Evidenzorientierte Qualitätsentwicklung in der Hochschullehre: Chancen, Herausforderungen und Grenzen (Editorial)

Hagenauer, Gerda; Ittner, Doris; Suter, Roman; Tribelhorn, Thomas (2018). Evidenzorientierte Qualitätsentwicklung in der Hochschullehre: Chancen, Herausforderungen und Grenzen (Editorial). Zeitschrift für Hochschulentwicklung, 13(1), pp. 9-24. Österreichische Gesellschaft für Hochschuldidaktik ÖGHD

[img]
Preview
Text
1141-1-4986-3-10-20180304_Editorial.pdf - Published Version
Available under License Creative Commons: Attribution-Noncommercial-No Derivative Works (CC-BY-NC-ND).

Download (534kB) | Preview

Die Qualität und Qualitätsentwicklung der Hochschullehre rückt im Kontext hochschulischen Qualitätsmanagements und der Intensivierung entsprechender hochschulpolitischer Maßnahmen zunehmend in den Fokus.

Item Type:

Journal Article (Further Contribution)

Division/Institute:

07 Faculty of Human Sciences > Institute of Education > School and Teaching Research
09 Interdisciplinary Units > Centre for University Continuing Education

UniBE Contributor:

Hagenauer, Gerda, Ittner, Doris Magdalena, Suter, Roman, Tribelhorn, Thomas

Subjects:

300 Social sciences, sociology & anthropology > 370 Education
100 Philosophy > 150 Psychology
300 Social sciences, sociology & anthropology > 330 Economics
300 Social sciences, sociology & anthropology > 350 Public administration & military science

ISSN:

2219-6994

Publisher:

Österreichische Gesellschaft für Hochschuldidaktik ÖGHD

Language:

German

Submitter:

Thomas Tribelhorn

Date Deposited:

30 Apr 2018 14:56

Last Modified:

05 Dec 2022 15:11

Related URLs:

Uncontrolled Keywords:

Hochschullehre, Qualitätsentwicklung, Evidenz, Handlungssteuerung

BORIS DOI:

10.7892/boris.112520

URI:

https://boris.unibe.ch/id/eprint/112520

Actions (login required)

Edit item Edit item
Provide Feedback