Up a level |
Starvaggi, Carl Alessandro; Travaglini, Nicola; Aebi, Christoph; Romano, Fabrizio; Steiner, Isabelle; Sauter, Thomas Christian; Keitel, Kristina (2023). www.coronabambini.ch: Development and usage of an online decision support tool for paediatric COVID-19-testing in Switzerland: a cross-sectional analysis. BMJ open, 13(3), e063820. BMJ Publishing Group 10.1136/bmjopen-2022-063820
Romano, F; Wendelspiess, M; Mansour, R; Abplanalp-Marti, O; Starvaggi, C; Holzner, F; Steiner, I; Keitel, K (2023). Safety of nurse-directed triage intranasal fentanyl protocol for acute pain management in a European pediatric emergency department: A retrospective observational analysis. Frontiers in Pediatrics, 11, p. 1070685. Frontiers 10.3389/fped.2023.1070685
Steiner, Isabelle; Brandenberger, Julia; Wagner, Felicitas; Huwendiek, Sören (2021). [Blended Learning With Virtual Pediatric Emergency Patients for Medical Students]. Praxis, 110(16), pp. 961-966. Hogrefe 10.1024/1661-8157/a003749
Steiner, Isabelle; Balsiger, Audrey; Goldszmidt, Mark; Huwendiek, Sören (2020). Innovating Pediatric Emergency Care and Learning Through Interprofessional Briefing and Workplace-Based Assessment. Pediatric emergency care, 36(12), pp. 575-581. Wolters Kluwer Health 10.1097/PEC.0000000000002218
Steiner, Isabelle; Aebi, Christoph; Ridolfi Lüthy, Annette; Wagner, Bendicht; Leibundgut, Kurt (2008). Fatal adenovirus hepatitis during maintenance therapy for childhood acute lymphoblastic leukemia. Pediatric blood & cancer, 50(3), pp. 647-9. Hoboken, N.J.: Wiley-Liss 10.1002/pbc.21120
Steiner, Isabelle; Huwendiek, Sören (16 September 2016). Sind „feed forward“ und interprofessionelle Mini-CEX sinnvolle Instrumente zur Unterstützung des Lernens von Assistenz-Ärztinnen und -Ärzten bei der Behandlung von kritisch kranken Kindern? In: Jahrestagung GMA. Abstractband. Bern. 14.-17.09.2016. 10.3205/16gma122
Krings, Rabea; Feller, Sabine; Wiedemar, Lina; Schnabel, Kai; Steiner, Isabelle; Merz, Franziska; Steinlin, Maja; Kroiss Benninger, Sabine; Brem, Beate; Wagner, Felicitas Lony; Huwendiek, Sören (16 September 2016). Grundschulkinder als standardisierte Patienten in einer regulären summativen OSCE-Prüfung: eine Mixed Method Studie bezüglich Fairness, Akzeptanz, Machbarkeit und „Educational Impact“ aus Sicht der Beteiligten. In: Jahrestagung GMA. Abstractband. Bern. 14.-17.09.2016. 10.3205/16gma181