Rubeli, Benjamin Michael

Up a level
Export as [feed] RSS
Group by: Date | Item Type | Refereed | No Grouping
Jump to: 2021 | 2020 | 2018 | 2017 | 2016

2021

Berger, Regine; Rubeli, Benjamin; Valkanover, Stefan (2021). Mit kreativem Darstellen und Tanzen sich selbst kennenlernen. Sportunterricht, 70(6), pp. 265-268. Hofmann

Valkanover, Stefan; Rubeli, Benjamin; Rordorf-Keller, Valerie; Berger, Regine (2021). Presentations and Dance in Physical Education to Facilitate the Students’ Self-Concepts: The Significance of Feedback. Sportunterricht, 70(6), pp. 258-263. Hofmann 10.30426/SU-2021-6-4

2020

Rubeli, Benjamin; Oswald, Esther; Conzelmann, Achim; Schmid, Jürg; Valkanover, Stefan; Schmidt, Mirko (2020). Promoting schoolchildren’s self-esteem in physical education: testing the effectiveness of a five-month teacher training. Physical education and sport pedagogy, 25(4), pp. 346-360. Taylor & Francis 10.1080/17408989.2020.1712348

Rubeli, Benjamin; Oswald, Esther; Conzelmann, Achim; Schmidt, Mirko (2020). Predicting global self-esteem in early adolescence: The importance of individual and gender-specific importance of perceived sports competence. Sport, exercise, and performance psychology, 9(4), pp. 519-531. American Psychological Association 10.1037/spy0000196

2018

Oswald, Esther Katrin; Rubeli, Benjamin; Valkanover, Stefan (2018). Schlussbericht zum Projekt: Lehrertraining Persönlichkeitsfördernder Sportunterricht Bern: PHBern / Universität Bern

Oswald, Esther Katrin; Rubeli, Benjamin; Valkanover, Stefan; Schwab, Nina (2018). Skalendokumentation zum Projekt: Lehrertraining Persönlichkeitsfördernder Sportunterricht Bern: PHBern / Universität Bern

Oswald, Esther Katrin; Rubeli, Benjamin; Valkanover, Stefan (23 August 2018). Kinder stärken durch persönlichkeitsfördernden Bewegungs- und Sportunterricht: Erste Ergebnisse und Erkenntnisse einer Weiterbildung für Lehrpersonen. (Unpublished). In: Jahrestagung DOBS. HEP Lausanne. 23.08.2018-24.08.2018.

Oswald, Esther Katrin; Rubeli, Benjamin; Berger Wysser, Regine (2018). Kinder stärken durch persönlichkeitsfördernden Bewegungs- und Sportunterricht. Beiträge für die Praxis: Vol. 8. Bern: hep Verlag

2017

Oswald, Esther; Rubeli, Benjamin; Valkanover, Stefan (25 May 2017). Effekte einer Lehrerinnen- und Lehrerweiterbildung zu selbstkonzeptförderndem Sportunterricht: Eine Evaluationsstudie. In: Zuber, Claudia; Schmid, Julia; Schmidt, Mirko; Wegner, Mirko; Conzelmann, Achim (eds.) Gelingende Entwicklung im Lebenslauf - 49. Jahrestagung der Arbeitsgemeinschaft Sportpsychologie (asp) (p. 85). Bern: Universität Bern, Bern Open Publishing

Oswald, Esther; Rubeli, Benjamin; Valkanover, Stefan (2017). Kinder "stark" machen - Persönlichkeitsförderung von Kindern im Sportunterricht. Grundschule Sport(15), pp. 30-31. Friedrich Verlag GmbH

2016

Schmidt, Mirko; Egger, Fabienne; Kieliger, Mario; Rubeli, Benjamin; Schüler, Julia (2016). Gymnasts and orienteers display better mental rotation performance than nonathletes. Journal of individual differences, 37(1), pp. 1-7. Hogrefe & Huber 10.1027/1614-0001/a000180

Provide Feedback