Zwischen sinnlicher Offenbarung und Idolatrie der Vernunft. Hamanns Ästhetik der Bildwörter und seine Kritik an Mendelssohns "Jerusalem"

Torra-Mattenklott, Caroline (2013). Zwischen sinnlicher Offenbarung und Idolatrie der Vernunft. Hamanns Ästhetik der Bildwörter und seine Kritik an Mendelssohns "Jerusalem". In: Adler, Hans; Wolff, Lynn L. (eds.) Aisthesis und Noesis. Zwei Erkenntnisformen vom 18. Jahrhundert bis zur Gegenwart (pp. 65-83). München: Wilhelm Fink Verlag

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Division/Institute:

06 Faculty of Humanities > Department of Linguistics and Literary Studies > Institute of Germanic Languages
06 Faculty of Humanities > Department of Linguistics and Literary Studies > Institute of Germanic Languages > Modern German Literary Studies

UniBE Contributor:

Torra-Mattenklott, Caroline

Subjects:

100 Philosophy
100 Philosophy > 120 Epistemology
800 Literature, rhetoric & criticism
800 Literature, rhetoric & criticism > 830 German & related literatures

ISBN:

978-3-7705-5472-0

Publisher:

Wilhelm Fink Verlag

Language:

German

Submitter:

Caroline Torra-Mattenklott

Date Deposited:

28 Apr 2014 10:58

Last Modified:

05 Dec 2022 14:33

Uncontrolled Keywords:

Idolatrie, Sprachbildlichkeit, Aufklärung, Vernunft, Erkenntnis, Evidenz, Schrift, Opazität, Transparenz, Zeichen, ars characteristica universalis, Hamann Johann Georg, Mendelssohn Moses

BORIS DOI:

10.7892/boris.49884

URI:

https://boris.unibe.ch/id/eprint/49884

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