Suter, Patrick (2007). Une écriture théâtrale de choralité. Passage d'encres, 29, pp. 72-80. Passage d'encres
Text
Choralite%CC%81-Suter-2e%20version.pdf - Accepted Version Restricted to registered users only Available under License Publisher holds Copyright. Download (65kB) |
Au XXe siècle, l’écriture théâtrale vit de multiples crises (du personnage et de la fable). Or si les dramaturgies traditionnelles sont dépassées, il ne s’agit plus de mettre en évidence leur inadéquation, comme c’était le cas du temps du théâtre de l’absurde. Dans un monde multipolaire, ce qui devient essentiel est une figuration de la multiplicité des voix. Tandis que le texte traditionnel tressait une action avec des personnages, le texte nouveau entrelace des univers textuels ou discursifs dont la polyphonie (et non l’action) constitue le principe organisateur.
Item Type: |
Journal Article (Original Article) |
---|---|
Division/Institute: |
06 Faculty of Humanities > Department of Linguistics and Literary Studies > Institute of French Language and Literature > Literary Studies 06 Faculty of Humanities > Department of Linguistics and Literary Studies > Institute of French Language and Literature |
UniBE Contributor: |
Suter, Patrick |
Subjects: |
800 Literature, rhetoric & criticism > 840 French & related literatures 400 Language > 440 French & related languages |
ISSN: |
1271-0040 |
Publisher: |
Passage d'encres |
Language: |
French |
Submitter: |
Patrick Suter |
Date Deposited: |
10 Apr 2017 13:20 |
Last Modified: |
05 Dec 2022 15:02 |
Additional Information: |
Passage d'encres, no 29: Scènes |
Uncontrolled Keywords: |
Théâtre; polyphonie; choralité; Novarina, Valère; Vinaver, Michel; Gatti, Armand |
BORIS DOI: |
10.7892/boris.94235 |
URI: |
https://boris.unibe.ch/id/eprint/94235 |