Hagenauer, Gerda; Ittner, Doris; Suter, Roman; Tribelhorn, Thomas (2018). Evidenzorientierte Qualitätsentwicklung in der Hochschullehre: Chancen, Herausforderungen und Grenzen (Editorial). Zeitschrift für Hochschulentwicklung, 13(1), pp. 9-24. Österreichische Gesellschaft für Hochschuldidaktik ÖGHD
|
Text
1141-1-4986-3-10-20180304_Editorial.pdf - Published Version Available under License Creative Commons: Attribution-Noncommercial-No Derivative Works (CC-BY-NC-ND). Download (534kB) | Preview |
Official URL: https://www.zfhe.at/index.php/zfhe/article/view/11...
Die Qualität und Qualitätsentwicklung der Hochschullehre rückt im Kontext hochschulischen Qualitätsmanagements und der Intensivierung entsprechender hochschulpolitischer Maßnahmen zunehmend in den Fokus.
Item Type: |
Journal Article (Further Contribution) |
---|---|
Division/Institute: |
07 Faculty of Human Sciences > Institute of Education > School and Teaching Research 09 Interdisciplinary Units > Centre for University Continuing Education |
UniBE Contributor: |
Hagenauer, Gerda, Ittner, Doris Magdalena, Suter, Roman, Tribelhorn, Thomas |
Subjects: |
300 Social sciences, sociology & anthropology > 370 Education 100 Philosophy > 150 Psychology 300 Social sciences, sociology & anthropology > 330 Economics 300 Social sciences, sociology & anthropology > 350 Public administration & military science |
ISSN: |
2219-6994 |
Publisher: |
Österreichische Gesellschaft für Hochschuldidaktik ÖGHD |
Language: |
German |
Submitter: |
Thomas Tribelhorn |
Date Deposited: |
30 Apr 2018 14:56 |
Last Modified: |
05 Dec 2022 15:11 |
Related URLs: |
|
Uncontrolled Keywords: |
Hochschullehre, Qualitätsentwicklung, Evidenz, Handlungssteuerung |
BORIS DOI: |
10.7892/boris.112520 |
URI: |
https://boris.unibe.ch/id/eprint/112520 |