Gazin, Anne-Danièle

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2015

Cathomas, Claudia; Ferretti, Nicola Dante; Gazin, Anne-Danièle (2015). Alternance codique dans les SMS écrits en Suisse italophone et romanchophone. In: Schneider, Gina Maria; Janner, Maria Chiara; Élie, Bénédicte (eds.) Vox & silentium. Études de linguistique et littérature romanes : Studi di linguistica e letteratura romanza : Estudios de lingüística y literatura románicas. Bern: Peter Lang

Frick, Karina; Gazin, Anne-Danièle; Meisner, Charlotte (2015). Präpositionale Ellipsen im Schweizer SMS-Korpus – kontrastiv: Schweizerdeutsch, Französisch und Italienisch (Submitted). TRANEL. Approches linguistiques de nouvelles formes de communication écrite Université de Neuchâtel

2014

Gazin, Anne-Danièle; De Stefani, Elwys (2014). Instructional sequences in driving lessons: Mobile participants and the temporal and sequential organization of actions. Journal of pragmatics, 65, pp. 63-79. Elsevier 10.1016/j.pragma.2013.08.020

2013

Gazin, Anne-Danièle; Cathomas, Claudia; Ferretti, Nicola Dante (21 June 2013). Formes de polyphonie dans les SMS écrits en Suisse italophone et romanchophone. In: Dies Romanicus Turicensis VII Stimmen und Stille. Zürich. 21.-22.06.2013.

Gazin, Anne-Danièle (4 February 2013). Approche interactionnelle du nom propre: le travail avec un corpus de données naturelles. In: Second Kolloquium Namenforschung Schweiz: Erheben und darstellen von Daten für die Namenforschung. Zürich. 04.02.2013.

2012

Gazin, Anne-Danièle; Ticca, Anna Claudia; De Stefani, Elwys (eds.) (2012). L'espace dans l'interaction sociale / Der Raum in der sozialen Interaktion. Bulletin suisse de linguistique appliquée / Vereinigung für Angewandte Linguistik in der Schweiz: Vol. 96. Neuenburg: Université de Neuchâtel

Gazin, Anne-Danièle (2012). Costruzione dei turni e organizzazione delle attività tra partecipanti in movimento: le sequenze di istruzione nelle lezioni di guida. Bulletin VALS-ASLA, 96, pp. 163-179. Neuenburg: Institut de Linguistique de l'Université de Neuchâtel

Gazin, Anne-Danièle; Ticca, Anna Claudia (2012). Toponyms as a resource for direction indications (Unpublished). In: Trends in Toponymy 5. Bern. 09-13/07/2012.

Gazin, Anne-Danièle (2012). Les séquences d'instruction dans les leçons de conduite, Le rôle des pratiques langagières dans la constitution des espaces sociaux pluriels d'aujourd'hui: un défi pour la linguistique appliquée (Unpublished). In: Annual Conference of the Swiss Association of Applied Linguistics. (Vals-Asla), Lausanne. 01/02-03/02/2012.

2011

Gazin, Anne-Danièle (2011). Lo spazio come risorsa per l'interazione nella scuola guida: dare istruzioni e rispondere (Unpublished). In: Espacio y Lengua: nuevos enfoques. Bern. 01.12.2011.

Gazin, Anne-Danièle; De Stefani, Elwys (2011). Projecting a relevant "next": Instruction sequences in driving lessons. In: IIEMCA Conference: panel 9: Multimodal responses to verbal first pair parts. Fribourg. 10.-14.07.2011.

2010

Gazin, Anne-Danièle; Leuschner, Torsten (eds.) (2010). Sprache im Alltag. Gebrauch und Variation. Germanistische Mitteilungen Zeitschrift für Deutsche Sprache, Literatur und Kultur, 71. Winter

Gazin, Anne-Danièle (2010). Deixis in mobile settings. The Italian demonstratives questo/quello (this/that) in a driving lesson (Unpublished). In: GAL-Tagung: Sprachräume. Leipzig (DE). 15.-17.09.2010.

Gazin, Anne-Danièle (2010). Turn initial no in Italian conversation (Unpublished). In: International Conference on Conversation Analysis (ICCA): Panel: Conversation Analytic Approaches to the Study of Romance Languages" organised by Elwys De Stefani and Anne-Sylvie Horlacher, International Conference on Conversation Analysis (ICCA) 10. Mannheim (DE). 04.-08.07.2010.

Gazin, Anne-Danièle (2010). L. Mondada/R. Schmitt (eds) (2009): Situationseröffnungen. Zur multimodalen Herstellung fokussierter Interaktion. Tübingen: Narr. Germanistische Mitteilungen(71), pp. 129-131. Winter

2009

De Stefani, Elwys; Gazin, Anne-Danièle; Iacoletti, Roberta (2009). "Place formulations as resources for constructing identity: caller identification in radio phone-ins.", International Symposium "Urban place names", Helsinki, 14. August 2009.

Gazin, Anne-Danièle (2009). Von jugendlichen Lesern ernstgenommen werden – Eine verkannte Herausforderung? In: Begenat-Neuschäfer, Anne (ed.) Comic und Jugendliteratur in Belgien. Von ihren Anfängen bis heute. Belgien im Fokus: Vol. 2 (pp. 85-119). Frankfurt am Main: Peter Lang

Gazin, Anne-Danièle (2009). La negazione espletiva nella temporale introdotta da finché: tra coestensività e non-coestensività. In: Ferrari, Angela (ed.) Sintassi storica e sincronica dell’italiano : subordinazione, coordinazione, giustapposizione : atti del X Congresso della Società Internazionale di Linguistica e Filologia Italiana (Basilea, 30 giugno-3 luglio 2008). Quaderni della rassegna: Vol. 60 (pp. 987-1003). Firenze: Franco Cesati

Elias, Willem (2009). Aperçus de l'art belge après '45 1. Neidenstein: Quo Vadis

Gazin, Anne-Danièle (2009). M. Lecolle/M.-A. Paveau/S. Reboul-Touré (eds) (2009): Le nom propre en discours. Paris: Presses Sorbonne Nouvelle. Les Carnets du Cediscor 11. Bulletin VALS-ASLA(91), pp. 183-189. Institut de Linguistique de l'Université de Neuchâtel

Gazin, Anne-Danièle (2009). Proprio davanti al golfo di napoli: per un'analisi contestualizzata delle formulazioni toponimiche [a contextualised analysis of toponymic formulations] (Unpublished). In: The Study of Place Names: Methods and Approaches. Berne. 9.-10.10.2009.

2008

Gazin, Anne-Danièle (2008). The temporal conjunction finché (as long as/until): coextensivity and non-coextensivity (Unpublished). In: Xth Conference of the International Society of Italian Linguistics and Philology, (SILFI). Basel. 30.06.-03.07.2008.

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