Up a level |
Hascher, Tina; Do, Minh-Ly; de Zordo, Lea (2022). “Cooperation with a peer in practicum is nice but teaching alone makes me feel I am teaching for real.” How pre-primary and primary student teachers experience single and paired field placements. Zeitschrift für Bildungsforschung, 12(2), pp. 235-253. Springer VS-Verlag 10.1007/s35834-022-00354-6
Waber, Jennifer; Hagenauer, Gerda; Hascher, Tina; de Zordo, Lea (2021). Emotions in social interactions in pre-service teachers’ team practica. Teachers and teaching: theory and practice, 27(6), pp. 520-541. Taylor & Francis 10.1080/13540602.2021.1977271
de Zordo, Lea; Hagenauer, Gerda; Hascher, Tina (2019). Auf das Praktikumsteam kommt es an? Einstellungen zur Kooperation von Studierenden in Teampraktika. Journal für LehrerInnenbildung : jlb, 19(3), pp. 58-65. Klinkhardt 10.35468/jlb-03-2019_05
Hascher, Tina; de Zordo, Lea (2015). Langformen von Praktika. Ein Blick auf Österreich und die Schweiz. Journal für Lehrerinnen- und Lehrerbildung, 15(1), pp. 22-32. Facultas Verl.- u. Buchh.-AG
Hascher, Tina; de Zordo, Lea (2015). Praktika und Inklusion. In: Häcker, Thomas; Walm, Maik (eds.) Inklusion als Entwicklung. Konsequenzen für Schule und Lehrerbildung (pp. 165-184). Bad Heilbrunn: Klinkhardt
Do, Minh-Ly; de Zordo, Lea; Hascher, Tina (20 March 2018). Auf die Peers kommt es an? Lernprozesse im Einzel- und Tandempraktikum (Unpublished). In: DGfE Kongress 2018 - "Bewegungen". Essen, Deutschland. 18.03.-21.03.2018.
Hascher, Tina; de Zordo, Lea; Hagenauer, Gerda (29 August 2017). Emotions in cooperative field experiences (Unpublished). In: 17th Biennal EARLI Conference - "Education in the Crossroads of Economy and Politics". Tampere, Finland. 29.08.-02.09.2017.