Uhe, Milan; Hirschi, Andreas (2014). Generation Y: How are they really? Wirtschaftspsychologie aktuell, 2014(2), pp. 16-18. Deutscher Psychologen Verlag
Text
Uhe_Hirschi_2014_GenerationY.pdf - Published Version Restricted to registered users only Available under License Publisher holds Copyright. Download (465kB) |
Was treibt die Generation Y an und was motiviert sie im Arbeitsleben? Viele Antworten basieren auf persönlichen Anekdoten und kaum validierten Generalisierungen. Ein differenzierter Überblick über die Erkenntnisse der wissenschaftlichen Literatur.
Item Type: |
Newspaper or Magazine Article |
---|---|
Division/Institute: |
07 Faculty of Human Sciences > Institute of Psychology > Work and Organisational Psychology |
UniBE Contributor: |
Hirschi, Andreas |
Subjects: |
100 Philosophy > 150 Psychology 300 Social sciences, sociology & anthropology |
ISSN: |
1611-9207 |
Publisher: |
Deutscher Psychologen Verlag |
Language: |
German |
Submitter: |
Christine Soltermann |
Date Deposited: |
28 Jul 2015 11:39 |
Last Modified: |
05 Dec 2022 14:48 |
BORIS DOI: |
10.7892/boris.70516 |
URI: |
https://boris.unibe.ch/id/eprint/70516 |