Up a level |
Froehlich, Dominik E; Morinaj, Julia; Guias, Dorothea; Hobusch, Ulrich (2022). Newly Qualified Teachers' Well-Being During the COVID-19 Pandemic: Testing a Social Support Intervention Through Design-Based Research. Frontiers in psychology, 13, p. 873797. Frontiers Research Foundation 10.3389/fpsyg.2022.873797
Morinaj, Julia; Hascher, Tina (2019). School alienation and student well-being: A cross-lagged longitudinal analysis. European Journal of Psychology of Education, 34(2), pp. 273-294. Springer 10.1007/s10212-018-0381-1
Morinaj, Julia; Scharf, Jan; Grecu, Alyssa; Hadjar, Andreas; Hascher, Tina; Marcin, Kaja (2017). School Alienation: A Construct Validation Study. Frontline Learning Research, 5(2), pp. 36-59. EARLI 10.14786/flr.v5i2.298
Braas, Lena; Grecu, Alyssa; Morinaj, Julia; Hascher, Tina; Hadjar, Andreas (2023). Trägt Unterrichtsqualität zur Prävention von Entfremdung vom Lernen bei? Empirische Befunde für die Sekundarstufe in der Schweiz und Luxemburg. In: Lauermann, Fani; Jöhren, Christiane; McElvany, Nele; Becker, Michael; Gaspard, Hanna (eds.) Jahrbuch der Schulentwicklung 22 (pp. 247-277). Beltz Juventa
Morinaj, Julia; Hascher, Tina (2023). Assessment in Secondary Education (Switzerland). In: Huber, Stephan; Denzler, Stefan; Tatto, Maria Teresa (eds.) Bloomsbury Education and Childhood Studies. Bloomsbury Publishing 10.5040/9781350934412.027
Hascher, Tina; Morinaj, Julia (2023). Assessment to Secondary Education (Switzerland). In: Huber, Stephan; Denzler, Stefan; Tatto, Maria Teresa (eds.) Bloomsbury Education and Childhood Studies. Bloomsbury Publishing 10.5040/9781350934412.037
Morinaj, Julia; Marcin, Kaja; Hascher, Tina (2019). School alienation and its association with student learning and social behavior in challenging times. In: Gonida, Eleftheria N.; Lemos, Marina S. (eds.) Motivation in Education at a Time of Global Change. Advances in motivation and achievement: Vol. 20 (pp. 205-224). Emerald 10.1108/S0749-742320190000020010
Hascher, Tina; Morinaj, Julia; Waber, Jennifer (2018). Schulisches Wohlbefinden: Eine Einführung in Konzept und Forschungsstand. In: Rathmann, Katharina; Hurrelmann, Klaus (eds.) Leistung und Wohlbefinden in der Schule: Herausforderung Inklusion (pp. 66-82). Weinheim: Beltz Juventa
Morinaj, Julia; Hascher, Tina; Saxer, Katja; Schnell, Jakob; Rohner, Kim Jacqueline; Streit, Nina (2022). Bericht 2022. Studie zum schulischen Wohlbefinden (WESIR). Ergebnisse Welle 1 Bern: Universität Bern
Hascher, Tina; Morinaj, Julia; Marcin, Kaja (17 February 2018). Schulentfremdung und Mitarbeit im Unterricht (Unpublished). In: 6. GEBF-Tagung 2018 (Gesellschaft für empirische Bildungsforschung) - "Professionelles Handeln als Herausforderung für die Bildungsforschung". Basel. 15.02-17.02.2018.