Fankhauser, Regula; Berendonk, Christoph (2023). Training von Clinical Reasoning mit einfachen Lehrmethoden im klinischen Alltag. Primary and hospital care: allgemeine innere Medizin, 23(5), pp. 134-136. EMH Schweizerischer Ärzteverlag 10.4414/phc-d.2023.10645
|
Text
Training_von_Clinical_Reasoning_mit_einfachen_Lehr.pdf - Published Version Available under License Creative Commons: Attribution-Noncommercial-No Derivative Works (CC-BY-NC-ND). Download (109kB) | Preview |
Im klinischen Alltag lässt sich oft beobachten, dass Assistenzärztinnen und -ärzte (AÄ) in einer
ausführenden Rolle verhaftet bleiben und selbst eher wenig zum Diagnose- und Managementprozess in der Patientenbetreuung beitragen [1, 2].
Item Type: |
Journal Article (Further Contribution) |
---|---|
Division/Institute: |
04 Faculty of Medicine > Medical Education > Institute for Medical Education 04 Faculty of Medicine > Medical Education > Institute for Medical Education > Assessment and Evaluation Unit (AAE) |
UniBE Contributor: |
Berendonk, Christoph |
Subjects: |
600 Technology > 610 Medicine & health |
ISSN: |
2297-7163 |
Publisher: |
EMH Schweizerischer Ärzteverlag |
Language: |
German |
Submitter: |
Susanne Yvonne Moser-Eichenberger |
Date Deposited: |
19 Dec 2023 15:38 |
Last Modified: |
19 Dec 2023 15:38 |
Publisher DOI: |
10.4414/phc-d.2023.10645 |
BORIS DOI: |
10.48350/190493 |
URI: |
https://boris.unibe.ch/id/eprint/190493 |