Up a level |
Zangger, Christoph (2023). Localized social capital in action: How neighborhood relations buffered the negative impact of COVID-19 on subjective well-being and trust. SSM - Population Health, 21(101307), p. 101307. Elsevier 10.1016/j.ssmph.2022.101307
Zangger, Christoph; Widmer, Janine (2020). Choosing what is best for one's children? Experimental evidence on parents' responsiveness to childcare subsidies and their preferences for different childcare arrangements. Early childhood research quarterly, 51, pp. 110-123. Elsevier 10.1016/j.ecresq.2019.10.004
Glauser, David; Zangger, Christoph; Becker, Rolf (2019). The Signal and the Noise: The Impact of the Bologna Process on Swiss Graduates’ Monetary Returns to Higher Education. Social Inclusion, 7(3), pp. 154-176. Cogitatio Press 10.17645/si.v7i3.2100
Zangger, Christoph; Becker, Rolf (2019). Experiments in the Sociology of Education: Causal Inference and Estimating Causal effects in Sociological Research on Education. In: Becker, Rolf (ed.) Research Handbook on the Sociology of Education. Research Handbooks in Sociology (pp. 153-171). Cheltenham: Edward Elgar Publishing
Zangger, Christoph; Glauser, David; Becker, Rolf (2018). The impact of modernization and labor market conditions on the school-to-work transition in Switzerland: A dynamic analysis of the period from 1946 to 2002. In: Tillmann, Robin; Voorpostel, Marieke; Farago, Peter (eds.) Social Dynamics in Swiss Society - Empirical Studies Based on the Swiss Household Panel. Life Course Research and Social Policies: Vol. 9 (pp. 145-159). Cham: Springer 10.1007/978-3-319-89557-4_10
Widmer, Janine; Zangger, Christoph (2017). Schlussbericht Ursachen und Folgen von Segregation Bern: Universität Bern
Zangger, Christoph; Becker, Rolf (2016). [Educational Expansion in Switzerland – A Reanalysis with Special Consideration of Gender]. Swiss Journal of Sociology, 42(3), pp. 429-441. De Gruyter 10.1515/sjs-2016-0019
Zangger, Christoph; Widmer, Janine Manuela (2016). Schlussbericht Nutzen und Nutzung vorschulischer Betreuungsangebote Bern: Universität Bern
Zangger, Christoph; Widmer, Janine Manuela (2016). Eine gerechtere Gesellschaft durch vorschulische Betreuung und Bildung? Nichtintendierte Folgen der Subjektfinanzierung ausserfamiliärer Betreuung. Schweizerische Zeitschrift für Heilpädagogik, 22(3), pp. 34-40. Stiftung Schweizer Zentrum für Heil- und Sonderpädagogik
Zangger, Christoph; Gilgen, Sandra (2016). Systematisch benachteiligt? Bildungsbeteiligung und -erfolg von Jugendlichen mit Migrationshintergrund. Schweizerische Zeitschrift für Heilpädagogik, 22(1), pp. 13-19. Stiftung Schweizer Zentrum für Heil- und Sonderpädagogik
Zangger, Christoph (2015). The Social Geography of Education: Neighborhood, Class Composition, and the Educational Achievement of Elementary School Students in Zurich, Switzerland. Zeitschrift für Soziologie, 44(4), pp. 292-310. Lucius & Lucius
Becker, Rolf; Zangger, Christoph (2015). Experimentelle Bildungsforschung. Beiträge experimenteller Forschung zur Bildungssoziologie und -ökonomie. In: Keuschnigg, Marc; Wolbring, Tobias (eds.) Experimente in den Sozialwissenschaften. Soziale Welt. Sonderband: Vol. 22 (pp. 105-131). Baden-Baden: Nomos
Zangger, Christoph (15 November 2013). Das Quartier als konstitutive Grösse des Bildungserfolgs. Eine kontrafaktische Analyse am Beispiel der Stadt Zürich (Unpublished). In: Nationalen Bildungspanel (NEPS): "Bildung und Region". Bamberg. 15.11.2013.
Becker, Rolf; Zangger, Christoph (2013). Die Bildungsexpansion in der Schweiz und ihre Folgen. Eine empirische Analyse des Wandels der Bildungsbeteiligung und Bildungsungleichheiten mit den Daten der Schweizer Volkszählungen 1970, 1980, 1990 und 2000. Kölner Zeitschrift für Soziologie und Sozialpsychologie, 65(3), pp. 423-449. Springer Fachmedien Wiesbaden 10.1007/s11577-013-0209-6