, Britta (2014). Rezension Hofman, Ana: Staging Socialist Femininity. Gender Politics and Folklore Performance in Serbia, Leiden [u. a.]: Brill, 2011 (Balkan studies library 1). IX, 148 S., Ill., Kt., Notenbsp., 1 CD. Jahrbuch Musik und Gender, pp. 191-193. Olms

Sweers, Britta (2013). Musikwissenschaftliche Grenzgänge zwischen Inner- und Interdisziplinarität – Gedanken zur Integration neuer Schwerpunkte. In: Krämer, Oliver; Schröder, Martin (eds.) „Hebt man den Blick, so sieht man keine Grenzen“: Grenzüberschreitung als Paradigma in Kunst und Wissenschaft (pp. 287-296). Essen: Die Blaue Eule

Sweers, Britta (2013). Musiktraditionen im Kontext moderner Globalisierungsprozesse und globaler Denkkonzepte. In: Alge, Barbara; Krämer, Oliver (eds.) Beyond Borders: Welt-Musik-Pädagogik. Musikpädagogik und Ethnomusikologie im Diskurs. Forum Musikpädagogik: Berliner Schriften: Vol. 116 (pp. 167-181). Augsburg: Wißner-Verlag

Sweers, Britta (2013). Musikalische Globalisierungsprozesse als Begegnungsfeld ethnomusikologischer und musikhistorischer Forschung (Unpublished). In: Jahrestagung der Österreichischen Gesellschaft für Musikforschung. Wien. 21.-23.11.2013.

Sweers, Britta (2010). Musikethnologie. In: Kreutziger-Herr, Annette; Unseld, Melanie (eds.) Lexikon Musik und Gender (pp. 387-388). Kassel: Bärenreiter

Dorschel, Andreas; Brendel, Alfred; Carroll, Lewis; Hill, David; Lütteken, Laurenz; Sweers, Britta; Varwig, Bettina (2010). Monsieur Croches Dictionnaire de la musique anneé 2010. Österreichische Musikzeitschrift, 65(7-8), pp. 23-34. Wien: Lafite

Provide Feedback