Kupferschmid, Stephan; Tribelhorn, Thomas (December 2015). Einsatz eines webbasierten Abstimmungssystems zur Steigerung des Lernerfolges in einer Vorlesung zum Thema Entwicklungspsychopathologie. FNMA Magazin, 2015(4), pp. 27-29. Forum neue Medien in der Lehre Austria
|
Text (FNMA Magazin 15/04)
2015 fnm-magazin_04.pdf - Published Version Available under License Publisher holds Copyright. Download (3MB) | Preview |
Official URL: http://www.fnm-austria.at/fileadmin/user_upload/do...
Obwohl Vorlesungen mit einem Anteil von mehr als 40 % an Hochschulen einen großen Teil der Lehre ausmachen, reißt die Kritik an diesem didaktischen Format gerade von Seiten der Lernpsychologie nicht ab ...
Item Type: |
Newspaper or Magazine Article |
---|---|
Division/Institute: |
09 Interdisciplinary Units > Centre for University Continuing Education 04 Faculty of Medicine > University Psychiatric Services > University Hospital of Child and Adolescent Psychiatry and Psychotherapy |
UniBE Contributor: |
Kupferschmid, Stephan, Tribelhorn, Thomas |
Subjects: |
100 Philosophy > 150 Psychology 300 Social sciences, sociology & anthropology > 370 Education |
ISSN: |
2410-5244 |
Publisher: |
Forum neue Medien in der Lehre Austria |
Language: |
German |
Submitter: |
Thomas Tribelhorn |
Date Deposited: |
07 Mar 2016 14:35 |
Last Modified: |
05 Dec 2022 14:52 |
Related URLs: |
|
Uncontrolled Keywords: |
e-Learning flipped classroom inverted classroom ARS audience responce systems active learning |
BORIS DOI: |
10.7892/boris.76833 |
URI: |
https://boris.unibe.ch/id/eprint/76833 |