Up a level |
Combet, Benita; Oesch, Daniel (2020). The social origin gap in university completion among youth with comparable school abilities in Switzerland (TREE Working Paper Series 4). Bern: TREE (Transitions from Education to Employment)
Combet, Benita; Oesch, Daniel (2020). The social-origin gap in university graduation by gender and immigrant status: a cohort analysis for Switzerland. Longitudinal and life course studies, 12(2), pp. 119-146. Policy Press 10.1332/175795920X16034769228656
Combet, Benita; Oesch, Daniel (2019). The Gender Wage Gap Opens Long before Motherhood. Panel Evidence on Early Careers in Switzerland. European sociological review, 35(3), pp. 332-345. Oxford University Press 10.1093/esr/jcz009
Combet, Benita (2016). Soziale Mobilität und Bildungsungleichheit in der Schweiz. Deskriptive und analytische Beiträge zur soziologischen Ungleichheitsforschung (Unpublished). (Dissertation, Universität Bern, Wirtschafts- und Sozialwissenschaftliche Fakultät)
Combet, Benita (10 November 2014). Wie das Schulsystem den Einfluss der sozialen Herkunft bei schulischen Übertritten moderiert (Unpublished). In: Rational Choice Sociology: Theory and Empirical Applications. Venedig. 10.-13.11.2014.
Combet, Benita (June 2014). How do educational systems moderate the primary and secondary effect of social origin? (Unpublished). In: How do educational systems shape educational inequalities?. Luxembourg. 02.-04.06.2014.
Combet, Benita (2013). The impact of primary and secondary effects of social origins on the second school transition in Switzerland: A comparison of decomposition methods and variable operationalization. Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften, 35(3), pp. 447-471. Schweizerische Gesellschaft für Bildungsforschung SGBF 10.24452/sjer.35.3.4919
Combet, Benita (27 June 2013). Der Einfluss der kantonsspezifischen Bildungssysteme auf die Stärke der primären und sekundären Herkunftseffekte in der Schweiz (Unpublished). In: SGS-Kongress 2013. Universität Bern. 26.-28.06.2013.
Combet, Benita; Berger, Joël (5 June 2013). Relative Risk Aversion, Information Asymmetry, and Tracking. An Experimental Investigation of Educational Inequalities (Unpublished). In: Colloquium, Institute of Education and Society. University of Luxembourg. 05.06.2013.
Combet, Benita (November 2012). Der Einfluss der primären und sekundären Herkunftseffekte auf Bildungstransitionen nach der obligatorischen Schulbildung in der Schweiz (Unpublished). In: Rational Choice Sociology. Theory and Empirical Applications. Venice International University.
Jann, Ben; Combet, Benita (4 July 2012). Zur Entwicklung der intergenerationalen Mobilität im zwanzigsten Jahrhundert (Unpublished). In: SGBF-Kongress "Bildungsungleicheit und Gerechtigkeit - Wissenschaftliche und gesellschaftliche Herausforderungen". Bern. 02.-04.07.2012.
Combet, Benita (July 2012). Der Einfluss der sozialen Herkunft auf die Entscheidung für den Besuch eines Gymnasiums nach der obligatorischen Schulzeit. Eine Dekomposition primärer und sekundärer Herkunftseffekte anhand PISA- und TREE-Daten (Unpublished). In: SGBF-Kongress "Bildungsungleicheit und Gerechtigkeit - Wissenschaftliche und gesellschaftliche Herausforderungen". Bern.
Jann, Ben; Combet, Benita (2012). Zur Entwicklung der intergenerationalen Mobilität in der Schweiz. Schweizerische Zeitschrift für Soziologie / Swiss journal of sociology / Revue suisse de sociologie, 38(2), pp. 177-199. Seismo Press
Combet, Benita; Jann, Ben (8 June 2011). Like Father, Like Son. Intergenerational Transmission of Social Inequality in Switzerland. In: 6th International Conference of Panel Data Users in Switzerland. Lausanne. June 8/9, 2011.
Combet, Benita (2011). Intergenerational Mobility in Switzerland. Rational Choice Sociology, Theory and Empirical Applications. Workshop at Venice International University. Venedig, November 29, 2011.