Gelshorn, Julia

Up a level
Export as [feed] RSS
Group by: Item Type | No Grouping
Number of items: 24.

Journal Article

Fayet, Roger; Gelshorn, Julia; Gianfreda, Sandra; Locher, Hubert; Schneemann, Peter J.; Weddigen, Tristan (2023). Im Gespräch mit Oskar Bätschmann. Zeitschrift für Kunstgeschichte, 86(4), pp. 549-564. De Gruyter 10.1515/zkg-2023-4006

Gelshorn, Julia (2007). From Flatness to Space and Back Again. Concepts of Representation in the work of Gerhard Richter and Sigmar Polke. Racar - revue d'art canadienne / Canadian art review, 31(1/2), pp. 28-41. Québec: Press de l'Univ. de Laval

Book Section

Gelshorn, Julia (2009). Creation, Recreation, Procreation: Matthew Barney, Martin Kippenberger, Jason Rhoades, Paul McCarthy. In: Davids, Wouter; Paice, Kim (eds.) The Fall of the Studio (pp. 141-161). D.A.P. Distributed Art Publishers

Gelshorn, Julia (2009). Collage und Kollektiv. Politiken der visuellen Aneignung. In: Lange-Berndt, Petra; Rübel, Dietmar (eds.) Sigmar Polke. Wir Kleinbürger! (pp. 363-378).

Schneemann, Peter J. (2008). Dienstleistung Kunstgeschichte oder Argumentationsmuster einer Selbstdarstellung. In: Bätschmann, Oskar; Gelshorn, Julia; Gramaccini, Norberto; Nicolai, Bernd; Schneemann, Peter J. (eds.) Art history on demand? Dienstleistung. Kunstgeschichte? 100 Jahre Institut für Kunstgeschichte Universität Bern, Festschrift: Vol. 2 (pp. 5-9). Berlin: Mann

Gelshorn, Julia; Weddigen, Tristan (2008). Das Netzwerk. Zu einem Denkbild in Kunst und Wissenschaft. In: Locher, Hubert; Schneemann, Peter J. (eds.) Grammatik der Kunstgeschichte. Sprachprobleme und Regelwerk im "Bild-Diskurs". Oskar Bätschmann zum 65. Geburtstag (pp. 54-77). Zürich: Schweizerisches Institut für Kunstwissenschaft

Gelshorn, Julia (2008). Erziehung des Auges. Erziehung des Körpers. Die geschwungene Linie als visuelle Ausdrucksform sozialer Normierung. In: Schneider, Ulrich Johannes (ed.) Kulturen des Wissens im 18. Jahrhundert (pp. 489-498). Berlin: De Gruyter

Gelshorn, Julia (2008). Der Produzent als Autor. Künstlerische Theorie als kunsthistorische Herausforderung. In: Krieger, Verena (ed.) Kunstgeschichte und Gegenwartskunst. Vom Nutzen und Nachteil der Zeitgenossenschaft (pp. 193-211). Köln: Böhlau

Gelshorn, Julia (2008). Sigmar Polke. In: Freybourg, Anne Marie (ed.) Die Inszenierung des Künstlers (pp. 25-30). Berlin: Jovis

Gelshorn, Julia (2008). Keine schlechten Maler. Ethik und Ästhetik bei Polke und Kippenberger / Not Bad Painters. Ethics and aesthetics in the work of Polke and Kippenberger. In: Badura-Triska, Eva; Neuburger, Susanne (eds.) Bad Painting, good art (Stiftung Ludwig, 2008) (pp. 165-191). Köln: Dumont

Gelshorn, Julia (2006). Worte in Bilder kleiden. Zur Mitteilsamkeit zeitgenössischer Malerei. In: Georges-Bloch-Jahrbuch 2004/2005 (pp. 223-239). Berlin: Akademie Verlag

Gelshorn, Julia (2006). Sich die Seele aus dem Leib schreiben: Text, Schrift und Zeichnung bei Martin Disler. In: Müller, F. (ed.) Martin Disler (pp. 51-67). Zürich: Scheidegger & Spiess

Gelshorn, Julia (2006). Interferenzen Martin Kippenbergers fremde Worte und Bilder. In: Mersmann, B. (ed.) Kulturen des Bildes (pp. 61-81). München: Fink

Gelshorn, Julia (2006). Autobiografie als Maskerade: Inszenieren und Verbergen bei Sigmar Polke. In: Georgen, T. (ed.) Bühnen des Selbst. Zur Autobiographie in den Künsten des 20. und 21. Jahrhunderts (pp. 111-132). Kiel: Muthesius Hochschule

Gelshorn, Julia (2006). Inhalt auf Reisen Zur Lesbarkeit bildlicher Referenzen bei Rosemarie Trockel und Martin Kippenberger. In: Horst-Kotte, S. (ed.) Lesen ist wie Sehen: Intermediale Zitate in Bild und Text (pp. 133-153). Köln: Böhlau

Book

Bätschmann, Oskar; Gelshorn, Julia; Gramaccini, Norberto; Nicolai, Bernd; Schneemann, Peter J. (eds.) (2008). Art history on demand? Dienstleistung. Kunstgeschichte? 100 Jahre Institut für Kunstgeschichte Universität Bern, Festschrift: Vol. 2. Berlin: Mann

Gelshorn, Julia; Huber, Jörg; Neuner, Stefan (eds.) (2008). Taktilität - Sinneserfahrung als Grenzerfahrung. Zürich: Zürcher Hochschule der Künste

Conference or Workshop Item

Gelshorn, Julia (2009). Das Modell des Netzwerks und die künstlerische Arbeit des Verknüpfens, Wien, Universität, Institut für Kunstgeschichte, Hearing zur Professur für "Neueste Kunstgeschichte - Kunst der Gegenwart", 3.12.2009.

Gelshorn, Julia (2009). Folds, Flesh, and Fruit - The graceful Touch of Boucher's and Chardin's Materiality, Koblenz-Landau, 7th Landau-Paris Symposium on the Eighteenth Century: "Taste in the Eighteenth Century", 22.-24.10.2009.

Gelshorn, Julia (2009). Forme esthétique - norme sociale. Le corps ornemental de la grâce aristocratique, Valenciennes, Musée des Beaux-Arts, Kolloquium "Watteau au confluent des arts. esthétique de la grâce"m 2.-3.4.2009.

Gelshorn, Julia (2008). Künstlerische Wendungen gegen das Bild?, Menzenschwand, Hubert Burda-Workshop "Iconic Turn", 26.-27.9.2008.

Gelshorn, Julia (2008). The ornamental way of moving - Zur Rhetorik der geschwungenen Linie Einsiedeln, Barocksommerkurs der Stiftung Werner Oechslin "Barock - Bewegung", 29.6.-3.7.2008.

Gelshorn, Julia (2008). Mouvements gracieux. La rhétorique de la ligne serpentine (Unpublished). In: Kolloquium "Lire la ligne. Codifications des formes, 1700-1900". Paris, Centre allemand d'histoire de l'art. 27.06.2008.

Gelshorn, Julia (2008). Les discours de l'amour et les conceptions de la grâce à l'âge classique, Paris, Centre allemand d'histoire de l'art, Tagung des DFG-Netzwerks "Les discours de l'amour (la France au 17e et au 18e siècle)", 22.-24.5.2008.

This list was generated on Mon Dec 30 04:13:44 2024 CET.
Provide Feedback