Lewis, Anna Lena

Up a level
Export as [feed] RSS
Group by: Date | Item Type | Refereed | No Grouping
Jump to: No | Yes

No

Lewis, Anna Lena; Studer, Melanie; Rot, Niels; Providoli, Isabelle (1 September 2023). Inner Development as catalyst for sustainability in higher education (Unpublished). In: Teaching and Learning for Change: Sustainability in Higher Education. Bern. 01 September 2023.

Lewis, Anna; Hammer, Thomas (December 2022). Kompetenz- und lernergebnisorientierte Minor-Studienprogramme in Nachhaltiger Entwicklung an der Universität Bern: Erkenntnisse aus der Evaluation der Studienprogramme (Unpublished). In: Fachsymposium Lernziele und Kompetenzen im Bereich Nachhaltigkeit. Hamburg. 09. Dezember 2022.

Karrer, Laurenzia; Zabel, Astrid; Hammer, Thomas; Herweg, Karl; Hirschbuehl, Tina; Illien, Patrick; Lemann, Tatenda; Lewis, Anna; Lundsgaard-Hansen, Lara; Mathez-Stiefel, Sarah-Lan; Ming, Eva; Moser, Stephanie; Providoli, Isabelle; Rueff, Henri; Solar Alvarez, Jimena; Trechsel, Lilian; Zeleke, Gete; Zimmermann, Anne (2022). Good Practice Guidelines. Digital Tools for Transdisciplinary and Transformative Research and Learning Bern, Switzerland: Centre for Development and Environment (CDE), University of Bern, with Bern Open Publishing (BOP)

Lewis, Anna Lena; Schmid, Leonie Greta; Trechsel, Lilian Julia (2022). Monitoring-Bericht zuhanden des Vizerektorats Qualität: Integration von Nachhaltiger Entwicklung in der Lehre an der Universität Bern, akademisches Jahr 2021/2022 Bern: Centre for Development and Environment (CDE), Universität Bern, mit Bern Open Publishing (BOP)

Herweg, Karl; Tribelhorn, Thomas; Lewis, Anna Lena; Providoli, Isabelle; Trechsel, Lilian Julia; Steinböck, Camilla (2021). Transdisciplinary Learning for Sustainable Development. Sharing Experience in Course and Curriculum Design [Textbook] . Bern, Switzerland: Centre for Development and Environment (CDE), University of Bern, with Bern Open Publishing (BOP)

Lewis, Anna Lena; Schmid, Leonie Greta; Trechsel, Lilian Julia (2021). Monitoring-Bericht zuhanden des Vizerektorats Qualität: Integration von Nachhaltiger Entwicklung in der Lehre an der Universität Bern, akademisches Jahr 2020/2021 Bern: Centre for Development and Environment (CDE), Universität Bern, mit Bern Open Publishing (BOP)

Herweg, Karl; Tribelhorn, Thomas; Lewis, Anna; Providoli, Isabelle; Trechsel, Lilian; Steinböck, Camilla (2021). Cut the Crap – Teach for Future! Transdisciplinary Learning for Sustainable Development (Unpublished). In: International Transdisciplinarity Conference 2021. Zürich. 13-17 September.

Lewis, Anna; Hammer, Thomas (September 2020). Competencies of ESD in SD study programs: The perceptions of relevant actors (Unpublished). In: Higher Education Summit (Virtual). Bern, Switzerland. 31 August - 02 September 2020.

Schmid, Leonie Greta; Lewis, Anna Lena; Zimmermann, Anne B.; Karrer, Laurenzia; Herweg, Karl (2020). Monitoring-Bericht zuhanden des Vizerektorats Qualität: Integration der nachhaltigen Entwicklung in der Lehre an der Universität Bern, akademisches Jahr 2019/2020 Bern, Schweiz: Centre for Development and Environment (CDE), Universität Bern, mit Bern Open Publishing (BOP)

Yes

Lewis, Anna Lena; Hammer, Thomas (2024). Kompetenz- und lernergebnisorientierte Minor-Studienprogramme in Nachhaltiger Entwicklung an der Universität Bern: Erkenntnisse aus der Evaluation der Studienprogramme. In: Leal Filho, Walter (ed.) Lernziele und Kompetenzen im Bereich Nachhaltigkeit. Theorie und Praxis der Nachhaltigkeit (pp. 293-311). Berlin, Heidelberg: Springer Berlin Heidelberg 10.1007/978-3-662-67740-7_15

Hammer, Thomas; Lewis, Anna Lena (2023). Which competencies should be fostered in education for sustainable development at higher education institutions? Findings from the evaluation of the study programs at the University of Bern, Switzerland. Discover sustainability, 4(1), p. 19. Springer 10.1007/s43621-023-00134-w

Lewis, Anna Lena; Trechsel, Lilian Julia; Zimmermann, Anne Barbara (2023). Monitoring the integration of Sustainable Development into higher education teaching: a collaborative learning approach. Zeitschrift für Hochschulentwicklung, 18(4), pp. 61-76. Österreichische Gesellschaft für Hochschuldidaktik ÖGHD 10.21240/zfhe/18-04/04

Provide Feedback